Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herrasmiesmäisyys on todellisuudessa naisia alentava käyttäytymismalli

Vierailija
25.10.2014 |

Koska se pohjaa ajatukseen että naiset tarvitsevat hyysäystä, koska heikompina astioina eivät itse jaksa, osaa, tai ymmärrä, ja ovat oletusarvoisesti köyhempiä. Siksi miehen tulee ja täytyy aina auttaa. Moni herrasmies on todellisuudessa hyväntahtoinen ja auttavainen, mutta sisimmässään sovinisti.

Eikö vain olekin?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:26"]

no ei tod ole. herrasmiehet vain osoittavat etta nainen on heidan kaiken huomion arvoinen. rentut kohtelevat naisia samanarvoisesti. missa metsassa tama ap on kasvanut???

[/quote] Suomessa varmaan, joka on melko tasa-arvoinen maa, ja jossa tuollainen pokkurointi tuntuu siksi keinotekoiselta. Ja kuten moneen otteeseen todettu, hyvät käytöstavat ovat sitten erikseen.

Vierailija
22/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Silti nautin pienistä huomionosoituksista, kuten oven avaamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas naisvihamielinen ketju. Surullista touhua.

Vierailija
24/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs, vaan naisia ylentävä. Mutta ap esittää hyvin syyn siihen, miksi suomessa naisia ei hyysätä missään määrin, vaan saavat itse avata ovensa, pukea takkinsa, maksaa laskunsa ja raahata painavat kantamuksensa. Entä tulkitseeko myös ap naisten osoittaman huomaavaisuuden ja kohteliaisuuden siten, että kohteliaisuuden kohde mielletään henkilöksi, joka kaipaa hyysäystä, on heikompi astia jne.? 

Vierailija
25/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin minäkin hymyilen ja kiitän, jos joku avaa minulle oven tai maksaa laskuni. Mutta miksi nämä edut kuuluvat nykymaailmassa vain naisille?

Olen lähinnä mieheni (ja muiden miesten) puolesta surullinen. Lähes aina kun kohdataan tasa-arvo-ongelmia, menee se niin päin, että miehellä on vaikeampaa.

Vierailija
26/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä esimerkkkejä tällaisesta "herrasmiesmäisyydestä" ovat mm. Panu Rajala ja Heikki Lampela. Ylentämällä alentavat naisensa.

Vierailija
27/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:18"]

Pitkän elämäni aikana vain yksi nainen ei ole hymyillyt/ilahtunut kun olen pitänyt hänelle ovea auki. 

En lopeta yhden änkyrän vuoksi. Plussat on tässä > negat.

Lisäksi olen firman miehiä, joten säästän saranoita töissä. 

[/quote] Minäkin säästän saranoita, vaikka olen nainen. Sillä ei ole tekemistä sukupuolen kanssa.

Vierailija
28/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:05"]

Koska se pohjaa ajatukseen että naiset tarvitsevat hyysäystä, koska heikompina astioina eivät itse jaksa, osaa, tai ymmärrä, ja ovat oletusarvoisesti köyhempiä. Siksi miehen tulee ja täytyy aina auttaa. Moni herrasmies on todellisuudessa hyväntahtoinen ja auttavainen, mutta sisimmässään sovinisti.

Eikö vain olekin?

[/quote]

naiset kyllä osaa tulkita minkä tahansa asian haluamallaan tavalla...   

[/quote] Kyllähän tuolla käytöskoodilla on historiallinen taustansa, ei se ole mitään tulkintaa.

Vierailija
29/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:05"]

Eikö vain olekin?

[/quote]

No ei todellakaan. Täytyy olla TODELLA huono itsetunto että voi ajatella noin kieroutuneesti.

Itse autan usein toisia ihmisiä ja etenkin vanhusten ja lasten auttamisen koen velvollisuudekseni sivistyneessä yhteiskunnassa. En tee sitä alistaakseni heitä, vaan koska tahdon vilpittömästi auttaa ja osoittaa hyvää ja kunnioittavaa käytöstä ja tuoda iloa toisille.

Vierailija
30/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:31"]

Eipäs, vaan naisia ylentävä. Mutta ap esittää hyvin syyn siihen, miksi suomessa naisia ei hyysätä missään määrin, vaan saavat itse avata ovensa, pukea takkinsa, maksaa laskunsa ja raahata painavat kantamuksensa. Entä tulkitseeko myös ap naisten osoittaman huomaavaisuuden ja kohteliaisuuden siten, että kohteliaisuuden kohde mielletään henkilöksi, joka kaipaa hyysäystä, on heikompi astia jne.? 

[/quote] Huoh, moneen otteeseen on todettu, että normaali kohteliaisuus on eri asia. Ja se on eri asia kuin eleet, jotka läpinäkyvästi pitävät sisällään oletuksen toisen heikkoudesta tai köyhyydestä. Kohteliaisuuden ei pitäisi olla kauhean sukupuolisidonnaista. Vanhan tai huonokuntoisen päälle on kohteliasta auttaa takki, itse en sitä tarvitse tai kaipaa.

Vierailija
31/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se automaattisesti mene noin. Kyllä se voi osoittaa myös kunnioitusta ja empatiaa naisia kohtaan. Sitten on sellaisia näytteleviä lipeviä "herrasmiehiä" - ne ovat asia erikseen. Komppaan viitosta, joka mainitsi, että herrasmies voi olla syvällisesti tai pinnallisesti.

Mielestäni on naisia alentavaa kohdella heitä kuin miehiä. Se johtaa monissa tilanteissa naisten kannalta hyvin hankaliin tilanteisiin. Esim. työelämässä moni pienen lapsen äiti ei voi eikä halua aloittaa tärkeää kokousta klo 15, koska lapsi on haettava päiväkodista viimeistään viideltä ja mielellään ei ihan viimeisenä lapsena. Kyllä, lapsilla on myös isät, mutta kaikilla ei ole tai on vain joka toinen viikonloppu. Ja vaikka olisikin äidin kanssa samassa huushollissa, silti lapset ovat usein äidin päävastuulla, esim. koska "mies tienaa enemmän, joten hänen työnsä on tärkeämpää". - No, työpaikan miehet voivat joko vaatia naista olemaan "kuin mies" ja ilman erityiskohtelua ja kokous alkaa klo 15, koska se suurimmalle osalle parhaiten sopii ja "ainahan ne ovat tuohon aikaan olleet". Tai sitten työpaikka voi olla sellainen, että siellä huomioidaan, että "entä tämä, kun Leenan pitää lähteä klo 16 hakemaan lasta, mitä jos aloitettaisiin varuiksi klo 14.30". Eli herrasmiehellä olisi empatiaa ja myötätuntoa sitä kohtaan, että monesti naisten tilanne on sellainen, että tarvitsevat "erityiskohtelua", tai pikemminkin erilaista kohtelua kuin miehet.

Vierailija
32/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven avaaminen, takin laittaminen, tuolin kanssa avustaminen tai painavan kassin kantaminen on huomaavaista. Se kertoo ap sinusta itsestäsi, jos koet sen alentavana. Itsetuntosi on sen verran heikko, että tulkitset huomaavaisetkin eleet siten, että sinua ei arvosteta.

Vierailija
33/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oven avaaminen on ihan must. Mulla oli työhuonekaverina ihan mukava jeppe, joka ei ikinä, siis ikinä, avannut mulle ovea, kun käveltiin yhdessä syömään tmv. Se oikeasti häiritsi. Kaikki muut miehet osasi tehdä sen taitavasti. Tuli mieleen pikkupoika, jolle tekisi mieli huomauttaa asiasta. Itseasiassa eksälleni huomautin 19-vuotiaana seurustelun alkuaikana tästä ja sen jälkeen avasi 8 vuotta sujuvasti ovia. Toivottavasti on jatkanut hyvää tapaansa.

Pieni koketeeraus tekee maailmasta jännittävämmän. Eikö naiset saa joskus olla vähän rääpäleitä ja miehet machoilla? Edes avaamalla ovia. Johan tässä seksikin häipyy ajatuksista, jos pitää vallan elää ilman sukupuolirooleja.:)

Vierailija
34/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäydyn herrasmiesmäisesti saadakseni persettä. Naiset kiihoittuvat kun saavat tuntea itsensä vähäpätöisemmiksi ylvään miehen rinnalla.

Vierailija
36/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei, vaan nainen pyrkii huomaavaisella käytöksellä sitouttamaan miehen. Ei se ole koskaan puhdasta vilpitöntä avuliaisuutta ilman taka-ajatuksia.

Vierailija
37/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:40"]

[/quote] Huoh, moneen otteeseen on todettu, että normaali kohteliaisuus on eri asia. Ja se on eri asia kuin eleet, jotka läpinäkyvästi pitävät sisällään oletuksen toisen heikkoudesta tai köyhyydestä. Kohteliaisuuden ei pitäisi olla kauhean sukupuolisidonnaista. Vanhan tai huonokuntoisen päälle on kohteliasta auttaa takki, itse en sitä tarvitse tai kaipaa.

[/quote]

Juu-u, jokuhan täällä totesikin, että hän kaipaa vain normaalia kohteliaisuutta eikä mitään ihme ovien availuja - osaa nääs avata ne itsekin. LOL! Se kertonee kaiken mikä on normaalia kohteliaisuutta teidän mielestänne ja mikä herrasmiesmäisyyttä. Jääkö jäljelle mitään, mikä olisi luettavissa "normaaliksi kohteliaisuudeksi"?

Toisen ihmisen ovesta kulkemisen helpottaminen saisi kuulua jokaikisen ihmisen käytöstapoihin. Mielestäni on erittäin töykeää, jos joku sukupuolesta tai iästä riippumatta jättää pitämättä ovea auki kun takanansa tulee muita ihmisiä. Esimerkiksi. Ja kaikenlainen muu toisten huomioimattomuus. Se vain on tökeröä ja töykeää ja ah niin yleistä suomessa. Kun ei auteta, vaikka nähdään, että toinen vaikka ihan oikeasti tarvitsisi apua, saatika auteta muuten vain ja jaeta hyvää mieltä ja ystävällisyyttä, eletä niin kuin ihmisten kanssa pitäisi elää. Se olisi sitä hyvän kierrättämistä.

Kyllä suomalaiset ovat hyvin pitkälti hyvin umpimielistä ja junttimaista kansaa, ei voi taas muuta sanoa.

Vierailija
38/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:17"]

Kyllä te feministit olette rasittavia, mikään ei kelpaa... T: nainen

[/quote]

Hohhoijaa teitä lassukoita
[/quote] No minä voin olla lassukkanainen, jos sinun mielesi siitä paremmaksi tulee...

Vierailija
39/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:18"]

Pitkän elämäni aikana vain yksi nainen ei ole hymyillyt/ilahtunut kun olen pitänyt hänelle ovea auki. 

En lopeta yhden änkyrän vuoksi. Plussat on tässä > negat.

Lisäksi olen firman miehiä, joten säästän saranoita töissä. 

[/quote] Minäkin säästän saranoita, vaikka olen nainen. Sillä ei ole tekemistä sukupuolen kanssa.

[/quote]

Oot nainen isolla ännällä!

Jos asuisin yhdessä tuollaisen naisen kanssa, meillä olisi aina ovet auki kun ei raaskittais pistää niitä kiinni <3

Vierailija
40/81 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 22:42"]

Ei se automaattisesti mene noin. Kyllä se voi osoittaa myös kunnioitusta ja empatiaa naisia kohtaan. Sitten on sellaisia näytteleviä lipeviä "herrasmiehiä" - ne ovat asia erikseen. Komppaan viitosta, joka mainitsi, että herrasmies voi olla syvällisesti tai pinnallisesti.

Mielestäni on naisia alentavaa kohdella heitä kuin miehiä. Se johtaa monissa tilanteissa naisten kannalta hyvin hankaliin tilanteisiin. Esim. työelämässä moni pienen lapsen äiti ei voi eikä halua aloittaa tärkeää kokousta klo 15, koska lapsi on haettava päiväkodista viimeistään viideltä ja mielellään ei ihan viimeisenä lapsena. Kyllä, lapsilla on myös isät, mutta kaikilla ei ole tai on vain joka toinen viikonloppu. Ja vaikka olisikin äidin kanssa samassa huushollissa, silti lapset ovat usein äidin päävastuulla, esim. koska "mies tienaa enemmän, joten hänen työnsä on tärkeämpää". - No, työpaikan miehet voivat joko vaatia naista olemaan "kuin mies" ja ilman erityiskohtelua ja kokous alkaa klo 15, koska se suurimmalle osalle parhaiten sopii ja "ainahan ne ovat tuohon aikaan olleet". Tai sitten työpaikka voi olla sellainen, että siellä huomioidaan, että "entä tämä, kun Leenan pitää lähteä klo 16 hakemaan lasta, mitä jos aloitettaisiin varuiksi klo 14.30". Eli herrasmiehellä olisi empatiaa ja myötätuntoa sitä kohtaan, että monesti naisten tilanne on sellainen, että tarvitsevat "erityiskohtelua", tai pikemminkin erilaista kohtelua kuin miehet.

[/quote]Tuo on toisen tilanteen huomioon ottamista ja hyvää käytöstä, joka on eri asia kuin 'herrasmiesmäisyys'. Tosin kyllä se mieskin voisi joskus lapsen päiväkodista hakea!!! Eikä vain aukoa niitä ovia yms. hyödytöntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän