Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä ennen menestynyt, nykyisin työtön: mitä kaipaat työelämästä eniten?

Vierailija
28.10.2014 |

Tuntuu, että työttömyyttä on nykyään niin paljon, ja se koskettaa jollain tavalla meitä kaikkia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on eri asia olla sairauslomalla tai kotona lasten kanssa kuin puhtaasti työttömänä. Sosiaalinen status on kuitenkin erilainen. En ihan ymmärrä, miksi te vastaatte tähän kysymykseen.

Vierailija
2/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkavereita, sosiaalisia kontakteja, haasteita ja sitä, ettei tarvinnut hakea töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin opiskelun ja olen tyytyväinen. Työkavereita välillä ikävä.

Vierailija
4/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 08:12"]

Sosiaalista elämää ja palkkapäivää. Sitä, että ei tarvitsisi kerjätä sossusta rahaa ja saada vastaukseksi päästä ulosottoon. Sitä, ettei tarvitsisi pelätä pakkasia, koska ei ole varaa ostaa talvikenkiä.

[/quote]

Etkö saa työttömyyskorvausta??

2

Vierailija
5/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt voi sanoa että olin työelämässä menestynyt mutta työelämässä kuitenkin olen ollut yli 15 vuotta ennen työttömyyttä. Kaipaan eniten kahvitaukoja, hauskoja juttuja ja yleensäkin kommunikointia muiden ihmisten/aikuisten kanssa. Ja olihan se palkka paljon kivempi kun tuli tilille työttömyyskorvauksen sijaan.

Vierailija
6/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:39"]Minusta on eri asia olla sairauslomalla tai kotona lasten kanssa kuin puhtaasti työttömänä. Sosiaalinen status on kuitenkin erilainen. En ihan ymmärrä, miksi te vastaatte tähän kysymykseen.
[/quote]

Ihan samaa mieltä. Sairasloma tai vanhempain/hoitovapaa on ihan eri kuin tuöttömyys.

Vierailija
7/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä tätä, etteikö tähän keskusteluun saa osallistua, jos voi halutessaan käyttää muutakin termiä itsestään kuin työtön, JOS kerran on opiskelija/kotiäiti pohjimmiltaan sen vuoksi, ettei töitä löydy. Se sisäinen prosessi on  ihan samanlainen, oman kokemukseni mukaan, ihan yhtä stressaava ja rahaa on vähintään yhtä vähän kuin työttömänä. Ja ihmiset eivät ole tyhmiä, kyllä he ymmärtävät miksi joku asuntovelallinen ja jo selkeästi aikuinen ihminen on pois työelämästä. Tähän mennessä jokainen, jolle olen kertonut olevani opiskelija näin 35-vuotiaana, on tajunnut mikä on se syy miksi opiskelen, ilman että siitä on tarvinnut keskustella sanaakaan. Ne ihmiset, jotka oikeasti tekevät isoja elämänmuutoksia ja irtisanoutuvat työstään alentaen tahallisesti elintasoaan, ovat marginaaliryhmä.

Minä olen työtön ja opiskelen, ja kaipaan työelämästä ihan kaikkea tällä hetkellä. Eniten palkkaa, seuraavaksi tunnetta että kuulun johonkin ja myös sitä että saan kehittyä ammatillisesti. Opiskelu on pelkkää pakollista korviketoimintaa, että saan töitä ja pääsen taas elämään elämääni. Jokainen voi miettiä millaista on elää perheellisenä kun saa pelkkää opintotukea, se nyt vaan vaikuttaa ihan kaikkeen, joka päivä. 

Vierailija
8/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan työttömänä sitä että kuuluu johonkin. Musta tuntuu että tutut ignooraa mut kun en ole töissä. Niinku mulle ei vois puhua työasioista tai oikein mistään. Tulee semmoinen olo että ei ole mitään kun ei käy töissä. :( Toki palkkaakin on ikävä mutta enemmän sitä että mua ei pidettäis ihan hyödyttömänä.

Vierailija
9/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 10:39"]Minusta on eri asia olla sairauslomalla tai kotona lasten kanssa kuin puhtaasti työttömänä. Sosiaalinen status on kuitenkin erilainen. En ihan ymmärrä, miksi te vastaatte tähän kysymykseen. [/quote] Ihan samaa mieltä. Sairasloma tai vanhempain/hoitovapaa on ihan eri kuin tuöttömyys.

