Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etä”töissä” olen taas tänään herännyt kymmeneltä, söin aamupalan ja luin sähköposteja.

Vierailija
13.09.2021 |

Sit kävin koiran kanssa tunnin lenkin ja pikaisesti kaupassa. Tein yhden 15 minuutin työhomman ja kävin suihkussa. Laitoin ruoan valmiiksi niin että kohta laitan sen vain uuniin. Ai niin, koneellisen pyykkiä pesin kanssa. Kohta tarkastan meilit vielä ja sitten on päivä ohi. Tämä lähes joka päivä näin. Muita?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on myös erilaisia. Toinen tekee tehokkaammin kuin toinen eikä välttämättä tehdyt tunnit kerro niin paljon. Jos pomo on tyytyväinen ja teet työsi niin mitä väliä sillä on jos kaikkia päivinä sitä ei vaan enää riitä.

Vierailija
42/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen mielummin töitä toimistolla. Etätöissä työni, jos osaa katsoa oikeasta kulmasta, voi vaikuttaa etäisesti työltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tunnetaan. Valittelet aina kiirettä ja et vastaile sähköposteihin. Palkkatasokin täsmää.

Toivottavasti löydät uuden työpaikan. Kaipaamme kaikki aktiivisempaa tilallesi.

Vierailija
44/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suojatyöpaikka AP : lla on❓

Alotin etätyöt klo 7:45 yks tauko oli 30 min

Lounas klo 12 lopetin klo 17:00 duunit.

Näin Mä teen töitä Ap ;

tekee kaikkea muuta kuin töitä.

Vierailija
45/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkka on varmasti 5000€/kk

Vierailija
46/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä on julkisella sektorilla taloushommissa ja hommaa on ehkä 10-15 tuntia viikossa. Ei auta. Alan olla liian vanha hakemaan muita töitä ja osaaminen on aika kapeaa kun olen ollut yli 10 vuotta samassa paikassa. Mä vaan olen, teen työni ja puuhailen muuta ja lähden pois jos käsky käy.

Sori sinulle, mutta harmittaa, että julkisella puolella noin löysää, palkka tulee veroista. Kuinkahan paljon on tuollaista alityöllistämistä.

Vierailija
47/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä suojatyöpaikka AP : lla on❓

Alotin etätyöt klo 7:45 yks tauko oli 30 min

Lounas klo 12 lopetin klo 17:00 duunit.

Näin Mä teen töitä Ap ;

tekee kaikkea muuta kuin töitä.

Sut on pakotettu tohon eikö olekin?

Vierailija
48/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tietäisitte ihmiset, kyllä näitä tämmöisiä on, sekä zombi firmoja ja zombi työntekijöitä.. 

Vierailija
49/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Vastaan monista asioista mutta olen ollut samassa työssä jo pitkään ja hommat hoituu nopeasti. Olen ns. asiantuntija monelle eri taholle eikä kukaan tiedä kuinka paljon muhun otetaan yhteyttä päivittäin. Joku aloittelija saattaisi setviä ongelmaa tunteja, mä osaan ulkoa jo suurimman osan, joten vastaus tulee minuutissa. Pomot on tyytyväisiä ja osaltaan varmaan vaikuttaa sekin että porukka vaihtuu koko ajan eikä kukaan oikein ole perillä mun työtehtävistä.

Vierailija
50/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä etätyöt alkoivat 07.30 ja loppuivat 18.30. Jos en tekisi töitä, kyllä sen kaikki tietäisi.

Mutta tiedän sellaisia joilla oikeasti ei ole tarpeeksi tekemistä. Riippunee firmasta ja työnkuvasta.

Vierailija
51/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa nämä "etätyöläiset". Itse olen tehnyt oikeasti etätöitä jo 9 vuotta. Voin toki jättää työt tekemättä, jos siltä tuntuu, mutta sitten ei kyllä tule rahaakaan siltä ajalta. t: freelance-kääntäjä 

Vierailija
52/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teill näy esim. Teamsissa, onko paikalla?

En ole ap, mutta omalta osaltani vastaan, että meillä on kyllä oletuksena pitää Teams päällä koko työajan. Sieltähän on helppo nähdä kuka on tavoitettavissa, varattuna ja kuka ei ole paikallakaan. 

Minullakin on tuttuja, joilla ei vaikuta olevan aina niin paljon tekemistä töissä, mutta he ovat kyllä tavoitettavissa. Eikä työpäivää todellakaan aloiteta vasta klo 10, vaikka joskus olisikin mukavampi tehdä töitä vaikka 10 -18.

Vierailija
53/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teill näy esim. Teamsissa, onko paikalla?

En ole ap, mutta omalta osaltani vastaan, että meillä on kyllä oletuksena pitää Teams päällä koko työajan. Sieltähän on helppo nähdä kuka on tavoitettavissa, varattuna ja kuka ei ole paikallakaan. 

Minullakin on tuttuja, joilla ei vaikuta olevan aina niin paljon tekemistä töissä, mutta he ovat kyllä tavoitettavissa. Eikä työpäivää todellakaan aloiteta vasta klo 10, vaikka joskus olisikin mukavampi tehdä töitä vaikka 10 -18.

Teamsin paikallaolo ei toimi kovinkaan hyvin. Saatan vaikka chattailla työkaverin kanssa vaikk hän on ”offline” koko ajan. Ainoastaan se, jos on jakanut ruudun Teamsin kautta musta näkyy että pitää kokousta tms. muuten kaikki muu status on arvailua.

Vierailija
54/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on myös erilaisia. Toinen tekee tehokkaammin kuin toinen eikä välttämättä tehdyt tunnit kerro niin paljon. Jos pomo on tyytyväinen ja teet työsi niin mitä väliä sillä on jos kaikkia päivinä sitä ei vaan enää riitä.

Tämä on jutun juoni, joku tekee työn tunnissa johon toisella menee päivä. Mun työ oli samanlaista kuin ap:llä, tein ehkä tunnin veren töitä päivässä ja pomo oli erittäin tyytyväinen muhun (sain kaksi kertaa ylimääräisen palkka korotuksen). Kyllästyin vähäiseen työhön ja vaihdoin parempipalkkaiseen työhön. Nyt töitä riittää koko päiväksi ja olen tyytyväinen.

Vierailija
55/75 |
13.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan onnistuisi, pitää kirjata työnteko reaaliajassa. Ja asiakkaatkin yrittävät aina tavoitella niin nopsaan joku huomaisi ettei täällä mitään tapahdu. Hyödynnän toki etätyötä arkiasioiden hoitoon siten, että voi pyöräyttää pesukoneellisen, tilata ruokaostokset eteiseen ja laittaa ruoan uuniin, mutta kyllä töitä tulee oikeastikin tehtyä, jopa enemmän kuin lähipäivinä. 

Vierailija
56/75 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin taas nyt ja alan katsomaan josko olisi jotain töitä ja syön rauhassa aamupalaa.

Ap

Vierailija
57/75 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöissä aloitan päivän klo 6-7 ja lopettelen 15 aikoihin. Paljoa ei taukoja ehdi pitämään, palaveria ja työtä riittää jatkuvasti. Niiden tekemättä jättäminen näkyisi ja se tarkoittaisi ongelmia töissä. Enemmän saan aikaiseksi etänä, kuin toimistolla.

Vierailija
58/75 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samaa mutta niinä päivinä kysyn kyllä itse, jos on jotain jota voisin tehdä tai sitten Kysyn jos voin ottaa saldoja pois ja pistän koneen kiinni.

Vierailija
59/75 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua ei sitten mitata mitenkään. OIet varmaan valtiolla tai kunnalla töissä..

Ite nyt etänä ICT B2B-myyntityötä.  Vaihtoa, katetta ja tavoitteiden toteutumista seurataan kuukausitasolla sekä tietenkin viikottaiset myynnin palaverit.

Vierailija
60/75 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on sarkasmin ja ironian musta aukko.