Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
901/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40-v ja kai siis keski-ikäinen.

Ostan vaatteeni 90% seuraavilta brändeiltä (ja mahdollisuuksien mukaan kivijalkaliikkeistä, joskus netistä)

-COS

-Arkett

- & Other Stories

- Filippa K

- Rag & Bone

- Tiger of Sweden

Vierailija
902/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppa tappaa kivijalkakauppoja. Itseäni miehenä ärsyttää, kun kivijalkojen valikoimat vaan heikkenee vuosi vuodelta. Haluaisin sovittaa hyvin istuvat vaatteet ammattilaisen avustamana ja saada ne samantien mukaan. Nettikaupasta pitää odotella, että ne huonosti istuvat vaatteet ensin saapuu ja sitten saa alkaa palauttamaan puolia niistä. Ihan hiton epäkäytännöllistä. Eikä myöskään asiantuntevaa makutuomaria.

Tyytymätön vaateshoppailija m40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40-v ja kai siis keski-ikäinen.

Ostan vaatteeni 90% seuraavilta brändeiltä (ja mahdollisuuksien mukaan kivijalkaliikkeistä, joskus netistä)

-COS

-Arkett

- & Other Stories

- Filippa K

- Rag & Bone

- Tiger of Sweden

Olen 50v ja aivan samat kaupat. Myös HM toimii toisinaan.

Vierailija
904/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torista, fyysisiltä kirppiksiltä (Relove ja vastaavat), käytettyjen vaatteiden putiikeista (myös matkoilla, mutta nythän ei ole päässyt reissuun), myös ulkomaisilta nettisivuilta (Vestiaire Collectove ym.) ja lisäksi Emmy ja Rekki. En osta oikein mitään uutena. Se on melkein periaate, kun maailmassa on niin paljon tavaraa. Löytyy laadukkaampaa halvemmalla myös.

Tokmannilta. Eikös se ookki, se sellainen luin ennen oli 'köyhienStokkaksi'-sanottu tavara(talo)putiikki? Noissa kirppareissa kun ei oo kokojakaan jotka enää sopisi näin keski-ikäisen ihmisen vartalolle. Siksi tuolla koko- ja hintapolitiikka kohtaavat suht kivasti.

Vierailija
905/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin kirpparilta.

Ostan yleensä luonnonkuituja ja merkkivaatteita. Mulla on tietyt merkit, joista tiedän heti, että sopii ja ne kestää. Olen ostanut noin jo varmaan 10 v. ja saanut kerättyä vaatevaraston, joka riittää loppuiäksi.

Tytär nappaa aina väliin jotain käyttöönsä, joten kelpaa nuoremmillekin. Usein kysellään, mistä ostin eli varmaan ovat ihan hyvännäköisiä, eikä näy, että voivat olla jopa yli 10 vuoden takaista mallistoa.

Laatu kestää, jos pitää huolta vaatteistaan ja kun olen näin tehnyt vuosikausia, säästetty rahamäärä on valtava. Voin käyttää ne rahat muuhun tai säästää.

Miksi ostaisin huonolaatuisen uuden akryylineuleen kalliimmalla kuin mitä maksan käytetystä villa- tai puuvillaneuleesta., joka on kuitenkin ihan uuden veroinen edellisen omistajan jäljiltä?

Vierailija
906/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä:

Ostin juuri Zarasta bleizerin ja housut

On zara appi klikkailen vaatteet sieltä tulee paketti kotiovelle ens vkolla.

Vierailija
907/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappahlista usein

Vieläkä se on olemassa???

Vierailija
908/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kerran vuodessa Pariisissa ostoksilla.

Vierailija
909/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gudrun Sjöden, Kapp'ahl, Lindex, Stockmann, Cellbes ja jotkin perusvaatteet Lidlistä (t-paidat, poolot, trikoot, lämpösukkikset, jumppavaatteet, muutama neuletakki).

Huh huh, varmaankin kauheat määrät rätei ja lumpui sun kodissas, plus villakoiria.😅

Vaatteita ei ole mitenkään paljon, mutta nuo ovat paikkoja, joista ne ostan. Gudrun Sjödenin vaatteet säilyvät mulla vuosikymmeniä, koska ovat hyvälaatuisia (useimmat) ja ajattomia. Mulla on yksi t-paita, jonka ostin 20 vuotta sitten, eikä se ole haalistunut eikä kulunut, vaikka on käytetty paljon.

Stockmannilta olen ostanut talvitakkini, samoin talvikengät. 

(ei ol rätei eikä lumpui, paitsi siivouskomeros o rätei aik paljo, mut ei niitäkä liikka)

Gudrun Sjödenin vaatteet ovat aika heikkolaatuisia ja kulahtavat nopeasti. Oman kokemukseni vahvistaa kirpputorit. G Sjödenin ja COSin vaatteet ovat kirpputorille päätyessään niin silmiinpistävän huonossa kunnossa, ettei niitä voi ostaa.

Vierailija
910/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoustalosta (nyk. Tokmanni) ostin 80-luvun lopulla vaatteeni ja sen verran hyviä on olleet että sen jälkeen ei ole tarvinnut vaatekaupoilla käydä.

Vierailija
911/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostele enää vaatteita. Entisiä rytkyjä on ihan tarpeeksi. Käytän ne aivan loppuun.

Vierailija
912/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin suomalaista Verson puoti esim hyvät mittataulukot.Kaupoista välillä löydän tuttuja farkkumerkkejä,ostan varastoon.Kengissä suosin myös tuttuja ja hyviksi havaittuja,niitä on sitten rohjennut tilata myös netistä. Jos pysyy samoissa mitoissa,kestävät pitkään oikein hoitaen

Vierailija
913/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan netistä. Olen aika pienikokoinen, joten esimerkiksi Prisman vaatteet yleensä isoja itselleni.  Vaikea löytää xs-kokoisia aikuisen naisen vaatteita ainakaan täällä olevista kaupoista.

Vierailija
914/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gudrun Sjöden, Kapp'ahl, Lindex, Stockmann, Cellbes ja jotkin perusvaatteet Lidlistä (t-paidat, poolot, trikoot, lämpösukkikset, jumppavaatteet, muutama neuletakki).

Huh huh, varmaankin kauheat määrät rätei ja lumpui sun kodissas, plus villakoiria.😅

Vaatteita ei ole mitenkään paljon, mutta nuo ovat paikkoja, joista ne ostan. Gudrun Sjödenin vaatteet säilyvät mulla vuosikymmeniä, koska ovat hyvälaatuisia (useimmat) ja ajattomia. Mulla on yksi t-paita, jonka ostin 20 vuotta sitten, eikä se ole haalistunut eikä kulunut, vaikka on käytetty paljon.

(ei ol rätei eikä lumpui, paitsi siivouskomeros o rätei aik paljo, mut ei niitäkä liikka)

Gudrun Sjödenin vaatteet ovat aika heikkolaatuisia ja kulahtavat nopeasti. Oman kokemukseni vahvistaa kirpputorit. G Sjödenin ja COSin vaatteet ovat kirpputorille päätyessään niin silmiinpistävän huonossa kunnossa, ettei niitä voi ostaa.

Nykyään Gudrunin vaatteet ovat heikkolaatuisia. Ennen oli toisin, kuten sinäkin kerroit 20 vuotta vanhasta vaatteesta.

Vierailija
915/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Your face, pääsääntöisesti Ril's vaatteita, ja Boozilta muut merkit.

Vierailija
916/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä hiljattain menin kauppaan katsomaan löytyisikö hyvä neulepusero minulle. No ei löytynyt! Kaikki reilusti navan yläpuolelle olevia kittanoita, mutta metriä leveitä tekeleitä. Normaalia neulepaitaa ei ilmeisesti enää valmisteta. Ostan siis lankaa ja puikot.

T. Aikuinen nainen

Näitä onneksi löytää.

Esimerkiksi Snurre, Nurja, Titityy

Vierailija
917/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miesten kävelykenkiä ei saa Suomessa oikeastaan kuin Helsingistä ja Turusta. Tästä syystä tilaan yleensä Englannista tai ostan työmatkoilla pk-seudulta tai ulkomailta.

Vierailija
918/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta pääosin ostan vaatteeni, mutta tarkkana saa olla, kun myynnissä on niin paljon reikäisiä ja tahraisia vaatteita. Merkkeinä on useamman kerran ollut Nosh, Marimekko, HM, Cos, KappAhl. Katson lähinnä, että vaatteissa ei ole yhtään polyesteriä, ne on niin epämukavia käyttää. Paidat mieluiten 100 % puuvillaa. Villapaidoissa tulee liian kuuma. Ulkotakeissa täytyy olla kunnon vetoketju.

Vierailija
919/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään Gudrunin vaatteet ovat heikkolaatuisia. Ennen oli toisin, kuten sinäkin kerroit 20 vuotta vanhasta vaatteesta.

Kyllä minulla on uudemmatkin ihan kohtuullisen hyvälaatuisia. Huonompiakin on, kalliitakin merkkejä.

Vierailija
920/1050 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä viestiketjuja oikein keksii? Kai jokainen ostaa sieltä mistä itselleen mieleiset vaatteet löytyy, ei muuta kun ihmisten ilmoille kauppoja kiertelemään.