Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto oli ehdottanut ajokortittomalle kuorma-auton kuljettajan paikkaa

Vierailija
15.09.2021 |

Mikäs ihme tuo on? Mulle kehoitettiin 90-luvulla vajaakuntoisena pitkäaikaistyöttömänä tekemään mahdollisimman monta lasta.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no työtön voi hankkia sen kortin...

Vierailija
122/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Mulle tarjottiin kaikenlaisia it-alan paikkoja, mihin vaadittiin aika spesifiä osaamista, kun olin käynyt pari tietotekniikka-alan kurssia, mm. koodarin paikkoja, vaikkei niillä kursseilla koodamista edes opetettu. Samon olisin päässyt opettamaan ammattikouluun, siihen soitinkin ja kyselin vaatimuksia, tultiin yhteisynmärryksessä tulokseen, että opettamaan kykenisin, mutta taidot ei riitä opettamaan tarpeeksi. Työnantaja kirjoitti sitten lappuun, että hakija on hyvä ja varteenotettava muuten, mutta tähän tehtävään hänen pätevyys ei riitä ja sitten laittoi siihen, että vaatimuksena on insinöörin koulutus. Sittemmin sain muita töitä muualta, sellaisia, mihin kurssista oli hyötyä mutta vaatimukset eivät olleet osaamiseeni nähden kohtuuttomia. Jossain vaiheessa tulikin niitä järjestelmäuudistuksia ja sain tarkistaa itse tietoni. Minusta oli työkkärissä tehty tietotekniikan tradenomi, kun olin taloushallinnon.

Nyt olen vaihtanut alaa ihan toiselle ja minulla on vakituinen työ. Jos työ loppuu, mikä on pienessä firmassa työnantajan iän vuoksi parin vuoden päästä edessä - ellei lopeta muusta syystä ennen - koetan pärjätä ilman työkkäriä ainakin jonkin aikaa ja löytää itselleni jotain melkein mitä tahansa. Eläkeikään on vain muutama vuosi, joten pari vuotta on mahdollisuus pärjätä säästöillä, pienellä sivutyöllä mistä saan n. 500 euroa/kk netto ja marjanpoiminnalla sekä omavaraisuudella. Etsin töitä kyllä koko ajan, mutta tuskin tässä iässä kovin kummoista saa, mutta ei sitä koskaan tiedä. Tuo sivutyö on nyt paussilla, mutta siihen on kyselty ja se on täysin kotona tehtävää työtä. Ansiosidonnaiseni olisi tällä hetkellä n. 1200 euroa / kk ja tiputtuani työmarkkinatuelle en saisi muita tukia, puolisolla kun on työ ja hän varmasti pystyy saamaan muuta jos nykyinen loppuu, kun kavereillaan on alan firmoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Vierailija
124/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on tapahtunut niin kauan kuin muistan.

Ehdotetaan tai väkisin laitetaan töihin henkilölle sopimattomaan paikkaan.

80-luvulla tuntemani hento ja vähävoimainen nainen määrättiin sahalle töihin nostelemaan raskaita lautoja sahauslinjalle. Ei ollut mitään automatisointia siellä sahalla. Paitsi että se hihna liikkui itsestään.

Hän kieltäytyi ja tuli pitkä karenssi.

Vierailija
125/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla tuntemani hento ja vähävoimainen nainen määrättiin sahalle töihin nostelemaan raskaita lautoja sahauslinjalle. Ei ollut mitään automatisointia siellä sahalla. Paitsi että se hihna liikkui itsestään.

Ei työkkäri voi mitään mihinkään panna töihin, kun niitä paikkoja pitää hakea eikä sopimatonta oteta töihin. Kuka hullu palkkaisi esim. kortittoman kuorma-autonkuljettajan, kun ei saa kuitenkaan ajaa sitä autoa. Onko se niin vaikeaa ilmoittaa sinne työkkäriin, ettei oikein onnistu tämä homma sen sijaan, että itkee täällä muka natsikohtelua.

Vierailija
126/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä kaikilla ole edes korttia ja niillä joilla on, saisi puolelta repiä sen. Kiitos Suomen puolustusvoimille, meidän teillä on todella paljon epäpäteviä kuljettajia.

Vierailija
127/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla?

Kyllä työkkäri kurssin maksaa jos haluaa rekanrattiin, älä huoli. Kaikki kelpaa tielle ja työkkäri maksaa. 60 tonnista rekkaa kelpaa ajamaan kaikki jotka eivät vaadi kunnon palkaa ja jotka haluavat pitää 12 tunnin taukoja nukumatta.

Vierailija
128/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma se on käyttää 10 minuuttia hyödyttömän työhakemuksen parissa? Todella pieni vaiva.

Kuule se 10 minuuttia on pois minun yöunistani. Terveisin yrittäjä. 

Vierailija
129/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan työllistynyt näiden te-toimiston käytäntöjen avulla?

Vierailija
130/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos on halua niihin hommiin ja työn tarjoaja on valmis hankkimaan ajokortin osana perehdyttämistä. Ei se loppupeleissä eroa paljoa siitä kuinka armeijaan mennessä ei ole ajokorttia mutta sen voi siellä ollessaan suorittaa.

Eipä kukaan työnantaja maksa ajokorttia. Ja kun sekään ei vielä riitä, vaan pitää olla ammattipätevyys ym. kortit.

Anteeksi, unohdin ihan että tällä palstalla pitää vääntäå rautalankaa.

Miehelläni oli b-kortti, tarvittiin siis linja-autokortti. Rekry ei suinkaan koskenut vain yhtä henkilöä, vaan kurssille valittiin parikymmentä henkilöä. Väänsinkö tarpeeksi?

On tää kjllä palsta, eka puhutaan aivan läpiä päähän ja kun tieto korjataan, syytetään valehtelusta... no, typeryys edelleen huipussaan.

Kannattaa kirjoittaa viestiinsä oleelliset asiat, eikä olettaa toisten arvaavan.

131/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on kannustettu hakemaan työpaikkaa, jonka ilmoituksessa luki, että oma auto välttämätön,  vaikka minulla ei ole omaa autoa.

Vierailija
132/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikokseen yllyttämistä. Kuorma-autoa ei saa ajaa ilman asianmukaista ajolupaa.

Vierailija
133/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen ongelma se on käyttää 10 minuuttia hyödyttömän työhakemuksen parissa? Todella pieni vaiva.

Minulla ei ole ajokorttia, ja voisin ihan hyvin kirjoittaa hakemuksen, jossa kerron, että työvoimatoimistosta sain tällaisen työtarjouksen ja että voin kyllä ottaa tehtävän vastaan, mikäli työnantaja ensin asianmukaisesti kouluttaa minut, esim. hommataan ajokortti työnantajan kustannuksella.

Ongelma asiasta tulee, jos työkkäri kehottaa minua hakemaan väärää tehtävää firmasta, johon joskus voisin johonkin toiseen tehtävään työllistyä ihan oikeastikin. Olen IT-alalla, mutta ei se tarkoita, että alalta kaikkea osaisin. Jos haetaan tietoturva-asiantuntijaa tai kokenutta projektipäällikköä tai JavaScript-kehittäjää, on selvää, etteivät ne ole minun paikkojani. Hakemalla niitä saatan mokata mahdollisuuteni seuraavassa haussa, jossa kohteena on Python-taitoinen data engineer. 

Vierailija
134/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule se 10 minuuttia on pois minun yöunistani. Terveisin yrittäjä. 

Olisitte yrittäjät saaneet pitää enemmän meteliä silloin, kun näitä pakkohakulakeja sorvattiin. Ette nyt hukkuisi paskahakemusten tulvaan. 

Eiköhän se ole yrittäjänkin etu, että töitä hakee vain niistä oikeasti kiinnostuneet?

Minua työttömänä taas raivostuttaa, kun ilmeisesti juuri tuon pakkohaun takia jotkut työnantajat olettavat, että kaikki työttömien hakemukset on niitä työhaluttomien pakolla kirjoittamia, ja heittävät ne automaattisesti roskiin. Menee siinä se minunkin hakemukseni, johon olen panostanut vähän enemmän kuin kymmenen minsaa.

Vierailija
135/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että nämä TE-toimiston virheet pääsee aina ihan lehtiin saakka. Liukuhihnatyötähän sekin kuitenkin omalla tavallaan on, eikä siellä virkailija voi ajatella jokaista henkilöä sen suuremmin erikseen. Tällainen virhe on samaa sarjaa, kuin että "tilasin pitseriassa pitsan ilman herkkusieniä ja sitten mulle tuotiin pitsa herkkusienillä". Wau! Nyt äkkiä lehteen sitten tämä virhe.

On isommista virheistä kuin pitsasta kyse silloin, jos tulee karensseja ym. 

Vierailija
136/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri voi mitään mihinkään panna töihin, kun niitä paikkoja pitää hakea eikä sopimatonta oteta töihin. Kuka hullu palkkaisi esim. kortittoman kuorma-autonkuljettajan, kun ei saa kuitenkaan ajaa sitä autoa. Onko se niin vaikeaa ilmoittaa sinne työkkäriin, ettei oikein onnistu tämä homma sen sijaan, että itkee täällä muka natsikohtelua.

Minusta täällä sopii kyllä itkeä kaikkea turhaa, mitä julkishallinnossa tehdään. Iso osa työkkärin kohelluksesta on juuri sitä. Ja veronmaksajat maksavat lystin. Kaipa jotkut saavat niin paljon iloa siitä että työttömiä kurmuutetaan, että ovat valmiita maksamaan, vaikka tarpeellistakin työtä olisi mitä pitäisi verovaroilla teettää.

Vierailija
137/137 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulee työtarjouksiksi niitä paikkoja, joita näkyy kaikille. Otsikkona on mahdollisia työpaikkoja. Kukaan ei kuitenkaan velvoita hakemaan juuri niitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä