Olen juuri lomalla Suomessa ja voin todeta että
Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Suomessa sensijaan mies ei uskalla tulla juttelemaan kuin kovassa tuiterissa ja silloinkin se on varmaan "anna pillua" tai kehutaan kuinka helvetisti on juonut... Voi, säälin teitä suomalaisia naisia.
Kommentit (90)
No voi vitsit, ihan kauheeta.
Ei vois niinku vähempää kiinnosta.
Suomessa on niin moni asia paremmin kuin ap:n ihailemassa Italiassa, että se on ihan yksi ja hailee miten ihmiset pukeutuu. Minulle yhteiskunnassa on tärkeämpää kaikki muu kuin se, mitä sen jäsenet pitävät päällään.
Yhyy. Olet varmaan Helsingissä käymässä. Tule Turkuun niin tuskin huomaat eroa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:09"]
Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.
En kadehdi yhtään paikka missä asut pysy siellä vaan pintaliitelemässä.
Kyllä me suomalaiset osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.
[/quote]
Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap
[/quote]
Sitähän on ihan maailmanlaajuisesti ihmetelty, että kun italialaisten alkutaival oli noin lupaava ja sitten se kaikki tyrehtyi kuin seinään. Mitä ihmettä tapahtui? Mikä sai aikaan taantumisen?
KAIKKI VIESTIT JOTKA ON AP NIMIKKEELLÄ LAITETTUJA ALOITUSVIESTIN JÄLKEEN, OVAT FEIKKI-APN
AP
Kävin tänä syksynä Firenzessä. Ihan mukava paikka, mutta en muista siellä nähneeni mitenkään erityisen komeita miehiä. Ehkä siksi, että olen hetero, joten en katsele kolmijalkaisia sillä silmällä.
Mies
Ap sinun on paras pysyä siellä Firenzessä ja elää siellä onnellista elämää tyylikläidrn ihmisten ympäröimänä.
Mitä tyydytystä saat siitä että tulet tänne haukkumaan ja mollaamaan suomalaisia? Tekisikö firenzeläiset noin?
Esteettisesti olen samaa mieltä ap:n kanssa- Suomessa harvemmin näkee kauneutta ympärillään. Pukeutumisessa on tavallista käyttää farkkuja aina ja kaikkialla, ja urheiluvaatteet ovat käytössä muussakin kuin urheilussa.
Toisaalta, Italiassa kauneus on suurempi arvo kuin vaikkapa Suomessa. Kauneutta arvostetaan, ja se huomataan. Paras esimerkkini on kun menin pakosta kauheassa flunssassa, meikittä, kuumeessa, rytkyt päällä ja tukka pesemättömänä korttelin kulmakauppaan. Vanha ukko jonossa katsoi minua ja hengähti "Che occhi di ghiaccio", mitkä jäänsilmät, ja oli kovin otettu perisuomalaisten vaaleansinisten silmieni kauneudesta. Huomasi siis vain sen ainoan pikkuisen kauniin palan, ja sanoi sen ääneen.
Italomamma
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]
Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Suomessa sensijaan mies ei uskalla tulla juttelemaan kuin kovassa tuiterissa ja silloinkin se on varmaan "anna pillua" tai kehutaan kuinka helvetisti on juonut... Voi, säälin teitä suomalaisia naisia.
[/quote]
"Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen.
Tämä on siis unelmasi ja näkemyksesi naisen ja miehen välisestä suhteesta - nainen näkee vaivaa ulkonäkönsä eteen miehen takia :( Surullista..
Toinen arvostaa sitä "bella bella" huutelua ja viheltelyä perään, itse arvostan enemmän sitä, että saan kulkea rauhassa ja että minua kunnioitetaan. Perään huutelu ja vislailu on kunnioituksen puutetta.
Toisekseen on pakko kysyä, että missä ihmeen räkälöissä ja porukoissa oikein pyörit, jos miesten käytös on tuota tasoa? Vastaavaan käytökseen en Suomessa ole törmännyt, ja olen sentään asunut täällä suuren osan elämästäni (sen loppuosan sitten keski-Euroopassa).
Italiassa vietettyäni aikaa noin vuoden päivät huomasin et miehet pukeutuu kaikki mustaan untuvatakkiin ja mustiin farkkuihin. Poikkeuksetta.
Mä oon aina ihan vitun kyllästynyt etelän lomien jälkeen siihen loputtomaan flirttailuun. En kaipaa, enkä tarvitse sellaista. Nautin, kun saan kulkea rauhassa (ainakin suomalaisten osalta) täällä kotimaassa.
"Anna pillua". What :D Liikutpa oudoissa paikoissa. Ite en ole tollasta kuullu missään, mutta voihan sekin olla mahdollista jossain hikisimmissä räkälöissä..
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 23:00"]
[/quote]
Onko ne Firenzen kadut siis täynnä flirttailevia sinkkumiehiä? Miksi he ovat sinkkuja kun ovat niin ihania miehiä? Vai ovatko he naimisissa ja perheellisiä, mutta silti flirttailevat kaikille naisille? Tämäkö on ihanaa?
t.mies vantaan martinlaaksosta
"Suomalaiset ovat aivan hirmuisen rumia ja tyylitajuttomia. Olen nyt asunut 11 vuotta Firenzessä ja tänne tullessa katukuva on aina pettymys.. Missä ovat ne tyylikkäät ja hyvännäköiset miehet?? Italiassa kadut tulvehtii niitä. Miehet osaa myös flirttailla ja arvostaa naisia, minkä ansiosta naisetkin näkevät paljon vaivaa ulkonäkönsä eteen."
Tyylikkyydestä en sano muuta kun sen että Pohjoismaissa on pakko ihmisten pukeutua sään mukaan, et ilmeisesti ole käynyt Helsingin keskustassa ainakaan jossa ihmiset ovat tyylikkäitä, tyylikäs kun ei tarkoita mitään Guccin laukkua. No voi että olet tainnut olla vasta 1 vuoden Firenzessa etkä 11 vuotta tai sitten olet ihan oikeasti täysin sokea!!!:D italialaiseen kulttuuriin kuuluu kehuminen, flirttailu ja naisten perään rakkaustunnusten ja kehujen hönkiminen. Ilman näitä kehuja jotkut italialaiset naiset eivät tuntisi itseään naisiksi ja jotkut taas vihaavat näitä imeliä limaisia kehujia jotka ovat useimmiten vaan p*llun perässä! no voi että ehkä sinäkin voisit Suomessa käydessä suunnata jonkun rakennustyömaan tai amiksen pihalle keikistelemään vähissä vaatteissa niin saattaisi joku ihan suomeksikin kehua sinua, kerta se on niiiin ihanaa ja hienoa!
minulla on italialainene exä enkä koskaan pystyisi kehumaan häntä hyvätapaikseksi. Mies kyllä kehuu naisia ja koko ajan laittelee nettiin kuvia alastomista naisista joita kohtaa eri puolella maailmaa. Siellä sitten italialaisten miesten matkaseksifoorumilla he arvostelevat naisten kroppia ja kuolaavat niitä. Kannattaa sinunkin tutustua gnoccatravelsin maailmaan niin eiköhän jo sinunkin silmäsi avaudu tähän "ihanaan kohteliaaseen italiaanomiesten maailmaan". Ja toinen hyvä esimerkki kohteliaasta italiaanosta olisi myös Berlusconi, kiva että tunnet tällaisen naista alistavan ja esineellistänä miehisen machokulttuurin sopivan sinulle, minulle kun se ei sopinut :)
Googlesta löytyy sellainen tilasto jossa lukee ketkä kansat ovat Euroopan tyytymättömimpiä avioliittoihinsa, kärkipäässä oli muuten Italia, jossa kaikilla ei ole varaa erota koska se on kallista.
Siellä etelä euroopassa onkin sitten kaikki muu pielessäen ikinä haluais joutua sairaanhoitoon siellä todella epähygieensisessä maassa. Ei ihmekään, että se espanjlaiashoitsukin sai ebolan kun oli niin huolimaton.
Kyllä me suomalaiset osataan puketua ihan riittävän hyvin ja osataan keskustella ja ollaan paljon rehellisempiä ja ahkerampia ku ne sonnapuhujaflirttaajat siellä pätkäukkojen maassa.
[/quote]
Hah! Täällä oli jo keksitty kaukoputki ja elettiin ihmiskunnan historian kulta-aikaa, kun Suomen alueella oli korkeintaan röllejä luolissa ja korkeintaan marjoja osattiin kerätä. Lääketiedekin lienee täällä kehitetty? Ap
[/quote]
Näin on. Sitten tuli arabit.
Mä en tykkä yhtään italialaisista miehistä. Ovat liian tummia ja liian kauniita. Että ei haittaa siis yhtään, ettei täällä ole sen näköisiä miehiä.
[/quote]
[/quote]
Jep. Suomessa oli valitettavasti turhan kiire yrittää pysyä elossa, ettei joutanut kaukoputkea keksimään.
Tulin juuri Italiasta, napolista. Kyllä siellä miehet kehui ja huuteli täysin erilaitavalla kuin suomessa. Ahdistavuuteen asti. Mutta myös täällä Tampereella, kun katson silmiin, hymyilen ja olen kohtelias, olen saanut SELVINPÄIN olevilta miehiltä kehuja. Kun on ystävällinen ja avoin, saa myös täällä huomiota. Omasta asenteesta kiinni. Mielestäni Italiassa miehet tuli liiankin iholle välillä.
Voi hitto ku kukaan ei huomioinu italianoa.mahtaa se vituttaa.