Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto oli ehdottanut ajokortittomalle kuorma-auton kuljettajan paikkaa

Vierailija
15.09.2021 |

Mikäs ihme tuo on? Mulle kehoitettiin 90-luvulla vajaakuntoisena pitkäaikaistyöttömänä tekemään mahdollisimman monta lasta.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkailijat eivät välttämättä tunne kovin hyvin eri ammatteja, eikä sinänsä mikään ihmekään. Mutta välillä asiantuntemus on tosiaan aika heikkoa. Olen työskennellyt liikuntapaikkahoitajana, mm. tehnyt latuja talvisin. Siispä minulle ehdotettiin hiihtovalmentajan töitä. Samalla logiikalla varmaan arkkitehtitoimiston siivoaja voisi ryhtyä arkkitehdiksi.

Aikoinaan ystäväni oli ollut itstuttamssa metsää sen muutaman viikon mitä kausi kestää ja hän oli kirjoilla muuttunut metsuriksi

Urbaanilegenda, ei tuollaista ole tapahtunut. Paitsi tietty jos on itse laittanut työttömäksi ilmoittautuessaan tuon hakuammatiksi, mutta ei työkkäri sinne ammatteja lisäile, vaikka porukka niin haluaa meille uskotella.

Ikävä kyllä tapahtuu. Minulle on lisätty sellainen koulutus, jota en ole suorittanut. Vaadin sekä suullisesti, että kirjallisesti poistamaan sen, mutta kuulemma eivät voi muuttaa tietoja. En ole sen jälkeen ollut työkkärin listoilla, joten en tiedä mikä nykytilanne on. Oliko inhimillinen virhe ja kirjasi jonkun toisen tiedot minun tietoihini vai oliko tahallista, se jäi arvoitukseksi.

Vierailija
102/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston toimintatapa on just tämä. "Tarjotaan" mahdottomia paikkoja, joita on pakko hakea, jos ei halua karenssia.

Niin monella eri tasolla voidaan työnhakijaa nöyryyttää. Työnantaja pohtii, mikä on työnhakijan lukutaito, jos vaatimuksena on ajokortti. Mutta se lukutaidoton löytyykin TE-toimistosta. Sinne ainoa edellytys on sadistinen nautinto ihmisten kiusaamisesta.

Tämä ei kyllä pidä paikkansa. Ei mitään päivärahoja menetä sen takia, ettei ole edellytyksiä hakea kyseistä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se työnantaja palkata ja kouluttaa. Eikös sitä aina hehkuteta että töissä se työ opitaan?

Kuorma-auton kuljettajaksi? Mitä jos on Suomen surkein kuski tai epileptikko?

Vierailija
104/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työpaikka avoinna, haastateltiin sekä työttömiä että työpaikkaa vaihtavia. Mukana haastatteluissa oli tiimin jäsen joka totesi, että ei missään nimessä ketään työtöntä, nehän ei osaa mitään ja niillä on sata tekosyytä sille, miksi eivät tee mitään.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän täysin, miksi työttömän palkkaaminen ei missään nimessä kannata!

Onpas ikävää, että työttömät niputetaan kaikki samaan nippuun. Pitää olla rekrytoijan päässä jotain vikaa, jos luulee, että kaikki on vapaaehtoisesti ilman töitä eikä osaa mitään. Herrajumala sentään, missäs firmassa tollasia paukapäitä on?

Vierailija
105/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä naapurin boheemille elämäntapajuopolle tuli työhönosoitus uumavalvojaksi. Ainoa ongelma tän lisäksi oli se, että ei kertomansa mukaan osannut uida.

Vierailija
106/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle höpötti yli 20v kolmivuorotyön jälkeen, että muistathan huolehtia nyt työttömänä sitten päivärytmistä, jos kutsu käy kohta taas töihin.

Nauroin avoimesti päin näköä.

Vierailija
107/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Kerran työttömänä olin jo alkuvuonna kysynyt suullisesti sairaanhoitajan kesätöitä erään keskussairaalan vuodeosastolta ja sain vastauksen, että kaikki kesäsijaiset on jo valittu eikö tarvitse palkata enempää. Sitten kuitenkin TE-toimistolta tuli parin kuukauden päästä kirje, että pitää hakea juuri tuohon kesätyöpaikkaan. Lähetin kiltisti hakemuksen, vaikka ajattelin, että työnantaja varmaan ihmettelee, että miksi Lähetän uudestaan hakemuksen, kun olin jo kerran saanut kieltävän vastauksen.

Tämä on se, mitä työkkärin toimissa pelkään: Voin jonkun pakkohaun takia antaa itsestäni ihan idiootin vaikutelman sellaisen työnantajan silmissä, jolle voisin sopivassa tilanteessa hakea ihan vakavissanikin.

Vierailija
108/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Kerran työttömänä olin jo alkuvuonna kysynyt suullisesti sairaanhoitajan kesätöitä erään keskussairaalan vuodeosastolta ja sain vastauksen, että kaikki kesäsijaiset on jo valittu eikö tarvitse palkata enempää. Sitten kuitenkin TE-toimistolta tuli parin kuukauden päästä kirje, että pitää hakea juuri tuohon kesätyöpaikkaan. Lähetin kiltisti hakemuksen, vaikka ajattelin, että työnantaja varmaan ihmettelee, että miksi Lähetän uudestaan hakemuksen, kun olin jo kerran saanut kieltävän vastauksen.

On se vaan niin ihme, että itsellä kaikki on aina sujunut hyvin työkkärin kanssa ja epäselvät asiatkin onlen saanut hoidettua keskustelemalla asiallisesti virkailijan kanssa. Tuossa sinunkin tapauksessa olisi voinut ilmoittaa työkkäriin, että olet jo hakenut kyseistä paikkaa ja vastaus oli kielteinen.

Tuntuu, että täällä tehdään näissä työkkäriasioista tikustakin asiaa ja mieluiten pikkašen liioteltuna.

Vierailija
109/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä naapurin boheemille elämäntapajuopolle tuli työhönosoitus uumavalvojaksi. Ainoa ongelma tän lisäksi oli se, että ei kertomansa mukaan osannut uida.

No mistä se työkkäri olisi sitä voinut tietää.

Vierailija
110/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja. Meille haki työtön, joka heti ilmoittti, että ei ole hygieniapassia, mutta pakottivat työkkäristä hakemaan. Totesin, että se ei ole ongelma, meillä on tapana maksaa ko. koulutus ja passi. Sitten ongelmaksi tulikin pitkä työmatka ja hankalat työajat.

Kun haluaa olla työtön, niin tekosyitä kyllä löytyy.

Hygieniapassin suoritus taitaa olla 20€ luokkaa :-D 

Kurssi 70 e(+ palkka ko. päivältä) ja testi 20 e.

Kuinka pitkään tuo passi muuten on voimassa?

On käynyt mielessä hommata, tai voisin ehkä kysyä työkkäristä, maksettaisiinko se. Turhaa kyllä varmaan, sillä lienen yli-ikäinen pikaruokapaikkoihin kuitenkin.

Vierailija
111/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tuollaista päättelet..? Meidän firma ainakin palkkaa ja kouluttaa Ja maksaa sen kortin. Saamme hyviä työntekijöitä. Motivaatio hyvä hyvä.

Hyvä hyvä kunnes työntekijä siirtyy paremman liksan perässä toiseen firmaan ja te olette maksaneet kaiken. Corporate cuckold.

Meillä on sopimuksessa selkeästi, että mikäli vaihtaa työpaikkaa vuoden sisällä, niin maksaa kortista koituneet kulut työnantajalle takaisin samantien.

No ei maksa ainakaan samantien jos ei ole mistä maksaa samantien. Ehkä maksaa sitten kun pystyy maksamaan.

Vierailija
112/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että nämä TE-toimiston virheet pääsee aina ihan lehtiin saakka. Liukuhihnatyötähän sekin kuitenkin omalla tavallaan on, eikä siellä virkailija voi ajatella jokaista henkilöä sen suuremmin erikseen. Tällainen virhe on samaa sarjaa, kuin että "tilasin pitseriassa pitsan ilman herkkusieniä ja sitten mulle tuotiin pitsa herkkusienillä". Wau! Nyt äkkiä lehteen sitten tämä virhe.

Eihän näistä ole juurikaan kirjoitettu. Vähän sivulauseessa mainittu. En ole nähnyt yhtään haastattelua, jossa TE-toimiston edustajalta olisi tiukattu vakavasti, miksi he tekevät tällaista ja onko siellä työssä epäpäteviä henkilöitä (selvästi on, kun sama jatkuu vuosikymmenestä toiseen). Asiasta ei selvästi haluta yhteiskunnallista keskustelua ja työttömiä on tarkoituskin syyllistää omasta tilanteestaan, koska ei voida myöntää sitä, että tilanne johtuu valitusta talouspoliittisesta linjasta.

Vierailija
113/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

On se vaan niin ihme, että itsellä kaikki on aina sujunut hyvin työkkärin kanssa ja epäselvät asiatkin onlen saanut hoidettua keskustelemalla asiallisesti virkailijan kanssa. Tuossa sinunkin tapauksessa olisi voinut ilmoittaa työkkäriin, että olet jo hakenut kyseistä paikkaa ja vastaus oli kielteinen.

Tuntuu, että täällä tehdään näissä työkkäriasioista tikustakin asiaa ja mieluiten pikkašen liioteltuna.

Tässä taas yksi vastaus, josta näkee heti että se on kepun tai kokoomuksen propagandaelimestä lähtöisin.

Vierailija
114/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa toi artikkeli uudestaan, niin näette kuka tuota työpaikkaa siis lopulta tälle 60 vuotiaalle naiselle ehdotti.   Se oli koneen  algoritmi.    Ei ihminen.

Mikä artikkeli?

Jos avauksessa puhutaan jostakin artikkelista, niin linkki siihen ainakin puuttuu.

Vierailija
115/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työpaikka avoinna, haastateltiin sekä työttömiä että työpaikkaa vaihtavia. Mukana haastatteluissa oli tiimin jäsen joka totesi, että ei missään nimessä ketään työtöntä, nehän ei osaa mitään ja niillä on sata tekosyytä sille, miksi eivät tee mitään.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän täysin, miksi työttömän palkkaaminen ei missään nimessä kannata!

Olen nyt työttömänä tehnyt kolmannen maisteritutkinnon edellisten jatkoksi. Enhän mä mitään tiedä enkä osaa ja elämänhallintakin on täysin hukassa. Mitä nyt 30 vuotta ollut eri tason duuneissa, viimeset 10v vaativissa asiantuntijatehtävissä. Minä menisin mielelläni töihin mutta en kelpaa minnekään koska olen 57 vuotta tallannut tämän planeetan pintaa. 

Jos teillä porukan pomo olisi tehtäviensä tasalla niin työttömiä halveksuvan kommentin möläyttänyt olisi saanut ansaitsemansa suullisen varoituksen. Sekä passituksen jollekin tapatietokurssille tms.

Vierailija
116/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä tuollaista päättelet..? Meidän firma ainakin palkkaa ja kouluttaa Ja maksaa sen kortin. Saamme hyviä työntekijöitä. Motivaatio hyvä hyvä.

Hyvä hyvä kunnes työntekijä siirtyy paremman liksan perässä toiseen firmaan ja te olette maksaneet kaiken. Corporate cuckold.

Meillä on sopimuksessa selkeästi, että mikäli vaihtaa työpaikkaa vuoden sisällä, niin maksaa kortista koituneet kulut työnantajalle takaisin samantien.

No ei maksa ainakaan samantien jos ei ole mistä maksaa samantien. Ehkä maksaa sitten kun pystyy maksamaan.

Vähennetään lopputilissä.

Vierailija
117/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkailijat eivät välttämättä tunne kovin hyvin eri ammatteja, eikä sinänsä mikään ihmekään. Mutta välillä asiantuntemus on tosiaan aika heikkoa. Olen työskennellyt liikuntapaikkahoitajana, mm. tehnyt latuja talvisin. Siispä minulle ehdotettiin hiihtovalmentajan töitä. Samalla logiikalla varmaan arkkitehtitoimiston siivoaja voisi ryhtyä arkkitehdiksi.

Aikoinaan ystäväni oli ollut itstuttamssa metsää sen muutaman viikon mitä kausi kestää ja hän oli kirjoilla muuttunut metsuriksi

Urbaanilegenda, ei tuollaista ole tapahtunut. Paitsi tietty jos on itse laittanut työttömäksi ilmoittautuessaan tuon hakuammatiksi, mutta ei työkkäri sinne ammatteja lisäile, vaikka porukka niin haluaa meille uskotella.

Hakuammatin kanssakin voi mennä pieleen. Minä voisin kyllä tehdä ammatillisen opettajan töitä, on siihen pätevyyskin, mutta ihan mitä tahansa ammattia en kuitenkaan pysty opettamaan. Muutamia "mielenkiintoisia" ehdotuksia on tuon hakuammatin takia tullut...

Vierailija
118/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, kaipasit vain kommentointia, LOPETA!

En valehtele. Haluatko vielä paikkakunnan jonka työvoimatoimisto neuvoi tekemään paljon lapsia? ap

Valehtelet, todella. Sääliä ja hyväksyntää voi yrittää kerätä monella tapaa!

En valehtele. Se oli Loimaan työvoimatoimisto vuonna 1996.

Valehtelet taas, Loimaalla ei ollut OMAA työvoimatoimistoa 1996, vaan se oli liitettynä Turun työvoimatoimiston kanssa, tiedän, koska kuuluin Loimaan kassaan, se oli vain nimi, ei muuta ja vielä, siellä ei tarvinnut ajaa mitään ajoneuvoa luvatta, kysy poliisilta, onko Loimaan työvoimatoimisto edes voinut pakottaa tällaiseen. Ota selvää, tie on pitkä ja kuuma!

Loimaalla oli silloin oma työvoimatoimisto. Postin takana oli virastotalo ja siellä oli työkkäri.

Vierailija
119/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Tässä taas yksi vastaus, josta näkee heti että se on kepun tai kokoomuksen propagandaelimestä lähtöisin.

Kuule ihan Vasemmisto-Demarilinjalla olen. Sä et varmaan ole ikinä ollut työkkärin listoilla tai sitten olet jättänyt hoitamatta omat VELVOLLISUUDET kunnolla.

Vierailija
120/137 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkääään integroitua kllini kanssa tällaisiin kuorma autoiihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi