Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto oli ehdottanut ajokortittomalle kuorma-auton kuljettajan paikkaa

Vierailija
15.09.2021 |

Mikäs ihme tuo on? Mulle kehoitettiin 90-luvulla vajaakuntoisena pitkäaikaistyöttömänä tekemään mahdollisimman monta lasta.

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkailijat eivät välttämättä tunne kovin hyvin eri ammatteja, eikä sinänsä mikään ihmekään. Mutta välillä asiantuntemus on tosiaan aika heikkoa. Olen työskennellyt liikuntapaikkahoitajana, mm. tehnyt latuja talvisin. Siispä minulle ehdotettiin hiihtovalmentajan töitä. Samalla logiikalla varmaan arkkitehtitoimiston siivoaja voisi ryhtyä arkkitehdiksi.

Aikoinaan ystäväni oli ollut itstuttamssa metsää sen muutaman viikon mitä kausi kestää ja hän oli kirjoilla muuttunut metsuriksi

Vierailija
82/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos on halua niihin hommiin ja työn tarjoaja on valmis hankkimaan ajokortin osana perehdyttämistä. Ei se loppupeleissä eroa paljoa siitä kuinka armeijaan mennessä ei ole ajokorttia mutta sen voi siellä ollessaan suorittaa.

Eipä kukaan työnantaja maksa ajokorttia. Ja kun sekään ei vielä riitä, vaan pitää olla ammattipätevyys ym. kortit.

Mikä ihme siinä on, että pitää puhua vasten parempaa tietoa? Tiedän useammankin firman, jotka maksavat kortin ja pätevyydet. Oman mieheni työnantajakin teki näin mieheni kohdalla. Ja työnantaja maksoi juuri uuden kortinkin, kun se piti uusia normaalisti 5 vuoden välein).

Miksi täällä pitää toitottaa aina omia totuuksia, vaikkei asiasta mitään tiedä? Eikö kirjoittaja tajua, millainen typerys hän on?

Melkoinen yksinsarvinen kyllä sellainen firma, joka etsii kuskia ja on valmis valitsemaan henkilön, jolla ei ole ajokorttia tai kokemusta.

Melkein kehtaisin väittää, että valehtelet.

Anteeksi, unohdin ihan että tällä palstalla pitää vääntäå rautalankaa.

Miehelläni oli b-kortti, tarvittiin siis linja-autokortti. Rekry ei suinkaan koskenut vain yhtä henkilöä, vaan kurssille valittiin parikymmentä henkilöä. Väänsinkö tarpeeksi?

On tää kjllä palsta, eka puhutaan aivan läpiä päähän ja kun tieto korjataan, syytetään valehtelusta... no, typeryys edelleen huipussaan.

No, ketjussa käsitellään tapausta, jossa TE-palveluista ehdotettiin AJOKORTITTOMALLE kuorma-auton kuljettajan paikkaa. Viesteissä, joihin vastasit, puhuttiin myöskin AJOKORTITTOMISTA.

Et maininnut, että sinun anekdootissasi äijälläsi oli jo kortti.

Joten voi tunkea sen rautalangan esimerkiksi: perseeseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ehdotteli rakennustyömaan valvontahommia, kun olin ollut rakennusSÄHKÖtöiden valvojana. Jooei,mitä yhdellä sanalla väliä - paitsi lain vaatimissa pätevyyksissä.

Vierailija
84/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen +50 hakenut pikaruokalaan töihin kun oli pakko, kas yllätys, ei otettu.

Vierailija
85/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkailijat eivät välttämättä tunne kovin hyvin eri ammatteja, eikä sinänsä mikään ihmekään. Mutta välillä asiantuntemus on tosiaan aika heikkoa. Olen työskennellyt liikuntapaikkahoitajana, mm. tehnyt latuja talvisin. Siispä minulle ehdotettiin hiihtovalmentajan töitä. Samalla logiikalla varmaan arkkitehtitoimiston siivoaja voisi ryhtyä arkkitehdiksi.

Aikoinaan ystäväni oli ollut itstuttamssa metsää sen muutaman viikon mitä kausi kestää ja hän oli kirjoilla muuttunut metsuriksi

Urbaanilegenda, ei tuollaista ole tapahtunut. Paitsi tietty jos on itse laittanut työttömäksi ilmoittautuessaan tuon hakuammatiksi, mutta ei työkkäri sinne ammatteja lisäile, vaikka porukka niin haluaa meille uskotella.

Vierailija
86/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri voi edelleenkään pakottaa mihinkään.

"18 §

Oikeus työhön ja elinkeinovapaus

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla."

Kannattaa tuntea oikeutensa. Jos rekkamies ei ole sellainen mitä haluaa tehdä niin sitä ei tarvitse tehdä.

Ei tekisi pahaa tutustua sinunkaan myös niihin velvollisuuksiin, joita työnhakijalla on, eikä pelkkiin oikeuksiin. Voihan sitä lakiin vedoten kieltäytyä työkkärin ehdottamista töistä, mutta silloin poistuu myös myönteinen työvoimapoliittinen päätös. Saat tällöin ilman muuta elää työttömän elämää, mutta silloin et varmaan myöskään tarvitse valtion työmarkkinatukea.

Vau, mun "valmentaja" elikkäs ehdonalaisvalvoja on täällä kommentoimassa. Mitäs kuuluu? En muuten tule tekemään kolmatta aktivointisuunnitelmaa puolen vuoden sisällä, heips vaan.

Vierailija
87/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen +50 hakenut pikaruokalaan töihin kun oli pakko, kas yllätys, ei otettu.

Näihin paikkoihin ei kelpaa edes kolmekymppinen. Joskus aniharvoin näkee vanhempaa väkeä jossain esimieshommissa.

Vierailija
88/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työpaikka avoinna, haastateltiin sekä työttömiä että työpaikkaa vaihtavia. Mukana haastatteluissa oli tiimin jäsen joka totesi, että ei missään nimessä ketään työtöntä, nehän ei osaa mitään ja niillä on sata tekosyytä sille, miksi eivät tee mitään.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän täysin, miksi työttömän palkkaaminen ei missään nimessä kannata!

Vierailija
89/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattisuoja on vain 3 kk ajan ja sen jälkeen periaatteessa voidaan tarjota työtä kuin työtä, jota voidaan katsoa työttömän osaavan. Vuorotyötä kaihtavalle lähihoitajalle voidaan laittaa työtarjous kokoonpanotehtäviin, vaikka asiakas miten inttäisi, että hän haluaa lähihoitajan päivätyöpaikan.

Mä oon ollu 12v6kk työtön josta 1v5kk merkonomin papereilla enkä ole koko työttömyyden aikana saanut työkkäristä ensimmäistäkään työhönosoitusta, työpaikka ehdotusta tai mitään muutakaan. Ei ö-mappiin kuuluville sellaisia laitella ja hyvä niin.

Vierailija
90/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisto alkaa olla jo pelkkä vitsi.

Avoimet työpaikat-sivusto on mielestäni ainoa mikä toimii työllistävänä oikeaan palkkatyöhön.

Vierailija
91/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä jos on halua niihin hommiin ja työn tarjoaja on valmis hankkimaan ajokortin osana perehdyttämistä. Ei se loppupeleissä eroa paljoa siitä kuinka armeijaan mennessä ei ole ajokorttia mutta sen voi siellä ollessaan suorittaa.

Eipä kukaan työnantaja maksa ajokorttia. Ja kun sekään ei vielä riitä, vaan pitää olla ammattipätevyys ym. kortit.

Mikä ihme siinä on, että pitää puhua vasten parempaa tietoa? Tiedän useammankin firman, jotka maksavat kortin ja pätevyydet. Oman mieheni työnantajakin teki näin mieheni kohdalla. Ja työnantaja maksoi juuri uuden kortinkin, kun se piti uusia normaalisti 5 vuoden välein).

Miksi täällä pitää toitottaa aina omia totuuksia, vaikkei asiasta mitään tiedä? Eikö kirjoittaja tajua, millainen typerys hän on?

Melkoinen yksinsarvinen kyllä sellainen firma, joka etsii kuskia ja on valmis valitsemaan henkilön, jolla ei ole ajokorttia tai kokemusta.

Melkein kehtaisin väittää, että valehtelet.

Anteeksi, unohdin ihan että tällä palstalla pitää vääntäå rautalankaa.

Miehelläni oli b-kortti, tarvittiin siis linja-autokortti. Rekry ei suinkaan koskenut vain yhtä henkilöä, vaan kurssille valittiin parikymmentä henkilöä. Väänsinkö tarpeeksi?

On tää kjllä palsta, eka puhutaan aivan läpiä päähän ja kun tieto korjataan, syytetään valehtelusta... no, typeryys edelleen huipussaan.

Tuossa taisi nimenomaan olla pointtina se kurssi. Eli haettiin ihmisiä, jotka voidaan kouluttaa tehtävään. Se on eri asia kuin se, että haetaan kuorma-autonkuljettajaa (jolloin oletus on, että pätevyys jo löytyy).

Vierailija
92/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli työpaikka avoinna, haastateltiin sekä työttömiä että työpaikkaa vaihtavia. Mukana haastatteluissa oli tiimin jäsen joka totesi, että ei missään nimessä ketään työtöntä, nehän ei osaa mitään ja niillä on sata tekosyytä sille, miksi eivät tee mitään.

Tämän ketjun perusteella ymmärrän täysin, miksi työttömän palkkaaminen ei missään nimessä kannata!

Kun asenteet ovat tämmöisiä niin ei kannattaisi sitten suureen ääneen puhua työvoimapulasta tai että kyllä töitä löytyy jos haluaa.

Vierailija
93/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaamisessa vilahtaa sana kuljetus/logistiikka niin hyvinkin. On mullekin ehdotettu vaikkei ole kuirma-autokorttia. Olen ollut ihan toimistoissä kuljetussuunnittelijana. Ne ehdotukset tulevat järjestelmästä, ei niitä kukaan ihminen lähettele.

Vierailija
94/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan ehdotteli rakennustyömaan valvontahommia, kun olin ollut rakennusSÄHKÖtöiden valvojana. Jooei,mitä yhdellä sanalla väliä - paitsi lain vaatimissa pätevyyksissä.

Juu niitä vaan tietokoneelta kaivetaan tittelin osalla.

Sitten pääseekin koulutussuunnitelija hakemaan sähkösuunnittelijan paikkaa.

Vierailija
95/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen jo teidän työpaikan henkilökunnasta, minkälaisilla tumpeloilla tässä maassa on työpaikka.

Vierailija
96/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto ehdotti minulle, liikennelentäjän koulutusta, olen nainen ja pelkään mennä Näsinneulan huipulle.

Vierailija
97/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työntekijät ovat ex-työttömiä. Ei vaadita osaamista te tai ek

Vierailija
98/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa ihan vittuillessani tekisin rikosilmoituksen rikokseen yllyttämisestä (ajokortitta ajo). Työkkärin virkailijat ei ole mitään penaalin terävimpiä kyniä.

Tuossa tilanteessa rikosilmoitus on aiheeton, paitsi jos samalla käräytät itsesi kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta. Yllyksestä rangaistaan vain, jos päätekijä toteuttaa sen rikoksen, johon yllytettiin, tai sen rangaistavan yrityksen.

Vierailija
99/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä pelkkä kortti, tarvitaan myös ammattipätevyys.

Jos henkilöllä on C-ajokortti,tarvittavan ammattipätevyyden hankkiminen kestää kuitenkin vain muutaman päivän.

Vähän enemmän kuin "muutaman" päivän. Ammattipätevyyskoulutus on 280 tuntia tai nopeutettunakin 140 tuntia.

Vierailija
100/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja. Meille haki työtön, joka heti ilmoittti, että ei ole hygieniapassia, mutta pakottivat työkkäristä hakemaan. Totesin, että se ei ole ongelma, meillä on tapana maksaa ko. koulutus ja passi. Sitten ongelmaksi tulikin pitkä työmatka ja hankalat työajat.

Kun haluaa olla työtön, niin tekosyitä kyllä löytyy.

En ole päässyt yhteenkään hygieniapassipaikkaan koska ei ole hygieniapassia. Olen jo maksanut koulutuksen itselleni saadakseni sen, mutta ei vaan ole tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi