Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa KOMERO?

Vierailija
26.08.2024 |

Minun mielestä komero on vanha, lautaseinäinen "kaappi". Miehen mielestä komero voi tarkoittaa vaikka Ikean uutta vaatekaappia, eli kaikki kaapit on komeroita.

Entä sun mielestä? 😄

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se futari. Joel Komero

Vierailija
2/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Vaatekomero. Olisiko eroa eri murrealueiden välillä, minulla on kierot, savolaiset sukujuuret, vaikka olen asunut lähes koko elämäni pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan irtokaapistakin voidaan käyttää sanaa komero, mutta itse käytän sitä asunnon rakenteisiin liittyvistä säilytystiloista. 

Vierailija
4/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komero on kiinteä osa asuntoa, ei mikään liikuteltava kaappi, esim. vaatekomero, siivouskomero.

Vierailija
5/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kaapit on komeroita mun mielestä.

Vierailija
6/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivun miehesi kannalle. Esimerkiksi makkarin vaatehuone on komero. Ja muukin kaappi jossa on vapaata tilaa hyllyistä, mutta on myös hyllyjä, on komero. Saa toki hyllyllinenkin kaappi olla komero jos silta tuntuu. Mummohikikomori komerossa kommandopipon ja komodovaraanin kanssa, kiva sanalaikki.

Vierailija
7/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta komero on ikäänkuin pieni vaatehuone tai vaatekaappi, mutta kiintokalusteena. Itselleni Ikean kaappi ei edusta komeroa. 

Vierailija
8/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillokomero. Mitä kaikkea voi komeroista löytyä.

Vierailija
9/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arkkitehti ja minusta komerossa on väliseinämateriaalista tehdyt seinät ja pieni ovi (oikea väliovi) /seinään kokonaan upotettu kaappi. Komero ei ole siirrettävissä ilman purkamista. 

Kaappi= kalusteseinät 

Toki vain mielipiteeni 

Vierailija
10/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta komero on ikäänkuin pieni vaatehuone tai vaatekaappi, mutta kiintokalusteena. Itselleni Ikean kaappi ei edusta komeroa. 

Jos se on tarpeeksi suuri tai tilava, voisiko sekin muuntua komeroksi. Ja jos kiinnitetään seinään ja lattiaan. No kaappi on kaappi. Vitriini taas eri.

Vierailija
11/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

komero on kiinteä osa asuntoa, oma pieni huoneensa tai huoneessa syvennys seinässä tms. 

Vierailija
12/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi, mutta mies ei täälläkään erota komeroa ja vaatekaappia toisistaan. Ei sentään keittiön kaappeja väitä komeroiksi.

Vierailija
13/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on tarpeeksi suuri tai tilava, voisiko sekin muuntua komeroksi. Ja jos kiinnitetään seinään ja lattiaan. No kaappi on kaappi. Vitriini taas eri.

Ei irtokaluste oli komero vaikka sen pulttaisi ja liimaisi seinään. Erityisesti vanhoissa rintamamiestaloissa on komeroita, ja nämä ovat siis osa talon rakenteita. Myös pienissä yksiöissä on keittokomeroita. Tämä siis oma mielipiteeni vain.

Vierailija
14/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä Esko Komero. 

Vierailija
15/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut lapsena omakotitalossa, joka oli rakennettu joskus 1950-luvun lopulla, ja oli semmonen harjakattoinen kaksikerroksinen talo.  Meillä keittiössäkin oli ruokakomero, joka oli ihan huoneistokorkuinen kattoon asti, ja sinne pystyi astumaan sisään ruokakomeron hyllyiltä ottamaan elintarvikkeita. Meillä oli kaksi eteistä, ja sisäeteisessä oli sellainen kylmäkomero ruokatarvikkeille.  Pihalla oli kellari, ja jääkaappi hommattiin keittiöömme vasta 60-luvun loppupuolella.  Pakastimesta ei ollut vielä tietoakaan siihen maailman aikaan.  Keittiön viileäkomeroon rakennettiin sen jälkeen wc-tilat.

Vierailija
16/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole oikeaa vastausta. Murrealueiden eroja. 

Itse olen miehesi kannalla.

Vierailija
17/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterin eka oma huone oli rapunaluskomero.

Vierailija
18/26 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S Oli meillä myös vaatekomeroita eli vaatekaappeja.

Kirjoittaja: 15

Vierailija
19/26 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelijä Esko Komero. 

Muistat väärin.

Kyllä hän on Esko Potero.

Vierailija
20/26 |
27.08.2024 |