Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harvoin peseytyvät aikuiset

Vierailija
25.10.2014 |

Mä ihmettelen suuresti, miksi vielä nykypäivänäkin monet "vanhemman polven" edustajat käy suihkussa / saunassa maksimissaan pari kertaa viikossa. Kuinka voi elellä paskoissaan kun kuitenkin suinku olisi joka päivä saatavilla. Ällöttävää. Kaippa näitä löytyy nuoremmistakin, mutta ei niin yleisesti...

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn päivittäin suihkussa, mutta ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät niin tee. Varmaan joillekin on vaikeaakin käydä suihkussa, jos terveys ei ole hyvä.

Jos ihmiset olisivat likaisia, niin kyllä sen haistaisi kaupoissa, kulkuvälineissä jne. Enpä muista kuitenkaan, milloin olisin ajatellut jonkun haisevan. 

Ei pidä yrittää laittaa toisia samaan muottiin ja elämäntapaan, jota itse noudattaa. 

Vierailija
22/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan palstan ennätys: Käyn suihkussa 1½ viikon-2 viikon välein :)

Päivittäin toki alapesut ym ja kainalot tarvittaessa

Hiukset on alaselkään ja aina nutturalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:47"]

Itse käyn päivittäin suihkussa, mutta ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät niin tee. Varmaan joillekin on vaikeaakin käydä suihkussa, jos terveys ei ole hyvä.

Jos ihmiset olisivat likaisia, niin kyllä sen haistaisi kaupoissa, kulkuvälineissä jne. Enpä muista kuitenkaan, milloin olisin ajatellut jonkun haisevan. 

Ei pidä yrittää laittaa toisia samaan muottiin ja elämäntapaan, jota itse noudattaa. 

[/quote]

Mä olen ainakin todella usein haistanut ihmisten haisevan likaiselta kaupoissa, kulkuvälineissä, virastoissa. Varsinkin kesäisin on oikeasti oksettavaa, kun kaikenmaailman hikipirkot pörräävät pitkin käytäviä. Kaikki kun eivät tunnu peseytyvän helteelläkään.

Vierailija
24/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:31"]

Mua ällöttää myös nää kerta viikkoon peseytyjät. Itse käyn joka päivä 2 kertaa. Ei ole iso homma. Ja ei, ihoni ei kuivu. Ihmisen iho hikoilee muualtakin kuin vain kainaloista. Kuona-aineita puskee ihon läpi ja tarttuu vaatteisiin. Ällöttävää. Ihminen on siis omassa liassaan. Alapesu ja kainaloiden huljuttelu vedellä altaan päällä ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ei vaikka olisi saippuaa mukana.

[/quote]Esim. hoitolaitoksissa vanhukset pestään vain kerran viikossa. Itse tunnen 93 vuotiaan vanhuksen joka asuu yksin.Käy varmaan kerran viikossa saunassa(rollan kanssa). Ei varmaan pahemmin hikoile sohvalla maatessaan ja  ruokaa itselle tehdessään. On muuten mies.Ei varmaan jaksais joka päiva suihkussa käydä ja vähän vaarallistakin on liukastumis vaaran takia(suihkun lattia märkänä liukas)

Vierailija
25/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:37"]

Ettekö te omassa liassanne pyörivät aikuiset harrasta liikuntaa? Kai te nyt edes lenkin/salin jälkeen käytte pesulla?

[/quote]

En käy salilla enkä lenkillä. Jos kävisin, sitten olisi käytävä sen jälkeen suihkussakin.

Vierailija
26/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:43"]Inhoan kastumista, enkä talvisin käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa. Nekin kerrat ovat pakkopullaa. En koe itseäni likaiseksi. En ole koskaan tuon enempää peseytynyt, ja miehelleni harva suihkutahtini tuli täytenä yllätyksenä muuttaessamme yhteen. Hän vakuutti, etten koskaan haissut hänen mielestään pahalta. Minulla on myös yksi hyvin suorapuheinen ystävä, joka on mm. huomauttanut hengitykseni haisevan, mutta hänenkään mielestä en muuten haise pahalta, vaikka suihkujen väli olisikin pitkä. [/quote] Etkö sä edes hampaitas pese päivittäin? Hyi helvetti

[/quote]

Pesen hampaat aamuin ja illoin, kainalot, kasvot ja alapään päivittäin. Eihän tässä hampaiden pesusta mitään puhuttu.

Vierailija
27/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:31"]

Mua ällöttää myös nää kerta viikkoon peseytyjät. Itse käyn joka päivä 2 kertaa. Ei ole iso homma. Ja ei, ihoni ei kuivu. Ihmisen iho hikoilee muualtakin kuin vain kainaloista. Kuona-aineita puskee ihon läpi ja tarttuu vaatteisiin. Ällöttävää. Ihminen on siis omassa liassaan. Alapesu ja kainaloiden huljuttelu vedellä altaan päällä ei vaan yksinkertaisesti riitä. Ei vaikka olisi saippuaa mukana.

[/quote]Esim. hoitolaitoksissa vanhukset pestään vain kerran viikossa. Itse tunnen 93 vuotiaan vanhuksen joka asuu yksin.Käy varmaan kerran viikossa saunassa(rollan kanssa). Ei varmaan pahemmin hikoile sohvalla maatessaan ja  ruokaa itselle tehdessään. On muuten mies.Ei varmaan jaksais joka päiva suihkussa käydä ja vähän vaarallistakin on liukastumis vaaran takia(suihkun lattia märkänä liukas)

[/quote]

En nyt kuitenkaan tällä aloituksella hakenut huonokuntoisia vanhuksia. Sen kyllä ymmärrän, jos he eivät ravaa päivittäin suihkussa. Mutta aktiiviset 60+ ikäiset eivät ole nykymittapuulla vanhuksia. Saatikka kolmikymppiset kerran kaksi viikossa peseytyjät, joita tässäkin ketjussa on ilmoittautunut. T: AP

Vierailija
28/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihku on yliarvostettua. Iho kiittää, jos ei käy päivittäin suihkussa

Vierailija
29/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:43"]Inhoan kastumista, enkä talvisin käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa. Nekin kerrat ovat pakkopullaa. En koe itseäni likaiseksi. En ole koskaan tuon enempää peseytynyt, ja miehelleni harva suihkutahtini tuli täytenä yllätyksenä muuttaessamme yhteen. Hän vakuutti, etten koskaan haissut hänen mielestään pahalta. Minulla on myös yksi hyvin suorapuheinen ystävä, joka on mm. huomauttanut hengitykseni haisevan, mutta hänenkään mielestä en muuten haise pahalta, vaikka suihkujen väli olisikin pitkä. [/quote] Etkö sä edes hampaitas pese päivittäin? Hyi helvetti

[/quote]

Pesen hampaat aamuin ja illoin, kainalot, kasvot ja alapään päivittäin. Eihän tässä hampaiden pesusta mitään puhuttu.
[/quote]

Kaverisi valitti henkesi lemuavan

Vierailija
30/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat aivan järkyttävän paskasia vaikka eivät itse sitä tajua. 6-kymppiset naiset luulevat että on ok kunhan lyö punaa huuleen ja hajuvettä päälle ja miehet taas kuvittelevat että on miehekästä kun vähän haisee. Riisutan ihmisiä työssäni päivittäin, ällöttävää.

Vierailija
31/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:00"]

Ihmiset ovat aivan järkyttävän paskasia vaikka eivät itse sitä tajua. 6-kymppiset naiset luulevat että on ok kunhan lyö punaa huuleen ja hajuvettä päälle ja miehet taas kuvittelevat että on miehekästä kun vähän haisee. Riisutan ihmisiä työssäni päivittäin, ällöttävää.

[/quote]

JUURI NÄIN!! Sitä ei vaan itse tajua! Kuvittelee itsensä raikkaaksi ja puhtaaksi, vaikkei ole käynyt suihkussa 4 päivään. Hyh!

Vierailija
32/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:45"] [quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:43"]Inhoan kastumista, enkä talvisin käy suihkussa kuin pari kertaa viikossa. Nekin kerrat ovat pakkopullaa. En koe itseäni likaiseksi. En ole koskaan tuon enempää peseytynyt, ja miehelleni harva suihkutahtini tuli täytenä yllätyksenä muuttaessamme yhteen. Hän vakuutti, etten koskaan haissut hänen mielestään pahalta. Minulla on myös yksi hyvin suorapuheinen ystävä, joka on mm. huomauttanut hengitykseni haisevan, mutta hänenkään mielestä en muuten haise pahalta, vaikka suihkujen väli olisikin pitkä. [/quote] Etkö sä edes hampaitas pese päivittäin? Hyi helvetti [/quote] Pesen hampaat aamuin ja illoin, kainalot, kasvot ja alapään päivittäin. Eihän tässä hampaiden pesusta mitään puhuttu. [/quote] Kaverisi valitti henkesi lemuavan

[/quote]

Niinhän se sanoi, mutta en tiedä mistä johtuu. Olinko sattunut syömään jotain joka aiheutti sen vai mikä. Se oli vain esimerkki siitä, että kaverini on äärimmäisen suorapuheinen, eikä taatusti ujostelisi sanoa minulle, jos haisisin noin muuten.

Vierailija
33/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi monen henki myös haisee ihan karmealta, kun ei ruuan jälkeen voi ottaa mitään pastillia tai purkkaa suuhun. 

Vierailija
34/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäsepä 2krt päivässä suihkussa käyvä ihotautilääkäriltä, onko se hänestä hyvä idea.

Vierailija
35/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että jos teille paljastuisi ketkä käyvät suihkussa ja kuinka usein, niin yllättyisitte. Luulette, että ne haisulit eivät käy suihkussa, mutta saattaakin olla juuri toisinpäin. Oman kokemukseni mukaan pahimmalle haisevat juuri ne, jotka käyvät pari kertaa päivässä suihkussa. Ei sen suihkuttelun takia, vaan siksi, että käyvät suihkussa niin usein koska haisevat.

Vierailija
36/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan järkyttynyt. Oikeastiko on näin paljon porukkaa, joka ei huolehdi perushygieniasta ! Luulin, että peseytymättömyys kuuluu asiaan vasta siinä vaiheessa, kun elämänhallinta alkaa muutenkin olla vähän niin ja näin. 

Vierailija
37/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:50"]

Tää on varmaan palstan ennätys: Käyn suihkussa 1½ viikon-2 viikon välein :)

Päivittäin toki alapesut ym ja kainalot tarvittaessa

Hiukset on alaselkään ja aina nutturalla

[/quote]

ET OLE TOSISSASI????????

Vierailija
38/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:21"]

Oon ihan järkyttynyt. Oikeastiko on näin paljon porukkaa, joka ei huolehdi perushygieniasta ! Luulin, että peseytymättömyys kuuluu asiaan vasta siinä vaiheessa, kun elämänhallinta alkaa muutenkin olla vähän niin ja näin. 

[/quote]

Todellakin, hyi hemmetti! Ja vielä nuorta porukkaa. Olen oikeasti ihmeisäni.

Vierailija
39/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaa mulle suihkussa käynti on aina pitkän linjan prosessi. Meillä kylppäri on kylmä ku siperia, ni eipä sinne halua joka päivä olla menossa.

Vierailija
40/148 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa näin talvella 2-3 kertaa viikossa. Toki jos harrastan liikuntaa, käyn suihkussa sen jälkeen totta kai, mutta usein se voi osua noihin päiviin jolloin joka tapauksessa kävisin suihkussa. Ihoni on tosi herkkä ja kuiva, ja se ei tosiaan tykkää siitä, jos suihkuttelisin joka päivä. En myöskään normaalielämässä hikoile juurikaan, joten senkään puoleen tarvetta ei ole. Totta kai huolehdin hygieniasta ja pesen alapään tai kainalot erikseen jos tuntuu tarvetta siihen. 

Kaikki ei vain haise tai likaannu samalla tavalla, mulla on siisti sisätyö niin en oikein tiedä miten päivän kuluessa edes tulisin niin likaiseksi, että olisi pakko käydä suihkussa. Loppuun tositarina, kerran talvella olin viikon käymättä suihkussa (en vaan jaksanut), eikä poikaystävä tai ystävät huomanneet mitään. Ja ovat kyllä sen verran suorasukaisia että varmasti kommentoisivat, jos olisin haissut tai vaikuttanut muuten epähygieeniseltä. Kerroin jälkeenpäin, eivätkä olleet uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi