Turmaa edelsi eroaikomus
Kuulemisessa kävi ilmi, että mies suunnitteli eroa avovaimostaan.
- Kyllä siinä tällainen eroaie on ollut olemassa, sanoo tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Heikki Mansikka-aho Itä-Suomen poliisista.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288756498096.html?pos=navnow
Kommentit (376)
Ei pitäisi olla niin riippuvainen parisuhteessa, että pää sekoaa jos ero tulee. Tätä mä aina ihmettelen kun tälläkin palstalla lukee erilaisia juttuja. Ihan kuin parisuhteeseen päästyään mitään muuta elämää ei enää ole ja kun toinen haluaakin erota, niin nupissa viiraa ja pahasti, yleensä tämä kostetaan sitten lasten välityksellä eron jälkeen. Tässä keississä kosto oli vielä kauheampi. Pitäkää naiset itsestänne huolta, pitkää huoli että teillä on myös ystäviä ja muutakin elämää kuin se mies ja perhe. Ja pitäisi pitää kyllä toisistaankin huolta, itse ainakin toivoisin, että jos jollain ystävällä/tutulla viiraa, niin huomaisin sen ja osaisin jotenkin puuttua, ettei tällaisia enää tarvitsisi käydä.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:55"]Epäilen, että toista naista ei ole. Mies on vain halunnut erota sekopää naisesta. Nainen lienee oirehtinut jo aiemminkin. Liekö kirjoittanut tännekin?
[/quote]
Täällähän noin joka kolmas av-mamma on juuri tuollainen narsistinen hullu. Syyttävät isää tässäkin tapauksessa ja miehiä yleensä kaikista pienen, surkean ja säälittävän elämänsä epäkohdista.
Ottamatta sen enempää kantaa tuon parin suhteeseen ja eroaikeisiin, kyllä päinvastaisessa tilanteessa mies olisi leimattu hirviöksi. Suomessa on jatkuvasti tapauksia, missä nainen yrittää erota mielenvikaisesta miehestä, joka sitten surmaa itsensä, vaimonsa tai lapsensa tai pahimmassa tapauksessa koko paketin. Ko.tilanteessa mies ei saa minkäänlaista myötätuntoa.
Kyllä mä ihan oikeasti ihmettelen miksi niin moni ihan vimmaisena puolustaa tässä tapauksessa tätä naista ja yrittää vyöryttää syyn miehen niskoille. Niin moni voivottelee kuinka kovilla tuo nainen on varmasti ollut mutta tuskin mies on helpommalla päässyt varsinkin kun on yrittänyt tasapainotella työn ja perheen välillä (jokainen joka on tehnyt vaativaa vuoro- ja matkatyötä lasten ollessa pieniä, tietää eläneensä raskasta aikaa).
R.I.P. pienet syyttömät lapset ja voimia miehelle loppuelämäänsä, voimia hän tulee tarvitsemaan.
t. nainen, äiti, vaimo
Kylläp sai pienen lapsen syntymäpäivä hirveän päätöksen :(
Lukematta muita viestejä, minua pelottaa, koska uskon tietäväni tunnetilan, jossa äiti päätyi ratkaisuunsa; silmittömän raivon väsymyksen ja uupumuksen kesken. Hetken, jolloin selkä taittuu. Väitän, että moni äiti on tunnistanut itsessään tuon piirteen, huutamisen ja kiroamisen pienille lapsille kun ne eivät tottele ja maitolasi kaatuu tuhannen kerran, kun kukaan ei nuku, ja kun yksi nukahtaa ja toinnen alkaa rääkyä, kun puoliso astelee pikkujouluista keskellä yötä ympäripäissään ja herättää koko porukan, joka on juuri nukahtanut. Jä tähän sekoitetaan parisuhde ja erokiistat ja puolison matkatyöt . Ihminen sekoaa.
Ja puolustelematta kenenkään järkyttävää tekoa, sanon, että voi kun joku antaisi näissä tilanteissa elävän ihmisen nukkua pääänsä selväksi. Tai naapuri tulisi kylään huudon keskellä ja sanoisi, että menepä kahden kilometrin lenkille minä istun ja katson näitä, tai ystävä keittäisi kahvit ja sanoisi, että käy rauhassa meillä suihkussa ja vessassa minä katson. Mutta mitä, jos ei ole ketään, joka pysäyttäisi ja kuuntelisi. Alamäki viettää lujaa vauhtia alaspäin. Pidä huoli, että sinä autat kaveria, sukulaista, jos muistat yhtään hetkeä tunnetilaa, josta kirjoitin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:50"]
Nyt voi kai aloittaa sitten uuden oikean rakkauden kanssa puhtaalta pöydältä.
[/quote]
Eikä lapset haittaa, saako leskeneläkettä?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:55"]Epäilen, että toista naista ei ole. Mies on vain halunnut erota sekopää naisesta. Nainen lienee oirehtinut jo aiemminkin. Liekö kirjoittanut tännekin?
[/quote]
Peräänkuuluttaisin sitten miehen vastuuta asiassa... Hän oli myös lapsista vastuussa, ei äiti yksin. Jos tietää äidin voimien olevan täysin lopussa, järkevä ihminen on silloin lapsista huolissaan eikä jätä heitä väsyneelle ja pahasti masentuneelle hoitajalle vaan hankkii kunnollista apua tai hoitaa itse. Miksei isä ollut lasten kanssa, jos äiti oli "sekaisin"?Äiti varmasti tiesi, ettei tule eron tapahtuessa jaksamaan yksin lastensa kanssa (kun ei kukaan auttanut), ja sitten kävi näin.
JOS tässä on kyse toisesta naisesta, joka selittäisi vaimon täydellisen hysteerisyyden ja sekoamisen, kuuluttaisin ihmisten vastuuta lähimmäisistään. Parisuhteen lopettaminen lähtemällä toisen matkaan on erittäin raaka teko, joka voi sekoittaa jätetyn elämän totaalisesti. Ei minullakaan ole vastausta siihen miten tilanteessa pitäisi toimia, mutta olkaa hyvät ihmiset ajoissa rehellisiä toisillenne. Jos oma parisuhde väljähtyy ja ruoho aidan takana alkaa houkutella - puhukaa ajoissa. Puhuminen on kiusallista ja riski parisuhteen päättymisestä vaikka itse et ole täysin varma on olemassa, mutta oman selustan varmistaminen etsimällä uusi on vain ja ainoastaan raukkamaista.
Ja korostan vielä, en tiedä onko tässä tapauksessa kyse tästä. Tulipahan vain mieleen omista kokemuksista. Äärimmäinen tuska voi viedä äärimmäisiin tekoihin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:55"]Epäilen, että toista naista ei ole. Mies on vain halunnut erota sekopää naisesta. Nainen lienee oirehtinut jo aiemminkin. Liekö kirjoittanut tännekin? [/quote] Peräänkuuluttaisin sitten miehen vastuuta asiassa... Hän oli myös lapsista vastuussa, ei äiti yksin. Jos tietää äidin voimien olevan täysin lopussa, järkevä ihminen on silloin lapsista huolissaan eikä jätä heitä väsyneelle ja pahasti masentuneelle hoitajalle vaan hankkii kunnollista apua tai hoitaa itse. Miksei isä ollut lasten kanssa, jos äiti oli "sekaisin"?Äiti varmasti tiesi, ettei tule eron tapahtuessa jaksamaan yksin lastensa kanssa (kun ei kukaan auttanut), ja sitten kävi näin.
[/quote]
Perheen pitää syödäkin, kaikista työpaikoista ei vain olla pois kun kotona äitiä väsyttää! Ettekö te tajua? Eikö se äiti itse ole velvollinen hankkimaan apua, vaan on täysi oikeus vain rähistä ja syytellä muita tilanteestaan?
Kaikki tuossa tragediassa ovat uhreja. Lapset, mies, nainen. Nainen varmasti harkitsematta, hetken mielenhäiriössä toiminut. Säälin heitä kaikkia, vaikka itse en voikaan ymmärtää, miksi jonkun äijän tai jonkun toisen naisenkaan vuoksi joku surmaa itsensä ja lapsensa, vähät niistä ukoista, eihän niihin voi luottaa, menköön menojaan jos menee. Itse en jonkun miehen takia omaa ainutkertaista elämääni lopettaisi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:39"]
No senhän arvasi.ukon syytä tämäkin.loppupeleissä.
[/quote]
Voidaanko tästä tehdä kehäpäätelmä, että jos ukko tappaa erolla uhkaanan akkansa ja kakaransa, niin se on sen akan syytä. vrt. Tyrnävän keissi.
[/quote]
Ei kun se on ihan eri asia, kun mies sen tekee niin mies on ihmishirviö. Naisen ratkaisu on aina ymmärrettävää, päänsilittelijöitä löytyy ja synn.jälkeistä masennus-diagnoosia. Mies paha, nainen epätoivoinen.
(huom, olen nainen itsekin)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:08"]
Lukematta muita viestejä, minua pelottaa, koska uskon tietäväni tunnetilan, jossa äiti päätyi ratkaisuunsa; silmittömän raivon väsymyksen ja uupumuksen kesken. Hetken, jolloin selkä taittuu. Väitän, että moni äiti on tunnistanut itsessään tuon piirteen, huutamisen ja kiroamisen pienille lapsille kun ne eivät tottele ja maitolasi kaatuu tuhannen kerran, kun kukaan ei nuku, ja kun yksi nukahtaa ja toinnen alkaa rääkyä, kun puoliso astelee pikkujouluista keskellä yötä ympäripäissään ja herättää koko porukan, joka on juuri nukahtanut. Jä tähän sekoitetaan parisuhde ja erokiistat ja puolison matkatyöt . Ihminen sekoaa.
Ja puolustelematta kenenkään järkyttävää tekoa, sanon, että voi kun joku antaisi näissä tilanteissa elävän ihmisen nukkua pääänsä selväksi. Tai naapuri tulisi kylään huudon keskellä ja sanoisi, että menepä kahden kilometrin lenkille minä istun ja katson näitä, tai ystävä keittäisi kahvit ja sanoisi, että käy rauhassa meillä suihkussa ja vessassa minä katson. Mutta mitä, jos ei ole ketään, joka pysäyttäisi ja kuuntelisi. Alamäki viettää lujaa vauhtia alaspäin. Pidä huoli, että sinä autat kaveria, sukulaista, jos muistat yhtään hetkeä tunnetilaa, josta kirjoitin.
[/quote]
Valitettavasti näitä mielenvikaisen oloisia kiivaita naisia ja miehiä on yhtälailla niissä, jotka saavat omaa aikaa ihan mielinmäärin. He nukkuvat viikonloppuisin myöhään ja passauttavat itseään joka välissä. Kaksi päivää omien lasten hoitoa on jo liikaa tietylle ihmistyypille ja taas menee kuppi nurin kun lapset vähän metelöi tai säätää. Joidenkin ihmisten vain ei pitäisi lisääntyä, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:04"]
Ottamatta sen enempää kantaa tuon parin suhteeseen ja eroaikeisiin, kyllä päinvastaisessa tilanteessa mies olisi leimattu hirviöksi. Suomessa on jatkuvasti tapauksia, missä nainen yrittää erota mielenvikaisesta miehestä, joka sitten surmaa itsensä, vaimonsa tai lapsensa tai pahimmassa tapauksessa koko paketin. Ko.tilanteessa mies ei saa minkäänlaista myötätuntoa.
Kyllä mä ihan oikeasti ihmettelen miksi niin moni ihan vimmaisena puolustaa tässä tapauksessa tätä naista ja yrittää vyöryttää syyn miehen niskoille. Niin moni voivottelee kuinka kovilla tuo nainen on varmasti ollut mutta tuskin mies on helpommalla päässyt varsinkin kun on yrittänyt tasapainotella työn ja perheen välillä (jokainen joka on tehnyt vaativaa vuoro- ja matkatyötä lasten ollessa pieniä, tietää eläneensä raskasta aikaa).
R.I.P. pienet syyttömät lapset ja voimia miehelle loppuelämäänsä, voimia hän tulee tarvitsemaan.
t. nainen, äiti, vaimo
[/quote]
Kiitos, sanoit juuri sen mitä itsekin ajattelin.
t. toinen äiti, vaimo, nainen
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:08"]
Ja puolustelematta kenenkään järkyttävää tekoa, sanon, että voi kun joku antaisi näissä tilanteissa elävän ihmisen nukkua pääänsä selväksi. Tai naapuri tulisi kylään huudon keskellä ja sanoisi, että menepä kahden kilometrin lenkille minä istun ja katson näitä, tai ystävä keittäisi kahvit ja sanoisi, että käy rauhassa meillä suihkussa ja vessassa minä katson. Mutta mitä, jos ei ole ketään, joka pysäyttäisi ja kuuntelisi. Alamäki viettää lujaa vauhtia alaspäin. Pidä huoli, että sinä autat kaveria, sukulaista, jos muistat yhtään hetkeä tunnetilaa, josta kirjoitin. [/quote]
Pelottavaa tekstiä, hoida pääsi kuntoon ja äkkiä. Toista tapausta ei tarvita.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:32"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:45"]
Vaikka se isä olisi painanut toista muijaa vaimonsa naaman edessä ei se oikeuta tai tee hyväksyttäväksi viattomien lasten hengen viemistä. Ei koskaan.
[/quote]
Eikä kukaan ole niin väittänytkään. Mutta jos isä olisi painanut toista muijaa vaimonsa edessä, on turha väittää ettei se vaikuta vaimoon millään tavalla. Ainakaan jos vaimolla mitään tunteita miestä kohtaan on.
[/quote]
Vaikuttaa varmaan, mutta se on tasan tarkkaan siitä omasta päästä kiinni miten siinä tilanteessa käyttäytyy. Tunteita on, mutta niiden vietäväksi ei tarvitse lähteä, edelleen peräänkuulutan vastuuta omista teoista ja kykyä käsitellä omia tunteita ja järjenkäyttö olisi suotavaa. Meillä on kyky ajatella ja kyky miettiä tekojemme seurauksia.
[/quote]
Tottakai on ja jokainen tunne-elämältään järkkymätön pystyy ajattelemaan rationaalisesti, mutta kun totuus on se, että se tunne-elämä voi järkkyä. Ja pahastikin.
[/quote]
Niiden tunteiden vietäväksi ei edelleenkään tarvitse mennä. Oletko sinä jokin tahdoton ameeba joka ei kykene itsenäiseen ajatteluun?
[/quote]
Ihan turha alkaa haukkumaan minua. Itse en henkilökohtaisesti tunne ketään, joka kylmän viileästi suhtautuisi siihen jos oma mies nyt tulisi tuohon eteen panemaan jotain toista naista.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:11"]
JOS tässä on kyse toisesta naisesta, joka selittäisi vaimon täydellisen hysteerisyyden ja sekoamisen, kuuluttaisin ihmisten vastuuta lähimmäisistään. Parisuhteen lopettaminen lähtemällä toisen matkaan on erittäin raaka teko, joka voi sekoittaa jätetyn elämän totaalisesti. Ei minullakaan ole vastausta siihen miten tilanteessa pitäisi toimia, mutta olkaa hyvät ihmiset ajoissa rehellisiä toisillenne. Jos oma parisuhde väljähtyy ja ruoho aidan takana alkaa houkutella - puhukaa ajoissa. Puhuminen on kiusallista ja riski parisuhteen päättymisestä vaikka itse et ole täysin varma on olemassa, mutta oman selustan varmistaminen etsimällä uusi on vain ja ainoastaan raukkamaista.
Ja korostan vielä, en tiedä onko tässä tapauksessa kyse tästä. Tulipahan vain mieleen omista kokemuksista. Äärimmäinen tuska voi viedä äärimmäisiin tekoihin.
[/quote]
Millainen ihminen on noin riippuvainen toisesta ihmisestä, kun kyse on aikuisista? Miten minä kykenen ajattelemaan ihan selkeästi, että elämä ei päättyisi eroon, vaan minä ottaisin ja muuttaisin omaan kämppään ja elämä jatkuisi. Olisi surullista pitkän aikaa, mutta ei missään tapauksessa tarvetta tappaa itseään saati lapsia.
No ketäpä tuo haittaa ei tuossa mitään kummallisuuksia ole kerrottu. Ja omaisten luvalla saa varmasti kertoa, eiköhän jotain syytä yleensä yritetä selvitellä että voitaisi oppia jotain.
On siin miehellä kuormaa kannettavana. Eikä ole rikos jos onkin halunnut eroon vaimostaan, mahdollisesti häiriintyneestä, eihän ihan normaalia ole bussiin mennä riehumaan kun toinen menee työhön. Sehän on ihan kauheaa jos ei työhön saisi mennä. Jonkunhan ne laskutkin on maksettava, joku haluaa tehdä niin itse eikä vaadi yhteiskuntaa elättämään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:56"] [quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:45"] Vaikka se isä olisi painanut toista muijaa vaimonsa naaman edessä ei se oikeuta tai tee hyväksyttäväksi viattomien lasten hengen viemistä. Ei koskaan. [/quote] Eikä kukaan ole niin väittänytkään. Mutta jos isä olisi painanut toista muijaa vaimonsa edessä, on turha väittää ettei se vaikuta vaimoon millään tavalla. Ainakaan jos vaimolla mitään tunteita miestä kohtaan on. [/quote] Vaikuttaa varmaan, mutta se on tasan tarkkaan siitä omasta päästä kiinni miten siinä tilanteessa käyttäytyy. Tunteita on, mutta niiden vietäväksi ei tarvitse lähteä, edelleen peräänkuulutan vastuuta omista teoista ja kykyä käsitellä omia tunteita ja järjenkäyttö olisi suotavaa. Meillä on kyky ajatella ja kyky miettiä tekojemme seurauksia. [/quote] Tottakai on ja jokainen tunne-elämältään järkkymätön pystyy ajattelemaan rationaalisesti, mutta kun totuus on se, että se tunne-elämä voi järkkyä. Ja pahastikin. [/quote] Ja se tunne-elämän järkkyminenkö oikeuttaa ajamaan päin bussia lapset kyydissä?
[/quote]
Ei siihen mitään oikeutusta tarvita, eikä ole haettukaan. Mutta niin siinä silti voi käydä, kun päässä pimenee. Ja kävikin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 18:30"]
Kylläp sai pienen lapsen syntymäpäivä hirveän päätöksen :(
[/quote]
niin ja täysin itsekkään ja julman äidin takia.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:57"]
Olisipa äiti laittanut lapset päivähoitoon, ei olisi ollut niin uuvuksissa. Mutta varmaan pelkäsi paheksuntaa...
[/quote]
Tätä voi miettiä ne, jotka tälläkin palstalla demonisoivat kaikki äidit jotka laittavat taaperoikäisen hoitoon. Kannattaisiko olla hieman suvaitsevampi?