Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
781/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappahl, Lindex, Prisma, kirppikset

Vierailija
782/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja varmaankin yritti sanoa, että mistä te vähän paremmat ihmiset ostatte vaatteenne. Täällähän keski-ikäisyys tarkoittaa yhtä kuin varakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosh, Niinmun, Nanso, Marimekko, Masai.

Joskus Voglia, Lorella ja Alpa.

Vierailija
784/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandolta, Haloselta, Lindexiltä, H&M:ltä, Aleksi13:sta, Your Facesta, Espritiltä, Kappaalilta, Tokmannilta, Prismasta, siis lähinnä niistä, mitä löytyy Sellon kauppakeskuksesta ja netistä.

Vierailija
785/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan nykyään vaatteeita vain tarpeeseen - vähän mutta hyvää laatua. Käyn viikonloppureissuilla Köpiksessä ja Milanossa tai yhdistän shoppailun työreissuihin.

Usein tilaan myös vaatteita netistä: Boozt ja Zalando toimii hyvin, kun ostat brändejä joita olet käyttänyt ennen ja tiedät kokosi. Myös kengät on simppeli ostaa netistä samalla periaatteella.

Vierailija
786/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinyt vuosikausia korvaajaa viime vuosituhannella ostamalleni talvitakille, mutta ei löydy mieluista.

Alkaa olla jo niin rispautunut, että koirat kusee pian kintuille.

Nykytakki on: ei povitaskua lainkaan tai se on sytkärin kokoinen, valtava karvareunuksinen huppu, hihaan mahtuu al dente spagetti, vetoketju on suunniteltu niin, että sen väliin menee aina se lipare siinä edessä, 

kauluksen leikkaus on sellainen, että se nousee raapimaan poskea.

Miesten takeista kyse siis, näissähän on valikoimakin aika suppea. Kai tässä pitää alkaa etsimään työvaatepuolelta Snickersiä tai Dimexiä..

Vuosikausia etsinyt!?

Kaupathan on pullollaan miesten takkeja.

Helly Hansen, Makia, Haglöfs, Fjällräven, Construe, CapHorn, kaikki Stadiumit, xxl:t Sokokser Stockat pullollaan. Malleja on pitkiä, lyhyitä, hupulla tai ilman. Teknistä kangasta tai villakangasta, untuvalla tai vanulla.

Hinnat n.100 eurosta ylöspäin

Outoa, jos et löydä.

Vierailija
787/1050 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta pitkälti. Suomessa Volt on ihan Ok ketju ja Stockmann. Juuri ostin Joutsenen talvitakin niiden omasta myymälästä.

Ulkomailla olenkin sitten kaikilla merkeillä omat kaupat; Gucci, D&G, Armani, Prada ja monia muita vähemmän tunnettuja merkkejä.

-m42

Vierailija
788/1050 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen ongelma tämä nettikaupan yleistyminen on. Erityisesti jos haluaa hyvin istuvia oikean kokoisia vaatteita.

Ostan nykyisin takkeja Stockmannilta Helsingistä koska ne on pakko sovittaa. Aina ei sopivaa löydy.

Laadukkaita kenkiä, housuja, mekkoja ja neuleita jotka myös pitää sovittaa löydän todennäköisimmin Nectarinen putkiikeista (kenkäkauppa ja vaatekauppa erikseen) Helsingistä Iso-Roobertinkadulta. Onneksi näitä hyviä putkiikkeja vielä löytyy.

Sokokselta olen ostanut lähinnä alusvaatteita. Tämä siksi että valikoima on ollut melko laaja ja Sokoksella on ollut parhaat sovituskopit joissa yleensä vielä on ollut hyvin tilaa.

Muualta Suomesta löytyy myös hyviä kauppoja.

Porissa Ratsula on erinomainen kauppa, kuin pieni Stockmann, mutta valikoima on usein jopa parempi. Ehdottomasti kaupungin paras ostospaikka.

Jyväskylässä Kekäle on ollut perinteisesti paras kauppa.

Nettikaupoista kuten Booz tai Zalando ostan lähinnä urheiluvaatteita sekä tuttujen merkkien vaatteita ja kenkiä joiden koko on tiedossa tai hyvin ennustettavissa. Jos olen löytänyt hyvät kengät saatan ostaa netistä vastaavan toisen parin.

Boozilla on nopea toimitus ja helppo palautus. Zalando on hitaampi ja hankalampi, mutta valikoima on hyvä..

Siis tuo verkkokauppa oli Boozt, ei Booz,

Mutta kyllä vaate pitää sovittaa ja mielellään niin että menee koppiin 10 vaatteen kanssa ja ostaa vain sen parhaan. Erityisesti alennusmyynneissä. Muuten tulee huonoja ostoksia joita ei pidä.

Vierailija
789/1050 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen ongelma tämä nettikaupan yleistyminen on. Erityisesti jos haluaa hyvin istuvia oikean kokoisia vaatteita.

Ostan nykyisin takkeja Stockmannilta Helsingistä koska ne on pakko sovittaa. Aina ei sopivaa löydy.

Laadukkaita kenkiä, housuja, mekkoja ja neuleita jotka myös pitää sovittaa löydän todennäköisimmin Nectarinen putkiikeista (kenkäkauppa ja vaatekauppa erikseen) Helsingistä Iso-Roobertinkadulta. Onneksi näitä hyviä putkiikkeja vielä löytyy.

Sokokselta olen ostanut lähinnä alusvaatteita. Tämä siksi että valikoima on ollut melko laaja ja Sokoksella on ollut parhaat sovituskopit joissa yleensä vielä on ollut hyvin tilaa.

Muualta Suomesta löytyy myös hyviä kauppoja.

Porissa Ratsula on erinomainen kauppa, kuin pieni Stockmann, mutta valikoima on usein jopa parempi. Ehdottomasti kaupungin paras ostospaikka.

Jyväskylässä Kekäle on ollut perinteisesti paras kauppa.

Nettikaupoista kuten Booz tai Zalando ostan lähinnä urheiluvaatteita sekä tuttujen merkkien vaatteita ja kenkiä joiden koko on tiedossa tai hyvin ennustettavissa. Jos olen löytänyt hyvät kengät saatan ostaa netistä vastaavan toisen parin.

Boozilla on nopea toimitus ja helppo palautus. Zalando on hitaampi ja hankalampi, mutta valikoima on hyvä..

Nectarinesta Iso-Roballa Helsingistä löytää samoja perusmerkkejä kuin Stockkalta, mutta valikoidusti ne parhaiten istuvat ja tyylikkäimmät mallit. Hyviä vaatteita töihin jos joutuu tapaamaan asiakkaita tai istumaan kokouksissa.

Korkeavuorenkadulta Helsingistä Lillysta ja Lallysta olen löytänyt toisinaan juhlavampia ja siistimpiä vaatteita. Hienoimpiin juhlien pitemmät mekot on löytyneet Valkoisesta Elefantista samalta kadulta.

Vierailija
790/1050 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt joku vaatteita ostaa. Haluaisin vinkkejä.

Itse olen vanhempi ihminen ja olen ostanut vaatteita ja kenkiä Haloselta. Viimeksi kyllä löysin erinomaiset farkut Kierrätyskeskuksen myymälästä  8 eurolla. 

791/1050 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halonen sentään vielä on olemassa. Siellä on hyvä valikoima kenkiä ja takkeja. Aleksi 13 oli hyvä, harmi kun lopettivat.

Itse löydän fidasta ja uffista tosi hyvin kaikkea kivaa, myös merkkivaatteita. Helsingissä on second hand -liikkeissä tavaraa paljon ja se liikkuu. Koivukylän kierrätyskeskus on mulle aarreaitta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
792/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä kannattaa Haloselta katsastaa.

Vierailija
793/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gucci, Prada, Balenciaga, Givenchy, Dior, Versace, Yves Saint Laurent, Salvatore Ferragamo

Vierailija
794/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cos, M&S, Me+Em, Hush, Nanso, Massimo Dutti, Uniqlo, Zara. Kengät Sketchers, Kurt Geiger? M&S ja Stuart Weitzman.

N51

Vierailija
795/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressmann. Käytännössä kaikki sieltä. Farkut, puvut, kauluspaidat, alushousut, neuleet jne. Kenkiä ostan sieltä missä sattuu sopivat kohdalle. Solmiot ostan yleensä ulkomailta, koska siellä on niihin erikoistuneita liikkeitä ja valikoimat hurjasti paremmat! 

Yleensä ihmiset ei meinaa millään uskoa, että kuljen dressmannin vaatteissa, mutta ne on parhammillaan oikein laadukkaita ja kestäviä. Hutejakin toki osuu välillä kohdalle.

Vierailija
796/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka marketeista, auto autokaupasta, vaatteet vaatekaupasta, jalkineet kenkäkaupasta

Vierailija
797/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellpy, primakuntoista käytettyä vaatetta.

Vierailija
798/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marks & spencer sokoksella tarjoaa hyvää perusvaatetta, esim. Housut ja neuletakit.

Zarasta löytyy vähän trendikkäämpää.

Triplassa on kekäle, pieni, mutta hyvää vaatetta.

Ja löytyyhän ne merkit stokkaltakin, pienempi paikka kuten itis, on helpompi.

Joo nuo vinkithän toimiikin Hangosta Utsjoelle.

Alottajahan kysyi pääkaupunki-seudulta. Luetun ymmärtäminen ..

Vierailija
799/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netistä tietenkin kirjoitti:

Ostan nykyään vaatteeita vain tarpeeseen - vähän mutta hyvää laatua. Käyn viikonloppureissuilla Köpiksessä ja Milanossa tai yhdistän shoppailun työreissuihin.

Usein tilaan myös vaatteita netistä: Boozt ja Zalando toimii hyvin, kun ostat brändejä joita olet käyttänyt ennen ja tiedät kokosi. Myös kengät on simppeli ostaa netistä samalla periaatteella.

Suomessa on tylsää, kun joka paikassa on tasan ne samat Lindexit ja Henkkamaukat. Kourallinen liikkeitä ja niistä pitäisi valita. Joten valitettavasti itsekin olen alkanut tekemään ostoksia paljon juuri matkoilla käydessä.

Vierailija
800/1050 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan UFFin tasarahapäiviltä.

Ette arvaisi, kun minua katsotte. Sieltähän saa kaiken tasoisia vaatteita, kun jaksaa penkoa tärpit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme