Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-toimisto oli ehdottanut ajokortittomalle kuorma-auton kuljettajan paikkaa

Vierailija
15.09.2021 |

Mikäs ihme tuo on? Mulle kehoitettiin 90-luvulla vajaakuntoisena pitkäaikaistyöttömänä tekemään mahdollisimman monta lasta.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt parin viikon aikana tosi monessa ilmoituksessa:

SOPII OPISKELIJALLE!

Sinulla pitää olla ajokortti ja oma auto.

Ok... Kuinka monella opiskelijalla on ennen työkokemusta ajokortti ja oma auto? Ei minulla ollut ainakaan. Yleensähän ne hommataan ensimmäisistä palkkarahoista.

Vierailija
42/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja. Meille haki työtön, joka heti ilmoittti, että ei ole hygieniapassia, mutta pakottivat työkkäristä hakemaan. Totesin, että se ei ole ongelma, meillä on tapana maksaa ko. koulutus ja passi. Sitten ongelmaksi tulikin pitkä työmatka ja hankalat työajat.

Kun haluaa olla työtön, niin tekosyitä kyllä löytyy.

Hygieniapassin suoritus taitaa olla 20€ luokkaa :-D 

Kurssi 70 e(+ palkka ko. päivältä) ja testi 20 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SOPII OPISKELIJALLE!

Ok... Kuinka monella opiskelijalla on ennen työkokemusta ajokortti ja oma auto? Ei minulla ollut ainakaan. Yleensähän ne hommataan ensimmäisistä palkkarahoista.

Helsingin ulkopuolella todella monella.

Vierailija
44/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei työkkäri voi edelleenkään pakottaa mihinkään.

"18 §

Oikeus työhön ja elinkeinovapaus

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla."

Kannattaa tuntea oikeutensa. Jos rekkamies ei ole sellainen mitä haluaa tehdä niin sitä ei tarvitse tehdä.

Totta. Ja koska on valinnut oman elinkeinonsa, ei ole oikeutettu yhteiskunnan työttömyysetuuksiin. Helppoa ja yksinkertaista. En ole koskaan ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja hakenut etuuksia, joten työkkäri ei ole minulle töitä ehdotellut.

Ei ole ongelma. Ilmoittaa että haluaa elättää itsensä astronauttina, mustavalkotelkkarien korjaajana, tai ikiliikkujan rasvarina. Sitten vain jämäkästi vaatii työkkärin tanttaa osoittamaan avoimet työpaikat näille aloille. Jos nämä ei tantalle kelpaa niin sitten vaikka Finnairin pääjohtaja tai aivokirurgi.

Vierailija
45/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettiin Kone yhtiön pääjohtajan paikan hakua, kun kerroin että voisin ajatella opiskella merkonomiksi. Takana vuosien varasto työ kokemus ja hajonnut selkä.

Kun epäilin että tuskin olen ihan pätevä hommaan, te-virkailija moitti huonosta minäkuvasta ja sanoi "ei pidä ajatella negatiivisesti" ja "eihän sitä koskaan tiedä".

Tuosta tuli sitten velvoittava työn haku.

Ylläri pylläri, en tullut valituksi, vaikka olis ollut trukkikorttikin.

Oh nice! Itsekin olen työtön merkonomi! Taidanpa alkaa selaamaan suoraan johtajan paikkoja ;DD

Vierailija
46/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Kerran työttömänä olin jo alkuvuonna kysynyt suullisesti sairaanhoitajan kesätöitä erään keskussairaalan vuodeosastolta ja sain vastauksen, että kaikki kesäsijaiset on jo valittu eikö tarvitse palkata enempää. Sitten kuitenkin TE-toimistolta tuli parin kuukauden päästä kirje, että pitää hakea juuri tuohon kesätyöpaikkaan. Lähetin kiltisti hakemuksen, vaikka ajattelin, että työnantaja varmaan ihmettelee, että miksi Lähetän uudestaan hakemuksen, kun olin jo kerran saanut kieltävän vastauksen.

No miksi luulet, että keskussairaala laittoi työpaikat uudestaan hakuun? Ei työkkäri tee osoituksia kuin niihin paikkoihin, jotka on heille ilmoitettu.

Vierailija
47/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SOPII OPISKELIJALLE!

Helsingin ulkopuolella todella monella.

Minä ajoin ajokortin 24-vuotiaana, 90-luvun alkupuolella. Autoa en ole vieläkään saanut hankittua, enkä aio hankkia, on sen verran kallista lystiä. Enkä asu lähelläkään pk-seutua.

Vierailija
48/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"18 §

Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla."

Kannattaa tuntea oikeutensa. Jos rekkamies ei ole sellainen mitä haluaa tehdä niin sitä ei tarvitse tehdä.

Totta. Ja koska on valinnut oman elinkeinonsa, ei ole oikeutettu yhteiskunnan työttömyysetuuksiin. Helppoa ja yksinkertaista. En ole koskaan ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi ja hakenut etuuksia, joten työkkäri ei ole minulle töitä ehdotellut.

Ei ole ongelma. Ilmoittaa että haluaa elättää itsensä astronauttina, mustavalkotelkkarien korjaajana, tai ikiliikkujan rasvarina. Sitten vain jämäkästi vaatii työkkärin tanttaa osoittamaan avoimet työpaikat näille aloille. Jos nämä ei tantalle kelpaa niin sitten vaikka Finnairin pääjohtaja tai aivokirurgi.

Kannattaa ensin varmistaa lainsäädännöstä, mihin työttömänä on oikeutettu eli voit toki vaatia mitä tahansa, työkkärin ei vain tarvitse totella. Jos sinulla on pätevyys ja osaaminen aivokirurgiksi, niin asia OK, mutta muuten todetaan, että ei ole osoitettua kykyä selvitä ko. tehtävästä.

Miksi työttömät ei ikinä suostu lukemaan oikeuksiaan ja velvollisuuksiaan? Ehkä juuri siksi he pysyvät työttöminä, heistä ei ole työelämään ja osaksi työyhteisöä.

Vierailija
49/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enitenhän tässä järkyttää se, että työttömälle on ylipäätään ehdotettu töihinmenoa. Miten sellainen voi olla mahdollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa, että uniikit lumihiutaleet saavat elellä huolettomina vailla vastuuta.

Vierailija
50/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"18 §

Ei tekisi pahaa tutustua sinunkaan myös niihin velvollisuuksiin, joita työnhakijalla on, eikä pelkkiin oikeuksiin. Voihan sitä lakiin vedoten kieltäytyä työkkärin ehdottamista töistä, mutta silloin poistuu myös myönteinen työvoimapoliittinen päätös. Saat tällöin ilman muuta elää työttömän elämää, mutta silloin et varmaan myöskään tarvitse valtion työmarkkinatukea.

Vierailija
51/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, kaipasit vain kommentointia, LOPETA!

En valehtele. Haluatko vielä paikkakunnan jonka työvoimatoimisto neuvoi tekemään paljon lapsia? ap

Valehtelet, todella. Sääliä ja hyväksyntää voi yrittää kerätä monella tapaa!

Vierailija
52/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kärsin yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä.. ehdotettiin jospa menisin kassalle töihin. Varmaan olisinkin erittäin hyvä asiakaspalvelija.

Vierailija
53/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enitenhän tässä järkyttää se, että työttömälle on ylipäätään ehdotettu töihinmenoa. Miten sellainen voi olla mahdollista Suomessa, jossa perustuslaki takaa, että uniikit lumihiutaleet saavat elellä huolettomina vailla vastuuta.

Eli sun mielestä on ok että työkkäri yrittää saada ihmisiä aivan vääränlaisille aloille?

Vierailija
54/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele, kaipasit vain kommentointia, LOPETA!

En valehtele. Haluatko vielä paikkakunnan jonka työvoimatoimisto neuvoi tekemään paljon lapsia? ap

Valehtelet, todella. Sääliä ja hyväksyntää voi yrittää kerätä monella tapaa!

En valehtele. Se oli Loimaan työvoimatoimisto vuonna 1996.

Vierailija
55/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on hauskoja. Meille haki työtön, joka heti ilmoittti, että ei ole hygieniapassia, mutta pakottivat työkkäristä hakemaan. Totesin, että se ei ole ongelma, meillä on tapana maksaa ko. koulutus ja passi. Sitten ongelmaksi tulikin pitkä työmatka ja hankalat työajat.

Hygieniapassin suoritus taitaa olla 20€ luokkaa :-D 

Kurssi 70 e(+ palkka ko. päivältä) ja testi 20 e.

Mikä on pikkuisen eri rahasumma kuin kuorma-autokortti ammattipätevyyksineen.

Vierailija
56/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa te jauhatte täällä?

Ja etenin ap, joka noin pösilön aloituksen teki.

Se ei ollut TE:n toimiston virkailija, se  ei ollut ihminen joka tuota työpaikkaa ehdotti.

Vaan se oli kone.

Koneen algoritmi ehdotti tuota työpaikkaa.   Siinä se nähdään se "digiäly" ja sen tuotokset.

TE;n toimiston omilla aivoilla ajattelevat työntekijä ei tuollaista työpaikkaa ehdottaisi tuon ikäiselle ihmiselle.

Miettikääs nyt hiukan miten nuo tietokonesovellukset ja ohjelmat tehdään ja suunnitellaan.

Sieltä voi tulla vastaukuskena mitä tahansa, riippuen miten niihin kysymyksiin vastaa, tai ei vastaa.

Aivan sama kuin Oma olon koronatesti.  Oli ainakin koronan alussa.

Vastasitpa miten tahansa, aina tuli loppuvastaukseksi: Ota yhteyttä terveydenhuoltoon.

Enpä olis uskonut, että noin huono luetun ymmärtäminen on näin suurella osalla ihmisiä.

Lukekaa toi artikkeli uudestaan, niin näette kuka tuota työpaikkaa siis lopulta tälle 60 vuotiaalle naiselle ehdotti.   Se oli koneen  algoritmi.    Ei ihminen.

Vierailija
57/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa järjestää raha-asiansa niin ettei joku parin kuukauden karenssi haittaa mitään.

Vierailija
58/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi valelääkärit ...?

Vierailija
59/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo ravintola-alan työajat on perheelliselle hankalat, yh:lle jopa mahdottomat. Muutaman tunnin takia ei myöskään kannata ajella johonkin hevon kuuseen, käteen ei jää mitään.

Vierailija
60/137 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä pelkkä kortti, tarvitaan myös ammattipätevyys.

Jos henkilöllä on C-ajokortti,tarvittavan ammattipätevyyden hankkiminen kestää kuitenkin vain muutaman päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme