Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työtön jos ei ole työkkärin kirjoilla? t. ammattivalittaja

Vierailija
06.10.2014 |

Onko sitä silloin työtön jos on kotona vai onko silloin kotirouva tms?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ajatellut olevani työtön kun omasta tahdostani olin kotirouvana enkä edes halunnut mitään työtä, enkä saanut mistään tukia.

Vierailija
2/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syystä tai toisesta ei ole tarvetta tehdä ansiotyötä tai olla yrittäjä, niin eihän silloin ole työtön eikä piilotyötön vaan vapaaehtoisesti työvoiman ulkopuolella. Jos minulla olisi miljoonan euron sijoitusvarallisuus, joka tuottaisi 60 000 euron pääomatulot vuodessa, niin en taatusti olisi töissä enkä minkään lajin työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuslain mukaan työtä tehdään toisen johdon ja valvonnan alla palkkaa tai muuta vastiketta vastaan. Kotirouva ei ole töissä eikä ole työtön, hän on vain kotona puuhasteleva jokin epämääräinen käsite. TIlanne muuttuu, jos mies valvoo ja arvostelee työsuorituksia ja antaa viikkorahaa perustuen perusrahaan ja mahdollisiin hyvän naisen lisiin (esim. suikkari pyytämättä).

Vierailija
4/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouva  on piilotyötön, jos kuitenkin hakee töitä ja on työhaluinen. Tämä on kai virallinen nimitys työttömyyskortiston ulkopuolella oleville työttömille, kuten työtä hakeville (entisille) opiskelijoille.

Vierailija
5/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole töitä, niin olet työtön. Yksinkertaista.

Vierailija
6/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on työtön, mutta mä tituleeraan itseäni kotirouvaksi. Kaikki lapset koulussa enkä ole kirjoilla työkkärissä enkä saa mitään almuja mistään.

Vierailija
7/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:48"]Tavallaan on työtön, mutta mä tituleeraan itseäni kotirouvaksi. Kaikki lapset koulussa enkä ole kirjoilla työkkärissä enkä saa mitään almuja mistään.
[/quote]

Ei tavallaan työtön vaan kyllä sä ihan oikeasti olet työtön.

Vierailija
8/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön joo, mutta kun en edes halua töitä, niin se sana ei kuulu mun sanavarastoon.

Vierailija
9/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasketa virallisiin työttömyystilastoihin, eli periaatteessa ei ole työtön.

Vierailija
10/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:48"]

Tavallaan on työtön, mutta mä tituleeraan itseäni kotirouvaksi. Kaikki lapset koulussa enkä ole kirjoilla työkkärissä enkä saa mitään almuja mistään.

[/quote]

Noin minäkin sen ajattelen kun en saa mistään mitään tukia.

Vierailija
11/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta työttömyyskorvausta, mutta en missään tapauksessa ole työtön. Kyllä mulla ainakin kotona töitä riittää...  En lokeroi itseäni mihinkään tiettyyn kategoriaan, mä olen mä ja se saa riittää muillekin kun se sopii meidän perheelle. Jeps, nyt lähdenkin tästä "töihin", tulihan lorvailtua jo kolme  minuuttia.

Vierailija
12/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisesti työttömiksi lasketaan vain ne, jotka ovat ilmoittautuneet työvoimatoimistoon (ely-keskukseen) työttömiksi työnhakijoiksi.

Muuten vain ilman työtä olevat (mutta ehkä työhaluiset) ovat piilotyöttömiä (ovat siis tilastojen ulkopuolella). Ap:kaan ei ole työtön vaan piilotyötön.

Vierailija
13/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Mitä ihmeen almuja? Miten työttömyyskorvaus on almu sinun mielestäsi? Olin tuossa 5 kk työttömänä saadeen työttömyyskorvausta, en kokenut sitä miksikään almuksi.

Vierailija
14/14 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 14:58"]

Virallisesti työttömiksi lasketaan vain ne, jotka ovat ilmoittautuneet työvoimatoimistoon (ely-keskukseen) työttömiksi työnhakijoiksi.

Muuten vain ilman työtä olevat (mutta ehkä työhaluiset) ovat piilotyöttömiä (ovat siis tilastojen ulkopuolella). Ap:kaan ei ole työtön vaan piilotyötön.

[/quote]

Ennemmin sitten piilotyötön. Voi ehkä väittää olevansa kotirouva tms eikä tarvitse täytellä papereita ja saa lomailla ilman että täytyy ilmoittaa työkkäriin yms. t. ammattivalittaja