[/quote]

Ihan samanlaista arkea täällä eletään kotona vaikka työttömyys muuttuikin 2kk jälkeen sairauslomaksi. Hoitovapaa ja äitiysloma on joo eriasia koska työpaikka on tallella.

Vierailija
10/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:31"]

Ihan samanlaista arkea täällä eletään kotona vaikka työttömyys muuttuikin 2kk jälkeen sairauslomaksi. Hoitovapaa ja äitiysloma on joo eriasia koska työpaikka on tallella.

[/quote]

Tarkoitit varmaan sanoa, että äitiysloma ja hoitovapaa on erilaista, JOS on työpaikka tallella. Useimpien naisten työsuhteet ovat määräaikaisia, ja päättyvät käytännössä perhevapaiden aikana, eikä takaisin ole enää tulemista. Tilalle on jo palkattu joku toinen määräaikainen. Yhtä kamalaa se on olla työttömänä pienen lapsen kanssa kuin ilman pientä lasta.

Vierailija
11/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa tietysti ennen kaikkea, mutta todella paljon myös sitä tunnetta, että on tärkeä ja arvostettu, tekee muidenkin mielestä työtä, joka on tärkeää, ammatillisia haasteita.

Myös lounasseteleitä ja sitä, että joka päivä syötiin ravintolassa lounaalla.

Vierailija
12/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan mielenkiintoisia projekteja ja ilmaista kahvia.

Vierailija
13/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:36"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Tarkoitit varmaan sanoa, että äitiysloma ja hoitovapaa on erilaista, JOS on työpaikka tallella. Useimpien naisten työsuhteet ovat määräaikaisia, ja päättyvät käytännössä perhevapaiden aikana, eikä takaisin ole enää tulemista. Tilalle on jo palkattu joku toinen määräaikainen. Yhtä kamalaa se on olla työttömänä pienen lapsen kanssa kuin ilman pientä lasta.

[/quote]

Määräaikainen työsuhde päättyy kyllä mutta jos on normaali työsuhde sen pitää lain mukaan jatkua yli äitiysloman ja hoitovapaan

Vierailija
14/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa, edes kohtuulliseen elintasoon riittävää kaipaan.
Tietysti sekin olisi kiva jos niihin ikuisiin "missä olet töissä?" kysymyksiin ei tarvitsisi vastata vaivautunutta hiljaisuutta synnyttämällä sanalla "olen työtön".

Muuta en ole työstä kaivannut.

Vierailija
15/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni ensimmäistä kertaa työttömänä/sairaslomalla nyt 50+. Kaipaan sosiaalista verkostoa, ruokatuntirupattelua ja sitä että työaika ja työmatka-aika oli ns omaa aikaani ilman perhettä. Mies on osan aikaa kotitoimistolla joten pyörimme toistemme jaloissa 24/7, ihanaa sekin mutta onhan tää maailma supistunut aika pieneen:)

Toisaalta on ihanaa että ehdin nauttimaan kodista ja puutarhasta ihan toisella tapaa kuin ennen, tekemään leipää, pullaa ja hidasta ruokaa myös arkena ja olemaan läsnä kuopukselle. Matkustelen, luen (tätä en ehtinyt enkä jaksanut työaikana tehdä) ja lepään kun mieli tekee. Ei mitään kiirettä takaisin oravanpyörään

Vierailija
16/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan palkkaa. Ja tietysti sitä, että on työn kautta statusta ulos.

Vierailija
17/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemistä ja rahaa.

Vierailija
18/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkällä sairaslomalla, enkä kaipaa työstä mitään. En budjettia, tulospainetta enkä asiakkaiden vittumaisuutta. Enkä työkavereiden kateutta ja juoruilua. Ei haittaa edes alentuneet tulot, on ihanaa olla kotona.

Vierailija
19/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa. Ja joitakin kivoja ihmisiä ja kivoja työtehtäviä, mutta sellaisia oli aika harvassa.

Vierailija
20/28 |
28.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista elämää ja palkkapäivää. Sitä, että ei tarvitsisi kerjätä sossusta rahaa ja saada vastaukseksi päästä ulosottoon. Sitä, ettei tarvitsisi pelätä pakkasia, koska ei ole varaa ostaa talvikenkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän