Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ero, mistä aloitan?

Vierailija
27.10.2014 |

Me ei saada asioita kuntoon vaikka on yritetty.Parempi luovuttaa vaikka oon helvetin pettynyt.

Edessä muutto kaupunkiin, talon myynti jne. Lasten koulut vaihtuvat.

Kertokaa selviääkö siitä? Pelottaa että jää kauheat traumat.

Tosin tuskin tämä huudon kuuntelu sen parempaa on.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:56"]- Sovitte lapsista alustavasti. Pystyttekö asumaan yhdessä talon myyntiin asti vai muuttaako toinen pois? Kuka muuttaa?

- Lastenvalvojalle mennään tulevien tulojen ja menojen (lasten harrastukset, asumiskulut jne..) kanssa. Hän laskee ehdotuksen elatusavusta ja tekee paperit lasten huoltajuudesta. Pienituloisen kannattaa ottaa huomioon yksinhuoltajien korotukset lapsilisässä ja laskea valmiiksi saako asumistukea.

- Talosta arvio ositusta varten ja talo myyntiin.

Erossa ei ole mitään hankalaa, jos puolisot ovat kummatkin sopuisia. Kaikki luvut paperille ja luvut puokkiin. Käytännön seikat ovat sen jälkeen helppoja.

Hyvältä kuullostaa, jos muuton voi ajoittaa kesälle. Lasten ei tarvitse vaihtaa koulua kesken vuotta.

[/quote]

Mä oon aatellu etten halua mieheltä rahaa. Tiiän et ostaa lapsille niin paljon muutenki. Mulla on säästöjä joilla kyllä pärjätää ja päästään alkuun.

Ap

Vierailija
22/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:59"]Vielä yksi neuvo, josta ehkä hyötyä.

Mene pankkiisi ja varaa aika talouden suunnitteluun. Ota kaikkie tarvittava mukaan, kuten palkkatiedot. Mietitte miltä näyttää taloudellinen tulevaisuutesi.

Tämä tarpeen, koska vaikuttaa siltä, ettet ole miettinyt realiteetteja yhtään.
[/quote]

En kyllä olekkaa :( miksi en pärjäisi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon hinta on arvioitu jo. Kevääsee yritetää koska silloin paras aika varmasti myydä ja koulua ei tarvi vaihtaa kesken vuotta.

Toivotaa vaa et 250 000 talo menee ...

Vierailija
24/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:55"]Ap, sinä et voi rikkoa perhettä, joka on jo rikki! Älkääkä perhanat peloteltko, jos kyseessä on henkilökohtainen turvallisuus niin parempi lähteä. Raha on siinä vaiheessa aika toissijainen juttu, kyllä lakimiehet sen omaisuuden jakaa kolmeen pinoon (sulle, mulle ja itselle) [/quote] Kiitos sulle. Miehestä on paljastunu pelottavia piirteitä kun meillä ollut vaikeaa. Ei ole aiemmin ollut näin raju. Kävelee ohi, tönii ja pukkii.. mm. Pahempia juttuja en uskalla edes sanoa. Ap

[/quote]

Mä niin toivon, että saisit järjestymään muuton jo aiemmin.

Tuo oli aikanaan oma oivallukseni, se että perhe oli pahasti rikki jo - mies painosti minuakin sillä että "hän ei tässä halua rikkoa perhettä" vaikka oli sen jo rikkonut omalla käytöksellään. Minä olin se osapuoli, joka piti suhdetta kasassa.

Erosta on kolme vuotta, taloudellisesti tämä ei ollut sellainen katastrofi mitä kuvittelin.

Onko sielläpäin turvakotia?

