Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Budget siis ulkoiluun, kivoja takkeja löytynyt ja kenkiä sieltä ulkoiluun, urheiluun.
Käyn normaalisti kerran vuodessa Pariisissa ja Milanossa vaateostoksilla. Suosikkikauppojani ovat Elie Saab, Hermès, Fendi ja Prada. Via Montenapoleonelta tarttuu yleensä jotain muutakin mukaan.
n48
Hyviä 170 cm farkkuja olen löytänyt esim. Lindexin lastenosastolta. Nyt vaan rupeavat senttikoon farkutkin olemaan isoja, kun lapset paisuvat ja vaatekoot sen mukana...
Paitoja ompelen itse. Saa istuvia ja uniikkeja vaatteita, joita ei ole muilla.
En osta, varastan/ryöstän nikkarit opetti.
Shein, H&M, Veromoda, Vila yms
Vierailija kirjoitti:
Käyn normaalisti kerran vuodessa Pariisissa ja Milanossa vaateostoksilla. Suosikkikauppojani ovat Elie Saab, Hermès, Fendi ja Prada. Via Montenapoleonelta tarttuu yleensä jotain muutakin mukaan.
n48
Juu ihan varmaan unissas.
Ostan vintagea, klassisia istuvia leikkauksia ja vahvoja laadukkaita kankaita, kestää aikaa. Jatkuvasti tulee joku kysymään mistä tuollaisia löytää. Ainoa miinus on se, että entisajan ihmiset olivat paljon hoikempia kuin nykyään ollaan, joten sopivien löytäminen voi viedä aikaa. Pikkuhiljaa olen kuitenkin saanut rakennettua lähes täydellisen vaatekaapin sisällön.
Mihin sitä vaatetta niin kauheasti tarvitsee. Itse pyrin ostamaan kaikki paitsi alusvaatteet ja sukat kirpputorilta, joko netistä tai livenä.
On aivan vastuutonta kerryttää joka sesonki sitä lumppujätteen määrää mikä kertyy lopulta kaatopaikoille.
Ja se joka luulee että kuljen itse huonoissa vaatteissa, voi miettiä uudelleen. Kirpputoreilla on nykyään aivan pilvin pimein uudenveroisia vaatteita, myös laatumerkkejä. Viimeksi ostin nanson tunikan 2€ ja Marimekon tunikan 30€. Täysin käyttämättömän oloisia, ehkä olleet myyjille vääränkokoisia.
Omaa kulutustaan kannattaa miettiä, eikä vaan sokeana toistaa omien vanhempien kaavaa.
N51
Tehtaanmyymälät, ystävämyynnit, Prisma, Citymarket
Koko haitari käytössä Stockmannista New Yorkeriin...
Vila ja Vero Moda, Selected Femme. Netistä yleensä tilaan.
Enää ei löydy edes kunnos kalsareita (hakenut joka paikasta)...ennen Vendi-merkillä (Tokamannin merkki) oli hyviä nyt sellaoiset napa paljaana-kalsarit....enää ei tosiaan löydy hyvää arkivaatetta mistään....
Kirppareilta suurimman osan, zizzistä jotain, prismastakin joskus jotain.
Viimeksi new yorkerista farkkuja CIS 55m
Aliexpress, H&M, Zara, Tokmanni, Liddle, Prisma
Vierailija kirjoitti:
Ostan vintagea, klassisia istuvia leikkauksia ja vahvoja laadukkaita kankaita, kestää aikaa. Jatkuvasti tulee joku kysymään mistä tuollaisia löytää. Ainoa miinus on se, että entisajan ihmiset olivat paljon hoikempia kuin nykyään ollaan, joten sopivien löytäminen voi viedä aikaa. Pikkuhiljaa olen kuitenkin saanut rakennettua lähes täydellisen vaatekaapin sisällön.
Hienoa! Itsekin voisin tässä kohtaa kysyä (ketjun hengessä): "mistä sellaisia saa?" eli mistä löydät vintagevaatteesi.
Netistä, aika usein Zalandolta. Viimeksi Tommy Hilfigerin omasta nettikaupasta.
Pullukkana ,täytyy käydä aina kokeilemassa ja hypistelemässä kangas..Koot teiniliikkeissä on aina kokoaan pienempiä ,painan 70kg.Koot 38-42.Oon löytäny vaatteita isoista marketeista.
Prismasta, tokmanni, Budgeg, mistä kiva- hyvä sattuu silmään. Turhaan en osta mitään vaatetta.