Pimeillä töillä perheensä elättävä vastailee hetken kysymyksiinne !
Kommentit (116)
Mikäs siinä, jos haluaa tehdä paskaduuneja.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:21"]
Miten työsi voi olla sitä sun tätä? Miten mainostat itseäsi? Ehdotatko/ehdotitko itse pimeää työtä?
[/quote]
Ei mun tarvitse mainostaa itseäni mitenkään, mut on revitty viimeiset 10v melkein väkisin hommiin. Nytkin yritin pitää lomapäivän ja silti piti käydä tekemässä täysi työpäivä. Tällä hetkellä tosiaan teen pelkästään kahdelle yritykselle töitä. Saan itse määrittää paljonko teen töitä, milloin ja mitä maksaa. Työni on nykyään kaukana p*skaduunista. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:08"]
Eikö hävetä yhtään varastaa muilta? Millä aiot elättää itsesi eläkkeellä, kun et nyt kerrytä sitä? Eikö työtapaturmat huolestuta, kun työnantaja ei ole vakuuttanut sinua?
[/quote]
Ei huolestuta. Tunnen usean ihmisen joilta työkyky mennyt tapaturman vuoksi, he tippuvat ihan tyhjän päälle ennen pitkää kuitenkin. En koe varastavani. En ajattele eläkeikää vielä, olen elänyt koko ikäni köyhyysrajan alapuolella joten minulle on vain tämä päivä, ei huomista. Ap
[/quote]No itselläni meni työkyky sairauden vuoksi, ja jos olisin sattunut olemaan töissä silloin minulle olisi laskettu varmaankin ihan kohtuullinen eläke. Mutta kun sitä eläkekertymää ei ollut kuin muutama kymppi, enkä silläkään hetkellä ollut töissä jotta olisi laskettu tulevan ajan kertymä, on tällä n. 700 e minimieläkkeellä aika paskamaista elää. Jotenkin veikkaan että ne tuttavasi "tyhjän päälle"-työkyvyttömyyseläkkeet ovat kuitenkin enemmän. Tässä tilanteessa jo muutama hassu satanen auttaisi kummasti elämään.
Kuinka yritykset voi kiertää velvoitteitaan? Sinulla kai ei ole myöskään lomia jne. Saatko samasta työstä parempaa palkkaa kuin muut?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:08"]
Eikö hävetä yhtään varastaa muilta? Millä aiot elättää itsesi eläkkeellä, kun et nyt kerrytä sitä? Eikö työtapaturmat huolestuta, kun työnantaja ei ole vakuuttanut sinua?
[/quote]
Ei huolestuta. Tunnen usean ihmisen joilta työkyky mennyt tapaturman vuoksi, he tippuvat ihan tyhjän päälle ennen pitkää kuitenkin. En koe varastavani. En ajattele eläkeikää vielä, olen elänyt koko ikäni köyhyysrajan alapuolella joten minulle on vain tämä päivä, ei huomista. Ap
[/quote]
No olisiko kannattanut kouluttautua, että pääsisit pois sieltä köyhyysrajan alapuolelta? Yllä olevassa viestissä sanoit helpon rahan kiinnostavan, mutta ilmeisesti sitä ei kuitenkaan kamalasti tule?
[/quote]
Tälläkin palstalla tohtori-mimmit itkee kun ei oo duunia! Eli ei kannata kouluttautua. Rahaa tulee just niin paljon kuin jaksaa tehdä. Saan n. 20€/h tällä hetkellä, veroja ei tietenkään mene :) Ap
Mikset hanki toista tiliä noille touhuille, mitkä ei kestä päivänvaloa? Saisit sossusta vielä jotain ropoja muiden tulojen lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:26"]
Ok, kiitos. Voiko itseään "mainostaa" jotenkin esim noita siivouspalveluita? Tai oletko sinä tehnyt niin? -14
[/quote]
Mainostaminen on varma tapa saada verottaja kiinnostuneeksi, älä tee niin! Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:30"]
Kuinka yritykset voi kiertää velvoitteitaan? Sinulla kai ei ole myöskään lomia jne. Saatko samasta työstä parempaa palkkaa kuin muut?
[/quote]
Minulla on kyllä lomaa, esim. Kesä-elokuussa en tee töitä ollenkaan, säästän vaan ensin koko talven että päästään reissuun ja voidaan nauttia kesästä! Näin talvisin teen enemmän töitä, nytkin loskakuussa ei ole muuta tekemistä. Saan hiukan isomman tuntipalkan kuin "oikeat" työläiset sillä minusta ei tarvitse maksaa sivukuluja. Käteen jää tietysti kaikki joten suhteessa ansioni tottakai parempi! Työnantajallekin halvempi, kaikki hyötyy. Määritän siis itse työaikani, jos kiinnostaisi olla 8-16 duunari niin varmaan en sit tekisi pimeitä? Ap
Miten yrittäjät selittävät kirjanpidossaan vajeen?
Mainostitko itseäsi/palveluitasi alkuun? Ovatko nykyiset "töihin repijät" kaikki tuttujasi kun ei tarvi mainostaa? Paljonko suunilleen sitten tienaat 8h työpäivästä?
Huoraamalla ja varastelemisellakin elää hyvin. Ja katso noita mustalaisia, jotka eivät kylvä eivätkä niitä...
Loisia ja syöpäläisiä on ollut aina.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:41"]
[/quote]
Ei kukaan yrittäjä ole niin tyhmä että päästäisi mitään vajeita syntymään! Esim. Nostaa itselle 5000€ optioita (=palkkaa) ja siitä sit vaikkapa 1000€ mulle, käteisenä tiskin alta. Ap
Miten yritykset voivat maksaa ne tilille, miksi ei käteisellä? Ja eikö se olisi sinunkin kannalta varmempaa? Onko sinulla paperilla sopimusta?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:42"]
Mainostitko itseäsi/palveluitasi alkuun? Ovatko nykyiset "töihin repijät" kaikki tuttujasi kun ei tarvi mainostaa? Paljonko suunilleen sitten tienaat 8h työpäivästä?
[/quote]
En todellakaan mainosta. Yhteen aikaan yritin olla töissä ihan rehellisesti pikkuputiikin kassaneitinä. Kävi niin et tein iltoja + viikonloppuja koko ajan sit kuitenkin pimeänä kun niitä tarjottiin koko ajan ilman että mitenkään pyysin itse töitä. Huomasin että rehellinen työ ei kannata. Rehellistä työtä on koko ajan tarjottu myöskin ja mm. Yksi yrittäjä olisi halunnut minusta jatkajan itselleen. Kieltäydyin kohteliaasti. Lupaan lopettaa heti jos esim. kassahommilla pystyisi perheen elättämään. Verotus on ihan hullua Suomessa. Miksi rehellisestä työstä rankaistaan? Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:45"]
[/quote]
Ei kukaan yrittäjä ole niin tyhmä että päästäisi mitään vajeita syntymään! Esim. Nostaa itselle 5000€ optioita (=palkkaa) ja siitä sit vaikkapa 1000€ mulle, käteisenä tiskin alta. Ap
[/quote]
Ei kuulosta uskottavalta. Tiedätkö, kuinka moneen kertaan verotettua yrittäjän itselleen nostama raha on, ja siitä yrittäjä maksaa sitten vielä henk. koht. veron? Ei sellaisella rahalla kannata maksaa edes pimeälle työntekijälle, kun noihin veroihin menee joka tapauksessa sivukulujen verran.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:46"]
Miten yritykset voivat maksaa ne tilille, miksi ei käteisellä? Ja eikö se olisi sinunkin kannalta varmempaa? Onko sinulla paperilla sopimusta?
[/quote]
Mitä tarkoitat, varmempaa? Mä siis elän ihan hyvin yhteiskunnan tuella. Saan enemmän työttömänä kuin aikoinani oikeissa töissä! Kaikki tienaamani on ekstraa, reissurahaa yms. Lasten kanssa shoppaillaan rahat, syödään ulkona hyvin, otan tatskoja, käyn kampaajalla jne. Ei tietenkään yritys maksa tililleni mitään, sehän käräyttäisi kummankin osapuolen... Sossussa en käy koska epäilisivät miten eletään näin leveästi (esim. Uudehko auto, merkkilaukkuja, taidetta , designia jne.) vaikka ollaan "köyhiä". Ap
josbyrittäjä nostaa itselleen palkkaa, siitähän menee siitä verot. Jotka varmaan isommat kuin sivukulut? Eli mitä hän hyötyy maksaa sinulle pimeänä ja ottaa siitä riski. Sinä toki hyödyt, ainakin lyhyellä tähtöilellä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:45"]
[/quote]
[/quote]
Ei kuulosta uskottavalta. Tiedätkö, kuinka moneen kertaan verotettua yrittäjän itselleen nostama raha on, ja siitä yrittäjä maksaa sitten vielä henk. koht. veron? Ei sellaisella rahalla kannata maksaa edes pimeälle työntekijälle, kun noihin veroihin menee joka tapauksessa sivukulujen verran.
[/quote]
Tietysti tiedän. Kerro ihmeessä jos on parempi tapa? Ap
Etkö koe koskaan omantunnontuskia, kun puhutaan harmaasta taloudesta?
Oletko opettanut lapsillesikin, ettei veroja tarvitse tai kannata maksaa?
Koetko, ettet saa yhteiskunnalta mitään, koska olet veronmaksajien yläpuolella?
Etkö todellakaan vaihtaisi verokortilliseen hommaan, jos saisit saman verran käteen kuin nyt? Voisit laittaa ceeveehesi rehellisesti, mitä olet tehnyt feikkityöttömyyden sijaan.
Ok, kiitos. Voiko itseään "mainostaa" jotenkin esim noita siivouspalveluita? Tai oletko sinä tehnyt niin?
-14