Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selässä kipeä kohta kasvot puutuu

Vierailija
16.06.2022 |

Mulla on pitkään ollut selkärangassa lavan kohdalla vasemmalla kipeä kohta. Olen käynyt hierojalla ja kiropraktikolla, saaden vain hetkellistä helpostusta. Nyt tilanne on paha, en pysty kiertämään kroppaa kivutta, huulet ja nenä pistelee, päässä tuikkivaa kipua. Voiko lihasjumi aiheuttaa näin pahoja oireita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin muu on pielessä nyt

Lääkäriin

Vierailija
2/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä ole syy ja seuraus vaan 2 erillistä juttua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumit on mulla aiheuttaneet kasvojen ja jopa kielen puutumista ja pistelyä. 

Vierailija
4/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen puutuminen on usein oire aivokasvaimesta.

Vierailija
5/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotehan se siellä jäytää kun mikrosirut eivät ole mennet aivoihin. Sun pitäisi päästä jätti-ison magneetin lähelle jotta nanosirut regeneroituvat kroppaan uudelleen oikeille paikoilleen.

Vierailija
6/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tunto kasvoissa on mutta pistelee eli tuntuu siten puutuneelta

Vierailija
7/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niska ja selkäjumit tehneet kasvojen puutumista. Että voi johtua siitä, voi olla myös jotain muuta. Ehkä kannattaa käydä lääkärissä sulkemassa akuutimmat vaihtoehdot pois.

Vierailija
8/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumi tuo on. Jumppaa, kuntonyrkkeilyä, kiipeilyä tai tennispallo selän alle ja lattialle. Kyllä se pikkuhiljaa helpottaa. Hakukoneelta niska/hartia jumppa heti aluksi.

Vierailija
9/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile liikkumista joskus,edes joskus.

Vierailija
10/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee heti lääkäriin. Aivoinfarktin oireet kasvojen puutuminen

Vierailija
11/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiterapeutille, on paras auttaja noissa jutuissa.

Vierailija
12/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on aivoinfarkti kun tunto on ihossa edelleen eikä pistely ole toispuoleista vaan lähinnä nenän ja huulien alueella. Vähän kuin olisi elohiiri nenässä.

Sille joka käski liikkumaan, niin liikun joka päivä pyöräilen noin 15-20km/pvä ja kävelen.

Pää on ct-kuvattu maalikuussa, eikä ollut mitään joten pään kasvain varmaan.

Jos tämä on lihasjumia tms miten tästä pääsee eroon?

Ap

Vierailija
13/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aiheuttaa tuotakin ja vaikka mitä muutakin nämä yläselän/niskan alueen jumit. Itsellä jeesaa tuohon lapojen välissä olevaan alueeseen (johon ei tietenkään itse yllä oikein mitenkään) se, että makaan ihan vaan sängyllä tennispallon tai sellaisen piikikkään hierontapallon päällä. Lattia on itselle yleensä aina aivan liian kova alusta.

Tai vaikka nojaan siihen palloon kun istun sohvalla. Välillä voi siirtää sen paikkaa mutta mä saatan katsoa vaikka leffankin niin, että tuollainen piikkisempi pallo on just siinä "makeimmassa" paikassa. Se saa veren kiertämään ja se laukaisee jumin.

Ja niskajumille ihan älyttömän hyvä on se sellainen kertakäyttöinen lämpötyyny jonka voi laittaa vaatteiden allekin. Toki ihanin se on laittaa yöksi ja ottaa lihasrelaksantti.

Vierailija
14/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on aivoinfarkti kun tunto on ihossa edelleen eikä pistely ole toispuoleista vaan lähinnä nenän ja huulien alueella. Vähän kuin olisi elohiiri nenässä.

Sille joka käski liikkumaan, niin liikun joka päivä pyöräilen noin 15-20km/pvä ja kävelen.

Pää on ct-kuvattu maalikuussa, eikä ollut mitään joten pään kasvain varmaan.

Jos tämä on lihasjumia tms miten tästä pääsee eroon?

Ap

Mulla saa niska/yläselkäjumit just samaa aikaan eli tulee elohiiri joko leukaan tai ylähuuleen.

Ekalla kerralla kyllä säikäytti ja oli hurja katsoa itseään peilistä kun leuka väpätti ihan uudella tavalla ;-)

Vierailija
15/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin ja sassiin.

Vierailija
16/16 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile liikkumista joskus,edes joskus.

Ihan jokaiseen lihasjumiin ei voi vaikuttaa ennaltaehkäisevästi monipuolisellakaan liikunnalla.

Itsellä on välilevynpullistuma ja kaikkea sen aiheuttamaa jumitusta ja muuta tuntemusta ei ahkerallakaan jumppaamisella ym kehonhuollolla saa pois. Ja kunnon jumin saa välillä ihan vaan siitä, että saa sopivasti kylmää/vetoa yläselän ja niskan alueelle.

Eikä tosiaan tarvitse ajella ikkuna auki vaan ihan tuollainen nytkin pari päivää puhkunut tuuli riittää siihen kun sopivasti osuu vaikka juurikin siellä lenkillä.