Vierailija
25/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:56"]- Sovitte lapsista alustavasti. Pystyttekö asumaan yhdessä talon myyntiin asti vai muuttaako toinen pois? Kuka muuttaa? - Lastenvalvojalle mennään tulevien tulojen ja menojen (lasten harrastukset, asumiskulut jne..) kanssa. Hän laskee ehdotuksen elatusavusta ja tekee paperit lasten huoltajuudesta. Pienituloisen kannattaa ottaa huomioon yksinhuoltajien korotukset lapsilisässä ja laskea valmiiksi saako asumistukea. - Talosta arvio ositusta varten ja talo myyntiin. Erossa ei ole mitään hankalaa, jos puolisot ovat kummatkin sopuisia. Kaikki luvut paperille ja luvut puokkiin. Käytännön seikat ovat sen jälkeen helppoja. Hyvältä kuullostaa, jos muuton voi ajoittaa kesälle. Lasten ei tarvitse vaihtaa koulua kesken vuotta.     [/quote] Mä oon aatellu etten halua mieheltä rahaa. Tiiän et ostaa lapsille niin paljon muutenki. Mulla on säästöjä joilla kyllä pärjätää ja päästään alkuun. Ap

[/quote]

Jos sun säästötö on tilillä, niin ilman avioehtoa niistä tulee erossa myös miehen rahoja. Vaikka et itse halua mieheltä rahaa, niin jos lapset jää sulle, niin heidän elättäminen vaatii rahaa. 

Vierailija
26/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
27/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:56"]- Sovitte lapsista alustavasti. Pystyttekö asumaan yhdessä talon myyntiin asti vai muuttaako toinen pois? Kuka muuttaa? - Lastenvalvojalle mennään tulevien tulojen ja menojen (lasten harrastukset, asumiskulut jne..) kanssa. Hän laskee ehdotuksen elatusavusta ja tekee paperit lasten huoltajuudesta. Pienituloisen kannattaa ottaa huomioon yksinhuoltajien korotukset lapsilisässä ja laskea valmiiksi saako asumistukea. - Talosta arvio ositusta varten ja talo myyntiin. Erossa ei ole mitään hankalaa, jos puolisot ovat kummatkin sopuisia. Kaikki luvut paperille ja luvut puokkiin. Käytännön seikat ovat sen jälkeen helppoja. Hyvältä kuullostaa, jos muuton voi ajoittaa kesälle. Lasten ei tarvitse vaihtaa koulua kesken vuotta.     [/quote] Mä oon aatellu etten halua mieheltä rahaa. Tiiän et ostaa lapsille niin paljon muutenki. Mulla on säästöjä joilla kyllä pärjätää ja päästään alkuun. Ap

[/quote]

Jos sinulla on säästöjä, vuokraa asunto ja muuta pois. Miehen käytöksen muuttuminen kuulostaa pahalta. Eropaperin löytyy esim. täältä http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/. Se täytetään ja lähetetään lähimpään käräjäoikeuteen (http://www.oikeus.fi/tuomioistuimet/karajaoikeudet/fi/index/yhteystiedot.html). Sieltä tulee noin satasen lasku. Ositukset ja talon myynnit voi hoitaa myöhemminkin. Voi käydä niin, ettei talo mene kaupaksi. Silloin voi harkita vuokralaisia siihen tai voi myydä halvemmalla. Rahan takia ei kannata jäädä suhteeseen jossa tönitään!

Vierailija
28/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:55"]Ap, sinä et voi rikkoa perhettä, joka on jo rikki! Älkääkä perhanat peloteltko, jos kyseessä on henkilökohtainen turvallisuus niin parempi lähteä. Raha on siinä vaiheessa aika toissijainen juttu, kyllä lakimiehet sen omaisuuden jakaa kolmeen pinoon (sulle, mulle ja itselle) [/quote] Kiitos sulle. Miehestä on paljastunu pelottavia piirteitä kun meillä ollut vaikeaa. Ei ole aiemmin ollut näin raju. Kävelee ohi, tönii ja pukkii.. mm. Pahempia juttuja en uskalla edes sanoa. Ap

[/quote]

Mä niin toivon, että saisit järjestymään muuton jo aiemmin.

Tuo oli aikanaan oma oivallukseni, se että perhe oli pahasti rikki jo - mies painosti minuakin sillä että "hän ei tässä halua rikkoa perhettä" vaikka oli sen jo rikkonut omalla käytöksellään. Minä olin se osapuoli, joka piti suhdetta kasassa.

Erosta on kolme vuotta, taloudellisesti tämä ei ollut sellainen katastrofi mitä kuvittelin.

Onko sielläpäin turvakotia?
[/quote]

On täällä. Meinasin jo viimeksi soittaa poliisit kun juoksin ulos karkuun yöllä alushousut vain jalassa.
Mies kuiten sai peloteltua et sit tulee lastenvalvojat myös ja tulee ongelmia.

Meillä hoetaa kokoajan kuinka olen kodinrikkoja ja sen takia olen monta vuotta vain jäänyt koska säälin miestä.

Keväällä tajusin etten voi elää enää näin. Oon onneton ja pelokas, en oo oma itseni.

Ap

Vierailija
29/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei siis olla naimisissa.. jtain hyvää sentää :)

Ap

Vierailija
30/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne.

Vierailija
31/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:16"]

Me ei siis olla naimisissa.. jtain hyvää sentää :) Ap

[/quote]

Sitten vain lähdet! Aloita soittamalla lastenvalvojalle nyt heti ja kysy neuvoa. Sinä et ole perheen rikkoja. Mieti kuinka paljon parempi lapsilla on, kun ei tarvitse pelätä kotonaan. Vaikka se koti ei olisi hieno omakotitalo. Pääset alkujärkytyksen jälkeen takaisin omaksi itseksesi.

Vierailija
32/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 09:40"]Lapset ovat fiksuja. Jos olet rennompi ja helpottunut kun ei ole enää riitoja kotona, lapsetkin ymmärtävät miten kodin ilmapiiri on muuttunut. Yritä pitää asialinja exäsi kanssa, kerro jopa toivovasi että hänkin löytää rauhan elämäänsä eronne myötä, joko yksin tai jonkun toisen kuin sinun kanssa. Ja jos pystyt toivomaan tuota ihan oikeastikin, myös se näkyy ja välittyy lapsillenne.   Pääasia on se ettet katkeroidu. [/quote] Minä olin helpottunu ku tehtii eropäätös. Mies ei. Hakkas mua kaks pv. Hokee kokoaja kuinka rikon perheen. Niin teenkin. Mut en oo onnellinen. Ap

[/quote]

Lapsille ero on aina shokki ja trauma, mutta reilusti isommat traumat tulee siitä, että elää kodissa, jossa pahoinpidellään perheenjäsentä!!!

Vierailija
33/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakkas sua ja aiot asua hänen kanssa kevääseen?! 

Vierailija
34/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun ja lasten turvallisuus on todella uhattuna niin ette todellakaan odottele muuttoa ensi kevääseen vaan pakkaat tavarat heti.

Sopuisa ero ja rauhallinen aikataulu on tietysti ideaali, mutta jos toinen osapuoli käyttäytyy uhkaavasti tai väkivaltaisesti niin silloin pitää ensisijaisesti huolehtia turvallisuudesta.

Vierailija
35/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 36. Kaikki asiat kyllä järjestyy ja talot ja rahat on vaan materiaa loppujen lopuksi. Ties mitä toi mies vielä tekee jos jäät sen kanssa asumaan!!

Vierailija
36/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti hommaat heti sen vuokra-asunnon, tilaat muuttoauton ja lähdet HETI. Se on lastensuojeluasia, jos jäät sinne hakattavaksi ja annat lastesi elää niissä olosuhteissa. Ja teet rikosilmoituksen kaikista pahoinpitelyistä, poliisi paikalle. Se on etusi, kun huoltajuudesta neuvotellaan. Älä usko sitä hullua!

Vierailija
37/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinrikkoja!

Vierailija
38/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jää varmasti vaan velat. Ei talokauppa nyt käy etenkään maaseudulla.

Vierailija
39/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän sinne kevääseen. Mä en pysty tekee lapsille sitä et kesken kouluvuoden lähetään.

Mä en miestä pelkää. Aiva sama vaikka kävis kimppuu. Ja tosiaa se ei oo jatkuvaa. Välillä. Ja etenki humalassa.

Lapsille se ei tekis mittää.

Ap

Vierailija
40/53 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos talo ei menny sitten koitetaa vaa sinnitellä yhes.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme