Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö teilläkin yöheräämiset yms. vauvanhoito näin?

Vierailija
26.10.2014 |

Vauva 1-12 kk: Äiti hoitaa, kun pitää kuitenkin imettää.

Taapero 1-3 v: Äiti hoitaa, kun isän täytyy saada nukkua, että jaksaa herätä töihin.

Lapsi 3v -> maailman tappiin asti: Äiti hoitaa, kun "sähän oot tehnyt niin tähänkin asti, en mä osaa".

Ja KYLLÄ, ennen vauvan tuloa keskustelimme asiat halki miehen kanssa, että isä osallistuu yhtä lailla äidin kanssa. Silti jäin tähän samaan ansaan kuin kaikki muutkin naiset eikä mies eväänsä liikauta muuttaakseen tilannetta. Pakotettuna hoitaa lasta tarkoituksellisen huonosti minimoidakseen tulevat hoitonakitukset. Enkä nyt tarkoita, että eri tavalla kuin minä = huono, vaan saattaa sanoa "en tiennyt mitä ruokaa pitäisi antaa niin annoin noita maissinaksuja ja vanukasta".

Mikä saa miehen laittamaan oman mukavuudenhalunsa kaiken, jopa oman lapsensa hyvinvoinnin edelle? Itsekin olen aika laiska ihminen, mutta lapsen hoidan TIETYSTI. Lapseni on poika, joten haluaisin tietää, miten estän tämän itsekkyyden kehittymisen, jotta tulevalla puolisollaan olisi vähän paremmin asiat...

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa toinen lapsi, jolloin isä hoitaa vanhemman lapsen ja äiti vauvan ;) Minä sain sillä konstilla nakitettua esikoisen (vähäiset) heräilyt miehelle. Vauvan kanssa pääsen helpolla, herää yleensä vain kerran yössä syömään ja siinä menee vain hetki.

Vierailija
22/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ole hankkimassa toista lasta tähän soppaan! Ja miehen kanssa olen puhunut puhumasta päästyäni, mutta hän vaan toteaa että väsyttää, ei jaksa, ei osaa, ei ole hänelle luontaista, ei voi muistaa kaikkea jne. jne.

Olen kokeillut tuota pakkonakitustakin eli lähtenyt vaan kylmästi omille menoilleni. Kotiin palatessa täällä odottaa kyrpiintynyt, mököttävä mies ja nälkäinen/hyperaktiivinen/väsynyt lapsi.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 12:17"]

Siis käykö näiden äitien puolisot viikolla töissä, jotka heräävät myös arkena öisin vauvan kanssa? No onpas luksusta! Ja nyt kyllä näiden kirjoitusten perusteella totisesti ihmetyttää nykyäitien kitinä vauva-ajan raskaudesta :D. Olisipa itselläkin ollut noin helppoa kuin edellisillä vastaajilla. Jep, olen kateellinen ja ilmeisesti valinnut itselleni väärän miehen.

[/quote]

Ap:n aloituksessa luki yöheräilyt yms. eli kyse oli muustakin kuin vain yöheräilystä -vauvanhoidosta yleensä. Tähän minä ainakin vastasin. Meillä pääsääntöisesti äiti heräsi yöllä (ja isä silloin kun äiti oli pahimmassa väsymyksessä) ja isä hoiti sitten aikaiset aamuheräämiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi