Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isä jäi bussiin istumaan?

Vierailija
28.10.2014 |

Lasten äiti oli täysin sekaisin ja lapset istuivat auton takapenkillä, kun äiti raivoaa miehelle. Miksi isä jäi bussiin istumaan, eikä noussut kyydistä?

Jättäisitkö itse lapset miehesi hoitoon, jos lastesi isä olisi raivosta sekaisin ja hoidettavana ihan pieniä lapsia? Istuisit bussiin ja matkustaisit viikoksi pois?

Entä jos bussissa istuja olisikin ollut perheen äiti ja isä olisi epätoivoisena ajanut bussin perässä ja rynnännyt pysäkiltä bussiin anelemaan lastenhoidosta. Äiti olisi istunut takaisin paikoilleen ja isä jäänyt lasten kanssa pysäkille. Ikävä sanoa, mutta eikö lasten äitiä olisi pidetty kylmänä työnarkomaanina?

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin lohduttaa kovasti varmuus siitä että nyt nuo pienet lapset ovat taivaassa ja heillä on siellä hyvä olla. Luin hiljattain Totuus taivaasta-nimisen kirjan ja se teki vaikutuksen ja vahvisti mun uskoa siihen että kuolema on oikeasti vain portti toiseen ulottuvuuteen.

Vierailija
222/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
voi kuule kuuluu ihan normaaleihin reaktioihin duuren trauman jälkeen.
älä leikki kyökkipsykologia kun ei sulla siihen ole rahkeita.

Vierailija
224/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nainen oli narsisti kuten täällä väitetään, miksi isä ei eronnut ja ottanut lapsia itselleen? Hemmetti kai nyt jokainen lapsiaan rakastava vanhempi tajuaa pelastaa lapsen hullulta vanhemmalta eikä vain jää toivomaan että ei se varmaan lapsille mitään tee kun itse lähden (oli se sitten töihin tai mihin vaan, haloo!) Itse pidän kyllä kaikki hullut pois lasteni välittömästä läheisyydestä, kiitos vain. Eiköhän tuolle isälle ollut jo melkoisen selvää että hullu se äiti on. KUKA JÄTTÄÄ SILLOIN LAPSET TUOLLAISEEN ILMAPIIRIIN ELÄMÄÄN! Ja se vanhemman tytön isä, mitä sekin on ajatellut kuin jättänyt äidin lähivanhemmaksi?

Vai onko sittenkin niin ettei nainen ollut narsisti vaan tilanne oli kehittynyt pikkuhiljaa kohti hirveää lopputulemaa? Hyi että lasten kuolema säälittää niin hirveästi, miksi ei voinut lapsia jättää autosta  pois?

Vierailija
225/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
[/quote]

voi kuule jos tietäisit miten ihmismielen traumaattinen kriisi etenee, eli näin : [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
[/quote]

voi kuule, jos tietäisit että ihmismielen kriisi etenee näin : shokkivaihe, reaktiovaihe, käsittelyvaihe.

Vierailija
226/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]Jos se nainen oli narsisti kuten täällä väitetään, miksi isä ei eronnut ja ottanut lapsia itselleen? Hemmetti kai nyt jokainen lapsiaan rakastava vanhempi tajuaa pelastaa lapsen hullulta vanhemmalta eikä vain jää toivomaan että ei se varmaan lapsille mitään tee kun itse lähden (oli se sitten töihin tai mihin vaan, haloo!) Itse pidän kyllä kaikki hullut pois lasteni välittömästä läheisyydestä, kiitos vain. Eiköhän tuolle isälle ollut jo melkoisen selvää että hullu se äiti on. KUKA JÄTTÄÄ SILLOIN LAPSET TUOLLAISEEN ILMAPIIRIIN ELÄMÄÄN! Ja se vanhemman tytön isä, mitä sekin on ajatellut kuin jättänyt äidin lähivanhemmaksi?

