Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen juuri lomalla Suomessa ja voin todeta että

Vierailija
25.10.2014 |

Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.

Suomessa sensijaan mies ei uskalla tulla juttelemaan kuin kovassa tuiterissa ja silloinkin se on varmaan "anna pillua" tai kehutaan kuinka helvetisti on juonut... Voi, säälin teitä suomalaisia naisia.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:29"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:16"]

Tyylikkyydestä en sano muuta kun sen että Pohjoismaissa on pakko ihmisten pukeutua sään mukaan, et ilmeisesti ole käynyt Helsingin keskustassa ainakaan jossa ihmiset ovat tyylikkäitä, tyylikäs kun ei tarkoita mitään Guccin laukkua. 

[/quote]

Sään mukaan pukeutumisesta en ole ihan samaa mieltä. Viimeksi talvella Helsinginvierailulla kaikilla oli jalassa farkut. Monilla lyhyitä takkeja, ei mitään päässä. Pakkasta oli 10 astetta. 

Minulla oli täyspitkä villakangastakki, villakangashousut, hattu jne... sukulaiset kommentoivat että olen "tyylikäs", vaikka esteettisyydellä ei ollut paljoakaan tekemistä valitessani vaatteet talveksi. Minä en halua palella. Kylmällä en pukeudu farkkuihin ja lyhyeen takkiin. 

se Italomamma taas (ei ap)  :)

[/quote]Minulla oli täyspitkä villakangastakki 80-90- luvun taitteessa. Enää en sellaista päälleni laittaisi :)

Vierailija
2/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 02:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:20"]Mä en tykkä yhtään italialaisista miehistä. Ovat liian tummia ja liian kauniita. Että ei haittaa siis yhtään, ettei täällä ole sen näköisiä miehiä. [/quote] Niin koska itse olet ruma kuin lahna ja kaiken lisäks miesmäinen nainen, niinku Suomalaiset yleensä tuppaa olemaan. Ap

[/quote]Itse en ole tuo ensimmäinen kommentoija, mutta en ole koskaan pitänyt tummista miehistä. Ja  olen normaalivartaloinen 168/ 58kg pitkät ruskeat luonnonkiharat hiukset, vihreät silmät. Ihan nätti.  Ja ihan naismainen. Vai onko niin ,että  vaaleista miehistä pitävät naiset eivät voi olla kauniita???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks suomalaisille nuorena kotoa pois muuttaminen on niin tärkeää? Kyllä mä haluan, että mun poika asuu kotona niin pitkään kun haluaa. Varsinkin Italiassa opiskeluiden aikana kun ei saa tukia, eikä töitä löydy niin miten ihmeessä voisi olla mahdollista asua yksin? Helppo se on Suomesta huudella...

Vierailija
4/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinalaakson raja menee Alpeilla. Minulla oli tosin aikoinaan Milanolainen tyttöystävä joka oli nätti ja tyylikäs.

Vierailija
5/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin Ranskassa asuessa ahdisti se miehiltä saatu huomio. Mielestäni se on yksi Suomen hyvistä puolista, että täällä saa kulkea kadulla rauhassa, vaikka olisi kuinka tälläytynyt. Ranskassa kuljin aina rumissa vaatteissa ja vältin liikaa meikkaamista sen toivossa, etten kiinnittäisi kaksilahkeisten huomiota.

Eikä kauneus kieltämättä ole yksi suomalaisten erityispiirteistä, mutta toisaalta se poistaa turhia ulkonäköpaineita ja itselleni ainakin riittää yksi mies, joka miellyttää omaa silmääni. Sellaisen olenkin löytänyt, eikä muiden miesten ulkonäkö itseäni edes kiinnosta :)

Vierailija
6/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin on kierretty kun tahtoa. Olen käynyt Italiassakin muutaman kerran ja tykkään mutta moni asia siellä huonommin. Kauneutta ja kauniita riittää siellä. 

Vierailija
7/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:13"]

Miks suomalaisille nuorena kotoa pois muuttaminen on niin tärkeää? Kyllä mä haluan, että mun poika asuu kotona niin pitkään kun haluaa. Varsinkin Italiassa opiskeluiden aikana kun ei saa tukia, eikä töitä löydy niin miten ihmeessä voisi olla mahdollista asua yksin? Helppo se on Suomesta huudella...

[/quote]

Miten niin varhain kehittyneessä maassa kuin Italia voi olla asiat tänä päivänä noin retuperällä?

Vierailija
8/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, että suomessa nainen saa olla sellainen kuin on. Naista arvostetaan muutenkin kuin pelkän ulkonäön vuoksi. Tykkään pukeutua, mutta tottahan se on että ilmasto vaikuttaa  täällä pukeutumiseen. Ihmisillä ei myöskään ole varaa panostaa vaatteisiin samalla tavalla kuin italialaisilla, koska kaikki maksaa niin perhanasti. Lapsillakin pitää olla useat eri kengät..

Vierailija
9/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:09"]

Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.

En kadehdi yhtään paikka missä asut pysy siellä vaan pintaliitelemässä.

Kyllä me suomalaiset  osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.

[/quote]

Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap

[/quote]

Mitenhän nämä kaukoputket ym. liittyvät tänä päivään ja miten ne varsinkaan liittyvät ap kirjoittajaan, joka ilmeisesti suomalainen?

Tuli kyllä aika mainio assosiaatio tuosta, kun yksi haukkuu miehiä pätkiksi, niin toinen vastaa näiden keksineet kaukoputken;)

Vierailija
10/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 12:29"]KAIKKI VIESTIT JOTKA ON AP NIMIKKEELLÄ LAITETTUJA ALOITUSVIESTIN JÄLKEEN, OVAT FEIKKI-APN

AP
[/quote] voieeeiiiii :D haha

Vierailija
11/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.

Kyllä me suomalaiset  osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.

[/quote]

Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap

[/quote]

Osattiin näissä pohjoisen metsissä sentään metsästää ja järvissä oli kalaa syötäväksi, ei tarvinnut pelkillä marjoilla pärjätä. Ja olihan täällä jo tuolloin sellainen ylellisyys, joka parantaa mielen ja ruumiin mutta jota ei monessa muussa maissa osata vieläkään ymmärtää, saati sitten arvostaa: suomalainen sauna.

Vierailija
12/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:19"]

Onnea ihanasta kaupungista asumisesta, mutta noin ylipäätään en haluasi ikinä mennä naimisiin Italialaisen miehen kanssa. Saat kaupanpäälle myös omistushaluisen mamman, jonka helmoista mies ei olekaan ikinä vieroittunut kunnolla. Aina verrataan sinun suorituksiasi esim. ruuassa mamman tarjoamiin ruokiin. Ja mitä tahansa mies tekeekin, olipa se raiskaus, murha, tai pahoinpitely, mamma-kulta puolustaa sitä omaa poikaansa henkeen ja vereen, ja syyllinen on aina muualla kuin omassa pojassa... Koska asut Italiassa, tiedät varmasti, että sielä on ollut puheenaiheena nyt se, että vanhat toimintatavat eivät enää istukaan nykyitalialaisiin! Eli se, että kun nykyään molemmat puolisoista käyvät töissä, Italiassa edelleen mies olettaa käytännössä, että parisuhteessa nainen tekeekin ne kaikki kotityöt, eikä homma toimi kun nainen ei jaksa ensin käydä pitkää päivää töissä, ja sitten kaupanpäälle ruuanlaitot, pyykinpesut, imuroinnit, ja muun kodin laitot. Miehet kun ovat pitäneet vanhoista tavoistaan kiinni, koska ne iki-ihanat mammat ovat kasvattaneet pojistaan edelleen äidin passaamia kultahanipuppapoikiaan.

[/quote]

OT mutta mulla on kyllä just tällaiset ihan suomalaiset mies ja anoppi, rupes ihan hymyilyttämään kun niin hyvin kuvailit :D

Vierailija
13/90 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

:D Sääli, ettei historiantuntemus ole ainakaan tarttunut sinuun siellä ihmemaassasi!

Vierailija
14/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea... Firenze on maailman ihanin kaupunki!

Vierailija
15/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo... Firenze – – – ja – – – Suomen – – – Kuopijo, niinkö?

Vierailija
16/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap, sinäkin olet suomalainen :-)
Tuntemani italialaiset ovat ihastelleet suomalaista kulttuuria, jossa nainen saa kulkea rauhassa miesten ylenmääräiseltä huutelulta.

Vierailija
17/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin järkevää lomailla Suomessa tähän aikaan vuodesta. Lokakuu ei välttämättä ole se viehättävin kuukausi, mutta jos tykkää pimeästä ja kylmästä, niin siitä vaan.

Ainakin suomalaiset osaa pukeutua sään mukaan.

Vierailija
18/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/90 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ihanasta kaupungista asumisesta, mutta noin ylipäätään en haluasi ikinä mennä naimisiin Italialaisen miehen kanssa. Saat kaupanpäälle myös omistushaluisen mamman, jonka helmoista mies ei olekaan ikinä vieroittunut kunnolla. Aina verrataan sinun suorituksiasi esim. ruuassa mamman tarjoamiin ruokiin. Ja mitä tahansa mies tekeekin, olipa se raiskaus, murha, tai pahoinpitely, mamma-kulta puolustaa sitä omaa poikaansa henkeen ja vereen, ja syyllinen on aina muualla kuin omassa pojassa... Koska asut Italiassa, tiedät varmasti, että sielä on ollut puheenaiheena nyt se, että vanhat toimintatavat eivät enää istukaan nykyitalialaisiin! Eli se, että kun nykyään molemmat puolisoista käyvät töissä, Italiassa edelleen mies olettaa käytännössä, että parisuhteessa nainen tekeekin ne kaikki kotityöt, eikä homma toimi kun nainen ei jaksa ensin käydä pitkää päivää töissä, ja sitten kaupanpäälle ruuanlaitot, pyykinpesut, imuroinnit, ja muun kodin laitot. Miehet kun ovat pitäneet vanhoista tavoistaan kiinni, koska ne iki-ihanat mammat ovat kasvattaneet pojistaan edelleen äidin passaamia kultahanipuppapoikiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi