kuinka kehtaa mennä riehumaan bussiin ensinnäkin -
siis kuka voi alentua niin että menee bussiin riehumaan miehelle - en vaan tajua kuinka joku viitsisi nolata itsensä sen verran, herrajumala....Idiootin kuva ihmiset saisi sinusta. Sitten tämä teko joka seurasi...olen sanaton. Olen vihainen ja harmi että tämä ns äiti kuoli, olisin halunnut hänet samaan selliin kun se Oulun ns äiti. Tuommoisten ei kuuluisi saada lapsia ikinä.
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:36"]
Kun nainen tekee jotain epäsopivaa, syy miehen sekä yhteiskunnan. Naisessa tai naisissa ei ole mitään vikaa.
Miesten pienetkin rikkeet ovat koko miessukupolven syytä ja heidät syytä lytätä maan rakoon.
[/quote]
Mä en ymmärrä, mistä tällainen tulkinta edes tulee. Ei kukaan ole sanonut, että naisen pahoinvointi olisi ollut miehen vika. Parisuhteessa on kaksi ihmistä. Jokainen normaali-itsetuntoinen tajuaa, että vikaa on ollut todennäköisesti molemmissa. Mutta varmasti enemmän sillei "pahempi toistaan kumpikin on" -tyyppisesti.
Enkä ymmärrä tätä tärkeyttä puhua siitä, kenen "vika" joku oli. Ei se auta asiaa.
Ihminen joka voi henkisesti huonosti niin ei jaksa/halua/tajua hakea apua. Mies soitti poliisit kotiin. Miksi oletti että poliisilta saa apua jota perhe/vaimo tarvitsee? Minä sairastuin synnytyksen jälkeen masennukseen ja mieheni otti yhteyttä lääkäriin ja varasi minulle keskusteluajan. Raivosin usein ja oli myäs apaattinen, zombi. Jos mieheni olisi kutsunut poliisin kun raivokohtaus oli päällä niin ei se mitään olisi auttanut. Keskusteluapu auttoi ja lääkitys. Nyt voin hyvin ja perhekkin voi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:58"]Itä-Suomessa nyt on muutenkin vähän eri meininki. En sano että tuollainen tavallista olisi, mutta ei siellä pidetä tunteiden osoittamista kamalan ihmeellisenä toisin kuin etelämmässä ja lännessä.
[/quote]juu etelässä ei ole koskaan tapahtunut tuollaista.
Syyllistäkää vaan mies tästäkin. Hienoa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:40"]
Kun nainen tekee jotain epäsopivaa, syy miehen sekä yhteiskunnan. Naisessa tai naisissa ei ole mitään vikaa.
Miesten pienetkin rikkeet ovat koko miessukupolven syytä ja heidät syytä lytätä maan rakoon.
[/quote]
Mä en ymmärrä, mistä tällainen tulkinta edes tulee. Ei kukaan ole sanonut, että naisen pahoinvointi olisi ollut miehen vika. Parisuhteessa on kaksi ihmistä. Jokainen normaali-itsetuntoinen tajuaa, että vikaa on ollut todennäköisesti molemmissa. Mutta varmasti enemmän sillei "pahempi toistaan kumpikin on" -tyyppisesti.
Enkä ymmärrä tätä tärkeyttä puhua siitä, kenen "vika" joku oli. Ei se auta asiaa.
[/quote]
Lueppa kommentit nro 5 & 6 uudelleen niin näet selkeästi miten tässä haetaan miehestä syyllistä. Ja tuo on kyllä juuri päinvastoin, normaalilla itsetunnolla varusteltu ihminen (miten tuo itsetunto tähän liittyy?) tajuaa, että syyllinen tähän hirmutekoon on vain ja ainoastaan tuo äiti. Isästä on turha hakea syyllistä tähän.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:47"]
Olen yli 40v nainen, vaimo, äiti ja mummo. Nähnyt ja kuullut elämäni aikana vaikka mitä. Nainen joka raivosi bussissa voi erittäin huonosti, oli voinut jo pitkään. Hänen päänsä oli ihan sumussa, tunsi että pää meinaa oikeesti räjähtää. Valtava möykky oli mahassa ja lähes oksetti, kaikki tuntui epätodelliselta.
Nainen tarvitsi apua! Ilmiselvästi ei sitä saanut. Mies kutsui poliisin kotiin syyskuussa. Miksi ei mennyt vaimonsa kanssa lääkäriin hakemaan apua (halusiko vaimolleen apua vai oliko hänellä muut motiivit).
Jos nainen olisi välittävän ihmisen kanssa saanut rauhoittua niin tuota onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Nainen ei olisi halunnut kuolla, eikä tappaa lapsiaan jos olisi saanut apua henkiseen pahoinvointiin.
[/quote]
Mitäs jos nainen ei halunnut apua? Ei suostunut ottamaan apua vastaan? Ei suostunut myöntämään, että tarvitsee apua? Siinä tapauksessa auttaminen on jokseenkin vaikeaa.
Voisin kuvitella, että jos ja kun naisella on mennyt näinkin huonosti jo pidempään, ei mieskään ole ollut täysissä voimissaan. On varmasti molemmilla mennyt huonosti ja ollut voimat lopussa.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko poliisi esim. tehnyt ls-ilmon syyskuisen visiittinsä jälkeen. Ja jos on, niin johtiko se minkäänlaisiin toimenpiteisiin.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:50"]
Syyllistäkää vaan mies tästäkin. Hienoa.
[/quote]
En syyllistä miestä mutta tilanne voisi olla toinen jos olisi ottanut yhteyttä vaikka neuvolaan ja auttanut vaimoa saamaan apua. Avioliitto on toisen tukemista ja auttamista jos toinen on heikoilla.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:56"]
Olen yli 40v nainen, vaimo, äiti ja mummo. Nähnyt ja kuullut elämäni aikana vaikka mitä. Nainen joka raivosi bussissa voi erittäin huonosti, oli voinut jo pitkään. Hänen päänsä oli ihan sumussa, tunsi että pää meinaa oikeesti räjähtää. Valtava möykky oli mahassa ja lähes oksetti, kaikki tuntui epätodelliselta.
Nainen tarvitsi apua! Ilmiselvästi ei sitä saanut. Mies kutsui poliisin kotiin syyskuussa. Miksi ei mennyt vaimonsa kanssa lääkäriin hakemaan apua (halusiko vaimolleen apua vai oliko hänellä muut motiivit).
Jos nainen olisi välittävän ihmisen kanssa saanut rauhoittua niin tuota onnettomuutta ei olisi tapahtunut. Nainen ei olisi halunnut kuolla, eikä tappaa lapsiaan jos olisi saanut apua henkiseen pahoinvointiin.
[/quote]
Mitäs jos nainen ei halunnut apua? Ei suostunut ottamaan apua vastaan? Ei suostunut myöntämään, että tarvitsee apua? Siinä tapauksessa auttaminen on jokseenkin vaikeaa.
Voisin kuvitella, että jos ja kun naisella on mennyt näinkin huonosti jo pidempään, ei mieskään ole ollut täysissä voimissaan. On varmasti molemmilla mennyt huonosti ja ollut voimat lopussa.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko poliisi esim. tehnyt ls-ilmon syyskuisen visiittinsä jälkeen. Ja jos on, niin johtiko se minkäänlaisiin toimenpiteisiin.
[/quote]
Tuossa tilanteessa en jättäisi kumppania lasteni kanssa yksin. En luottaisi hänen kykyyn hoitaa heitä.
[/quote]
tämä on typerin kirjoitus aikoihin...
naisen ei tarvitse kantaa vastuuta kun syylliset on aina naisen pään ulkopuolella... MIKSEIVÄT MUUT TEHNEET MITÄÄN
MILLOIN OPITTE KANTAMAAN ITSE VASTUUTA?????
Nainen saa olla minkälainen monsteri, räksyttäjä, kauhuprinsessa, narsisti, sekopää tahansa niin vastuu ei ole naisella... vaan MUIDEN PITÄÄ YMMÄRTÄÄ AUTTAA
Olen tuo 5!
En syyllistä miestä mutta hänellä oli osansa tuossa tapahtumassa. Hän tiesi, ettei vaimo voi hyvin koska kutsui poliisit paikalle syyskuussa rauhoittelemaan tilannetta.
Minulla on pitkä avioliitto takana ja siihen mahtuu erittäin vaikeitakin tilanteita. Vahvempi meistä on kuitenkin aina auttanut toista ja rakastanut jos toisella on rakkaus ollut vähissä. Olen onnekas ja sitä tuo perhe ei valitettavasti ollut :( niin turhat kuolemat!
Olisiko tämänkin ulinan voinut kirjoittaa johonkin olemassaolevaan keskusteluun aiheesta, sen sijaan että avaa kymmenennen ketjun?
AV-mamma.
Sillä on punainen kananpersetukka, tatuointeja ja ylipainoa, se huutaa ja raivoaa miehelleen. Varsinkin jos ei ole syönyt suklaata vähään aikaan. Kiukku.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:04"]
Olen tuo 5!
En syyllistä miestä mutta hänellä oli osansa tuossa tapahtumassa. Hän tiesi, ettei vaimo voi hyvin koska kutsui poliisit paikalle syyskuussa rauhoittelemaan tilannetta.
Minulla on pitkä avioliitto takana ja siihen mahtuu erittäin vaikeitakin tilanteita. Vahvempi meistä on kuitenkin aina auttanut toista ja rakastanut jos toisella on rakkaus ollut vähissä. Olen onnekas ja sitä tuo perhe ei valitettavasti ollut :( niin turhat kuolemat!
[/quote]
Ihmistä on vaikea auttaa, jos hän ei halua apua. Aikuista ihmistä ei voi väkisin raahata lääkäriin, ellei hän sinne halua. Ehkä nainen vain halusi miehen osallistuvan enemmän lastenhoitoon. Ymmärtääkseni mies oli vuorotyössä, se ei ainakaan helpota asiaa.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:51"]
Nainen oli varmaan kertonut miehelle uupumuksestaan, ei auttanut. Nainen yritti raivota, ei auttanut. Epätoivohan tuo on, viimeinen yritys saada toinen tajuamaan että nyt on tosi kyseessä. Ei mennyt perille, mies vaan luisti perheestä kerta toisensa jälkeen. Lopulta nainen pääätyi epätoivoiseen tekoon, auto päin bussia. Kun ei enää yksin jaksa, eikä toinen auta vaikka mitä tekisi.
[/quote]
Mies oli menossa töihin, onko se tänä päivänä luistamista arjesta?! Ymmärrän jotenkin raivoamisen, jos mies on vinkunut ja vinkunut niitä lapsia vuoden ikäerolla (mikä helvetin järki siinäkin?) ja olisin idioottina siihen suostunut, mutta jos itse olisin vinkunut tai yhteistuumin sovittu tuollainen perhekokoonpano, niin en voisi raivota miehelle, joka hankkii leivän pöytään.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:04"]
Olen tuo 5!
[/quote]
No juu, miehellä oli "osansa" siinä mielessä että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Samalla tapaa jos joku nimittelisi sinua, lähtisit tämän takia suuttuneena rattiin, tappaisit sivullisen jalankulkijan huolimattomuudellasi niin joo, tuolla sinun nimittelijällä olisi "osansa" tarinassa, mutta se ei tosiaan tee hänestä osasyyllistä. Samalla tapaa tuo isäkään ei ole vastuussa siitä että äiti lähti rattiin ja päätyi tällaiseen hirvittävään ratkaisuun.
Se, että sinun ja miehesi tarina on tuollainen, ei kerro yhtään millainen tilanne on tässä perheessä ollut. Se on vain ja ainoastaan sinun omaa spekulaatiotasi. Nainen ei ole välttämättä aikaisemmin ilmaissut avuntarvetta tai on voinut jopa kieltäytyä tarjotusta avusta, sitä emme voi tietää joten täällä on turha spekuloida ja tehdä miehestä osasyyllistä. Kyllä tämä nainen, vaikka mieleltään on sairas ollutkin, on vain ja ainoastaan syyllinen tässä, isä ei ole millään tapaa vastuussa äidin hirmuteosta.
Ilmeisestu aikamoinen mulkvist myös tuo mies kun pitänyt vaimoa noin kiusata
Ette kai ole niin tyhmiä että luulette koko homman liittyvän vaan siihen että äiti olisi vinkunut " joudun hoitaa lapsia enempi kun sinä, en suostu, nyt on sun vuoro, varmasti et mee töihin kun hoidat noi lapset, se on nyt sun vuoro". Vaikka riitä ja viesti koski tota niin syyt on syvemmällä ja niitä me ei tiedetä.
Miksi suku ei auttanut?
Missä kotiapu ja muu?
MISSÄ?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 09:40"]
[/quote]
[/quote]
Lueppa kommentit nro 5 & 6 uudelleen niin näet selkeästi miten tässä haetaan miehestä syyllistä. Ja tuo on kyllä juuri päinvastoin, normaalilla itsetunnolla varusteltu ihminen (miten tuo itsetunto tähän liittyy?) tajuaa, että syyllinen tähän hirmutekoon on vain ja ainoastaan tuo äiti. Isästä on turha hakea syyllistä tähän.
[/quote]
Musta kyllä tulkitset todella yksinkertaisesti ja mustavalkoisesti tuota asiaa. Tottakai mieskin on vaikuttanut asiaan, ovathan he samaa perhettä.
Mutta kerrohan nyt ihmeessä, mitä voitetaan sillä, että päätetään, että joku asia on täysin yhden ihmisen vika? Ainakaan itseäni ei tuollainen selitys koskaan tyydytä. Ja harvemmin mikään tällainen pitkälle kehittynyt tapahtuma on täysin seuraus jonkun yksittäisen ihmisen teosta tai asiasta. Mitä jonkun syylliseksi julistaminen mielestäsi hyödyttää?
Niin kuin omassa kommentissani sanoin, ihmissuhteessa, jossa on kaksi ihmistä, molemmat myötävaikuttavat asioihin.
Normaali-itsetuntoisella tarkoitan sitä, että on tunne-elämältään niin kehittynyt, että ei ole tarvetta yksinkertaisiin syy-seuraus -selityksiin, kuten että pelkällä syyttelyllä ei ajattele saavuttavansa selvyyttä asioihin.
Ja tietenkin äiti toimi väärin, sehän on selvää.