Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikka oon köyhä, en tajua sitä että ruuan hinnat ois noussu

Vierailija
31.01.2025 |

Tai jos onki, nii kyllähän esim. Coopin ja Xtran tuotteita saa äärettömän halvalla. Ja onko se nyt joku Kotimaista merkin yks leipä, jossa on 12 ruispalaa, ja se maksaa muistaakseni 89 senttiä. 

Toki nyt joku lohi tai Fazerin sininen suklaalevy on kallista. Mutta lohihan on aina ollu. Lohen voi ostaa ilta-alesta ja Fazerin siniset voi jättää hyllyyn. 

Porkkanat ja lantut, perunat on edelleen edullisia. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole rahaongelmia, ostan silti coopin ja extran tuotteita.

Pasta tehdään vedestä ja jauhosta. En maksa merkin takia enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole oikeasti köyhä tai jos olet, niin olet höpsö.

Vierailija
4/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa saa edullisesti tarjouksista ja ostamalla kauppojen omia merkkejä. Sama juttu mm. vaatteissa. Viikon ruokalistan teen tarjousten mukaan ja syön kuulkaa ihan hyvin vaikka tulot on tosi pienet. Vaatteita ostan silloin kun on hyvä alennus tai on loppuunmyynti. 

Vierailija
5/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Viimeiset pari vuotta ruokalasku on pysynyt koko ajan samalla tasolla, vaikka kaiken pitäisi olla kalliimpaa. Ilmeisesti ruoat mitä syön, ovat pysyneet hinnaltaan entisellä tasolla.

Vierailija
6/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös köyhä ja teen viikon ruokaostokset perheelle netistä. Ennen sain tasan  samat ostokset n. 120€, nyt menee 150€ (meillä 6 hlö perhe). Ja kyllähän tuo muutama kymppi vuodessa kertaantuu. 

Vierailija
7/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka jos rypsiöljyn hintaa vertailee. Ennen sitä sai alle eurolla litran (99 snt / pullo). Nykyisin maksaa halvin mahdollinen yli kaksi euroa.

Monessa muussa tuotteessa on tapahtunut samanlainen nopea hinnan nousu. Ihan muutamassa vuodessa. Kyllä se näkyy ruokakustannuksissa vaikka miten halvalla yrittäisi pärjätä. Ruokaa kun on kuitenkin pakko syödä.

Vierailija
8/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan halpismerkkejä ja silti ruoka on kallistunut.

Vierailija
9/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vain tuotteita jotka on kotimaista eikä teuraaksi meneviä eläimiä roudata jonnekin Puolaan. Coop ja xtra edustaa pääosin juuri tätä, joten välttelen mahdollisimman paljon näitä merkkejä myös köyhänä.

Vierailija
10/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coopin bisse on ihan jees, ei tarvitse fiinistellä kaikessa.

Vierailija
11/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin joulun alla lohifileet reilusti alle kympin koko kala alle 6 euroa fileitä on vieläkin pakkasessa.

Vierailija
12/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka jos rypsiöljyn hintaa vertailee. Ennen sitä sai alle eurolla litran (99 snt / pullo). Nykyisin maksaa halvin mahdollinen yli kaksi euroa.

Monessa muussa tuotteessa on tapahtunut samanlainen nopea hinnan nousu. Ihan muutamassa vuodessa. Kyllä se näkyy ruokakustannuksissa vaikka miten halvalla yrittäisi pärjätä. Ruokaa kun on kuitenkin pakko syödä.

Minä käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä ruokalusikallisen aamupuurossa. Melkein konkurssi uhkaa, kun on niin kallista.

Vierailija
13/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on nousseet. Ennen sai Lidilstä laktoositon maitolitran 1,15 €, nyt on 1,25 €. Smarketista sama, ennen oli 1,25 €, nyt on 1,39 €. Pitää tosi tarkkana olla, että mistä saa mitäkin halvimmalla, ja vaihtelee tosi paljon. Esim. k-kaupan tarjoukset on hyviä, parempia kuin Lidlin tai s-ryhmän. Lidlillä bonukset parhaita. Tätä kun perheenäitinä jongleeraa, niin menee aikaa, mutta tulos näkyy siinä että voi edelleen syödä terveellisesti ilman luottokorttia.

Vierailija
14/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä ruokalusikallisen aamupuurossa. Melkein konkurssi uhkaa, kun on niin kallista.

Se ei ollut pointti. Ymmärsit tahallasi väärin. Ei tietenkään kukaan ole niin köyhä Suomessa, että pelkkä rypsiöljyn hinta ajaisi vararikon partaalle. Ei vaikka maksaisi vitosen pullo.

Ongelma on siinä kun kaikki on kallistunut. Ostoskärryssä on muutakin kuin se pelkkä yksi öljypullo. Lopullinen hinta kassalla on noussut merkittävästi verrattuna siihen mitä se oli pari vuotta sitten. Samaan aikaan ihmisten tulot ei ole kasvaneet läheskään yhtä nopeasti. Joten ruoan ostamiseen menee enemmän rahaa kuin ennen.

Vierailija
15/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noussut ja maitotuotteissa eniten. 

Vierailija
16/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vanhan kuitin. Siitä näki että oli ostettu v.20 ihan perustavaraa yhteishintaan 13 e. Kävin ostaan täsmälleen samat tuotteet samasta kaupasta kesällä 24, hinnaksi tuli rapiat 25 e.

Vierailija
17/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohihan on nykyään huuppuhalpaa, ennen se oli herrojen herkku. 

Kyllä ruoka on kallistunut nopeasti noin viidenneksen. Se ei ole kenenkään yksittäisen tajusta kiinni, vaan fakta. 

Vierailija
18/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös köyhä ja teen viikon ruokaostokset perheelle netistä. Ennen sain tasan  samat ostokset n. 120€, nyt menee 150€ (meillä 6 hlö perhe). Ja kyllähän tuo muutama kymppi vuodessa kertaantuu. 

Nopealla matikalla tuo tarkoittaa sitä, että päivän ruokailukustannuksenne on vain 3,40€ / henkilö. En mitenkään saa tuosta kovinkaan kallista. Ruokailukulut eivät siis ainakaan sinusta vielä köyhää tee. Hieman epäilen,että taitaa punaviini maistua?

Vierailija
19/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän kallista kieltämättä. Itsekin olen vain tavallinen köyhä duunari ja minulla kuluu ruokaan noin 25-30€ päivässä ,enkä tajua miten jotkut lapsiperheet pärjäävät ollenkaan. Ei tässä kyllä mitään perhettä voi edes harkita perustavansa, johan pelkän naisen ylläpito vähintäänkin tuplaisi kulut, saati jos vielä pitäisi jokin lapsikin viellä elättää.

Vierailija
20/32 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi olet köyhä? Josset ymmärrä raha-asioita ja hintojen merkitystä.