vauva pullolla ja rinnalla, miten onnistuisi?
Meillä viikon ikäinen vauva joka rinnalla, mutta pitäisi opettaa myös pullolle, miten tämä onnistuu niin, ettei ala hylkiä rintaa? Kannattaako esim. kerran päivässä antaa pullosta vai harvemmin? Eilen kokeilin ja pullo kelpasi.
Kommentit (12)
Vähintään kerran päivässä pulloa. Meillä meni hyvin kahden syömistavan systeemi, kunnes jonkin matka tms (en muista enää) takia vauva sai pelkkää rintaa 4 päivää. Ei suostunut enää pullolle sen jälkeen.
ok. onnistuuko esim. niin, että annan pullosta joka päivä vettä mutta muuten imetän?
Älä anna vettä! Täyttää turhaan mahaa, pieni tarvitsee kaikki kalorit mitkä saa.
Ei vettä noin pienelle! Koettakaa niin, että isä hoitaa yhden syötön sillä pullolla, muuten itse imetät. Lapsi oppii siihen, että isillä on pullo ja äitillä tissit
Ei pidä antaa vettä noin pienelle, se vie vain vatsasta tilaa maidolta.
Miksi vauva pitää totuttaa pullolle? Eikö hörppyyttäminen ole vaihtoehto jos pitää antaa lypsymaitoa äidin ollessa poissa? Eihän sairaalassakaan mitään pulloa anneta, vaan hörppyytetään!
Vitonen jatkaa. Meillä vauva oli osittaisimetyksellä, sai kerran päivässä pumpattua tai korviketta ihan tavallisesta mam'in pullosta. (Isä heräsi kerran yössä) kelpas niin pullo kuin tissikin. Nyt 7kk ja pullo kelpaa edelleen hätätapauksessa tarvittaessa pienimmällä tuttireiällä. Lapset ovat tosin erilaisia ja riskinä on hylkiminen, kannattaa olla varovainen.
Ok. Täytyy pumpata maitoa niin, että saa sen vähintään kerran päivässä pullomaitoakin. :) Lapsi pitää opettaa pullolle, koska joudun kulkemaan isomman lapsen kanssa paljon sairaalassa (mies voi välillä käydä, mutta ei aina) kunhan lapsi vähän kasvaa olisi helpompi, että hän on oppinut myös pullolle niin jättää hänet kotiin.
ap
meillä sai kerran päivässä pullosta maitoa, ja imetin 11kk ikään. imetyksen loppuessa alkoi hylkiä myös pulloa, mutta se meni ohi noin viikossa.
oli käytössä myös tutti, ja kaikki kelpas
Minä imetin ja annoin myös pullosta maitoa ihan alusta saakka. Myös tutti oli käytössä. Koskaan vauva ei hylkinyt mitään näistä. Jotkut vauvat huolivat vain rinnan, mutta aika monelle kelpaa mikä tahansa imuosa, kunhan ravintoa tulee riittävästi ja imemisentarve tyydyttyy.
Meillä on kk ikäinen vauva ja on täysimetyksellä. Silloin kun olen itse pois kotoa, niin saa pumpattua maitoa pullosta. Hyvin kelvanneet kummatkin tavat ilman sen ihmeempää "opettelua". Tuttia ei ole tarjottu, koska tarvetta ei ole ollut.
Kannattaa käyttää pelkästään tuttipulloja mitkä "muistuttaa oikeata rintaa" esim. nuby ja tommee&tippee merkkiset. Ja näihin tietty tuttiosa missä on hitain virtaus.
Tämä toimi meillä.