Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?

Vierailija
13.09.2021 |

Tai kengät?

Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.

Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.

Kommentit (1050)

Vierailija
721/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosh. Helppo ostaa netistä kun joka vaatteesta kerrottu kaikkien kokojen mitat. Ja ovat laadukkaita ja näyttävät hyviltä pesunkin jälkeen.

Vierailija
722/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klingeliltä olen ostanut kaikenlaista, myös käyttötavaraa, mutta enpä osta enää. Tuli sähköpostia, että Klingel lopettaa toimintansa Suomessa. Ei kannata enää. Harmi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna ostanut tasan kaksi vaatetta (alusvaatteita ei lasketa).

Kun ostaa laatua ja ajattomia malleja niin useammin ei tarvitse. Ympäristö kiittää.

Mistä ostit ja mitä?

Vierailija
724/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika jotenkin lässäytti koko vaatehuuman. Ehkä myös vaatejättien paljastukset siitä, että polttavat hyvää myymättä jäänyttä tavaraa tuhansin kiloin. Ja että vettä menee esimerkiksi farkkujen valmistukseen tolkuttomat määrät. Ja etätöissä pärjää collegehousuissa ja teepparilla niin kauan kuin taloja vielä on varaa lämmittää. Jopa linnanjuhlissa kaikilla kierrätysvaatetta päällä. Mihin tämä maailma on menossa?!

Vierailija
725/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frankfurtista Zieliltä on tullut ostettua paljon.

Vierailija
726/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti KP seuduilta puuttuu yksityiset putiikit ja yksillöllisyys. Ketjuja ketjun perään ja huonoa laatua. Olen ostanut Euroopasta Orsyn  ja C&A Jessika merkkiä.  Laadukkaita ja yksilöllisiä. Eikä hintakaan ole paha. Tiedän ekologisuus kaukana....

Laadukkaita? Taidat vähän huijata. 

Vierailija
727/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, vielä 15 vuotta sitten kaupoissa oli runsaat valikoimat ja aina tuli uutta ja kivoja juttuja mitä tuli ostettua. Kaukana tämän päivän nyhjää tyhjästä. Tekis mieli kaupoissa sanoa, et mulla olis rahaa ostaa jotain, mut teillä ei kertakaikkiaan ole mitään järkevää myynnissä!

Kyllä siellä kaupoissa on vieläkin uusia ja kivoja juttuja 15v nuoremmille.

Vierailija
728/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksiltä olen tehnyt löytöjä. Upean villakangastakin, joka näyttää käyttämättömältä ostin jokin aika sitten.

Kierrätän kaikkea.

Vein laukkuja kassillisen kierrätykseen, kun en ole niitä pariin vuoteen käyttänyt.

Vierailija
729/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut tänä vuonna vaatteita ja kenkiä Zalandolta, Torista, Bootzletista, Stadiumilta, Sokokselta ja Balmuirilta. Zalandolta perusvaatteita ja kenkiä. Torista laadukkaan käytetyn juhlamekon. Bootzletista merkki t-paitoja poistohinnoilla, Stadiumilta salivaatteita Sokokselta farkut ja Balmuirilta maailman ihanimman kashmirneuleen. Se oli kallis, mutta kestää vuosia.

Vierailija
730/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppiksiltä olen tehnyt löytöjä. Upean villakangastakin, joka näyttää käyttämättömältä ostin jokin aika sitten.

Kierrätän kaikkea.

Vein laukkuja kassillisen kierrätykseen, kun en ole niitä pariin vuoteen käyttänyt.

Minä juuri syksyllä vein kirppikselle villakangastakin, joka jäi hyvin vähälle käytölle. Meni heti kaupaksi. Ei vaan enää tuntunutkaan omalta tyyliltä niin mitä sitä kaapissa hilloamaan. Toivottavasti siitä on iloa seuraavalle omistajalle.

Vierailija
731/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo olisi ostaa, jos olis S tai edes M. Jostain syystä kaupat ostaa sisään liian vähän L kokoisia vaatteita, kun ne on aina loppu. Luulisi, että sitä kannattaisi ostaa vähän enemmän mikä menee. Usein rekissä roikkuu joku kymmenen s koon vaatetta eikä muuta.

Vierailija
732/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupasta Asket.com- nimisestä liikkeestä. Siellä on pysyvä mallisto hyvällä mitoituksella tehtyjä laadukkaita neuleita, puseroita, t-paitoja ja farkkuja. En ole mekkoihminen 😀. Hinnat ovat kohtuulliset siihen nähden, että mallit ovat ajattomat ja laatu hyvä. Inhoan ketjuliikkeissä olevaa muotia, esim ne soppakulhossa uivat leveät hihat ovat yök.

Vierailija
733/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset ostako noiden isojen riistoyritysten vaatteita, vaan kannattakaa kotimaista!

Vierailija
734/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrods lontoo siellä on kaiken hintaista ja laadukasta.

Vierailija
735/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Lontoossa vaateostoksilla. Vielä 60 ja 70 luvulla Helsingistä sai laatutavaraa, ei enää.

Vierailija
736/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekosta mekkoja, hameita ja puseroita Sokoksesta, Prismasta tai missä nyt vastaan tulee. Kengät jostain missä enemmän malleja, muutamat vakimerkit missä sopiva lesti. Hyvin vähän ostan, paljon jo henkareissa roikkumassa. Muut arvot tärkeämpiä kuin vaatteet ja shoppailu.

Vierailija
737/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna ostanut tasan kaksi vaatetta (alusvaatteita ei lasketa).

Kun ostaa laatua ja ajattomia malleja niin useammin ei tarvitse. Ympäristö kiittää.

Mistä ostit ja mitä?

Omistajavetoisista putiikeista. Toisesta takki ja toisesta mekko.

Näitä putiikkeja löytyy vielä pääkaupunkiseudulta. Eivät tietenkään kilpaile hinnalla.

Vierailija
738/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin oli eduskunnan kyselytunnilla kuin pieni Punahilkka. Ei ihan marketti kamaa ollut päällensä laittanut, Ukrainan sodasta varmasti johtui tämäkin asia 🤔

Vierailija
739/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K:ta 90%sti

Vierailija
740/1050 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo olisi ostaa, jos olis S tai edes M. Jostain syystä kaupat ostaa sisään liian vähän L kokoisia vaatteita, kun ne on aina loppu. Luulisi, että sitä kannattaisi ostaa vähän enemmän mikä menee. Usein rekissä roikkuu joku kymmenen s koon vaatetta eikä muuta.

Nimenomaan kun L vielä on Suomen yleisin koko naisilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi