Olen juuri lomalla Suomessa ja voin todeta että
Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Suomessa sensijaan mies ei uskalla tulla juttelemaan kuin kovassa tuiterissa ja silloinkin se on varmaan "anna pillua" tai kehutaan kuinka helvetisti on juonut... Voi, säälin teitä suomalaisia naisia.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:09"]
Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.
En kadehdi yhtään paikka missä asut pysy siellä vaan pintaliitelemässä.
Kyllä me suomalaiset osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.
[/quote]
Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap
[/quote]
Sinähän olet varsinainen historian opettaja...
T.14v poika
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:53"]Esteettisesti olen samaa mieltä ap:n kanssa- Suomessa harvemmin näkee kauneutta ympärillään. Pukeutumisessa on tavallista käyttää farkkuja aina ja kaikkialla, ja urheiluvaatteet ovat käytössä muussakin kuin urheilussa.
Toisaalta, Italiassa kauneus on suurempi arvo kuin vaikkapa Suomessa. Kauneutta arvostetaan, ja se huomataan. Paras esimerkkini on kun menin pakosta kauheassa flunssassa, meikittä, kuumeessa, rytkyt päällä ja tukka pesemättömänä korttelin kulmakauppaan. Vanha ukko jonossa katsoi minua ja hengähti "Che occhi di ghiaccio", mitkä jäänsilmät, ja oli kovin otettu perisuomalaisten vaaleansinisten silmieni kauneudesta. Huomasi siis vain sen ainoan pikkuisen kauniin palan, ja sanoi sen ääneen.
Italomamma
[/quote] italiassakin melkein kaikilla nuorilla naisilla farkut jalassa. Siellä myydään paljon erilaisia farkkuja. Tulipa vaan mieleen.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 00:16"]
Tyylikkyydestä en sano muuta kun sen että Pohjoismaissa on pakko ihmisten pukeutua sään mukaan, et ilmeisesti ole käynyt Helsingin keskustassa ainakaan jossa ihmiset ovat tyylikkäitä, tyylikäs kun ei tarkoita mitään Guccin laukkua.
[/quote]
Sään mukaan pukeutumisesta en ole ihan samaa mieltä. Viimeksi talvella Helsinginvierailulla kaikilla oli jalassa farkut. Monilla lyhyitä takkeja, ei mitään päässä. Pakkasta oli 10 astetta.
Minulla oli täyspitkä villakangastakki, villakangashousut, hattu jne... sukulaiset kommentoivat että olen "tyylikäs", vaikka esteettisyydellä ei ollut paljoakaan tekemistä valitessani vaatteet talveksi. Minä en halua palella. Kylmällä en pukeudu farkkuihin ja lyhyeen takkiin.
se Italomamma taas (ei ap) :)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Suomessa sensijaan mies ei uskalla tulla juttelemaan kuin kovassa tuiterissa ja silloinkin se on varmaan "anna pillua" tai kehutaan kuinka helvetisti on juonut... Voi, säälin teitä suomalaisia naisia.
[/quote]
Kuule, ei Parkano ole koko Suomi.
Italialaista naiskauneutta! Berlusconin kihlattu Francesca Pascale "io non sono una puttana" = en ole huora. Oih katsokaa kuinka miehet ovat lääpällään häneenkin!;) uniikkia vai mitä
Muuten, jos olisit ystävällinen ja kaunis varmasti saisit täälläkin huomiota. ;) Italiassa jokainen vaalea nainen saa kehuja. Taitaa ärsyttää kun et saakaan kuolausta, uskon että sille on syynsä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]
Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
[/quote]
säälin teitä suomalaisia miehiä yhtä lailla
suomalaisten rumuus on osittain myös myytti. Monissa vertailumaissa plastiikkakirurgia on todella suosittua myös miesten keskuudessa. Kyllä suomimihetekin tulisivat hyvin komeiksi esim. nenäleikkauksella ja stailauksella.
Lähetin tämän Italian gigolo musiikkivideon kerran naistenmetsästystä maailmalla käsittelevään ex-italiaanoni blogiin ja tykkäsi siitä:
kyseessä oli siis akateeminen kolmikymppinen muka "sivistynyt" italiaano, noh kaikille löytyy tykkääjänsä! itse pidän tätä aika naurettavana, aikuiset miehet käyttäytyy kuin 15 vuotiaat juuri seksin ja tytöt keksineet teinit :`D ei teitenkään kaikki mutta kyllä italiaanoista osa on sellaisia ja niin tottakai sitä varten pitää olla myös hyvät vaatteet jos saisi edes yhden ulkomaalaisen naisen kaadettua niin siitä saa kymmenen pistettä ja papukaijamerkin!!!
Minä taas koen useimmat italialaiset miehet helvetin sitkeiksi ja ärsyttäviksi, lupailevat paljon mutta yleensä mikään ei pidä paikkaansa. Juuri eilen otin pois jälleen yhden italiaanon "ystävistä" ja mies sai jotenkin puhuttua itsensä takaisin "ystäviini" mutta tänään tuntuu taas siltä että voisin poistaa hänet lopullisesti. Mies siis huomasi että poistin hänet ystävistäni netissä ja alkoi selitellä kaikkea p*skaa siitä että kännykkä jättää hänet näkymään online silloinkin kun hän ei ole online, en tiedä pitääkö paikkaansa ja tänään oli taas online eikä vaivautunut vastaamaan. Jos kysyn miksi tulee taas kohta pian Seli Seli Seli. Selityksiä noilla ihmisillä kyllä riittää, jos jaksaa kuunnella! itse en jaksa enkä halua. En voisi ikinä kuvitella ottavani enää toista italiaanoa kun yhdestä aikanaan eroon pääsin, maassa aion kyllä lomailla mutta se luonne mikä lähes kaikilla siellä on, en tule toimeen enkä halua tulla koska ärsyttää. Ärsyttävä luonne on minun mielestäni huonompi asia kuin hyvä vaatemaku, eihän sitä toisen ulkokuoren kanssa seurustella ja puhuta. Ovat myös jotenkin todella äkkipikaisia ja kiireisiä, en ymmärrä miksi suhteeseen pitää Heti päästä vaikka olisi vasta viime kuussa eronnut, itse arvostan enemmän tutustumisaikaa kuin suhteeseen hyppimistä.
"73 prosenttia kaikista 18–40-vuotiaista italialaisista asuu kotona äidin luona. Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa"
Joka kerta jos menee vaikka mingleen tai jonnekin tuollaiselle sivulle siellä tulee nopeasti viestejä tummilta, arabeilta ja italiaanoilta. Nytkin selitän yhdelle ettei kiinnosta. Mukavaa jos joku tykkää sitkeästi yrittävistä miehistä jotka pukeutuu hyvin, voisin lähettää nämä kaikki "postissa" sellaiselle naiselle, itse kun en tykkää
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:09"]
Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.
En kadehdi yhtään paikka missä asut pysy siellä vaan pintaliitelemässä.
Kyllä me suomalaiset osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.
[/quote]
Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap
[/quote]
Niin, ja?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 01:11"]
"73 prosenttia kaikista 18–40-vuotiaista italialaisista asuu kotona äidin luona. Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa"
[/quote] Oikeasti? Mistä tuo tieto on? Miehistä ja naisista?
"73 prosenttia kaikista 18–40-vuotiaista italialaisista asuu kotona äidin luona. Meillä ei ole muuta vaihtoehtoa" Juu, tuo ei yksistään tee ihmisestä huonoa. Ne pieni osa ovat rikkaita tai asuvat opiskelija-asunnoissa jotka asuvat yksin. Italiassa ei ole mitään kelaa joka maksaa asumistukea nuorille, kuten Suomessa ja siksi asuvat yksin pakostikin. Itse sen sijaan kiinnittäin enemmänkin huomiota siihen epätasa-arvoisuuteen mikä Italiassa yhä tänä päivänä vallitsee. Italian tv kaikki ohjelmat ovat täynnä leikeltyjä nuoria barbi-naisia ja joka tv-ohjelmaan niitä naisia tungetaan, sellaista höttöä miehille syötetään naisten esikuvaksi.
Mina tulen pian Suomeen lomalle ja odotan jo kanssasuomalaisten tapaamista :) kesalla kaydessa poikkesin pikaisesti verotoimistossa, ja naama kotkanperseella vaantanyt virkailija selvitti asiantuntevasti ja ystavallisesti asiani. Ei tainnut olla edes merkkivaatteita paalla, hui!
-
Mielestani suomalaiset ovat ihana kansa. On aina kiva tulla lomalle ulkomiehekkeen kanssa, ei hanellakaan kuin hyvaa sanottavaa :)
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Miksi suomalaisen miehen pitäisi tulla sinulle juttelemaan? Olethan iloisesti naimisissa italon kanssa.