Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ottaisitko miljoona euroa vai palaisitko takaisin 17-vuotiaaksi?

Vierailija
28.10.2014 |

Jos palaisit takaisin 17-vuotiaaksi saisit myös kaiken sen "tietämyksen" mukaasi mitä nyt olet kerännyt. Itse ottaisin rahana, en kadu juurikaan mitään loppujen lopuksi. Ehkä olisin kouluttautunut varmemmalle alalle (ja kenties tienannutkin jo sievoisen summan).

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menettäisin perheeni samalla niin en palaisi takaisin pennuksi kaikella tietämyksellä ja erityisesti kyynisyydellä. Miljoona olisi perheelleni enemmän hyödyksi. Paluu 17 kesäiseksi kaikella tiedolla, mitä on tarjolla ilmaiseksi ympäristössämme olisi vain todella helvetin itsekästä, mutta itsekästä on myös pitää perhe.

En ehkä haluaisi myöskään miljoonaa. Jos saisin valita niin antaisin sen pois vaimolleni tai lapsilleni. Miljoonassa on liikaa vastuuta. Riittää että saan iltaisin bisseä töiden jälkeen.

Isäinpäivän kunkku

Vierailija
82/131 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu nyt rahaa ottaisi kun saisi elää elämänsä uudelleen. Vielä noin vaivaisen summan kuin miljoonan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 17 v tietenkin ja tienaisin 10 miljoonaa.

Vierailija
84/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:59"]

Kuka hullu nyt rahaa ottaisi kun saisi elää elämänsä uudelleen. Vielä noin vaivaisen summan kuin miljoonan.

[/quote]

Kuka jaksaa vetää paskaa elämää uudestaan. Eihän elämässä ole mitään muuta, kuin rahalla ostettavat pillu ja päihteet?

Niin no rakkaat ihmiset ja perhe myös, jotka menettää palatessaan 17 vuotiaaksi. Toki nuorempana jaksaa vetää kovemmat kännit.

Rape 38

Vierailija
85/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää elämäni uudelleen....hrhhh...olis mulle painajainen. En pelkää kuolemaan, sen jälkeen tulee syvä uni ja unohdus. En ikinä jaksaisi elää toista elämää, olen jo nyt loppu.

[/quote]

Vierailija
86/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:14"]Miljoonan ottaisin ehdottomasti. Elämä on just nyt niin parhaimmillaan kuin olla voi, mutta jos miltsin saisin, niin lähdettäisiin koko perheellä vuodeksi ulkomaille..ja sitten perustaisin unelmieni yrityksen. Jotenkin raskaalta tuntuisi olla nuori, etsiä itseään ja paikkaansa tässä maailmassa, monenlaiset kipuilut läpikäytävänä. Enkä ole koskaan ollut mikään bailaaja, haaveilin jo nuorena perhe-elämästä. 45 v
[/quote]

Tuntuu myös raskaalta olla kohta kolmekymmentä, etsiä itseään ja paikkaansa tässä maailmassa ja kipuilut tuntuu yhtä hirveiltä nyt kuin nuorena. Helpottaako tämä ikinä? En jaksa, jos elämä on yhtä kriisiä. 20-24 -vuotiaana oli tosi tasaista. Tulispa seuraava tasanne edes sitten vaikka 30-34 -vuotiaana.

Vierailija
87/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 00:08"]

[/quote]

Kuka jaksaa vetää paskaa elämää uudestaan. Eihän elämässä ole mitään muuta, kuin rahalla ostettavat pillu ja päihteet?

Niin no rakkaat ihmiset ja perhe myös, jotka menettää palatessaan 17 vuotiaaksi. Toki nuorempana jaksaa vetää kovemmat kännit.

Rape 38

[/quote]

Mielenkiintoinen näkökanta. Miksi elää sitten ollenkaan, jos se on niin kamalaa? Kyllä itsekin ottaisin helposti muutaman kymmenen vuotta lisää elinaikaa ja vielä niitä parhaita vuosia, kuin jonkun naurettavan miljoonan millä hätäseen saisi jonkun kämpän hommattua.

Vierailija
88/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonan. :D 17-vuotiaana oli kivaa ja vapaata elämää, mutta näin 18-vuotiaana ei yhden vuoden lisä olisi mitenkään merkittävä. Vituttaisi vaan kun ei pääsisi enää baareihin. :D

Vierailija
89/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. En oikeasti osaa sanoa.

Saattaisin palata 17-vuotiaaksi ja osaisin suhtautua elämään oikealla tavalla. Pysyisin luokkani priimuksena, opiskelisin tunnollisesti, en suostuisi masentumaan ilkeän isäpuoleni julmista kommenteista, pääsisin yliopistoon ja valmistuisin, löytäisin hyvän parisuhteen ja saisin lapsia.

Hyvällä tuurilla välttäisin vakavat sairaudet.

Toisaalta miljoonalla olisi tällä hetkellä käyttöä. Ostaisin ja remontoisin ihanan vanhan talon. :)

Vierailija
90/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti 17v. Nykyisillä tiedoilla ja taidoilla keräisin sen miljoonan tähän ikään mennessä helposti ja kolme vuosikymmentä lisää aikaa kokea kaikennäköistä vielä kun jaksaa on vähintään sen miljoonan arvoista myös.

Vierailija
91/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:29"]

Miljoona euroa! 17-vuotiaana oli täyttä paskaa! Ei puhettakaan mistään huolettomasta ja ihanasta nuoruudesta.

[/quote]

Kuin myös. Perhe-elämä sekaisin, paska luokka, surkea seurustelusuhde, masennus ja ahdistus jne. Tosin myös työelämän aloitus ja jopa 1. raskaus, mistä seurasi maailman ihanin tytär.

Ko.tilanteessa valitsisin raskauden, mutta jäisimme alusta asti kahdestaan. Isä saisi osallistua etänä.

Vierailija
92/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä nyt siis sitä, että minä olisin huomenna 17 ja maailma pysyy ennallaan vai sitä, että kaikki ympärillä kelaantuu taaksepäin jä minä muistan eläneeni kuitenkin tähän päivään. Jos kyseessä on ensimmäinen vaihtoehto, niin ilman muuta se. Jos jälkimmäinen, niin pitää hieman harkita.

En palaisi taaksepäin tehdäkseni jotain toisin, vaan pelkästään päästäkseni elämään lisää nuoruusvuosia. Aloituksessa ei sitä erikseen sanottu mutta vaikka kokonaisikäni olisi samanpituinen, niin ottaisin (tilastollisesti) mieluummin 17-36 vuodet uudestaan kuin vaikka 70-89. Olen äärimmäisen tyytyväinen elämääni tällä hetkellä mutta tuskin tuo kaksi nuoruusikääkään riittää kaikkeen mitä haluan kokea. Toisaalta, jos minun pitäisi hoitaa opiskelut ja ura uudestaan, niin en ole kyllä yhtään varma jaksaisinko enää tehdä riittävän kovasti työtä niiden eteen päästäkseni tähän pisteeseen, varsinkaan kun muistaisin tehneeni sen oikeasti jo kerran. Toisaalta keksisin kyllä varmasti toiset kaksi tutkintoa lisää suoritettavaksi, ja kun kerran muistaisin kaiken mitä nykyisistäni tiedän, niin minulla olisi lähes ennennäkemätön potentiaali todella merkittävän tieteellisen työn tekemiseen.

Vierailija
93/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonaa. Ostan 17v palkintovaimon.

Mies34

Vierailija
94/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietämykseeni" kuuluu paljon urheilu tilastoja ja tuloksia joista alkupääomaa osakkeita varten.... Jos siis olen menossa menneisyyteen (1998) niin siinä tapauksessa olisin maailman rikkain ja menestynyt kirjailija/käsikirjoittaja.

Vierailija
95/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona tietenkin.

-20v

Vierailija
96/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v houkuttaa kyllä, mutta kun lapset on jo tehty niin en voi niistä luopuakaan joten milli tänne ja heti!

Vierailija
97/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin miljoonan.

Itse lähdin pohtimaan sitä, että olisi kyllä hienoa, jos olisi jättänyt yhden ison mokan tekemättä. Kun kuitenkin lähdin tarkemmin miettimään, niin tämä  iso moka oli tärkeä osa tapahtumasarjaa, joka sai minut tapaamaan elämäni miehen. Sitä en siksi haluakaan muuttaa.

Ja ihan oikeasti, 17-vuotiaana sen ikäisen elämänkokemuksella elämä olikin todella hauskaa. Jos nyt muuttuisin 17-vuotiaaksi, niin olisin varmaankin kunnon hylkiö, koska nimenomaan sen elämänkokemuksen takia ei huvita enää tehdä niitä asioita, jotka nuorempana olivat hauskoja. Eikä varmasti natsaisi muiden samanikäisten kanssa ajatukset, jolloin ne kaverit, joiden kanssa on yhdessä kasvettu, jäisi saamatta.

Olen siis tyytyväinen elämääni, mutta miljoona helpottaisi  kummasti :D

Vierailija
98/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli muuten kiva kysymys! Tuli vähän pohdittua omaa elämäänsä.

Palaisin ajassa taaksepäin, varsinkin, kun tämänhetkisen tietämyksen saisi mukaansa. Voisin välttää virheet, joiden tekemistä eniten kadun, niitä ei voi rahalla korvata, iän tuomalla kokemuksella kyllä.

Vierailija
99/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan, ottaisin 500k€ ja palaisin 33 vuotiaaksi. Silloin tein elämässäni virheen jota kadun yhä

Vierailija
100/131 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltsi! Paljon tekisin toisin jos nuortuisin, mut jospa ne oiskin loppuelämän kannalta paskemmat valinnat kuin ne, joita nyt olen tehnyt. Elämäni nyt ei ole täydellistä, mutta olen silti pääosin tyytyväinen. Nuoruuskin oli kivaa, mut ei se ois niin kivaa vanhoilla aivoilla. ;)

- 33 -

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi