Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Josko nyt te äidit alkaisitte ymmärtää lapsettomuuden valinneita?

Vierailija
28.10.2014 |

Ettekä tuomitsisi itsekkäiksi paskiaisiksi naisia, jotka ymmärtävät olla hyppäämättä lapsiperhe-elämän oravanpyörään, kun tuntevat itsensä ja omat voimavaransa?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:26"]

Niin meinaatko ap, että lapsettomat eivät itseään koskaan tapa...?

Joo, ap - kyllä minä lapsettomuuden ymmärrän ja minusta se on oikein hyvä ratkaisu, jos tietää, ettei lapsia rakasta eikä jaksa. Mutta ei se tarkoita, etteikö lapset minusta ja minulle ole parhain mahdollinen elämänvalinta. Kunpa te velat ymmärtäisitte puolestaan, että ette äitiydestä ymmärrä ns. kentän laidalta katsoen oikeasti juurikaan mitään, ette myöskään siitä rakkauden määrästä ja ilosta, joita lapset tuovat mukanaan.

[/quote]

Täällä yksi vela. Ja mulle tuo on itsestäänselvä asia etten mä voi tietää miltä tuntuu olla äiti, miltä se rakkaus jne tuntuu. Sitä en ehkä ymmärrä jos joku vela väittää nuo asiat tietävänsä, sehän on mahdottomuus :o Enkä mä ymmärrä sitäkään kun mulle on joskus sanottu että mä en koskaan voi olla onnellinen kun en tee lapsia. Kyllä mä olen, olen ollut ihan onnellinen ja tyytyväinen elämääni aina. Ehkä lapsia haluava ihminen ei olisi tässä tilanteessa onnellinen, sekin on ymmärrettävää, mutta minä olen. Miksi se asia on joillekin suorastaan mahdoton käsittää? 

Vierailija
22/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, että ymmärrät oman rajallisuutesi. Ja varsinkin sen, että tunnet omaavasi suuren riskin itsemurhaan ja mahdollisten lastesi murhaamiseen. Kannattaa tuossa mielentilassa vältellä kaikkia mahdollisia ongelman aiheuttajia, esim. avioliittoa tai yleensäkin parisuhdetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:29"]

Vapaaehtoinen lapsettomuus on yleensä oma valinta. Miksi sitä tarviisi kenenkään ymmärtää tai miksi ulkopuolisten pitäisi olla siitä mitään mieltä? Meillä on yksi lapsi ja tiedämme ettei voimavarat riitä useampaan erityislapseen. Lasta yritettiin monta vuotta ja luovutettiin. Kun yllättäen tulinkin raskaaksi, totesimme että olipa hyvä että saatiin lapsi vasta nyt eikä silloin parikymppisenä. Mielikin voi muuttua vapaaehtoisesti lapsettomillakin. Ja monelle on käynyt niinkin että ei halunnut lapsia mutta raskauden tai lapsen syntymän myötä kasvoi äitiyteen/isyyteen. On myös ihmisiä joista toivoisi että eivät saisi / olisi saaneet lapsia koska heistä ei ole vanhemmiksi.

[/quote]

Nimenomaan ulkopuolisille asialla on useimmiten enemmän merkitystä kuin vapaaehtoisesti lapsettomalle itselleen. Hänelle/heille se on samanlainen itsestäänselvä valinta kuin jollekulle toiselle hankkia lapsia, mutta siinä kun kukaan ei ihmettele miksi te nyt lapsia hankitte, vapaaehtoisesti lapsettomien hankkimattomuus jaksaa hiertää muita.

Vierailija
24/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se lapsettomuutesi tuntuu vaivaavan sinua kuin muita. Olisikohan taustalla kuitenkin vaikeuksia saada lapsia?

Vierailija
25/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että ketään kiinnostaisi pätkääkään että olet lapseton?!?!

Vierailija
26/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:30"]

Oikeasti, mitä "ymmärrystä" kaipaat? Eivät muut ihmiset todellakaan ajattele, kuten luulet. Kuka sinua vaatii tekemään lapsia tai syyllistää? Äitisikö haluaisi lapsenlapsia? Oon ihan varma, että muille asialla ei ole mitään väliä. Kukin hankkikoon lapsia, jos haluaa ja jos ei halua, niin sitten ei hanki. Missä ongelma?

[/quote]

Ehkä jos sulla ei ole asiasta kokemusta niin luuletkin asian olevan noin. Mä olen jo kohta 20 vuotta ollut vela-asenteella liikkeellä. Vielä tänä päivänäkin samat ystävät jaksavat jauhaa kuinka munkin olis se lapsi hyvä tehdä, ja että vielä minäkin ehdin. Joo ehkä ehdin, mutta kun en halua. En minäkään heille mene sanomaan että vielä kuule sinäkin ehdit muksus adoptoida. 

Vierailija
27/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä sinua ahdistaa kun ei ole resursseja vanhemmuuteen?

Vierailija
28/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:35"]

Vapaaehtoinen lapsettomuus on yleensä oma valinta. Miksi sitä tarviisi kenenkään ymmärtää tai miksi ulkopuolisten pitäisi olla siitä mitään mieltä? Meillä on yksi lapsi ja tiedämme ettei voimavarat riitä useampaan erityislapseen. Lasta yritettiin monta vuotta ja luovutettiin. Kun yllättäen tulinkin raskaaksi, totesimme että olipa hyvä että saatiin lapsi vasta nyt eikä silloin parikymppisenä. Mielikin voi muuttua vapaaehtoisesti lapsettomillakin. Ja monelle on käynyt niinkin että ei halunnut lapsia mutta raskauden tai lapsen syntymän myötä kasvoi äitiyteen/isyyteen. On myös ihmisiä joista toivoisi että eivät saisi / olisi saaneet lapsia koska heistä ei ole vanhemmiksi.

[/quote]

Nimenomaan ulkopuolisille asialla on useimmiten enemmän merkitystä kuin vapaaehtoisesti lapsettomalle itselleen. Hänelle/heille se on samanlainen itsestäänselvä valinta kuin jollekulle toiselle hankkia lapsia, mutta siinä kun kukaan ei ihmettele miksi te nyt lapsia hankitte, vapaaehtoisesti lapsettomien hankkimattomuus jaksaa hiertää muita.

[/quote]

Höpö höpö, kuviettelet vain. Kiinnostaa kiviäkin jos joku on lapseton.

Vierailija
29/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Niin totta!!

-Kokemusta on

Vierailija
30/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KETÄ SE HIERTÄÄ, JOS JOLLAIN EI OLE LAPSIA? Luulen, että tässä kyseessä ilmeisesti lapsettomien joukkoharha. Se on oikeasti muille ihan sama. Ja se, että sanoo, ettei halua lapsia riittää selitykseksi. Missä todellisuudessa oikein elätte?

Vierailija
31/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aika omituinen ajatusmalli jos vapaaehtoisesti lapseton ajattelee että mahdollisesti voisi surmata itsensä ja lapsensa eikä siksi hanki lasta, pelottavaa, tiedä mitä muuta voivat tehdä paineen alla. Eli ainakin minut sai kauhistumaan millaisia hirviöitä vapaaehtoisesti lapsettomat ovat ap:n viestin myötä, tähän asti olen pitänyt lasten hankintaa jokaisen ihmisen henkilökohtaisena valintana.

Vierailija
32/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vapaaehtoisesti lapseton ja sellaiseksi jäänkin eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt valintaani, ei perhe, sukulaiset, ystävät tai tuttavat. Vastaavasti minä en ole ihmetellyt muiden valintaa hankkia lapsia.

Outo aloitus kaiken kaikkiaan.

Vierailija
33/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:39"]

Minusta aika omituinen ajatusmalli jos vapaaehtoisesti lapseton ajattelee että mahdollisesti voisi surmata itsensä ja lapsensa eikä siksi hanki lasta, pelottavaa, tiedä mitä muuta voivat tehdä paineen alla. Eli ainakin minut sai kauhistumaan millaisia hirviöitä vapaaehtoisesti lapsettomat ovat ap:n viestin myötä, tähän asti olen pitänyt lasten hankintaa jokaisen ihmisen henkilökohtaisena valintana.

[/quote]

No johan pomppas. Älä nyt yhden av-aloituksen takia tule meitä täyspäisiä veloja tuomitsemaan. En ole tappamassa itseäni enkä tappaisi lapsiani jos semmoisia olisi. Ehkä ap:kaan ei ihan sitä tarkoittanut, luulisin, ja toivon niin.

Vierailija
35/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen tuo oletus, että äidit eivät ymmärrä lapsettomuuden valinneita? Kyllä minä ymmärrän ja hyväksyn, että kaikki eivät halua lapsia enkä minä sillä päätäni vaivaa iltaisin. Ja silti lasten saaminen oli tärkeintä ja upeinta mitä minulle on ikinä tapahtunut, todellakin suurin saavutus elämässäni - vaikka olen myös uralla menestynyt ja sain lapset reilusti yli 30-vuotiaana. On minullakin lapsetonta elämää takana monen monta vuotta.

Ei teidän tietenkään tarvitse hankkia lapsia jollei se ole teidän juttunne. Mutta älkää silti luulko, että äitiyttä voi ymmärtää lukemalla jotain keskustelupalstaa. Jokaista valittavaa äitiä kohtaan löytyy ainakin sata äitiä, jotka eivät ikinä kaipaa lapsetonta elämäänsä takaisin. Mutta se on tuo yksi valittaja, ei nuo sata muuta, jotka täällä keskusteluja aloittavat.

Vierailija
36/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:30"]

Oikeasti, mitä "ymmärrystä" kaipaat? Eivät muut ihmiset todellakaan ajattele, kuten luulet. Kuka sinua vaatii tekemään lapsia tai syyllistää? Äitisikö haluaisi lapsenlapsia? Oon ihan varma, että muille asialla ei ole mitään väliä. Kukin hankkikoon lapsia, jos haluaa ja jos ei halua, niin sitten ei hanki. Missä ongelma?

[/quote]

Ehkä jos sulla ei ole asiasta kokemusta niin luuletkin asian olevan noin. Mä olen jo kohta 20 vuotta ollut vela-asenteella liikkeellä. Vielä tänä päivänäkin samat ystävät jaksavat jauhaa kuinka munkin olis se lapsi hyvä tehdä, ja että vielä minäkin ehdin. Joo ehkä ehdin, mutta kun en halua. En minäkään heille mene sanomaan että vielä kuule sinäkin ehdit muksus adoptoida. 

[/quote]

Ihan totta, kyllä aika usein saa kuulla näitä "en ymmärrä miksei sulla ole lapsia, eikö kaduta, et ymmärrä mistä olet jäänyt paitsi". No en ymmärräkään, mutta kun en ole koskaan halunnut kokeilla millaista se ihmeellinen kaikenvoittava rakkaus lasta kohtaan olisi. Ei sillä lapsettomuusvalinnalla varmaan muille ihmisille mitään suurta merkitystä ole, mutta miksei sitä voi vaan hyväksyä ja lopettaa sitä ikuista jankkaamista?

Vierailija
37/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:14"]

Ai yhden kamalan tapauksen perusteella. Voi luoja.

[/quote]

Niin. Näitä tapauksia voisi olla satoja enemmän, jos lapsia haluamattomat naiset pakotettaisiin äideiksi...

[/quote]

Jos.

Vierailija
38/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikka itsetunto ja parempia ystäviä, jos joku pölvästi aihetta asiattomasti kommentoi. Minun ystäväpiirissäni on äitejä, tahattomasti lapsettomia ja veloja ja aiheesta ei ole mitään ongelmaa. Ystävät normaalisti kunnioittavat toisiaan ja toistensa valintoja. Emme tosiaan vaadi perusteluja ja selityksiä kenenkään henkilökohtaisille valinnoille.

Vierailija
39/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti kaikkia kiinnostakaan se, miksei jollakulla ole lapsia eikä aio niitä hankkiakaan, mutta miksi käytännössä jokainen lapsellinen olettaa, että kaikkia kiinnostaa se heidän lapsiperheytensä, lapsensa ja lastensa tekemiset? Jokaisella työpaikalla on mammoja, jotka eivät muusta osaa puhuakaan ja asialliset työasiatkin sivuutetaan jollakin ylimalkaisella, jotta päästään jatkamaan "niin mitäs minä nyt taas olinkaan kertomassa". Työpaikalla. Jossa on tarkoitus tehdä töitä. Ei koskaan mistään muusta aiheesta, ei koskaan mitään muuta kerrottavana. Ja tokihan kaikkia kiinnostaa tämä :D

Vierailija
40/77 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä antaa elämänsä muulle kuin lapsille?

Työlle? Et ollutkaan korvaamaton, saat potkut, menetät yksipuolisessa tai raskaassa työssä terveytesi ja aikasi. Rahat, jotka työllä ansaitset, eivät sinua rikastuta. Olet jonain päivänä vanha kuori.

Vapaa-ajalle? Siihen kyllästyy, ku ei saa mitään pysyvää aikaiseksi. Vaikka lusmuaakin sukuvelvollisuuksista, niin kyllä siihen oman napansa tuijottamiseekin väsyy, mielellään ennen hedelmällisen iän pääättymistä jo!

Ei muuta kuin lapsia saamaan! Naisille vaikeampaa kuin miehille, mutta jääpähän jotain, kun itsestä aika jättää!

Lapsettomat, hoitakaa edes vanhoja sukulaisianne ja /tai auttakaa sukunne lasten kanssa! Antakaa heille lapsuutta, niin ettei kaikki kaadu ydinperheen varaan!!! Olette itsekkäitä ja turhia, jos ette aúta ketään!!! Vanhemmat tekevät suurimman työn, mutta korjaatte tekin huonoa satoa, jos tuhoatte koko ihmiskuntaa itsekkyydellänne! Maailma on jo liian raaka paikka! Rakentakaa ja kasvattakaa älkääkä vain kuluttako!