Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Vila, Vero Moda, Kappahl, Esprit, Your Face, Henkkamaukka, nettikaupat.
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä viestiketjuja oikein keksii? Kai jokainen ostaa sieltä mistä itselleen mieleiset vaatteet löytyy, ei muuta kun ihmisten ilmoille kauppoja kiertelemään.
Autolla ajellu vaatteen perässä on mennyttä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hiljattain menin kauppaan katsomaan löytyisikö hyvä neulepusero minulle. No ei löytynyt! Kaikki reilusti navan yläpuolelle olevia kittanoita, mutta metriä leveitä tekeleitä. Normaalia neulepaitaa ei ilmeisesti enää valmisteta. Ostan siis lankaa ja puikot.
T. Aikuinen nainen
Eipä niissä vaatekaupoissa ole kuin tän hetkinen muoti. Jos etsit jotain itselle sopivaa, väristä, suosi verkkokirppiksiä.
Stockmann, CM-44, Vuitton, Ralph Lauren joskus.. aika paljon ostelen merkkituotteita matkoilta missä parempi tarjonta Prada, Gucci etc. Panostan laatuun ja tyylikkyyteen, nyt keski-ikäisenä siihen on varaa. En tilaile vaatteita netistä ollenkaan ei ole minun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gudrun Sjöden, Kapp'ahl, Lindex, Stockmann, Cellbes ja jotkin perusvaatteet Lidlistä (t-paidat, poolot, trikoot, lämpösukkikset, jumppavaatteet, muutama neuletakki).
Huh huh, varmaankin kauheat määrät rätei ja lumpui sun kodissas, plus villakoiria.😅
Vaatteita ei ole mitenkään paljon, mutta nuo ovat paikkoja, joista ne ostan. Gudrun Sjödenin vaatteet säilyvät mulla vuosikymmeniä, koska ovat hyvälaatuisia (useimmat) ja ajattomia. Mulla on yksi t-paita, jonka ostin 20 vuotta sitten, eikä se ole haalistunut eikä kulunut, vaikka on käytetty paljon.
Stockmannilta olen ostanut talvitakkini, samoin talvikengät.
(ei ol rätei eikä lumpui, paitsi siivouskomeros o rätei aik paljo, mut ei niitäkä liikka)
Gudrun Sjödenin vaatteet ovat aika heikkolaatuisia ja kulahtavat nopeasti. Oman kokemukseni vahvistaa kirpputorit. G Sjödenin ja COSin vaatteet ovat kirpputorille päätyessään niin silmiinpistävän huonossa kunnossa, ettei niitä voi ostaa.
Nykyään Gudrunin vaatteet ovat heikkolaatuisia. Ennen oli toisin, kuten sinäkin kerroit 20 vuotta vanhasta vaatteesta.
Mulla on kirpparilta ostettuja Gudrunin vaatteita pari eli neuletakki ja puuvillapaita/tunika. En tiedä yhtään, kuinka vanhoja ovat, mutta aivan uuden veroisia molemmat. Ei noita kulumaan saa millään.
Itse olen ne ostanut jo monta vuotta sitten. Uskoisin, että kestävät vielä vuosia tai jopa kymmeniä vuosia hyvänä.
Tokmannilta kaikille kolmelle ostamme vaatteet. On tavallista arkivaatetta ja koot myös aikuisille, eikä vain riisitautisille. Kyöstin kaupasta jo 30v.
Dresmannista kerran vuodessa, kun pierufarkut
hajoavat.
Dilling (alushousut, sukat, trikoot, alustopit ja t-paidat työvaatteiden alle - ekologista luomupuuvillaa edullisesti ja EU:ssa tehtyä)
Sukkamestarit (sukkia ostan myös täältä, Suomessa tehtyjä)
Lumingerie / Miss Mary (rintsikat; löytyy EU:ssa tehtyjä malleja)
Voglia (farkut, EU:ssa mm. Virossa tehtyjä)
Kotimaisista merkeistä:
Ommellinen
PaaPii
Verson Puoti
Nosh
> mm. huppareita, neuletakkeja
Saksalaiset verkkokaupat:
Hessnatur
Avocadostrore
> luomupuuvillaisia Euroopassa tehtyjä päällysvaatteita valitse tuolta
Teetä itselle se takki mittojen mukaan.
Nanso, R-collection, Marimekko
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisilla on pitkät alushousut jalassa ja joku poolo tai valkoinen paita juhlissa. Sanna Marin on 36-vuotias ja siis varhaiskeski-ikäinen rouva, ja hänelläkin on pitkät mustat alushousut suurissa konferensseissakin. Toinen puolisko keski-ikäisiä käyttää Marimekon värikkäitä puuvillakolttuja ja tunikoita, jotain unikkoa tai muuta kirjavaa räikeän väristä ja isokuvioista kangasta. Päällystakkina on tikattu navettatakkia muistuttava pitkä toppatakki Made in China, vihreä väriltään tänä vuonna. Noita vaatteita saa joka kaupasta esim. H & M-liikkeeestä; Marimekot sen firman omasta liikkeestä tai Stockkalta. Nuoret, keski-ikäiset ja vanhat kulkevat kaikki samannäköisissä vaatteissa nykyään. Ja kaikilla on rihkamakorvakorut roikkumassa korvista - kuin joulukuusen koristeet.
Ja kaikilla valkoiset vapaa-ajan kengät. Ihan kaikilla, ja kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään naisilla on pitkät alushousut jalassa ja joku poolo tai valkoinen paita juhlissa. Sanna Marin on 36-vuotias ja siis varhaiskeski-ikäinen rouva, ja hänelläkin on pitkät mustat alushousut suurissa konferensseissakin. Toinen puolisko keski-ikäisiä käyttää Marimekon värikkäitä puuvillakolttuja ja tunikoita, jotain unikkoa tai muuta kirjavaa räikeän väristä ja isokuvioista kangasta. Päällystakkina on tikattu navettatakkia muistuttava pitkä toppatakki Made in China, vihreä väriltään tänä vuonna. Noita vaatteita saa joka kaupasta esim. H & M-liikkeeestä; Marimekot sen firman omasta liikkeestä tai Stockkalta. Nuoret, keski-ikäiset ja vanhat kulkevat kaikki samannäköisissä vaatteissa nykyään. Ja kaikilla on rihkamakorvakorut roikkumassa korvista - kuin joulukuusen koristeet.
Ja kaikilla valkoiset vapaa-ajan kengät. Ihan kaikilla, ja kesät talvet.
Siis, tulee mieleen vähän sellainen gangsta meininki eli mustat vaatteet ja valkoiset kengät.
Ostan paljon netistä tai toki kivijalkamyylästäkin jos löytyy. Lempimerkkejäni on Marimekko, Nanso, Selected Femme, Esprit, Dorothy Perkins, Marks&Spencer, NoaNoa, PartTwo, Malene Birger, FilippaK ja jotkut Stockan omat brändit (Cut&Pret ja joku toinen). Olen kokoa 46 ja välillä on vaikea löytää kivoja vaatteita tässä koossa mutta noihin merkkeihun mahdun :).
Tuo Ulla Popken, ääh, tunikoita ja taas tunikoita.
Ei nykyään löydy laadultaan hyviä vaatteita. Vain omituisen mallisia rättejä, jotka kulahtavat heti (tai kulahtaisivat, siitä olen varma, en osta). Joten käytän vanhoja vaatteitani niin kauan kuin ovat siistejä, ehjiä ja mahtuvat päälle.
Marin ei todellakaan ole varhaiskeski-ikäinen vaan jo keski-ikäinen.
Osta Sellpysta. Vaatteen kunto on kerrottu ja voit palauttaa, jos ei ole sopiva tms.
Lisäksi oman myynnin voi käyttää ostoihin.