ottaisitko miljoona euroa vai palaisitko takaisin 17-vuotiaaksi?
Jos palaisit takaisin 17-vuotiaaksi saisit myös kaiken sen "tietämyksen" mukaasi mitä nyt olet kerännyt. Itse ottaisin rahana, en kadu juurikaan mitään loppujen lopuksi. Ehkä olisin kouluttautunut varmemmalle alalle (ja kenties tienannutkin jo sievoisen summan).
Kommentit (131)
17-vuotiaana ei ollut kivaa eikä ole nytkään, mutta jos voisin palata siihen ikään ja tehdä kaiken paremmin niin siitä olisi enemmän iloa kuin miljoonasta tai kymmenestä.
Miljoona euroa kiitos. Samoin eläisin elämäni kuitenkin vaikka palaisin nyt 17-vuotiaaksi.
Ehdottomasti takaisin 17-vuotiaaksi!! Rahalla ei tee mitään jos on nuoruudessa tehnyt elämänvalinnat/-kumppanit väärin!! Rahalla kun ei sitä onnellisuutta saa.. Vaikkakin edelleen olen saman miehen kanssa jonka 18-vuotiaana tapasin (olen nyt 34v.).. Vasta nyt lähivuosina, lapset mieheni kanssa saatuani, olen huomannut kaipaavani aivan erilaista miestä.. ja elämää. Toki lapsiani en vaihtaisi mistään hinnasta!! Eli oikeastaan: Jos saisin lapset mukaani, tällä "tietämyksellä" ja elämänkokemuksella; ehdottomasti edelleenkin 17-vuotiaaksi! :) Osaisin valita oman ammattini/koulutukseni ja mieheni paremmin! Miljoonasta viis!!
Palaisin ehdottomasti 17-vuotiaaksi ja tekisin kaiken toisin. Siitä lähtien nimittäin kaikki isot päätökseni opiskeluista, työpaikoista, kaveriporukoista ja puolisovalinnoista ovat olleet pohjanoteerauksia.
En todellakaan halua takaisin 17-vuotiaaksi. Ei mitään päiväni murmelina-juttua jaksaisi. Raha on sit kiva bonus siitä, ettei tahdo nuoruutta takaisin.
Tää olis kiva jos kommentoijat laittaisivat oman tämän hetkisen ikänsä. Huomaisi minkä ikäisenä ihmiset mitäkin haluavat; takaisin nuoruuden ja jo kerätyn "viisauden", vaiko rahaa..?
Miltsi kiitos!
Väärät valinnat ja virheet seurauksineen ovat tehneet minusta sen ihmisen joka nyt olen. Ilman niitä olisin kylmempi, vähemmän empaattinen, jopa tyhmä.
38v.
17-vuotiaaksi, kiitos. Ostaisin nokian osakkeita oikeaan aikaan niin mulla olisi se miljoona myös.
Palaisin 17 vuotiaaksi ja tekisin valinnat uudestaan toivottavasti nykyisen ikäni ( 36 ) perusteella. Menisin opiskelemaan historiaa&taidetta, matkustelisin, valitsisin kumppanini ja ystäväni paremmin ja pitäisin itsestäni paremmin huolta. Ei nytkään kaikki ole liian myöhäistä, mutta olen hiukan sivussa aidosta omasta itsestäni näillä valinnoillani.
Rahat, miksi kukaan haluaisi olla enää teini?? Ja varsinkaan sillä aikuisen tiedolla tulisi hulluksi muiden 17 v. kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:21"]
Miljoona euroa tietenkin.
Miksi ihmeessä haluaisin olla taas 17-vuotias?
[/quote]
Jep. Oli kamalaa aikaa
Kertokaa miksi 17-vuotiaana ei sitten ollut kivaa? Ikä kuulostaa vielä niin huolettomalta ajalta.
Jos saisin valita nuoruuden ja tämänhetkisen elämäntilanteen niin ottaisin sen, jos pitäisi palata siihen elämäntilanteeseen kuin olin silloin niin miljoona euroa.
Olen 17-vuotias. Mikä tässä on niin kovin hohdokasta?
Rahat tietenkin. Ei ole yhtään kaipuuta 17-vuotiaan epävarmuuteen ja kohellukseen. Vääriä valintoja olen tehnyt, mutta en muuttaisi mitään kuitenkaan. Miljoonalla pystyisin tekemään nykyisestä ihan hyvästä elämästä vähän huolettomampaa. Pitäisin välivuoden (-tai siis vuosia) työstä, keskittyisin parisuhteeseen, kuntoiluun ja muuhun mukavaan. Ehkä suorittaisin jonkun koulutuksen ja tekisin vapaaehtoistyötä.
Olen 35-vuotias nainen.
Miljoona euroa, olen 19, voin elää asian kanssa :D
Aika paha... Olisin automaattisesti ensin vastannut, että palaisin takaisin 17-vuotiaaksi, mutta sitten tuli mieleen, että mulla ei olisi sitten enää näitä ihania lapsia mitkä nyt on. Ja tällä tietämyksellä 17-vuotiaana... Enpä tiedä. Nuoruudessa parasta oli juuri se naiivius ja se, että luuli olevan kuolematon ja lähes kaikkivoipa. Tämä tietämyshän veisi siitä nuoruuden hienoudesta ja ilosta ison osan.
Mutta oli se nuoruus kyllä niin ihanaa aikaa ja muutamat asiat haluaisin tehdä toisin... Mutta saisinko mä nämä lapsetkin silti, jos nyt uudestaan eläisin nuo vuodet? Jos mä olisinkin toope ja tekisin jonkun asian eri tavalla ja se vaikuttaisi sitten tähän lapsihommaan niin, että nämä jäisi saamatta?
Vaikea on päättää. Otan viikon lisäajan päätöksen tekoon.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:25"]Miljoona euroa, täytän parin viikon päästä 17v :D t. 16v
[/quote]
Miten pääset takaisin 17-vuotiaaksi?