Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Aleksi 13 oli tosi hyvä, kumpa laajentaisi Jyväskylään! Your face on ihan hyvä.
Tuurista! Viisas raha menee Keskiselle😉
Pluskokoisena ostan yleensä netistä (Cellbes, joskus Ellos ja Klingel). Joskus löytyy paitaa/tunikaa Prismasta tai Nansolta. Aikoinaan kävin Lindexissä ja H&M:ssä, mutta H&M:stä ei enää saa pluskokoja, joten se siitä.
Sovitan nettiostokset heti ja palautan jos olen yhtään epävarma materiaalista tai istuvuudesta.
Vierailija kirjoitti:
H&m ostin just neuletakin, collarit, hupparin ja pari toppia. Lenkkarit XXXL. En pukeudu villakangastakkeihin ja kiiltosaapikkaisiin.
N47
Sain juuri villakangastakin ja kiiltävät saapikkaat verkkokalvoilleni,terveisin huppariin ja tennareihin pukeutuva N 49. Merkit Acne,Tiger of Sweden ja Converse.
Atelier Golder Schnitt- tai sinne päin-
toimittaa tarkkojen mittojen mukaan vaatteita ja kenkiä.
NP-housukaupasta saa laadukkaita pitkiksiä.
Tokmanni, Puuilo, Rusta ja Halpa Hallu.
Pääosin ostan vaatteet matkoilla käydessäni Keski-Euroopasta, mutta korona-aikana on tullut etsittyä vaatteita Suomesta. Stocka on valitettavasti mennyt jo pitkään alaspäin, Kekäle on ollut positiivinen yllätys. Paras vaateliike löytyi kesälomareissulla Turusta, Stockan kanssa samassa korttelissa on pieni liike nimeltään Tigo. Pelkästään Tigon takia tuli tehtyä kesällä toinenkin reissu Turkuun.
Ostan netistä, koska siellä on paras valikoima. En muutenkaan tykkää juosta kaupoissa.
Tilaan esimerkiksi Zalandolta, Nansolta ja Ellokselta.
Max Marasta lähes kaikki vaatteet ja jonkun verran Muotikuusta (etenkin sen oman tuotannon vaatteissa on kaikenikäisille sopivia, mm Mari Kiviniemen vihreä jakku, jota käytti aikoinaan CNN haastatelussa oli sieltä ja Heidi Hautalalla olen nähnyt ko vaatteita; omistaja suunnittelee ja valmistetaan Turussa) ja Valkoisesta Elefantista (löytyy, kun katselee eikä käänny kannoilla ihan heti.
Vakiokengät olen hakenut myös ulkomailla asuessani Nectarinista. Aina samaa merkkiä ja lähes sama malli. Hyvät kävellä, kestävät , ei liukastele.
Stockalta satunnaisia valmistajasta riippumatta.
Ellokselta en osta heidän oman merkkisiä vaatteita, ne eivät istu minulle yhtään ja laatukin on heikohko.
Siellä on onneksi muitakin merkkejä tarjolla ja rintaliivit tilaan aina sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi 13 oli tosi hyvä, kumpa laajentaisi Jyväskylään! Your face on ihan hyvä.
Eikös se päinvastoin ole lopettamassa?
Nosh, Versonpuoti, Luhta, me&i, Zizzi
&other stories, selected femme, tiger of Sweden, sand, pura, acne, marimekko, filippa k, samsoe ja samsoe. Siinä muutama mitä ostan. Omistan rekillisen vaatteita, jotka kestävät kauan. Ennemmin yksi laadukas 100e t-paita, kuin 10 halpaa venuvaa kertakäyttöpaitaa.
Ollessani keski-ikäinen ostin kaikki vaatteeni sellaisesta herrainvaatehtimosta kuin "Osto- ja Myyntiliike Herman Härkönen! Nyt ketju on hävinnyt katukuvasta, mutta sieltä ostetut vaatteet kestävät vielä hyvin eläkepäivien vähäisen kulutuksen
Vierailija kirjoitti:
Olen läski, joten normaalikaupoista en läydä mitään. Lorellan tuotteet on kalliita ja varsinkin rennommat vaatteet tuppaa olemaan mallia säkki. Siksi ostan netistä saksalaisen Ulla Popkenin vaatteita. Merkkiä saa myös Lorellasta, mutta valikoima on surkea.
Riekerin kenkiä ostan myös verkkokaupasta, heillä mitoitus on silleen hyvä, että oma koko sopii mallista riippumatta.
Ulla Popkenilla on kivoja malleja ja kuoseja, mutta valitettavasti pehmeiden kankaiden laatu on äärimmäisen huonoa. Kangas haalistuu jo ensimmäisessä pesussa ja nyppyyntyy hetimiten. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Ollessani keski-ikäinen ostin kaikki vaatteeni sellaisesta herrainvaatehtimosta kuin "Osto- ja Myyntiliike Herman Härkönen! Nyt ketju on hävinnyt katukuvasta, mutta sieltä ostetut vaatteet kestävät vielä hyvin eläkepäivien vähäisen kulutuksen
”Herrainvaatehtimo” sopiikin kuvaamaan laatuliikettä.
Ostan Voglialta, Nansolta ja kerran pari vuodessa Ritva Fallalta jonka vaatteet on osoittautuneet yllättävän laadukkaiksi koska eivät kutistu eivätkä rypisty pesussa, ja ainakin tunikat häivyttää vatsan mukavasti. Hinnakkaita on mutta aika usein olen löytänyt alestakin. Kengistä parhaat on Riekerit Höglit.
Vintage ja second hand liikkeistä, kirpparilta enimmäkseen. Netistä vintage ja rock henkisiä reprovaatteita välillä.