Harvoin peseytyvät aikuiset
Mä ihmettelen suuresti, miksi vielä nykypäivänäkin monet "vanhemman polven" edustajat käy suihkussa / saunassa maksimissaan pari kertaa viikossa. Kuinka voi elellä paskoissaan kun kuitenkin suinku olisi joka päivä saatavilla. Ällöttävää. Kaippa näitä löytyy nuoremmistakin, mutta ei niin yleisesti...
Kommentit (148)
^siltä tuntuu.
Kai te nyt kaikki pesette alapäänne vähintään kerran päivässä sentään? Ja hampaat ja kainalot?
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:39"]
^siltä tuntuu.
Kai te nyt kaikki pesette alapäänne vähintään kerran päivässä sentään? Ja hampaat ja kainalot?
[/quote]
Totta kai hampaat, kaksikin kertaa päivässä, mutta eihän tän ketjun aiheena ollut mikään hammaspesu? Ja miksi ne kainalot pitää pestä, jos ei haise? Usko tai älä, mutta kaikki ei suinkaan hikoa yhtä paljon tai eritä yhtä pahanhajuisia eritteitä.
Hajuherkkänä ihmisenä totean, että todella monet haisevat, mutta he eivät itse sitä tajua. Jotkut jopa tuhnailevat seurassa, koska eivät itse haista. Kukaan tuttuni ei ENÄÄ tuhnaile minun seurassani, koska joskus jossain sopivassa keskustelussa tulin todenneeksi jotain hajuherkkyydestäni. Monesti joudun hengittämään suun kautta, koska toisen henki haisee. Syy on siis hajuaistini.
Yllättynyt olen ollut siitä, kuinka monet eivät vaihda alusvaatteitaan tai pese tukkaansa säännöllisesti. Kukaan rasvaletti ei kai voi väittää, että hänen tukkansa olisi puhdas.
Vanhukset ovat sitten oma kategoriansa, omine syineen ja perinneajatteluineen.
Hellesäällä käyn suihkussa joka päivä. Muuten joka toinen tai joskus venähtää joka kolmanteen päivään. Urheilun jälkeen aina suihkuun. Hampaat ja kasvot tietenkin pesen aamuin illoin ja kainalot voin pestä välipäivänä, jos sille on tarvetta.
Toimii mulle. Joka päivä peseytyminen (puhumattakaan kaksi kertaa päivässä :o) kuivattaa mun ihoa ihan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:21"]
Oon ihan järkyttynyt. Oikeastiko on näin paljon porukkaa, joka ei huolehdi perushygieniasta ! Luulin, että peseytymättömyys kuuluu asiaan vasta siinä vaiheessa, kun elämänhallinta alkaa muutenkin olla vähän niin ja näin.
[/quote]Eli kuinka paljon? Mistä tiedät kuinka monta eri ihmistä täällä kirjoittaa. Käyn suihkussa kerran viikossa =)
En mä oo ainakaan haistanu pahanhajuisia ihmisiä missään. Ehkä joskus yläasteella jollain oli tukka vähän likanen. Tai no, kyllä mun mies joskus haisee hielle kun tulee töistä vaikka päivittäin peseytyykin, mut ei se mua haittaa, sehän on ihan luonnollista ja normaalia. Itse kyllä käyn päivittäin suihkussa, mut mä oonki vähän neuroottinen, kävisin harvemmin jos vaan pystyisin, ihan ihon ja hiustenkin takia.
Miten mun elämää liikuttais et joku käy vaan kerran viikossa suihkussa? - Ei MITENKÄÄN.
Ihmiset on vaan nykyaikana tottunu, et vaatteet tuoksuu huuhteluaineelle, kämppä sisäilmanraikastimille, kädet saippualle ja iho hajuvedelle. Se ei musta oo luonnollista.
Eräs tapailemani mies kertoi käyvänsä suihkussa kerran viikossa. En enää ihmetellyt lemua, joka hänestä lähti, hyi! Kyllä puhtaudesta pitää huolehtia joka päivä.
Vaihdan alushousut kerran viikossa.
säälin ap:ta, kun se on niin likainen ja haiseva ja hikoileva, että joutuu peseytymään kahdesti päivässä. ilmeisesti oot ollut tollanen jo ihan lapsesta kun sulle on jo sillon sanottu asiasta. ootko miettinyt lääkärissä käymistä? kannattaisi.
kai sä ap tajuat, että kaikki muut ei ole noin saastaisia kuin sinä? siksi kaikkien muiden ei tarvi lotrata vedellä koko ajan.
mutta joo, hyvä että peset itseäsi. se on kohteliasta meitä muita kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 12:50"]
Tää on varmaan palstan ennätys: Käyn suihkussa 1½ viikon-2 viikon välein :)
Päivittäin toki alapesut ym ja kainalot tarvittaessa
Hiukset on alaselkään ja aina nutturalla
[/quote]
No hyiii. Tuossa ajassa ehtii likaantua ällöttäväksi ihan vaan paikoillaan istumalla.
Itse käyn yleensä joka toinen päivä riippuen aktiivisuudesta. Joskus voi väli venyä kolmeenkin päivään, mutta silloin en yleensä ole ihmisten ilmoilla sinä kolmantena päivänä, korkeintaan lenkillä.
En tajuu teitä jotka ei käy sen takia suihkussa että se kuivattaa ihoa liikaa. Mullakin tosi kuiva iho varsinki talvella, mutta iha oman ja toisten viihtyvyyden takia käyn suihkussa päivittäin koska liikun paljon. Sen jälkeen rasvaan ihon, eipä ole kuiva.
heh.. ap:lla semmoset meikkimoskat naamallaan että ei yksi kerta päivässä riitä pesemiseen!
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:56"]
En tajuu teitä jotka ei käy sen takia suihkussa että se kuivattaa ihoa liikaa. Mullakin tosi kuiva iho varsinki talvella, mutta iha oman ja toisten viihtyvyyden takia käyn suihkussa päivittäin koska liikun paljon. Sen jälkeen rasvaan ihon, eipä ole kuiva.
[/quote]
Mikä järki on pestä ihon luonnollinen rasva pois ja sitten hinkata itseensä jotain haisevaa kemikaalimoskaa? Et sinä silloin ole enää puhdas, vaan kemikaalien peitossa. Mut tietty jos hiki haisee, niin se on pestävä pois. Kaikki vaan ei harrasta hikiliikuntaa joka ikinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:44"]
Hajuherkkänä ihmisenä totean, että todella monet haisevat, mutta he eivät itse sitä tajua. Jotkut jopa tuhnailevat seurassa, koska eivät itse haista. Kukaan tuttuni ei ENÄÄ tuhnaile minun seurassani, koska joskus jossain sopivassa keskustelussa tulin todenneeksi jotain hajuherkkyydestäni. Monesti joudun hengittämään suun kautta, koska toisen henki haisee. Syy on siis hajuaistini.
Yllättynyt olen ollut siitä, kuinka monet eivät vaihda alusvaatteitaan tai pese tukkaansa säännöllisesti. Kukaan rasvaletti ei kai voi väittää, että hänen tukkansa olisi puhdas.
[/quote]
Itsekin pieraisen (jos sitä tuhnailulla tarkoitat) joskus seurassa. En tee sitä siksi etten itse haistaisi, vaan siksi, että joskus vain pierettää niin kovasti, että pieru pääsee vaikken haluaisi. En usko hetkeäkään, etteivät ihmiset itse haistaisi omia pierujaan.
Minä olen ihan siisti 30v nainen, ja käyn joka toinen päivä suihkussa talvisaikaan. Mulla on niin herkkä iho että paremmin pysyy kunnossa näin. Käsien, naaman ja alapesu tietysti päivittäin.
Siinä on kyllä eroa, miten ihmiset likaantuvat. Minulla on vaalea ja hyvin pienihuokoinen iho, ja hikoilen todella vähän. Olen myös hyvin hoikka ja en ehkä siksikään hikoile paljon. Iho ei ole koskaan rasvainen, en edes ymmärrä miten jotkut valittavat että iho kiiltää, sellainen ilmiö on minulle täysin vieras.
Minulla on kyllä kavereita, jotka ovat täysin erityyppiä, isompia rakenteeltaan ja ihostakin tosiaaan näkee että rasvoittuu helposti.
Minä koen että olen hyvinkin siisti ihan näin. Urheilu ja kesäaika ovat tietysti asia erikseen, silloin suihku vähintään joka päivä.
Hellesäällä käyn suihkussa joka päivä. Muuten joka toinen tai joskus venähtää joka kolmanteen päivään. Urheilun jälkeen aina suihkuun. Hampaat ja kasvot tietenkin pesen aamuin illoin ja kainalot voin pestä välipäivänä, jos sille on tarvetta.
Toimii mulle. Joka päivä peseytyminen (puhumattakaan kaksi kertaa päivässä :o) kuivattaa mun ihoa ihan liikaa.
[/quote]
tämä on normaalia. ap ei ole normaali eikä se joka peseytyy 2 viikon välein
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:56"]
[/quote]
sun iho ei oikeasti ole sitten kuiva. et ymmärrä mimmosta se on.
Joku ihminen likaantuu yhdessä päivässä samanlaiseksi kuin toinen viikossa. Ollaan yksilöitä ja meillä on erilaiset elämäntavat.
[/quote]
Mutta jos sinulla on koiran hajuaisti, eikö sen pitäisi kertoa sinulle, että olet itse se erikoistapaus. Miksi muun maailman pitäisi moninkertaistaa vedenkulutuksensa, jotta sinun nenäsi ei joudu kärsimään?
Psyykenlääkkeitä syödään tässä maassa sadoin tuhansin, monelle elämä on sellaista pinnistelyä, ettei jaksa suihku kiinnostaa. Masentunut joutuu keskittymään ankarasti saadakseen ne hampaatkaan pestyä. Moni inhoaa suihkua muuten vain, ja kun huonelämpötilaa pitää laskea ympäristön tai kukkaron takia, inhottaa vielä enemmän. Toisilla on liian kiire.
Nykytilanteessa moni on kertakaikkiaan niin köyhäkin, että kaikki ylimääräiset menot karsitaan minimiin. Uimahalli on kallis, sähkö on kallista, vetensä moni maksaa ihan itse. Meillä on kylppäri remontin alla ollut vuosia, koska tulot hupenivat eikä lisää ole näkyvissä. Käydään uimahallissa kerran viikkoon ja toinen kerta suihkussa milloin missäkin. Pyykinpesukin on hankalaa, joten sitäkin on vähennetty. Jos se haittaa sinua, ei voi mitään.
Av:lla on varsinaisia sikoja, syövät lattialle pudonneet ruoat, eivät käy suihkussa päivittäin, eivät pese käsiään kun tulevat kaupasta kotiin. En jaksa enää yllättyä.