Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KAJ:n euroviisubiisi kopio? Kuuntele!

Vierailija
07.05.2025 |

Kohdassa 1:05:

Entäs tämä. Ihan alusta sama:

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei näy, mutta tuskin sellaista sävelkulkua tai riffiä onkaan, jota ei vielä olisi keksitty.

Vierailija
2/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa bada bada bastulta😱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ajan miettinyt, että jostain tämä on tuttu.

No, eipä siinä mitään yllättävää ja uutta ole. Menestyihän Ruotsi varsin ansiokkaasti 2023 kappaleella, johon oli lainattu osioita vähän sieltä sun täältä ja nidottu sitten yhteen.

Vierailija
4/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kopio tietenkään. Kyllä varmasti ihan jokaiselle kappaleelle löytyy maailmalta joku kappale, joka kuulostaa samalta jossain kohdin.

Vierailija
5/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekevät biisejä tuolla tavalla. Otetaan jostakin joku valmis riffi ja sen ympärille aletaan rakentamaan biisiä.

Vierailija
6/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ajan miettinyt, että jostain tämä on tuttu.

No, eipä siinä mitään yllättävää ja uutta ole. Menestyihän Ruotsi varsin ansiokkaasti 2023 kappaleella, johon oli lainattu osioita vähän sieltä sun täältä ja nidottu sitten yhteen.

Ja voitti myös viisut 2015 Lovers of the sun lainauksilla. 

Vierailija
7/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän Månsinkin tän vuoden biisi oli halpa kopio omasta vanhasta biisistä, vähemmän tuossa KAJn on lainattu kuin siinä biisissä.

Vierailija
8/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo alun haitarijmalodiaon ihan yleinen melodia, jota on monessa kappaleessa esim. slaavilaisessa maailmassa. Ei sen käyttö tarkoita että kappale on kopio. 

Vierailija
9/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuon ensimmäisen kappaleen instrumentaaliosuus on kuin yksi yhteen Bara bada bastun vastaavan kohdan kanssa. Onneksi kappaleen tekijät ovat ruotsalaisia, niin he kärsivät seuraukset, jos tulee plagiaattisyytös. KAJ'n itse kirjoittamaan musiikki on niin uniikkia, että se tuskin on plagioitua. On ruotsalaiset kyllä härskejä, kun noin selkeästi on plagioitu toisesta kappaleesta osa.

Vierailija
10/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät biisejä tuolla tavalla. Otetaan jostakin joku valmis riffi ja sen ympärille aletaan rakentamaan biisiä.

Eihän tuossa ole muuta kuin se haitarilla soitettu alun avaus tunnettu slaavilainen melodia. Kappale ei ole edes mitenkään erityisesti rakennettu sen ympärille.

Vierailija
11/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama haitarisoolo!

Vierailija
12/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Måns on hyvä esimerkki siitä, että kopsaa varsinki David Guettan biisejä, pikkuisen muuttelee sävelkorkeutta. Revolutionkin oli ihan selvä kopsu Heros biisistä, vaikka oma esitys olikin. 

Vierailija
13/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin näyttää tulevan täysin uutena tietona, miten pop biisejä nikkaroidaan nykyään. Ei kyse ole mistään klassisesta musiikista, joka sävelletään alusta asti itse.

Vierailija
14/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti noin? En ole itse vastaavaa haitarimelodiaa kuullut ikinä ennen, tosin en kuuntele slaavilaista musiikkia ollenkaan. 

Vierailija
15/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuon ensimmäisen kappaleen instrumentaaliosuus on kuin yksi yhteen Bara bada bastun vastaavan kohdan kanssa. Onneksi kappaleen tekijät ovat ruotsalaisia, niin he kärsivät seuraukset, jos tulee plagiaattisyytös. KAJ'n itse kirjoittamaan musiikki on niin uniikkia, että se tuskin on plagioitua. On ruotsalaiset kyllä härskejä, kun noin selkeästi on plagioitu toisesta kappaleesta osa.

Ei sitä tuosta kappaleesta ole kopioitu, vaan tuo sävelkulku on ollut ties kuinka kauan tunnettu. Olen kuullut joskus ysärillä Puolassa ainakin ihan saman ja juurikin haitarilla soitettuna. Lienee joku kansanmelodia, jota molemmat kappalet on soveltaneet.

Vierailija
16/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna viisujen tokaksi tullut Baby Lasgnan Rim Tim digi tamilla oli samat syytökset vuosi sitten:

Vierailija
17/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko vielä näytteen teidän omista, uniikeista sävellyksistänne?

Vierailija
18/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti noin? En ole itse vastaavaa haitarimelodiaa kuullut ikinä ennen, tosin en kuuntele slaavilaista musiikkia ollenkaan.

Tämä kysymys oli siis tarkoitettu nro 8:lle.

Vierailija
19/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on se tärkeä juttu se euroviisut,  eikä esim. mikään Venäjän-Ukrainan tai Intian-Pakistanin sota.

Toinen asia mistä kannattaa aina ulista on se jos TV-sarjan näyttelijä vaihtuu omasta mielestä huonommaksi.

Vierailija
20/44 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tanssityyliä kaj tuo esille tällä biisillä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi