Pimeillä töillä perheensä elättävä vastailee hetken kysymyksiinne !
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:56"]
josbyrittäjä nostaa itselleen palkkaa, siitähän menee siitä verot. Jotka varmaan isommat kuin sivukulut? Eli mitä hän hyötyy maksaa sinulle pimeänä ja ottaa siitä riski. Sinä toki hyödyt, ainakin lyhyellä tähtöilellä.
[/quote]
OT: isompi riski (pk-)yrittäjälle on palkata työntekijä. Ennemmin osa omasta palkasta kuin kenties koko yrityksen kaatava rekrykatastrofi (esim. elämäntapasairastelija, äitiysloma). Riski suhteessa pienempi. Täysin verottomana yrityksestä ei ulos saa senttiäkään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:46"]
Miten yritykset voivat maksaa ne tilille, miksi ei käteisellä? Ja eikö se olisi sinunkin kannalta varmempaa? Onko sinulla paperilla sopimusta?
[/quote]
Mitä tarkoitat, varmempaa? Mä siis elän ihan hyvin yhteiskunnan tuella. Saan enemmän työttömänä kuin aikoinani oikeissa töissä! Kaikki tienaamani on ekstraa, reissurahaa yms. Lasten kanssa shoppaillaan rahat, syödään ulkona hyvin, otan tatskoja, käyn kampaajalla jne. Ei tietenkään yritys maksa tililleni mitään, sehän käräyttäisi kummankin osapuolen... Sossussa en käy koska epäilisivät miten eletään näin leveästi (esim. Uudehko auto, merkkilaukkuja, taidetta , designia jne.) vaikka ollaan "köyhiä". Ap
[/quote]
Sä sanoit tuolla aiemmin eläneesi koko ikäsi köyhyysrajan alapuolella ja nyt sun keikkahommat riittääkin uuteen autoon, designiin ja merkkilaukkuihin :D
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:00"]
Etkö koe koskaan omantunnontuskia, kun puhutaan harmaasta taloudesta?
Oletko opettanut lapsillesikin, ettei veroja tarvitse tai kannata maksaa?
Koetko, ettet saa yhteiskunnalta mitään, koska olet veronmaksajien yläpuolella?
Etkö todellakaan vaihtaisi verokortilliseen hommaan, jos saisit saman verran käteen kuin nyt? Voisit laittaa ceeveehesi rehellisesti, mitä olet tehnyt feikkityöttömyyden sijaan.
[/quote]
Joskus hiukan hävettää, varsinkin jos joku pahoittelee miten ymmärtää kuinka raskasta on olla työtön ja olen juuri saanut tukun rahaa ja lisää työtarjouksia/tunteja. Kaksoiselämä on raskasta.
En ole muistanut lapsille mainostaa etten maksa veroja. Vain yksi siinä iässä että tajuaisi edes (ja tekee jo itsekin täyttä häkää hommia).
Koen etten pysty vaikuttamaan yhteiskuntaan mitenkään, olen liian pieni muurahainen. Muiden asiat ei kiinnosta. En koe olevani yläpuolella, vain tukevasti ulkopuolella.
Voisin vaihtaa verokortilliseen hommaan mutta olen nyt 30v ja vain peruskoulun käynyt, työkokemusta paperilla vain pari kk (oikeasti 15v.) ja nykyisen elintasoni säilyttääkseni pitäisi saada n. 2500-3000€ verojen JÄLKEEN joten tajuat varmaan ettei ole mahdollista näinä aikoina? Nämä hommat vain imaisi nuorena mukaansa ja nyt on myöhäistä lopettaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:46"] Miten yritykset voivat maksaa ne tilille, miksi ei käteisellä? Ja eikö se olisi sinunkin kannalta varmempaa? Onko sinulla paperilla sopimusta? [/quote] Mitä tarkoitat, varmempaa? Mä siis elän ihan hyvin yhteiskunnan tuella. Saan enemmän työttömänä kuin aikoinani oikeissa töissä! Kaikki tienaamani on ekstraa, reissurahaa yms. Lasten kanssa shoppaillaan rahat, syödään ulkona hyvin, otan tatskoja, käyn kampaajalla jne. Ei tietenkään yritys maksa tililleni mitään, sehän käräyttäisi kummankin osapuolen... Sossussa en käy koska epäilisivät miten eletään näin leveästi (esim. Uudehko auto, merkkilaukkuja, taidetta , designia jne.) vaikka ollaan "köyhiä". Ap [/quote] Sä sanoit tuolla aiemmin eläneesi koko ikäsi köyhyysrajan alapuolella ja nyt sun keikkahommat riittääkin uuteen autoon, designiin ja merkkilaukkuihin :D
[/quote]
Virallisesti, kyllä. Epävirallisesti, se taas asia eri. En koe että kovin tiukilla oltaisi. Saan siis eri tukia n. 2000€/kk, lisäksi teen 500-1500€/kk verottomana päälle "törsäysrahaa" joten ei olla mitenkään erityisen tiukilla. Lainaa esim. ei ole senttiäkään. Lapsia kolme. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:00"]
Tietävätkö muut perheenjäsenesi, mitä teet työksesi?
[/quote]
Mitkä perheenjäsenet? Minulla on vain lapseni, ei muita läheisiä. Ap
Eikö työkkäri pakota kursseille?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:33"]
Oletko ikinä "kärynnyt"?
[/quote]
En todellakaan, en ole tyhmä. Osaan peittää jälkeni. En ole koskaan ollut työkkärin kurssilla, ei niitä kiinnosta. Ap
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:20"]Ap on tyhmä. Luulee vielä, että joku on kateellinen.
[/quote]
Ei ole. Samalla tavalla vanhempani aikoinaan pääsivät sossusta eroon. Keksivät sopivan liikeidean. Myöhemmin toinen opiskeli eteenpäin ja molemmilla oli ihan normaalikin työpaikka. Mutta aina tiukassa paikassa turvattiin myös vanhaan keinoon. Minä kutsuisin sitä selviytymiseksi ja oman järjen käytöksi.
Hyvä suoritus. Tässä maassa pienyrittäjät maksavat älyttömät verot, sivukulut ja vakuutukset. Ymmärrän täysin pimeänä tekevät.
Tekisin itsekkin, mutta hoitajana mahdotonta.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:48"]
Koetko olevasi loinen?
[/quote]
Koen että ne jotka nostaa kunnalta 5000€/kk palkkaa paskapaperien pyörityksestä on loisia. En maksa veroja niin kauan kun niitä tollaseen menee. Ap
Eli me veronmaksajat elätämme sinut ja perheesi, koska sua ei kiinnosta ku oma perse. Hyvä irti yhteiskunnalta, mutta vaihdossa ei anneta mitään takaisin. Mitä jos kaikki tekisivät noin? Sulta menis elättäjä.
Ei kyllä motivoi maksaa toista tuhatta euroa veroja kuukaudessa kaltaistesi loisten elättämiseen. Pidät itseäsi varmaan suurenakin sankarina.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:08"]
Eikö hävetä yhtään varastaa muilta? Millä aiot elättää itsesi eläkkeellä, kun et nyt kerrytä sitä? Eikö työtapaturmat huolestuta, kun työnantaja ei ole vakuuttanut sinua?
[/quote]
Ei huolestuta. Tunnen usean ihmisen joilta työkyky mennyt tapaturman vuoksi, he tippuvat ihan tyhjän päälle ennen pitkää kuitenkin. En koe varastavani. En ajattele eläkeikää vielä, olen elänyt koko ikäni köyhyysrajan alapuolella joten minulle on vain tämä päivä, ei huomista. Ap
[/quote]
No olisiko kannattanut kouluttautua, että pääsisit pois sieltä köyhyysrajan alapuolelta? Yllä olevassa viestissä sanoit helpon rahan kiinnostavan, mutta ilmeisesti sitä ei kuitenkaan kamalasti tule?
[/quote]
Tälläkin palstalla tohtori-mimmit itkee kun ei oo duunia! Eli ei kannata kouluttautua. Rahaa tulee just niin paljon kuin jaksaa tehdä. Saan n. 20€/h tällä hetkellä, veroja ei tietenkään mene :) Ap
[/quote]
Häh? Kaksikymppii tunti. Eikö toi ole siivojan palkka? Kuka jaksaa tolla palkalla paskaduunia. Mulla firma, jonka laskuun teen 250€/h. Toki koulutustakin on..
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:56"]
josbyrittäjä nostaa itselleen palkkaa, siitähän menee siitä verot. Jotka varmaan isommat kuin sivukulut? Eli mitä hän hyötyy maksaa sinulle pimeänä ja ottaa siitä riski. Sinä toki hyödyt, ainakin lyhyellä tähtöilellä.
[/quote]
OT: isompi riski (pk-)yrittäjälle on palkata työntekijä. Ennemmin osa omasta palkasta kuin kenties koko yrityksen kaatava rekrykatastrofi (esim. elämäntapasairastelija, äitiysloma). Riski suhteessa pienempi. Täysin verottomana yrityksestä ei ulos saa senttiäkään.
[/quote]
Ehkä se raha otetaan verottomana kirjanpidon ulkopuolelta, siitä ei mene alvia, yhteisöveroa ja palkan sivukuluja. Viimeisenä se yrittäjän palkasta otetaan. Haloo!!!
Tietävätkö muut perheenjäsenesi, mitä teet työksesi?