Vai onko sittenkin niin ettei nainen ollut narsisti vaan tilanne oli kehittynyt pikkuhiljaa kohti hirveää lopputulemaa? Hyi että lasten kuolema säälittää niin hirveästi, miksi ei voinut lapsia jättää autosta  pois?
[/quote]
voi kuule kun sä oot elänyt fsen narsistin tai muun sekopoltsin kanssa niin sulla ei oo enää voimia. Se ei ole mikään; minäpä otan ja lähden
luuletko että hän jättää rauhaan edes erotessa? No ei. Olet hänen omaisuuttaan.
mukana onnyleensä mtös kiristystä, et nää lapsiasi enää ikinä jne.
voi kuule sinunkin kannattaisi etsiä ja lukea tietoa mitä se elämä sairaan ihmisen kanssa oikeasti on.

Vierailija
227/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
[/quote]

voi kuule jos tietäisit miten ihmismielen traumaattinen kriisi etenee, eli näin : [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
[/quote]

voi kuule, jos tietäisit että ihmismielen kriisi etenee näin : shokkivaihe, reaktiovaihe, käsittelyvaihe.
[/quote]
niin ja tuossa ekadsa vaiheessa jokainen reagoi erilailla. Joku tipahtaa,joku on kuin mitään ei olisi tapahtunutkasaan ja joku saa esim kauheat kilarit.

Vierailija
228/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sääliä tms. tätä naista? Jos hän oli kyllästynyt elämäänsä, uupunut, v*ttuuntunut ja halusi päättää päivänsä niin fine, siitä vaan.
Mutta miksei vienyt lapsia ensin pois? Miksi lapset piti tappaa? Myös bussikuski on takuulla syytön naisen ongelmiin. Häneltä saattavat ajot loppua tähän. Kuka kustantaa mahdollisen uudelleenkoulutuksen? Kuski itse. Entäs muut matkustajat? Ei osaa eikä arpaa koko jutussa, sattuivat nyt vaan olemaan isän kanssa samassa bussissa.
Ei, en tunne sääliä enkä myötätuntoa naista kohtaan, murhaaja mikä murhaaja. Itsensä tappaminen on jokaisen ihan oma valinta, mutta tässäkin oli ainekset yhteensä 18 ihmisen tappamiseen.
Enkä todellakaan hyväksy sitäkään, että nainen meni tappamaan itsensä ja lapsensa toisen työpaikalle. Kuvitelkaa itsenne töihin, missä ikinä työskentelettekin ja pam, joku tulee viereen esim. ampumaan itsensä. Jos sen tekee "oikeassa" paikassa, voi olla että sivulliset uhrit saavat jopa kriisiapua. Autonkuljettajille tällaista ei juurikaan tarjota, rahtarit usein jopa siivoilevat jälkiä ja ovat viimeiseen asti onnettomuuspaikalla. Jos vielä auton kyljessä lukee oma nimi, alkaa jumalaton rumba vakuutusyhtiön, asiakkaiden yms. kanssa.

Vierailija
229/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]

Jos se nainen oli narsisti kuten täällä väitetään, miksi isä ei eronnut ja ottanut lapsia itselleen? Hemmetti kai nyt jokainen lapsiaan rakastava vanhempi tajuaa pelastaa lapsen hullulta vanhemmalta eikä vain jää toivomaan että ei se varmaan lapsille mitään tee kun itse lähden (oli se sitten töihin tai mihin vaan, haloo!) Itse pidän kyllä kaikki hullut pois lasteni välittömästä läheisyydestä, kiitos vain. Eiköhän tuolle isälle ollut jo melkoisen selvää että hullu se äiti on. KUKA JÄTTÄÄ SILLOIN LAPSET TUOLLAISEEN ILMAPIIRIIN ELÄMÄÄN! Ja se vanhemman tytön isä, mitä sekin on ajatellut kuin jättänyt äidin lähivanhemmaksi?

[/quote]

Nainen on aina vahvoilla huoltujuuskiistoissa, jos vain osaa puhua oikeudessa. Isän oikeudet ovatkin yleensä tapaamisoikeus joka toinen viikonloppu narsistiäitien jäljiltä.

Vierailija
230/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa? [/quote] voi kuule kuuluu ihan normaaleihin reaktioihin duuren trauman jälkeen. älä leikki kyökkipsykologia kun ei sulla siihen ole rahkeita. [/quote] voi kuule jos tietäisit miten ihmismielen traumaattinen kriisi etenee, eli näin : [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa? [/quote] voi kuule kuuluu ihan normaaleihin reaktioihin duuren trauman jälkeen. älä leikki kyökkipsykologia kun ei sulla siihen ole rahkeita. [/quote] voi kuule, jos tietäisit että ihmismielen kriisi etenee näin : shokkivaihe, reaktiovaihe, käsittelyvaihe.

[/quote]

Käytitkö ihan googlea? ei toi kyökkipsykologin homma edellenkään toimi,kun et ymmärrä näistä jutuista kuitenkaan mitään vaikka kuinka googlettaisit.

Vierailija
231/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhtä hyvin mies on voinut olla narsisti, joka ajoi naisen hulluuteen röyhkeällä ja sairaalla käytöksellään. Narsistithan eivät oikein huomaa toisten tunnetiloja tai välitä niistä, kuten miehen mielestä oli ilmeisesti ihan normaalia tulla bussiin tappelemaan. Narsistit myös lähes poikkeuksetta pettävät. Ja pakenevat riitatilanteissa, vaikuttavat usein tunteettomilta. Olen seurustellut ihan oikean narsistimiehen kanssa. Nainen ei minusta vaikuta sitä häiriötä sairastavalta. Jos olisi narsisti, olisi todennäköisemmin vielä itse hengissä, tappanut vain lapset tai miehen. Tai vaan ottanut ja jättänyt miehen selviämään lasten kanssa. Kuten entinen narsistikumppanini hylkäsi jokaisen lapsensa äideilleen (ei tapaamista/yhteydenpitoa) aina uuden naisen löytäessään. Tämä mies myös petti työajallaan minua ja toisen lapsensa äitiä, vaikka oli pieni vauva kotona. Narsisti saa uhrinsa helposti käyttäytymään mustasukkaisesti, osaa antaa siihen aihetta ja manipuloida. Narsistin kanssa kun elää, tuntee itsensä hulluksi!

Joka tapauksessa turhaa spekulointia niin naisen kuin miehen mahdollinen narsismi, mitään tutkimuksia kun ei ole tehty. Huomaa vain, kuinka mielenhäiriöistä tietämättömiä täällä kirjoittelee, kun väittää heti kättelyssä naista narsistiksi. Vaikka sehän onkin ajan trendisana.

Vierailija
232/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:36"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]

[/quote]

Nainen on aina vahvoilla huoltujuuskiistoissa, jos vain osaa puhua oikeudessa. Isän oikeudet ovatkin yleensä tapaamisoikeus joka toinen viikonloppu narsistiäitien jäljiltä.
[/quote]

Isä on yhtä vahvoilla, jos isä on kunnollinen, eikä jälkiä rikosrekisterissä. Painu pois pyhä vulva-jankkaaja.

Vierailija
233/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:43"]

Aivan yhtä hyvin mies on voinut olla narsisti, joka ajoi naisen hulluuteen röyhkeällä ja sairaalla käytöksellään. Narsistithan eivät oikein huomaa toisten tunnetiloja tai välitä niistä, kuten miehen mielestä oli ilmeisesti ihan normaalia tulla bussiin tappelemaan. Narsistit myös lähes poikkeuksetta pettävät. Ja pakenevat riitatilanteissa, vaikuttavat usein tunteettomilta. Olen seurustellut ihan oikean narsistimiehen kanssa. Nainen ei minusta vaikuta sitä häiriötä sairastavalta. Jos olisi narsisti, olisi todennäköisemmin vielä itse hengissä, tappanut vain lapset tai miehen. Tai vaan ottanut ja jättänyt miehen selviämään lasten kanssa. Kuten entinen narsistikumppanini hylkäsi jokaisen lapsensa äideilleen (ei tapaamista/yhteydenpitoa) aina uuden naisen löytäessään. Tämä mies myös petti työajallaan minua ja toisen lapsensa äitiä, vaikka oli pieni vauva kotona. Narsisti saa uhrinsa helposti käyttäytymään mustasukkaisesti, osaa antaa siihen aihetta ja manipuloida. Narsistin kanssa kun elää, tuntee itsensä hulluksi! Joka tapauksessa turhaa spekulointia niin naisen kuin miehen mahdollinen narsismi, mitään tutkimuksia kun ei ole tehty. Huomaa vain, kuinka mielenhäiriöistä tietämättömiä täällä kirjoittelee, kun väittää heti kättelyssä naista narsistiksi. Vaikka sehän onkin ajan trendisana.

[/quote]

Tappaa lapsensa kostaakseen miehelleen... Kyllä tuo aika itsekäs (narsistinen) teko on!

Vierailija
234/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:43"]

Aivan yhtä hyvin mies on voinut olla narsisti, joka ajoi naisen hulluuteen röyhkeällä ja sairaalla käytöksellään. Narsistithan eivät oikein huomaa toisten tunnetiloja tai välitä niistä, kuten miehen mielestä oli ilmeisesti ihan normaalia tulla bussiin tappelemaan. Narsistit myös lähes poikkeuksetta pettävät. Ja pakenevat riitatilanteissa, vaikuttavat usein tunteettomilta. Olen seurustellut ihan oikean narsistimiehen kanssa. Nainen ei minusta vaikuta sitä häiriötä sairastavalta. Jos olisi narsisti, olisi todennäköisemmin vielä itse hengissä, tappanut vain lapset tai miehen. Tai vaan ottanut ja jättänyt miehen selviämään lasten kanssa. Kuten entinen narsistikumppanini hylkäsi jokaisen lapsensa äideilleen (ei tapaamista/yhteydenpitoa) aina uuden naisen löytäessään. Tämä mies myös petti työajallaan minua ja toisen lapsensa äitiä, vaikka oli pieni vauva kotona. Narsisti saa uhrinsa helposti käyttäytymään mustasukkaisesti, osaa antaa siihen aihetta ja manipuloida. Narsistin kanssa kun elää, tuntee itsensä hulluksi! Joka tapauksessa turhaa spekulointia niin naisen kuin miehen mahdollinen narsismi, mitään tutkimuksia kun ei ole tehty. Huomaa vain, kuinka mielenhäiriöistä tietämättömiä täällä kirjoittelee, kun väittää heti kättelyssä naista narsistiksi. Vaikka sehän onkin ajan trendisana.

[/quote]

Kyllä se nainen ajoi sen auton paskaksi ihan itse. Ei ollut se mies ratissa. Olisihan se nainen voinut ajella vaikka jonkun kaverinsa luoksen, sukulaisiin, vaikka turvakotiin tms. sen sijaan.

Vierailija
235/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi vaan sinulle huoltajuusasioista jankkaava, huoltajuuden saaminen ei tee naisesta narsistia. Huoltajuuden saa siihen paremmin kykenevämpi henkilö, ei aina äiti. Yleensä narsisti käyttäytyy huoltajuusriidoissa siten, että uhkaa toista ensin huostaanotolla ja sitten huoltajuuden viemisellä. Sitten kun ei saakaan huoltajuutta, hylkää lapset ja jatkaa elämäänsä, kun mitään ei olisikaan. Väittää, että ex-kumppani on niin kauhea, ettei hän pysty tapaamaan lapsia (tai ei muka saa tavata). Eli ei oikeasti välitä lapsista ollenkaan, koska ei halua tavata. Käytti heitä vain pelinappuloina riidoissaan. Kuulostaako tutulta?

Vierailija
236/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksikö? No luultavasti hän halusi päästä työpaikalleen.

Vierailija
237/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä on helppo syyttää, kun se on erehtynyt menee hullun kanssa naimisiin. Voin kuvitella kuinka väsynyt se mies on henkisesti ollut siihen naiseen ja sen tähden jollain lailla itse ollut 'toimintakyvytön'. Sananlasku kuuluu: Häijyn kanssa pärjää, mutta hullun kanssa on hukassa. Ja kuka sen miehen tukena on ollut, kun se on vuodesta toiseen joutunut oletettavasti kuuntelemaan sitä hulluu muijaa. Kukaan ei ehkä ole edes uskonut, että se on naimisissa mielisairaan ihmisen kanssa. Olen naisihminen ja tulee mieleen oma lapsuudenkoti ja sääli isääni kohtaan, kun se joutui olosuhteiden pakosta olemaan naimisissa parikymmentä vuotta mielisairaan naisen kanssa. Se nainen kerkesi sinä aikana tekemään todella paljon pahaa aviomiehelleen sekä lapsilleen.

Vierailija
238/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:43"]

[/quote]

Tappaa lapsensa kostaakseen miehelleen... Kyllä tuo aika itsekäs (narsistinen) teko on!
[/quote]

Tiedätkö edes sitä, että ihmisellä voi olla narsistisia piirteitä ilman narsistista persoonallisuushäiriötä? Tuokaan teko ei välttämättä ollut edes suunniteltu eikä narsistinen. Et selvästi ymmärrä ko. häiriöstä yhtään mitään.

Vierailija
239/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:43"]

[/quote]

Kyllä se nainen ajoi sen auton paskaksi ihan itse. Ei ollut se mies ratissa. Olisihan se nainen voinut ajella vaikka jonkun kaverinsa luoksen, sukulaisiin, vaikka turvakotiin tms. sen sijaan.
[/quote]

Niin ajoi, mutta pelkkä auton ajaminen bussin keulaan ei liity narsismiin yhtään mitenkään.

Vierailija
240/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:21"]

[/quote]

Tiedätkö millaista on elää persoonallisuushäiriöisen kanssa? Siitä ei vaan lähdetä kävelemään ja irtautuminen tuollaisen ihmisen otteesta on pitkällinen prosessi. Luuletko, että parisuhde narsistin kanssa on piinaa 24/7 suhteen ensimmäisestä päivästä? Tilanne ja koko sairas vuorovaikutus kehittyy nimenomaan pikkuhiljaa. Narsisti kietoo koko perheen sairaisiin kuvioihinsa ja draamasta tulee hiljalleen arkipäivää.

Nythän tämä koko perhesurma/laajennettu itsemurha - miksi tahansa sitä haluaa kutsua - tapahtui motiivinaan miehen aikomus erota. Tämä siis poliisin ilmoittama motiivi. Eli nythän mies on tekemässä juuri sitä, mitä hänen mielestäsi olisi pitänyt tehdä. Persoonallisuushäiriöistä vaan ei noin vain jätetä. Useimmat heistä vaan päätyvät piinaamaan ex-puolisoa ja lapsia jopa viranomaisten kautta jopa vuosiksi eteenpäin. Valitettavasti tällainenkin ratkaisu on mahdollinen narsistisen raivon vallassa. Sama mekanismi on ollut psykiatri Lauerman mukana miesten tekemissä perhesurmissa.

Harmittaa, että jos perhesurma on naisen tekemä, niin alkaa tulla näitä käsittämättömiä ymmärtämiskirjoituksia, joissa on vedetty täysin fiktiiviset käsitykset tilanteesta ja rinnastettu normaalien pienten lasten äitien väsymykseen. Esim. tätä Katri Mannisen täysin kujalla olevaa blogikirjoitusta jaetaan joka paikassa ja se on yksinkertaisesti mautonta. Miksi kukaan ei halua identifioitua miesten tekemiin perhesurmiin, mutta tähän kyllä löytyy kykyä eläytyä? Minulla ei äitinä ja umpiväsyneenä äitinä löydy eläytymiskykyä tähän laisinkaan. Julkinen käsittely on äitimyyttiä pahimmillaan. Äiti ei voi olla vinoutunut, kontrolloiva ja häiriintynyt ihminen, vaan sitten haetaan jotain inhimillistä väsymystä tai muuta omaa kokemusta tällaisen taustalle. Tilanteesta valuneet faktat ja Lauerman kaltaisen asiantuntijan lausunnot antavat ymmärtää, että tässä nimenomaan ei ole kysymyksessä "normaali" kotiäidin uupumus ja turhautuminen, vaan nimenomaan jotain muuta. Tällä ihmisellä on energiaa riittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi