Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isä jäi bussiin istumaan?

Vierailija
28.10.2014 |

Lasten äiti oli täysin sekaisin ja lapset istuivat auton takapenkillä, kun äiti raivoaa miehelle. Miksi isä jäi bussiin istumaan, eikä noussut kyydistä?

Jättäisitkö itse lapset miehesi hoitoon, jos lastesi isä olisi raivosta sekaisin ja hoidettavana ihan pieniä lapsia? Istuisit bussiin ja matkustaisit viikoksi pois?

Entä jos bussissa istuja olisikin ollut perheen äiti ja isä olisi epätoivoisena ajanut bussin perässä ja rynnännyt pysäkiltä bussiin anelemaan lastenhoidosta. Äiti olisi istunut takaisin paikoilleen ja isä jäänyt lasten kanssa pysäkille. Ikävä sanoa, mutta eikö lasten äitiä olisi pidetty kylmänä työnarkomaanina?

Kommentit (267)

Vierailija
261/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
voi kuule kuuluu ihan normaaleihin reaktioihin duuren trauman jälkeen.
älä leikki kyökkipsykologia kun ei sulla siihen ole rahkeita.
[/quote]

voi kuule jos tietäisit miten ihmismielen traumaattinen kriisi etenee, eli näin : [quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 08:59"]Mitä sekin kertoo miehestä, että kolarin jälkeen oli raivoissaan? Oli kiroillut ja potkinut maata, vaikka omat lapset ihan muussina. Akanperkele häiritsi näin paljon työmatkaa?
[/quote]
voi kuule kuuluu ihan normaaleihin reaktioihin duuren trauman jälkeen.
älä leikki kyökkipsykologia kun ei sulla siihen ole rahkeita.
[/quote]

voi kuule, jos tietäisit että ihmismielen kriisi etenee näin : shokkivaihe, reaktiovaihe, käsittelyvaihe.
[/quote]

Ymmärrän isää erittäin hyvin, itse täräytin ikkunaan nyrkillä kun lapseni meni mediheliin..ihan silkasta shokista, järkytyksestä, pelosta..en kyllä juuri muista päivästä mitään

Vierailija
262/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman harmittaa teidän mammojen puolesta, kun ette valitettavasti ole onnistuneet vieritettämään tapahtunutta täysin miehen syyksi.

Onneksi ketjussa on järkeviäkin ajatuksia joukossa. Syitä tapahtuneeseen voi olla monia, mutta katsoo miltä kannalta tahansa, niin nainen oli ratissa ja siten syyllinen. Minulta naisen teko ei saa myötätuntoa eikä ymmärrystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pirttihirmu kun lapseni syntyi ja mies teki reissuhommia. Olin yksin lapsen kanssa ja hän valvotti todella paljon. Mies ei edes ottanut kesälomaa vain jatkoi töitä koska "tarvittiin" rahaa.

Nyt minua hävettää todella ne sanat jota päästin suusta. Se ei ollut minä, se oli minun väsymys, yksinäisyys ja hormoonit jotka teki minusta aivan hirveän ämmän. Pari vuotta meni ja lähdin takaisin töihin, ja yksi päivä huomasin että taas pystyin hengittämään. Minun mieskin huomasin saman ja sanoi : sä tulit takaisin!

Meni vielä 5 vuotta ja mies halusi toisen lapsen, nyt tiesin mitä oli tulossa. En halunnut sitä ahdistusta vaikka halusin lapsen. Ehtona oli että mies jää lapsen kanssa kotiin 6 kuukauden jälkeen, ja minä menen töihin. Näin tehtiin kun kuopus syntyi. Nyt sain päättymis päivän yksinäisyydelle ja se oli vähän helpompaa vaikka mies teki reissutöitä ja lapsella oli koliikki. Mies jäi sitten kotiin hoitamaan lasta ja lähdin töihin. Mies oli kotona 1,5 vuotta. SIlloin hän huomasi mikä yksinäisyys on. Se on sitä että et välttämättä tapaa toista aikuista moneen päivään. Hän alkoi pikku hiljaa ymmärtämään mitä se pahimillaan voi olla. Hän myös tunnusti, että oli ajatellut eroamista kun olin pirttihirmuna kotona. Hän ei ollut mitenkään ymmärtänyt minun tuntemuksia koska sain olla kotona. Hänen mielestä se pitäisi olla helppoa.

En nyt sano että isää voi syyllistää äidin tekemästä valinnasta. Mutta sen tiedän, että suurin osa miehistä ei ymmärrä kuinka RANKKAA se voi olla, kun lapset ovat pieniä. Siksi suurin osa eroista saattuu juuri kun lapset ovat pieniä. Äideistä tulee riivinrautoja, ja he jankkuttavat.

Minä tiedän että se jankuttaminen ja nalkuttaminen ei ole oikein, mutta haluaisin että miehet myöskin oppisivat kuuntelemaan äitejä. Suomalainen mies ei myöskään halua hakea apua, ei me mennä minnekään keskustelemaan. Ja ainoa oikea tapa on erota tuosta riivinraudasta.

En tiedä mitä tässä perheessä on tapahtunut ja miten he on toiminnut. Mutta sen me kaikki tiedetään, että lopputulos on järkyttävä. Miksi meille on niin vaikea hakea apua?

Vierailija
264/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2014 klo 05:16"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 23:49"]

Mihin töihin se isä oli menossa sunnuntai-iltana?

[/quote]

En tajua. Kaikki tehtaat, voimalaitokset, vartiointiliikkeet, kioskit, huoltoasemat ja sairaalathan suljetaan aina heti klo 16.00 ja kaikki lähtevät kotiin. Ei tuollakaan alueella jättimäiset Savon Sellu ja Yara missään tapauksessa pidä tuotantoa päällä ympärivuorokauden. Ne isot laitokset kun pistetään vaan napista naps päälle ja lähdetään kotiin. 

Hei kertokaa mulle, onko tosiaan oikeesti joku niin tyhmä, ettei ole kuullut kolmivuorotyöstä ennen? Tosin on väitetty, että isä ei olisi ollut vuorotyössä ja toisaalla on, että olisi. Mutta en tiedä pääseekö esim. Nurmeksesta Kuopioon niin, että olisi seitsemältä aamulla töissä. Itse muuten asun viikot toisella paikkakunnalla ja kyllä mnä jo sunnuntaina lähden. Matka on tosin paljon pitempi. (Meillä ei ole pieniä lapsia). 
[/quote]

nurmeksesta et pääse kuopioon aamulla töihin bussilla vaan täytyy mennä su iltana. Koska eka bussi on kuopiossa vasta klo.9. Monilla rakennus ym. Aloilla on näitä konttimajoituksia jossa voi yöpyä.

Vierailija
265/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on virheellistä tietoa todella paljon. Tiedän tapauksen yksityiskohdat ja tekijän, ja en vittuillaksenikaan kerro mitään. Siinähän spekuloitte, idiootit tyhjäntoimittajat.

Vierailija
266/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 20:42"]

Jos puoliso on kohtuuttoman vihainen tai epätoivoinen, niin.ei sitä saa jättää kylmästi ja lähteä.työmatkalle.

[/quote]

Draamailu saattoi olla normaali rituaali, kun mies palaa työnsä ääreen sunnuntaina.
[/quote]

Olisiko kannattanut ottaa tosissaan, se draamailu.

Vierailija
267/267 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lasten elatus on elintärkeä asia. Jos vanhempi ei kykene omalla työllään elättämään lapsia ei hän ole hyvä vanhempi vaan täysin epäonnistunut."

Hyvä, ettet saanut huoltajuutta, tuo kommenttisi paljastaa sen, ettet edes ymmärrä mikä vanhemmuudessa on tärkeintä. Sääli, etteivät asiantuntijat ole kanssasi samaa mieltä. Vaikeaa myöskin uskoa, että sosiaaliviranomaiset olisivat sanoneet, että mies ei voi olla hyvä huoltaja lapselle. Kyllä hekin tietävät, että joskus mies voi olla paras vaihtoehto huoltajaksi. En jaksa uskoa salaliittoon sinua ja tuttaviasi vastaan, varmasti on jotain mätää ollut, miksi asia mennyt noin. Koita päästä eroon katkeruudestasi naissukupuolta kohtaan.

Niinhän se mik-kiss:kin itki netissä, kun ei huoltajuutta saanut ja miehiä sorretaan tuossa asiassa. Vaikka hänellä oli hyvä työpaikka nokialla. Olivat sossut fiksuja, kun eivät hälle huoltajuutta myöntäneet...