Onko sinun nykyinen/viimeisin työpaikkasi ollut mol:n sivuilla
vai miten sait sen?
Minä sain suhteilla, näin ne vaan menee tahtomatta. Opiskelukaverin kautta. Paikkaa ei ollut missään julkisesti haussa.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:38"]Kyllä oli. Olin ainoa hakija. Tällä alalla on työvoimapula. [/quote] Saako kysyä mikä ala?Voisin harkita alanvaihtamisista!
[/quote]
Olen puheterapeutti.
Nykyiseen pyydettiin, en tunne työnantajaani entuudestaan mutta tämä tuli edellisen työn kautta, aika pitkä juttu. Edellinen (määräaikainen) oli mollin sivuilla ja 42 hakijaa, tuli aika pollea olo kun tulin valituksi.
Ei ole. Tiede-/yritysmaailman paikat eivät yleensäkään ole MOL:issa, siellä etsitään lähinnä matalan koulutuksen aloille työntekijöitä. Nykyisen työpaikkani sain tutkimusryhmän sähköpostilistan kautta. Helsingin yliopistolla on myös oma rekry-lista, josta löytyy yritysten ja yliopiston työpaikkailmoituksia.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:45"]Kyllä. Vastasin ilmoitukseen ja seuraavana aamuna soi puhelin, samana päivänä haastatteluun ja sitä seuraavana töihin. Se oli 2008 se. Edelleen samassa homassa. Tänä päivänä ei onnistuisi.
[/quote]
Öö miten niin ei? Itse näin mol.fissa työhakuilmon, soitin suoraan sinne että voinko tulla haastatteluun, sovittiin aika samalle päivälle ja sain työpaikan. Aloitin työt seuraavan päivänä. Tämä siis 2014
Ei ollut, oli vain sisäisessä haussa.
Oikotiellä oli. Samaan aikaan oli 4 muuta haastattelukierrosta menossa ja kaikki työt oli bongattu monsterista tai oikotieltä.
Ei. Sain tämän pitkän sijaisuuden jo ennen valmistumista, yhdestä harjoittelupaikasta soitettiin ja tarjottiin sitä.
Sisäisellä haulla vakiohommaan. Sitä ennen ihan aspatyössä keikkatunteja
Ei ollut. Hain suoraan yhtiön nettisivuilta. Firman sisällä sain toisen pestin ihan vaan suhteilla.
Koulun työharjottelun kautta sain. Nyt aika lailla tasan kolme vuotta ollut työharjottelun päättymisen jälkeen ja vuosi tästä ollut vakkarisopimuksella. Unelmatyö kaiken lisäksi, superkiva duunipaikka.
Koen olevani todella onnekas, monet luokkakaverit sai kanssa kyllä työtä harjottelupaikasta, mutta suurin osa oli vain n. vuoden määräaikaissopimuksella.
TYöpaikkani oli te-palvelut.fi -sivulla ja oikotiellä ja monsterissa. Siis sama paikka kolmessa eri kanavassa.
Työpaikkani on virka, joten sen oli pakko olla yleisessä haussa.
ei, olin ollut paikassa jo aiemminkin, ja he soittivat minulle.
Ei, meillä tuntityöntekijöitä voidaan hakea millaista. Muut vakipaikkaa sisältä tai julkisella haulla esim. Monsterista.
Kyllä oli. Useita haastateltiin ja minut valittiin. Jee!
Viimeisin työpaikkani löytyi avoimella hakemuksella, kaksi edellistä mollista. Nyt ihmettelen, kun mikään ei tärppää, vaikka aiemmin sentään näitä pätkiä oli vähän joka suunnalla tarjolla.
Ei, yksikään työpaikoistani ei ole ollut.
Ja jos nyt työt loppuisivat, niin etsisin paikkoja ihan muuta kautta.