Etä”töissä” olen taas tänään herännyt kymmeneltä, söin aamupalan ja luin sähköposteja.
Sit kävin koiran kanssa tunnin lenkin ja pikaisesti kaupassa. Tein yhden 15 minuutin työhomman ja kävin suihkussa. Laitoin ruoan valmiiksi niin että kohta laitan sen vain uuniin. Ai niin, koneellisen pyykkiä pesin kanssa. Kohta tarkastan meilit vielä ja sitten on päivä ohi. Tämä lähes joka päivä näin. Muita?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.
Vastaan monista asioista mutta olen ollut samassa työssä jo pitkään ja hommat hoituu nopeasti. Olen ns. asiantuntija monelle eri taholle eikä kukaan tiedä kuinka paljon muhun otetaan yhteyttä päivittäin. Joku aloittelija saattaisi setviä ongelmaa tunteja, mä osaan ulkoa jo suurimman osan, joten vastaus tulee minuutissa. Pomot on tyytyväisiä ja osaltaan varmaan vaikuttaa sekin että porukka vaihtuu koko ajan eikä kukaan oikein ole perillä mun työtehtävistä.
Varmaan korkeakouluissa osalla on samanlainen työtilanne. Sitten on niitä, jotka työskentelevät vaikka minkä parissa jatkuvasti ja joiden työsuhdekin on aina katkolla. Olen päätellyt, että rahoituspäätös on tärkein. Jos joku maksaa, miksei pidettäisi joitain useita vuosia siltä varalta, että joku tarvitsee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että työsi on melko turhaa. Kannattaa varautua siihen että toimenkuvasi lakkautetaan lähiaikoina.
Itse aloitin 7.30, lopetin 16.00. Ruokiksen pidin välissä ja aamukahvin join töitä tehden, kuten toimistollakin.
Vein jokin aika sitten pojanpojalle näytön, isä oli etätöissä ja kiireen vilkkaa viittä vaille kaksitoista jatkamaan työpäivää, ettei vain myöhästy palaverista. Useimmat tuttuni tekevät vähintään saman verran töitä etätyöpäivinä kuin toimistollakin. Olet osa suurempaa ryhmää kuin ap.
Monet etätyöläiset täyttävät päivänsä etäpalavereilla koska muuten he eivät tekisi juurikaan mitään.
Palavereissa poikani on yleensä työpaikallakin, jopa lentää toiseen päähän Suomea tai ulkomaille palaveriin. Niitä on joitakin, joiden työnkuvaa me muut ihmettelemme, mutta on sen palkkakin hieman eri kuin minulla.
Kuin mun arki. Kahden viikon päästä toimistolle ja saa nähdä lisääntyykö työn määrä vai mitä tämä tällainen on ollut…
Sitten on meitä jotka ei ees kusitaukoa raaski pitää. Istumista tulee yhteenputkeen helposti 6h ja polvet huutaa hoosiannaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on meitä jotka ei ees kusitaukoa raaski pitää. Istumista tulee yhteenputkeen helposti 6h ja polvet huutaa hoosiannaa.
Just näin. Tänään taas nyt eka tauko ja juon kahvia koneella ja leputan hetken aivoja.
Minäpä heräsin klo 12. Ei tarvitse tehdä mitään pakollista ja tuet juoksee<3
t. Onnellinen työtön
Tyhmä se työtä tekkee kirjoitti:
Minäpä heräsin klo 12. Ei tarvitse tehdä mitään pakollista ja tuet juoksee<3
t. Onnellinen työtön
No se palkka ei sulla ole kummoinen.
Osa töistä on tuollaisia että oikeasti ei ole mitään tekemistä.
Plus siitä ei saa sanoa mitään tai valittaa. En pysty ymmärtämään mut onneksi ei tarttekaan.
Itsekin kerran yhdessä työssä istuin konttorilla ja tein kakkostyötäni. Muuten ei olisi ollut mitään tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ei sitten mitata mitenkään. OIet varmaan valtiolla tai kunnalla töissä..
Ite nyt etänä ICT B2B-myyntityötä. Vaihtoa, katetta ja tavoitteiden toteutumista seurataan kuukausitasolla sekä tietenkin viikottaiset myynnin palaverit.
Ei mitata.
No sitten et ainakaan ole valtiolla töissä. Tulostavoitteet kasvavat joka vuosi, tulospalkkioista ei ole kuultukaan. Seuranta on "vain" neljännesvuosittain, mutta kesäkuussa jo tulee noottia, jos ei ole yli puolta vuoden tavotteista kasassa...
Ja 100% etätyötä tehty 19.3.2020 alkaen.
Osalla voi kyllä olla niinkin että on vain nopeampi ja tehokkaampi kuin muut. Itse teen päivän työt parissa tunnissa ja kollegat joilla on saman verran asiakkaita ja töitä, eivät saa aina edes 8 tunnissa tehtyä. Mulla on paljon valmiita sähköpostimalleja ohjeineen esim asiakkaille tai opetan ne kerralla kunnolla niin eivät ota yhteyttä koko ajan. Tilauksissa käytän valmiita listoja ja pohjia. Suunnittelen aina maanantaina suunnilleen koko viikon työt ja listaan ne ja vedän yli. Laitan sähköpostin pois ja Teamsin punaisille jos keskityn johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on myös erilaisia. Toinen tekee tehokkaammin kuin toinen eikä välttämättä tehdyt tunnit kerro niin paljon. Jos pomo on tyytyväinen ja teet työsi niin mitä väliä sillä on jos kaikkia päivinä sitä ei vaan enää riitä.
No voin kyllä ap:n postauksesta sanoa et hän ei kuulu näihin tehokkaisiin 😂 Kyllä se vaan nykyaikana on hassua jos jollain on aikaa syljeskellä kattoon, tehokasta tänäpäivänä on että saa hommat tehtyä työajalla, ja hommat etenee sekä kehittämiseen ja johtamiseen on aikaa!
Onko tällaista julkisella sektorilla vai yksityisellä?
Sekä julkisella että yksityisellä on ”löysää” ja usein nämä ovat ns. pikkupomoportaan asiantuntijatehtäviä.
Mä teen sellaisen 10-15 tuntia viikossa. Joka päivä on kuitenkin pakko kone avata, että silleen ei ihan sama ole kuin että olisi vapaapäivällä.
Ei mitata.