Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin ystävää ruokkimaan kissani kahden päivän ajan ja vaihtamaan hiekan, kun olen reissussa, hän pyytää 100€ palkkaa, kohtuutonta?...

Vierailija
14.09.2021 |

Kerran päivässä riittää, että antaa märkäruuan ja jättää kuivaruokaa kuppiin, vaihtaa veden + siivoaa jätökset laatikosta. Hän asuu ihan kävelymatkan päässä. Minusta 100€ on liikaa tuosta?

Kommentit (235)

Vierailija
141/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kaveri, itse en pyytäisi mitään kissanhoidosta vaan menisi ystävänpalveluksena.

Minä olisin vaan iloinen kun saisin hoitaa kissaa.

Ja ystävän kissa on tuttu ja tuntee mut, koska olen viettänyt paljon siellä aikaa. Kun tietää, miten rakas kissa ystävälle on, miten sitä ei haluaisi hoitaa?

Vielä mua ei ole tarvittu, mutta elän toivossa!

Vierailija
142/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus pyytää apua ja kaverilla oikeus määritellä hintansa. Tällä kertaa ei hinta ja maksuhalu kohdanneet, joten kysyt jotain toista. Mikä oli ongelma?

Se, että normaalien ihmisten mielestä hinnan määrittelyt tai hintaneuvottelut eivät kuulu ystävyyteen.

Eikä myöskään se, että vaatii ystävältä palvelua ilmaiseksi tai orjapalkalla.

Ap on ruokkinut ystävän kalat maksua pyytämättä - oliko kokonaisen viikon peräti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kautta aikojen kissat pystyneet olemaan jopa kolme päivää (kaksi yötä) yksin kotona. Sen kauemmaksi en jättäisi. Kuivaruokaa vain tarpeeksi ja puhtaat, runsaat  kissanhiekat laatikkoon tai jopa kahteen jos useampi kissa. Vesikuppeja joka huoneeseen. Kissat ovat tyytyväisiä. 

Vierailija
144/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on oikeus pyytää apua ja kaverilla oikeus määritellä hintansa. Tällä kertaa ei hinta ja maksuhalu kohdanneet, joten kysyt jotain toista. Mikä oli ongelma?

Se, että normaalien ihmisten mielestä hinnan määrittelyt tai hintaneuvottelut eivät kuulu ystävyyteen.

Ei niin, ei kuulu, että pitää vaatia, vaan ystävät tarjoavat ihan itse apua ilmaiseksi tai tosi halvalla. Ystävät eivät näes palvele, vaan auttavat toisiaan. Tiedän, sulle uusi konsepti!

Vierailija
145/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä pyysit palvelua, ystäväsi määritteli hinnan. Homma ok, sinä joko suostut tai et.

Ehkö ystävääsi ei kissan hoito nappaa ja hän kertoi sen noin.

Kissahotelli tulee paljon halvemmaksi.

Varjele luoja mua näiltä "ystäviltä", jotka "kertoo sen noin" eivätkä saa suutaan auki ihan vaan suoraan kertomaan, että ei nappaa.

Arvaa olisiko aapee riemastunut jos ystävä olisi vastannut että ei nappaa.

Ei tarvitse arvailla, tiedämme, että AP ei riemastunut siitä, että ystävä kertoi, että ei nappaa laittamalla törkyhinnan ja jätti APn miettimään, mitä tämä nyt tarkoitti. Että varmaan olisi riemastunut enemmän suorasta puheesta.

Vierailija
146/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen kaveri, itse en pyytäisi mitään kissanhoidosta vaan menisi ystävänpalveluksena.

Kaveria ei homma kiinnosta, joten hinnoittelee sillein ettei joudu hommaan.

Jos on ystävä aidosti, tekee homman vaikka ei kiinnostaiskaan, ja ihan ystävän palveluksena, mutta eri asia tietenkin, jos on aina sama ystävä vaan, jolta pyydetään eikä itse auteta missään.

Aidot ystävät eivät lokkeile ja pyytele tuollaisia ystävänpalveluksia.

AIkuiset vievät sitäpaitsi elukkansa hoitolaan reissun ajaksi. On eläinrääkkäystä, että kissa on yksinään koko ajan, joku käy vaan nakkaamassa tuoreen ruoan.

Vierailija
147/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kautta aikojen kissat pystyneet olemaan jopa kolme päivää (kaksi yötä) yksin kotona. Sen kauemmaksi en jättäisi. Kuivaruokaa vain tarpeeksi ja puhtaat, runsaat  kissanhiekat laatikkoon tai jopa kahteen jos useampi kissa. Vesikuppeja joka huoneeseen. Kissat ovat tyytyväisiä. 

Jotkut ovat vielä ylpeitä eläinsuojelurikoksistaan.

Vierailija
148/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on helppoa ajatella, että eihän se ole kuin vartin käynti, mutta kyllä siitä silti vaivaa on. Ei se riitä, että vaan tulee paikalle, hoitaa hommat ja lähtee pois. Ystäväsi joutuu miettimään ja järjestelemään aikataulujaan kissanruokinnan mukaan, hänellä saattaa olla noille päiville muitakin suunnitelmia, joita sitten joutuisi muuttamaan kissasi takia. 

Pelkkä kukkien kastelukin velvoittaa pysymään maisemissa sen muutaman päivän eikä voisi lähteä minnekään vaikka viikoksi ex tempore. Saati sitten kissanhoito, jonka takia kuitenkin pitää käydä paikan päällä joka päivä. 

Mutta tässä pitää ottaa huomioon se, että ap on aikaisemmin ruokkinut ystävän kaloja kahden viikon matkan ajan pyytämättä korvausta. Kalojen hoitamisesta on toki vähemmän vaivaa, mutta toisaalta kaksi viikkoa on pitkä aika kahteen päivään verrattuna.

Olen kerran ruokkinut naapurin kaloja viikon. Se oli sitovaa puuhaa, vaikkei ollutkaan hirveän vaikeaa. Piti vain varoa, ettei anna liikaa ruokaa :D.

Itselleni kissa on mieluisampi hoidettava, koska ei vahingossa halkea, vaikka olisikin kupissa ylimääräistä mössöä.

Vierailija
149/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveria ei homma kiinnosta, joten hinnoittelee sillein ettei joudu hommaan.

Niin tässähän ei taidettu kertoa, kuinka monetta kertaa ap pyytää palvelusta. Tai mikä olisi ollut hänestä kohtuullinen korvaus vaivasta.

Vierailija
150/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, ei kuulu, että pitää vaatia, vaan ystävät tarjoavat ihan itse apua ilmaiseksi tai tosi halvalla. Ystävät eivät näes palvele, vaan auttavat toisiaan. Tiedän, sulle uusi konsepti!

Minä hoidan kavereiden koiria ja kissoja ilmaiseksi vaikka en koirista edes pidä.

En silti koskaan pyytäisi ystävältä palvelusta tarjoamatta reilua maksua. Tiedän, uusi konsepti sinulle.

Vierailija
151/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ruokkimatta, ja osta satasella uudet kissat. Helppoa, ja oppii ystävä olemaan!

Vierailija
152/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä haluaisin korjata kissan paskaa, hommaisin itselleni kissan. Miksi ystävän velvollisuuteen kuuluu tehdä ilmaisiksi jotakin sellaista, joka on vastenmielistä itselle?

Kaveri ajattelee, että jos pyytää liikaa, viet ensi kerralla kattisi hoitolaan, kuten pitääkin, etkä rasita ystävyyssuhdetta tuollaisella.

Vierailija
153/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun ystävä ollenkaan

Vierailija
154/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mä haluaisin korjata kissan paskaa, hommaisin itselleni kissan. Miksi ystävän velvollisuuteen kuuluu tehdä ilmaisiksi jotakin sellaista, joka on vastenmielistä itselle?

Kaveri ajattelee, että jos pyytää liikaa, viet ensi kerralla kattisi hoitolaan, kuten pitääkin, etkä rasita ystävyyssuhdetta tuollaisella.

Kaikesta päätellen ystävä on ihan itse suostunut hoitamaan tämän tehtävän. Jos olisi kokenut asian vastenmieliseksi, olisi varmaan asiasta maininnut, kuten aikuinen ihminen tekee.

Palkastakin hyvä olisi puhua etukäteen. Kyllä on 100e liikaa varsinkin jos kaveri asuu lähellä. No ei taida aitten olla oikea ystävä ollenkaan.

Vierailija
155/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 20 €. Ihana "ystävä" sulla.

Vierailija
156/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä hoidan kavereiden koiria ja kissoja ilmaiseksi vaikka en koirista edes pidä.

En silti koskaan pyytäisi ystävältä palvelusta tarjoamatta reilua maksua. Tiedän, uusi konsepti sinulle.

On mulle uusi konsepti, että ystävien kesken juuri minun pitäisi olla raha kourassa. Miksi ihmeessä mun apu ei olisi yhtä arvokasta kuin ystävän ja vastaavasti, miksi ystävän apu ei olisi yhtä pyyteetöntä ja arvokasta kuin minun apu, vaan siitä pitää maksaa?

Mun ystävät loukkaantuisi varmaan, jos kävisin hoitamassa heidän lemmikkejään ja sen jälkeen tyrkyttäisin rahaa, kun he yrittävät tehdä vastapalveluksen. 

Vierailija
157/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova tuntitaksa. Hommaan menee vartti/vrk. Vai jääkö ystävä leikittämään kissaa? Antaisin 50 euroa. Tai sitten sopisin, jos mahdollista, vastavuoroisen palveluksen.

Ei mene, ensinnäkin vastuu toisen kämpässä ja eläimistä. Toisekseen on ajateltava koko aika että miten ne kissat voivat. Kolmanneksi on pukeuduttava ja käveltävä sinne ja tehtävä huolella kaikki. Eläinystävä myös ei vaan heitä ruokia ja muita kissoille vaan viettää aikaa niitten kanssa.

On kohtuullista.

Tämän lisäksi on muistettava vielä hengittääkin ja laittaa takki päällä, ulkona on jo kylmä.

Ei kohtuullista. Varsinkin, kun on "ystävä".

Vierailija
158/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vastuutonta touhua. Kyllä kerran vuorokaudessa pitää käydä joku niitä katsomassa. 

Mitä jos jotain olisi sattunut ja kotiin tullaan vasta kolmen päivän päästä. 

Uskomatonta touhua. 

Vierailija
159/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo kohtuuton, ystävien välillä ei mielestäni tuommoisista pikkujutuista maksuja peritä. Aina voi tarjota ja joku 20 kahdelta päivältä on sellainen kohtuusumma. Ootko aatellu, että ei tykkää kissoistasi ja siksi sanoi noin suuren summan?

Vierailija
160/235 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiä päivä saa hoitajan kotikäynnille esim Pawshakesta, Tassuvahdista tai muista kotikäyntipalveluja tarjoavista paikoista.

Tuollainen toiminta ei voi olla kannattavaa. Bensat, työntekijän palkka ja muut kulut niin tappiolle menee. Tai sitten kyse jostain harrastelusta.

Ai miten niin? Tuskin ne vain yhdessä paikassa käy per päivä 🤦‍♀️