ottaisitko miljoona euroa vai palaisitko takaisin 17-vuotiaaksi?
Jos palaisit takaisin 17-vuotiaaksi saisit myös kaiken sen "tietämyksen" mukaasi mitä nyt olet kerännyt. Itse ottaisin rahana, en kadu juurikaan mitään loppujen lopuksi. Ehkä olisin kouluttautunut varmemmalle alalle (ja kenties tienannutkin jo sievoisen summan).
Kommentit (131)
Miljoonan. Olen nyt 20, enkä kadu mitään viimeksen 3v ajalta, päinvastoin. Miljoonalle keksisin kyllä käyttöä,,,
Takaisin 17v ehdottomasti! Viimeinen vuosi, kun äitini eli, eläisin sen hänen kanssaan uudelleen milloin vain! On niin ikävä ;(
17-vuotiaaksi. En rikkoisi kroppaani syömishäiriöllä, en sytyttäisi tupakkaa, en käyttäisi päihteitä niin paljoa että saisin paniikkihäiriön, skippaisin eksän ja muutama muuta suhteen tynkää en tunaroisi. Miljoona olisi pikku hinta omasta mielenterveydestä ja kropan kunnosta.
Todella hankala valinta! Vaikka olenkin "vain" 20. Olisi niin ihanaa olla taas 17, kaikkea ihanaa tapahtui niinä kolmena vuotena ja se että muistaisi kaiken ja osaisi sen mukaan elää jne. Ääh en osaa valita :D kuitenkin miljoona ei ole mikään tonni, vaan ihan hemmetin paljon rahaa... Ehkä arpoisin sen valinnan jotenkin...
Palaisin 17-vuotiaaksi, vaikka olenkin vain 20v. Olisin kirjoittanut aineet, jotka itse valitsen (eikä opo: "ethän sä näillä tee mitään, kirjota tämä ja tämä), skippaisin viimeisimmän suhteen ja hakisin yliopistoon alalle, jota nyt haluan....
Ei ole yhtään vaikea valita. Suurin murhe elämässäni tällä hetkellä on raha, tai sen puute. Joten miljoona euroa ottaisin.
Miljoonan varmaan valitsisin, vaikka olisi kiva tanssia wanhojen tanssit uudelleen, saisi pidellä lukioajan ihastusta käsillä...
Miljoona euroa sekuntiakaan ajattelematta? Kuka hullu haluaa olla 17?
-nainwn 39-vee
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:19"]
Ei ole yhtään vaikea valita. Suurin murhe elämässäni tällä hetkellä on raha, tai sen puute. Joten miljoona euroa ottaisin.
[/quote]
Ja ikä 32v.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:02"]
Olen 17-vuotias. Mikä tässä on niin kovin hohdokasta?
[/quote]
Nimenomaan ei mikään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:20"]
Jos palaisit takaisin 17-vuotiaaksi saisit myös kaiken sen "tietämyksen" mukaasi mitä nyt olet kerännyt. Itse ottaisin rahana, en kadu juurikaan mitään loppujen lopuksi. Ehkä olisin kouluttautunut varmemmalle alalle (ja kenties tienannutkin jo sievoisen summan).
[/quote]
Oliko tarkoitus palata 17 vuotiaaksi siihen aikaan, missä olin 17 vuotias, vai 17 vuotiaaksi nykyaikaan?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:25"]
Rahalla en voisi muuttaa niitä asioita, joihin en ole tyytyväinen. Rahalla ei saa työtä, rakkautta, lapsia, arvostusta.
[/quote]
Rahalla voi saada koulutuksen ja sitä myötä työtä (tosin itse en työtä edes tarvitsisi, jos minulla olisi miljoona euroa). Kuvittelisin, että rahalla voi saada lapsettomuushoitojakin (en ole perehtynyt asiaan) tai raha voi auttaa siinä vaiheessa kun päättää adoptoida. En tarkoita lapsen ostamista, vaikka jotain adoptiokin maksaa, vaan esim. mahdollisuutta jäädä pois työstä pitemmäksi aikaa ja olla kotona lapsen kanssa.
Paljon on ihmisiä, joita ei arvosteta köyhinäkään, joten soisin sellaiselle henkilölle mahdollisuuden edes olla miljonääri.
näyttää siis siltä, että ainoa syy miksi kukaan haluaisi palata 17-vuotiaaksi, on että saisi tehdä elämänvalinnat uudestaan tulevaisuutta ajatellen. Mutta varsinaisesti 17-vuotais ei kukaan haluaisi olla. Tämän gallupin vastaukset ovat siis melko ristiriitaisia, koska ihmiset vastaavat vääränä kysymykseen. Aloittaja varmaan tarkoitti, että 17-vuotiaana olisi niin "kliffaa" että jokainen haluaisin 17-vuotiaaksi takaisin huvin vuoksi. Järkyttyi varmaan kun huomasi, että motiivit olivaktin elämän valintoihin liittyviä.
17 vuotiaaksi takaisin, mutta nimenomaan siihen aikaan kun olen ollut oikeasti 17. Nykyaikana en kestäisi. :D Vielä mielummin siihen hetkeen palaisin kun lukio on alkanut, siellä lähti harmillisen lapasesta. :) Täytyy kyllä sanoa että opiskelu lukiossa oli niin rankkaa etten tiedä haluaisinko sitä kokea uudelleen
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:02"]
Olen 17-vuotias. Mikä tässä on niin kovin hohdokasta?
[/quote]
Sinulla on vielä ihan koko elämä edessä. Voit valita ihan minkä tahansa koulutuksen, kaveriporukan, elämänkumppanin ja vaikka muuttaa toiselle puolen maailmaa. Kaikki on vielä itsestäsi kiinni, et ole sidottu mihinkään ja olet vapaa, kuin taivaan lintu. Nauti elämästäsi täysillä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:20"]
[/quote]
Oliko tarkoitus palata 17 vuotiaaksi siihen aikaan, missä olin 17 vuotias, vai 17 vuotiaaksi nykyaikaan?
[/quote]
Samaa minäkin mietin. En näe mitään järkeä, että muuttuisin nyt 17-vuotiaaksi ja maailma jatkuisi ennallaan. Nykyisenlaiset yo-kirjoitukset eivät kiinnosta, tosin valmistuminen sattuisi todennäköisesti parempaan taloudelliseen tilanteeseen.
Jos matkustaisin ajassa taaksepäin, voisin olla tekemättä monia pieniä mokia, jotka eivät ole sinänsä painaneet mieltäni, mutta saisin olla "täydellinen". Ei tosin ole ihan miljoonan arvoista.
Numero 41 on 33v.