Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
161/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä ja netistä.

Vierailija
162/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Her Secret, Boozt ja Zalando.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NewYorkerilta ja Zalando etupäässä.. Alusvaatteet HerSecretistä

Vierailija
164/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, vielä 15 vuotta sitten kaupoissa oli runsaat valikoimat ja aina tuli uutta ja kivoja juttuja mitä tuli ostettua. Kaukana tämän päivän nyhjää tyhjästä. Tekis mieli kaupoissa sanoa, et mulla olis rahaa ostaa jotain, mut teillä ei kertakaikkiaan ole mitään järkevää myynnissä!

😁 Selkeä keski-ikäisyys on muutosvastarintaisuus. Haluaisi edelleen löytää jotain vanhaa ja tuttua.

Yllättävän hyvin löytyy vaatteita, kun kävelee Stockalle, Kekäleeseen, Sokokselle tai Haloselle. Seisot kopissa ja kerrot, mitä haluat niin ei tarvitse edes itse ravata kopin ja rekkien välissä.

Monipuolisesti kaikenlaista - tätiä, nuorten vaatetta, klassikkoa ja urheilullista.

Palvelu on se, mikä niissä maksaa eli useammat samat vaatteet saa kävelemällä johonkin muuhun ketjuliikkeeseen, mutten jaksa - se on se keski-ikäisyys.

Vierailija
165/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina leggingsit ja farkut Lidlistä. Näin jää enemmän varaa kivoihin yläosiin, joita nyt löytyy mistä milloinkin.

Yksi tumma virallinen jakkupuku löytyy, ja se on tärkeä: heti kun tuntuu, että alkaa kiristää, on painontarkkailun aika.

Vierailija
166/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, vielä 15 vuotta sitten kaupoissa oli runsaat valikoimat ja aina tuli uutta ja kivoja juttuja mitä tuli ostettua. Kaukana tämän päivän nyhjää tyhjästä. Tekis mieli kaupoissa sanoa, et mulla olis rahaa ostaa jotain, mut teillä ei kertakaikkiaan ole mitään järkevää myynnissä!

😁 Selkeä keski-ikäisyys on muutosvastarintaisuus. Haluaisi edelleen löytää jotain vanhaa ja tuttua.

Yllättävän hyvin löytyy vaatteita, kun kävelee Stockalle, Kekäleeseen, Sokokselle tai Haloselle. Seisot kopissa ja kerrot, mitä haluat niin ei tarvitse edes itse ravata kopin ja rekkien välissä.

Monipuolisesti kaikenlaista - tätiä, nuorten vaatetta, klassikkoa ja urheilullista.

Palvelu on se, mikä niissä maksaa eli useammat samat vaatteet saa kävelemällä johonkin muuhun ketjuliikkeeseen, mutten jaksa - se on se keski-ikäisyys.

Nimenomaan juuri Stockalta, Sokokselta ja Haloselta ei enää nykyään löydy mitään kivaa ja muodikasta. Tai edes uutta ja innovatiivista.

Kekäleen hinnat on aika suolaisia jos ei Vilaa halua ostaa.

Kerta toisensa jälkeen olen noiden nettisivutkin katsonut ja ennen liikkeessäkin käynyt mutta huonoksi on valikoima mennyt. En ymmärrä miksi kehut, kun noi on ihan selkeästi menneet alaspäin viime vuosina.

Vierailija
167/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin ompelemaan vaatteita itse. Kesti aika kauan, että opin tekemään siistejä ja istuvia, mutta olen ylpeä itsestäni. Ostan toki myös valmisvaatetta, esimerkiksi farkut Monkista, Lindexiltä teen löytöjä myös. Other storiesin vaatteista tykkään, mutta ne ovat siellä budjettini ylärajoilla.

Moni tuntuu tykkäävän lidlin vaatteista. Kaikki kokeilemani ovat olleet kaavoitettu 180-senttiselle kapelanteiselle, pienirintaiselle ja leveäharteiselle naiselle. Olen 160cm, pienirakenteinen, mutta rintava ja lanteikas, joten jätän ne suosiolla kauppaan. Laatu on kyllä yllättävän hyvä.

Olen melkein samanmittainen ja päärynämallinen. Yleensä minulle sopivat yläosat, mutta Lidlin pellavamekko on niin kapea pötkö isoimmassa koossa, että tiukille joutuvat meikäläisenkin pienet rinnat. Yhdet skinny-malliset farkut pystyin vetämään vain polveen asti.

Mutta tavalliset leggingsit, joustavat yläosat, alushousut ja sukat - ne ovat siellä hyviä. Ostan aina isoja kokoja, esim. alushousuissa, koska haluan mukavuutta ja mikään ei ole niin kamala kuin puristavat alushousut.

Lidlin leggingsit kestävät iät ajat ja olen testannut niitä parin euron leggingsejä melkein 30 laatuleggingseihin. Lidl voitti 100-0.

Vierailija
168/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n. 40v ja ostan H&M:stä sekä urheiluvaateliikkeistä. En pystyisi ostamaan jostain KappAhlista, liian isoja ja tätimäisiä vaatteita. Sama juttu monissa muissa valikoimissa esim. Stockalla.

Pysyn kaukana selkeästi nuorten muodista, koska mikään ei ole kamalampaa kuin nelikymppinen "teini".

Vierailija
169/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkkäiseltä, Tokmannilta tai Halpahallista tulee kuteet hankittua. Kenties pariisilaisten cocktail-juhliin eivät kelpaisi, mutta täällä suomalaisten arkielämässä eivät pistä silmään.

Vierailija
170/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä täältä voi tehdä löytöjä, Lindexiltä, H&M:n Premium Selection, joskus Stockmann ja tietenkin nettikauppojen valikoimaa tulee selattua. Klingelillähän on niitä aikuisten naisten vaatteita jos sen tyylistä haluaa.

Vierailija
171/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä.

Josko pikkuisen tarkennusta sais.

Sitäpaitsi kenkiä en halua netistä ostaa.

Älä täysin hylkää nettikauppoja kenkien osalta. Mulla on muutama suosikkimerkki, jota ostan netistä, koska tiedän, että ne istuvat ja lesti ja koot pysyvät vakioina. Ja parhaimmissa nettikaupoissa palautus on niin helppo tehdä. Näissä on myös hyviä alennuksia. 

Myös näin.

Vierailija
172/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

By Piasilla on liike Espoossa ja Tampereella, heidän neulemallistoista tykkään erityisesti (myös netissä).

Stokkalta aika monesti merkkeinä Andiata, Sand, Gant, Comma, cut&pret, noom ja ted baker).

Pari kertaa löytänyt hyvät arki/kesämekot Lidl valikoimasta. Lisäksi Lidl avokassukat ja tietyt sukkahousut päkiäpehmusteilla on olleet todella hyvät.

Kenkiä merkeiltä Gabor, Wonders ja Högl. Lenkkitossut erikseen. Muita kenkämalleja en edes katso koska niin monesti todennut että ei ke vaan sovi ja tunnu hyvältä. Kenkiä löytyy stokkalta tai Haloselta tai Espoon Ainoassa on/oli ainakin aiemmin pienempi kenkäkauppa.

Pellavamekoissa/tuotteissa ja muidenkin heidän tuotteiden osalta kiinnostaa merkit Purafinland, niinmundesign (Turku) ja Tarja Peura (Espoo).

Muualla jos pyörin ja etsin niin monesti sitä vaan joutuu toteamaan että ihan turhaa pyörimistä.

Vierailija
173/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, joskus pikku putiikit jos sellaisiin päädyn ja jotain tarpeellista tai silmää miellyttävää löytyy. Ai niin ja Stockmann, jos vaate pitää saada nopeasti ja vaatii sovittmaista. Stockman siksi,i että saman katon alla laaja valikoima.

Vierailija
174/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vestiaire collective, Sezane, Zalando, Boozt, Scandinavian outdoors, Partioaitta, Brooks brothers, Apranga (Virossa)

Vierailija
175/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMP

Vierailija
176/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiko

Marimekko

Mainio

Upea

R/H

Uhana

Vimma

H&M

Sportamore

Vila

Partioaitta

Footway

Cubus

Kappahal

Lindex

Onhan näitä… ikää 40, koko 38.

Vierailija
177/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain verkkokaupasta. Celbes, Klingel, Atelier, Joskus, Ellos

Rintaliivit Miss Mary merkit, muttei heidän omasta verkkokaupastaan, koska siellä palautus maksaa.

Vierailija
178/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialta mistä aina ennenkin/nuorempana olen ostanut, en ole ikinä osannut tehdä tästä ostopaikasta numeroa vaikka kai kuuluisi. Vero Moda, Mango, Lindex, Stockmann, Carlings, Vila, Guess...

Vierailija
179/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luhdan liikkeestä saan mieleisiä vaatteita ja kenkiä. Sen outlet myymälästä olen tehnyt upeita ja edullisia löytöjä!

Vierailija
180/1050 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate istuu päälle tai ei istu. Vaik olis miten mitat listalta oikein, ei ole takeita et nettikauppojen kuteet kävis päälle. Ja omat mitat ei joka kohdasta välttis sovi listakokoihin, sitte kinnaa ja lepattaa jne. Kauppa sisään, kauppa ulos, sitä se on kun etsit. Ja myymälät vähenee, lisäongelmia. On alettava vissiin teettämään vaatteet. Vanha kunnon räätälimeininki kunniaan.