N. 4 päivän kaupunkiloma Saksassa. Minne kannattaisi mennä (ei Berliini)?
Päätin lähteä käymään Saksassa pienellä lomareissulla tammi-helmikuussa. Mikä kaupunki olisi kiva ja miksi? Ei Berliiniä, siellä olen käynyt? Mitään erityisiä kiinnostuksen kohteita ei ole.
Kommentit (22)
Praha! Paljon nähtävää, hyvää ruoka ja olutta!
Minusta Hamputi oli kiva, mutta se kai riippuu ihmisestä mitä haluaa. Entä Dresden?
Hampurissa nyt kohta viidettä vuotta asuvana en voi valitettavasti suositella tuona vuoden aikana. Huhtikuusta eteenpäin täällä on ihan huippua kaupunkilomailla.
Ehkä tuolloin keskitalvella olisi paras tosiaan mennä tuonne etelämpään. Esim. München.
Itse olin syyslomalla Bremenissä ja suosittelen sitä kovasti! Varsinkin kun siellä oli ne suuret syysmarkkinat ja jouluna on joulumarkkinat
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:35"]
Praha! Paljon nähtävää, hyvää ruoka ja olutta!
[/quote]
Puhuttiin reissusta SAKSASSA.... Kai tiesit että Praha on Tsekissä. -.-
Ekala tuli mieleen Köln ja München. Molemmat todella kivoja. :)
Munchen ihan ehdottomasti. Koko baijeri n alue ihana, paljon nähtävää.
Mitä haluat lomalta? Hampuri on hyvä shoppailukaupunki. Kannattaa ehkä ajoissa varata myös liput musikaaliin. Kylmä sää ei haittaa, jos pääasiassa viettää loman kaupoissa, museoissa, teatterissa ja ravintoloissa. Suosittelen Bucerius Kunstforumia, Alstertalin isoa kauppakeskusta. Muenchen on valintasi, jos haluat nauttia ulkoilusta talvikelillä. Miksei myös Dresden. Neljä päivää Bremenissä on ehkä vähän liikaa, siellä asuneena suosittelisin sitä ehkä kahden päivän kohteeksi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:12"]
Dysseldorf.
[/quote]
DuesseldoDuesseldorf? Sehän on teollisuusaapuneita, ein bisschen langweilig, nicht?
Kiitos vinkeistä! Kölnin olin ihan unohtanut. Dusseldorfiin saa halpoja lentoja, joten lennän sinne. Jos vaikka olenkin perillä 5 päivää, ehdin hyvin käydä myös Belgiassa! Eurooppa on ihana maanosa kun kaikki on niin lähellä :)
Munchenin taida jättää kesälle, käyn samalla Sveitsissäkin.
Ap.
Köln ja Munchen. Ehkä jopa Frankfurt.
Suunnitelmasi kuulostaa hyvältä ap! Hauskaa matkaa!
Hampuri tai München. Riittävän isoja.
Hampuri on tosi tylsä. Bremeniä voisin itsekin suositella. Etelä-Saksa on itsellä näkemättä, mutta kovastihan toi Baijerin alue on kehuja saanut mun tutuiltakin, että ehkä Muncheniin?