Mistä te keski-ikäiset ostatte vaatteenne?
Tai kengät?
Tuntuu, että kaikki vanhat hyvät kaupat ja ketjut sulkevat ovensa.
Oma suosikkini oli Aleksi 13. Ostin sieltä melkein kaikki kenkäni ja paljon siistejä työvaatteita. Nyt Kookenkä on sulkenut. Jäljellä on joku Click tai mikä onkaan. Vaatteiden ostoonkaan en ole löytänyt uutta suosikkia. Lindexistä löysi nuorena jotain, mutta ei enää vuosiin.
Kommentit (1050)
Marimekosta mekot. Neuleita ym. perusvaatetta Lindexistä ja Kappahlista. Tokmannissa ja Ginassa on hyvät mustat jeggingsit. Alusvaatteet Prisma ja Tokmanni. Netistä ja somekirppiksiltä loput. Tavarataloissa en jaksa enää pyöriä.
Melkein mistä vaan. Ostan joka kuukausi vaatteita.
Olisin halunnut ostaa halvan mummonmökin, mutta ei saa toimeentulotukea, jos on mökki. Olen aina välillä töissä ja välillä työttömänä. En juo alkoholia enkä polta tupakkaa, mutta noin 6 vaatetta ostan joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Melkein mistä vaan. Ostan joka kuukausi vaatteita.
Olisin halunnut ostaa halvan mummonmökin, mutta ei saa toimeentulotukea, jos on mökki. Olen aina välillä töissä ja välillä työttömänä. En juo alkoholia enkä polta tupakkaa, mutta noin 6 vaatetta ostan joka kuukausi.
Tämä on sitä Suomen vihreää politiikkaa.
Kirppareilta. Jostain syystä en löydä juurikaan Helsingin kirppareilta, sen sijaan aina muista kaupungeista.
Zalando, Stocka, Cos, Massimo Dutti, Nanso, Marimekko, Boss, Comma, Rils, Your Face, Sand, Andiata, Esprit, Arket. Siinä merkkejä ja ostospaikkoja vähän sekaisin. Enimmäkseen netistä nykyisin, tai sitten menen Helsingin keskustaan. Työ vaatii välillä formaaliakin pukeutumista mutta noista löydän sekä bisneskuteet että kohtuuhintaiset mutta siistit vapaa-ajan vaatteet. Yritän aina suosia luonnonkuituja.
Kengät Stockalta, Ziosta tai Zalandosta. Merkit vaihtelevat, mutta ostan aina nahkakenkiä.
Ostaminen on kyllä vähentynyt näin vanhempana, jätän muotioikkujen seuraamisen nuoremmille ja parempikroppaisille, ja lähinnä katson, että yleiset linjat ovat ajanmukaiset, ja että vaatteet pukevat. Erityisesti asusteiden käyttö on vähentynyt, pidän hyvinkin simppelistä tyylistä nykyään.
N50
Pikkuputiikki Hinee Mikkelissä.
Ostan sieltä, missä niitä myydään. Netistä harvoin, vain lähinnä sellaisia, jotka eivät tarvitse sovittamista. Mutta esim tekniset tai merovilla-alusasut saa helpoiten nettikaupoista. Tavallisia vaatteita myydään lähes joka tavaratalossa, ja ostoskeskuksessa on sitten erilaisia vaatekauppoja. Työasut tyypillisesti lähtevät mukaan rautakaupoista.
Tilaan netistä.
Prisma; urheilukaupat; t-paidat, vyöt, hanskat, pipot,, - en edes tiedä mikä on firma kulloinkin.
Hakuna aina joku tuote ja kun aikani vertailen tuotteiden näköä vs hintaa, teen päätöksen aika nopeasti. En sitten edes usein tiedosta, mistä sen tilasin. Netistä vaan.
Käytetyn Marlboro-nahkatakin tilasin Tori.fi 100€.
Postimaksut sisälty hintaan.
Massimo Dutti ja Stocka oikeestaan jos tarttee ostaa ihan takki tai juhlamekko, mutta sitä ei tapahdu vuosittain. Untuvatakki Joutsenelta. COSilta myös jotain siistimpää töihin ja muuten siistimpiin tilaisuuksiin. Marimekolta ja joskus. Jotain ostan Nudgesta, muualla Suomessa vastaavia on esim. PUF ja Miela, josta joku vuosi sitten ostin esim Voglian farkut. Niihin olen ollut tyytyväinen. Myös hyvistä second hand -liikkeistä löytyy välillä jotain.
Lapuan kankureilta oon ostanut pari kaulahuivia, Alpalta neuleita. Ulkoiluvaatteita partioaitasta ja R-collectionilta, josta myös oloasuja ja siistimpääkin. Joskus noita myös Mujista, vaikka mieluummin suosin kotimaisia. Kengät pääasiassa Eccolta tai Stockalta.
Rintsikoita erikoisliikkeestä, sloggeja ja sukkiksia ihan prismasta :)
Montaa vaatetta ei vuodessa tartte ostaa kun ostaa laadukkaita ja huoltaa niitä.
Olen tänä vuonna ostanut tasan kaksi vaatetta (alusvaatteita ei lasketa).
Kun ostaa laatua ja ajattomia malleja niin useammin ei tarvitse. Ympäristö kiittää.
Caine Clothiers Korkeavuorenk
CareofCarl netti
Stokka
Varusteleka
Jermyn Street (Lontoo)
Ostelen pääasiallisesti K-Citymsrketista ja Prismasta sekä vapaa-ajan vaatteet että kengät, että vaatteet, tavalliseen toimisto työhön.
Juhlavaatteet tietenkin naisten vaatetusliikeistä.
itse se on vaatteet tehtävä, kun ruumiin rakenne ei vastaa nyky standardeja. onneksi vielä kankaita löytyy jostakin. kenkäkaupat hävisi, kun marketit alkoi myymään kenkiä. syksyllä piti ukolle uudet nahkakengät saada, ja jessus mikä etsiminen. onneksi löytyi alle sadan kilometsin päästä lopetteleva kenkäpuoti.
Valitettavasti KP seuduilta puuttuu yksityiset putiikit ja yksillöllisyys. Ketjuja ketjun perään ja huonoa laatua. Olen ostanut Euroopasta Orsyn ja C&A Jessika merkkiä. Laadukkaita ja yksilöllisiä. Eikä hintakaan ole paha. Tiedän ekologisuus kaukana....
Calvin Klein, Levi's, Dressmann, Cubus, Cos, Uff, Fida, miloin mikäkin verkkokauppa.
-N40
Stockmann, Zalando, Ivalo.com, Pure Waste, Lindex. Koitan ainakin osaksi ostaa ns. ekomerkkejä ja esim. sekamateriaaleista tehtyjä neuleita pyrin välttämään, koska pääsääntöisesti nukkaantuvat heti.
Zara, Massimo Dutti, Marimekko
Prismasta yleensä. Ei tarvitse olla mitään merkkikamaa, mun päällä ei mikään näytä hyvältä.
New Yorkerissa haisee niin vahva homeenestoainekäsittely, että heti ovelta on käännyttävä pois. En ymmärrä miten kukaan antaa kasvuikäisten teinien käyttää niitä myrkkyvaatteita. Ei ihme että lapsettomuus on kasvussa kun nuorisolle puetaan myrkyllistä kemikaalipaskaa päälle, "kun havalla sai".