Poliisihallitus ei missään nimessä tahdo laillistaa kannabista – ”Kyllä rikollinen toiminta taustalla tuntuu jatkuvan”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008260389.html
Järjen ääni pössypuolueen sijaan
Kommentit (230)
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ
PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!
AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!
MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!
HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"
Kirjoittaja on uskovainen huumevalistaja ja Irti Huumeista ry:n perustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihreänä ole niinkään vähättelemässä kannabiksen haittoja, pikemminkin ihmettelen että miksi alkoholin liikakäyttö on niin hyväksyttyä. Tuntuu olevan ihan OK jos joku on tolkku poissa, jopa päivittäyskäyttöä moni pitää normaalina.
Olen myös kuullut poliisimiehen kannattavatn kannabiksen vapauttamista. Ei siksi että se on vaaratonta, vaan siksi, että se työllistää poliisia niin paljon. Jos möyhynpolttajia ei tarvitsisi niin puolustaa, niin poliisi voisi pistää kaikki resurssinsa vahvempien huimausaineiden kauppiaiden pyydystämiseen.
Alkoholin liikakäyttöä ei taida kannabiksen laillistaminen lopettaa...
Jälkimmäisessä ratkaisu on dekriminalisointi.
Lääkekannabista on käytetty alkoholivieroitukseen.
So?
Eli kannabis on toimiva lääke tappavan alkoholiriippuvuuden hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
"Sinussa puhuu saatana luciferin korkein musta enkeli. Kaikki kannabista maistaneet ovat saatanan mustassa messussa mukana. Tarkoitus on Suomessa tuhota johto, antaa Suomi Luciferille ja myydä mökit ismaelilaisille jotka kansainvaeltavat tänne Etelä-Amerikan suurimpien moskeijoiden laulussa- sama laulu jota lucifer osaa. Hänellä on yhdeksäspää laulupää, tällä laulaa niin kaunista musiikkia, jonka vain kannabiksen osaajat käyttävät. Nyt on kuudes sinetti murrettu, nyt jääneet Jeesuksen pojat eli sinetit, koskevat suurta painetta ja seuraavat sinetit menevät nopeammin ja nopeammin vähemmässä ajassa murroksiin. Silloin kannabiksen ottajat syövät ihmiset ja muuttuvat islamiin!!!!!
OLETTE PASKANARKOMAANEJA KANNABIS ON PAHOLAISEN paskaa JA TE OTATTE SITÄ!!! HÄHÄHÄHÄÄÄÄ
PASKANARKOMAANIENPASKAKEUHKOT JOISSA saatana ASUU!
AINOA JÄRKEVÄT TIE ON AMPUA KAIKKI JOTKA PITÄVÄT NUORISOMUOTIA JA LAITTELEVAT RAP KAPPALEITA SOIMAAN, JOISSA HALUTAAN, ETTÄ KAIKKI OTTAA PASKANARKOMAANIKANNABISTA!!!!!!
MINULLE EI MUUTEN HAUKUTA JATKUVASTI, OLEN JUMALAN TAHDON PUOLELLA JA JOS JUMALA KERTOO KORVAANI, ETTÄ TAPA JA SYÖ TUO IHMINEN NIIN MINÄ SEN TULEN TEKEMÄÄN JA SE KERTOO ETTÄ KANNABIKSEN KÄYTTÄJÄT TUHOTAAN. MINULLA ON YHTEYS JUMALAAN, OLEN NIITÄ HARVOJA, JOILLA ON KORKEIN TASO MAAILMASSA IHMISENÄ, OSAAN PUHUA ENKELTEN KANSSA JA HE VÄLITTÄVÄT ASIANI SUORAAN JUMALALLE!!!
HUOM! OLEN SUORASSA YHTEYDESSÄ LUOJAAN!!!!"
Kirjoittaja on uskovainen huumevalistaja ja Irti Huumeista ry:n perustaja.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Kirjoittaja on uskovaisen huumevalistajan ja Irti Huumeista ry:n perustajan poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista on jo tarpeeksi haittoja. Ei enää lisää päihdehaittoja. Hoitaminen tulee yhteiskunnalle kalliiksi.
Tiedän monta ihmistä jotka vaihtaisivat alkoholin kannabikseen milloin tahansa, mutta se on haastavaa juurikin sen laittomuuden takia. Kannabiksesta ei tule krapulaa, se ei ole koskaan aiheuttanut kuolemia (paitsi tapaus jossa henkilö jäi lastin alle, mutta se ei ollut suoraan aineen vika) eikä se aiheuta terveyshaittoja. Päin vastoin; moneen sairauteen se antaa suuren avun koska rentouttaa ja lievittää kipuja.
Hassua kuinka te vauhkoatte oi niin vaarallisesta huumeesta, kun kuitenkin esimerkiksi alkoholi on meillä laillinen päihde ja aiheuttaa paljon kuolemia, tapaturmia ja terveysongelmia. On ok syödä lääkärin määräämänä opiaattipohjaisia lääkkeitä, oikeastaan sama asia kuin herska. Mutta kun lääkäri määrää, niin onhan sen oltava turvallista. Ja onhan se kannabis nyt niin vaarallista...
Musta on hassua että teillä ei ole oikeasti mitään muuta puolustusta kuin "muttakun alkoholikii!"
Oon itse kaamee sieni ja tiedostan alkoholin haitat, en silti tajua miksi pitää saada lisää päihdyttäviä aineita kaikkien saataville. Lääkekäyttö on eri asia. Mun mielestä alkoholinkin vois kieltää, oltaispahan samalla viivalla kun noin ottaa päähän kun mä saan ja sä et.
Tää kuulostaa ihan leikki-ikäisten kinastelulta hiekkalaatikolla. "Miks toi saa mut mä en?!?"
Ajattelusi on hyvin mustavalkoista ja melko lapsellista. Muistatko miten kävi alkoholin kieltolain? Onko sinulla antaa jotain perusteluja siitä miksi muiden päihteiden kohdalla kieltolaki yhtäkkiä merkillisesti toimiikin?
Sama koskee tuota ikuista jankkausta porttiteoriasta. Jokainen järkevään ajatteluun pystyvä ymmärtää, että porttiteoria toimii ainostaan siksi, että samat laittomien aineiden kauppiaat tarjoavat myös muuta valikoimaa asiakkailleen. Tämäkin katoaisi kun laillistamisen veisi heiltä markkinat kokonaan.
Miten muuten alkoholia ei ikinä lasketa mukaan, kun sanotaan että päihteiden käyttäjät jotenkin mystisesti aina haluavat "kovempia" aineita? Vai onko alkoholilla mielestänne jokin sellainen erikoisominaisuus, joka mystisesti erottaa sen kaikista muista päihteistä, jolloin porttiteoria ei sen kohdalla toimikaan?
Ei tietenkään ole, muuta kuin se laillisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholista on jo tarpeeksi haittoja. Ei enää lisää päihdehaittoja. Hoitaminen tulee yhteiskunnalle kalliiksi.
Tiedän monta ihmistä jotka vaihtaisivat alkoholin kannabikseen milloin tahansa, mutta se on haastavaa juurikin sen laittomuuden takia. Kannabiksesta ei tule krapulaa, se ei ole koskaan aiheuttanut kuolemia (paitsi tapaus jossa henkilö jäi lastin alle, mutta se ei ollut suoraan aineen vika) eikä se aiheuta terveyshaittoja. Päin vastoin; moneen sairauteen se antaa suuren avun koska rentouttaa ja lievittää kipuja.
Hassua kuinka te vauhkoatte oi niin vaarallisesta huumeesta, kun kuitenkin esimerkiksi alkoholi on meillä laillinen päihde ja aiheuttaa paljon kuolemia, tapaturmia ja terveysongelmia. On ok syödä lääkärin määräämänä opiaattipohjaisia lääkkeitä, oikeastaan sama asia kuin herska. Mutta kun lääkäri määrää, niin onhan sen oltava turvallista. Ja onhan se kannabis nyt niin vaarallista...
Musta on hassua että teillä ei ole oikeasti mitään muuta puolustusta kuin "muttakun alkoholikii!"
Oon itse kaamee sieni ja tiedostan alkoholin haitat, en silti tajua miksi pitää saada lisää päihdyttäviä aineita kaikkien saataville. Lääkekäyttö on eri asia. Mun mielestä alkoholinkin vois kieltää, oltaispahan samalla viivalla kun noin ottaa päähän kun mä saan ja sä et.
Tää kuulostaa ihan leikki-ikäisten kinastelulta hiekkalaatikolla. "Miks toi saa mut mä en?!?"Pointti minkä yritän tuoda esille on se, että on jokseenkin ristiriitaista että maassamme alkoholi on laillista mutta kuitenkin erittäin suuri terveyshaitta mutta kun joku kehtaa ottaa puheeksi kannabiksen (eli kasvin) laillistamisen, on väki sekoamassa koska se on muka niin vaarallista. Tai nämä vahvat, koukuttavat lääkkeet joita on laillista määrätä, vaikka ovat samassa kategoriassa todella vahvojen huumeiden kanssa.
Mitä jos joku ehdottaisi heroiinin laillistamista? Ei hyvänen aika tietenkään, sehän on vaarallinen huume. Vaan kyllä täällä silti määrätään opiaattipohjaisia lääkkeitä, se on laillista eikä moni teistä tunnu ymmärtävän sitä.
Jep, pointtisi kusee. Lienee puhutaan kivun lievityksestä vs kannabispäihtymys?
Olen itsekin saanut vahvoja opioideja leikkauksen jälkeiseen kipuun, entä sitten? Söin kaksi pilleriä ja loput jäi kaappiin, en koukuttunut eikä tehnyt mieli. Seuraava poikaystäväni sit popsi ne salaa, kun sille oli ihan sama mitä vetää, kunhan saa päänsä sekaisin. (Yllätys yllätys, se poltti myös pilveä muiden ohella)
Riippuvuuspotentiaali on kaikissa lääkkeissä ja päihteissä, kuten alkoholissakin, kaikki vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin.
Joo, kivunlievitys ja sairaudet on asia erikseen. Ja kyllä on ristiriitaista, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi kaikkien saataville pitää saada lisää päihdyttäviä aineita vain sen takia kun joku toinen on sallittua.
Kun puhutaan Suomessa lääkekannabiksesta, reseptien saantia on vain tiukennettu jatkuvasti! Juuri vietiin oikeudet (jälleen kerran) yhdeltä lääkäriltä. Muutamassa vuodessa kirjoitettujen reseptien määrä on laskenut lähes 50 %. Lähinnä lääkekannabista on määrätty MS-tautiin, toki muuhunkin... Kipupotilaat kuitenkin kaipaisivat vaihtoehtoa jatkuvien mielialalääke- ja epilepsialääkekokeilujen sekä rankkojen, vahvojen ja usein huomattavia sivuvaikutuksia (mm. huonovointisuus, vatsaongelmat ym.) opiaattien tilalle. Valitettavasti tämä on tälläkin hetkellä täysin poissuljettu mahdollisuus. Teoriassa Suomessa siis saa lääkekannabista reseptillä. Käytännössä ei! Useat kipupotilaat joko tyytyvät tilanteeseen eivätkä ole edes toimintakykyisiä. Osa rikkoo siis lakia ostamalla näiltä 'rikollisilta' tarpeellista lääkettään, jotta pystyisi syömään ja nousemaan sängystä, kävelemään pihalla ja ulkoilemaan koiransa kanssa eli viettämään edes hieman normaalimpaa elämää. Onko tässäkään mitään järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa ihan leikki-ikäisten kinastelulta hiekkalaatikolla. "Miks toi saa mut mä en?!?"Olen tuurijuoppo, joka vetää rankasti sillonkun vetää mutta ei ihannoi ja tyrkytä kännin hienoutta muille, vaikka se itsestä huippukivaa onkin.
Voin lopettaa juomisen kokonaan jos sillä saa nää pilvipäät hiljentymään.
Jos se on niin hienoa, niin eikait siinä mitään ongelmaa ole hommata kasvatusvehkeitä ja tuikata taimea vaatekaappiin, miksi sitä pitää kaupan tiskiltä saada?
Ongelma lienee siinä, että se on laitonta. Jos jäät kiinni siitä että kasvatat kukkaa kodissasi, olet ongelmissa. PS. Mikset itse keitä pontikoitasi, miksi tuurijuopon pitää päästä helpolla ja hakea viinansa kaupan tiskiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihreänä ole niinkään vähättelemässä kannabiksen haittoja, pikemminkin ihmettelen että miksi alkoholin liikakäyttö on niin hyväksyttyä. Tuntuu olevan ihan OK jos joku on tolkku poissa, jopa päivittäyskäyttöä moni pitää normaalina.
Olen myös kuullut poliisimiehen kannattavatn kannabiksen vapauttamista. Ei siksi että se on vaaratonta, vaan siksi, että se työllistää poliisia niin paljon. Jos möyhynpolttajia ei tarvitsisi niin puolustaa, niin poliisi voisi pistää kaikki resurssinsa vahvempien huimausaineiden kauppiaiden pyydystämiseen.
So?
So?
Vierailija kirjoitti:
Kun puhutaan Suomessa lääkekannabiksesta, reseptien saantia on vain tiukennettu jatkuvasti! Juuri vietiin oikeudet (jälleen kerran) yhdeltä lääkäriltä. Muutamassa vuodessa kirjoitettujen reseptien määrä on laskenut lähes 50 %. Lähinnä lääkekannabista on määrätty MS-tautiin, toki muuhunkin... Kipupotilaat kuitenkin kaipaisivat vaihtoehtoa jatkuvien mielialalääke- ja epilepsialääkekokeilujen sekä rankkojen, vahvojen ja usein huomattavia sivuvaikutuksia (mm. huonovointisuus, vatsaongelmat ym.) opiaattien tilalle. Valitettavasti tämä on tälläkin hetkellä täysin poissuljettu mahdollisuus. Teoriassa Suomessa siis saa lääkekannabista reseptillä. Käytännössä ei! Useat kipupotilaat joko tyytyvät tilanteeseen eivätkä ole edes toimintakykyisiä. Osa rikkoo siis lakia ostamalla näiltä 'rikollisilta' tarpeellista lääkettään, jotta pystyisi syömään ja nousemaan sängystä, kävelemään pihalla ja ulkoilemaan koiransa kanssa eli viettämään edes hieman normaalimpaa elämää. Onko tässäkään mitään järkeä?
Lisäksi lääkekannabiksen hinta on niin korkea, että monella ei siihen ole varaa, jos saisi reseptin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
Kannabista on käytetty myös nikotiiniriippuvuuden hoitoon menestyksellisesti ns. micro dose -tekniikalla eli hyvin pieninä annoksina. On toiminut jopa yllättävänkin hyvin. Eli turha väittää kaikkien 'savuttelevan'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
So?
So?
Alkoholismi on tappava sairaus ja alkoholiriippuvuus on heroiinin luokkaa. Kannabislääke toimii alkoholismin hoidossa, ja on hyvin vähähaittainen jopa todella runsaassa päivittäiskäytössäkin.
Miksi kannabis pitäisi vapauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa jo poliisia!
:D ei hemmetti tuo kohta ''puhtaasti bisnestä'' XD
Älkää antako näille huumehörhöpyörävarkaille valtaa hyvät ihmiset!! Kiinan tapa hoitaa asioita näissä paras eli kuopan reunalle polvilleen ja maan jatkeeksi. Loppuu pyörävarkaudet....
Vierailija kirjoitti:
Lääkekannabista Tanskasta
https://yle.fi/uutiset/3-11140970
.
Tanskaan nousee jättimäisiä halleja, jotka täytetään kannabiksella – Kanadalaisfirmat valtaavat nyt Euroopan markkinoita ja tähtäimessä on myös Suomi. Euroopan laillisten lääkekannabismarkkinoiden arvon arvioidaan kasvavan miljardeihin euroihin lähivuosina.
.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lääkekannabis
.
https://yle.fi/uutiset/3-10650937
EU-parlamentti haluaa lääkekannabiksen Kela-korvauksen piiriin
.
Parlamentti kehottaa EU-komissiota ja jäsenvaltioita käsittelemään esteitä, jotka haittaavat kannabiksen käyttöä lääkinnällisiin tarkoituksiin.
Parlamentti huomauttaa lauselmassaan, että "on todisteita siitä, että kannabis tai kannabinoidit voivat olla tehokkaita ruokahalun parantamisessa ja painonmenetyksen estämisessä hivin/aidsin yhteydessä ja että ne voivat helpottaa mielenterveyden häiriöitä, kuten psykoosia ja Touretten oireyhtymää, ja lieventää epilepsian sekä Alzheimerin taudin, niveltulehduksen, astman, syövän, Crohnin taudin ja glaukooman oireita ja pienentää liikalihavuuden ja diabeteksen riskiä ja lievittää kuukautiskipuja".
.
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
"Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabiksen jatkuvakin suurkäyttö."
.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-maailman-viisi-addiktoivi…
"Nämä ovat maailman viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa."
.
https://www.hs.fi/talous/art-2000007594512.html
.
”Neljä osavaltiota (lisää) hyväksyi kannabiksen viihdekäytön Yhdysvalloissa.”
.
Kannabiksen kieltolain maailmaan lanseerannut valtio on itse jo suurelta osin kieltolaista luopunut, koska se ei ole toiminut. Ainoa hyötyjä on ollut ammattirikollisuus.
.
DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.
.
http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory
.
“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannaboosta käyttäville potilaille, joille kannaboos merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannaboos ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabooksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.
.
https://www.verkkouutiset.fi/nuorisojarjestot-kannabiksen-laillistaminen...
.
Nuorisojärjestöt: Kannabiksen dekriminalisointi vastuullista
.
Kannabiksen käytöstä tai hallussapidosta ei tule rangaista, vaativat viiden puolueen nuorisojärjestöt.
.
https://www.is.fi/terveys/art-2000007700851.html
Alkoholi on hermomyrkky, joka tuhoaa aina aivosoluja
.
https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-156725
Alkoholi linkittyy vahvemmin syöpään kuin tiesimmekään - uusi tutkimus paljastaa
.
https://yle.fi/uutiset/3-11038972
.
DW: Merkelin puolue CDU harkitsee kannabiksen laillistamista Saksassa
CDU:n tiedottaja sanoi perjantaina, että kannabiksen käyttö voitaisiin vapauttaa ja sen jakelu ottaa hallintaan.
.
https://yle.fi/uutiset/3-11799859
.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c934ee02-ca8a-470e-89bc-76389cf6563d
"Antaa kaikkien kukkien kukkia – kannabiksen laillistus etenee maailmalla."
.
"Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995).
Kannabis on vähähaittaisin kaikista maailman huumeista ja päihteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kuulostaa ihan leikki-ikäisten kinastelulta hiekkalaatikolla. "Miks toi saa mut mä en?!?"Ajattelusi on hyvin mustavalkoista ja melko lapsellista. Muistatko miten kävi alkoholin kieltolain? Onko sinulla antaa jotain perusteluja siitä miksi muiden päihteiden kohdalla kieltolaki yhtäkkiä merkillisesti toimiikin?
Sama koskee tuota ikuista jankkausta porttiteoriasta. Jokainen järkevään ajatteluun pystyvä ymmärtää, että porttiteoria toimii ainostaan siksi, että samat laittomien aineiden kauppiaat tarjoavat myös muuta valikoimaa asiakkailleen. Tämäkin katoaisi kun laillistamisen veisi heiltä markkinat kokonaan.
Miten muuten alkoholia ei ikinä lasketa mukaan, kun sanotaan että päihteiden käyttäjät jotenkin mystisesti aina haluavat "kovempia" aineita? Vai onko alkoholilla mielestänne jokin sellainen erikoisominaisuus, joka mystisesti erottaa sen kaikista muista päihteistä, jolloin porttiteoria ei sen kohdalla toimikaan?
Ei tietenkään ole, muuta kuin se laillisuus.
Niinno, puhun vain omasta kokemuksesta. Kaksi exää on ollut huumehemmoja, mikä vaan kelpas, kuten myös heidän ystäväpiirille. Ei siellä kukaan pelkkää pilveä tyytynyt polttelemaan.
On mulle itsellekin tarjottu ja oikein tyrkytetty siinä sivussa kaikkea, mutta olen kieltäytynyt ja pitäytynyt siinä alkoholissa, en halua päätäni enemmän sekaisin.
Toki varmasti ennen kannabista useimmilla on alkoholi jossain määrin, mutta harvemmin alkoholista siirrytään suoraan kovempiin aineisiin mun kokemuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kannabis pitäisi vapauttaa.
Koska se on maamme perinteisin päihdekasvi, joka kiellettiin arpomalla yli 50 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
On mulle itsellekin tarjottu ja oikein tyrkytetty siinä sivussa kaikkea, mutta olen kieltäytynyt ja pitäytynyt siinä alkoholissa, en halua päätäni enemmän sekaisin.
.
Suomessa on tosiaan se ongelma, että monelle kannabiksen hankkijalla oikein tyrkytetään muitakin aineita kun samoilta myyjiltä saa kaikkea muutakin.
Alkoholi on voimakkain pään sekoittaja.
So?