Miksi joku haluaa sektion?
En osaa samaistua naisiin jotka haluaa sektion. En halua tuomita ketään ja ymmärrän esim.synnytystraumat jotka saa haluamaan toisen lapsen kohdalla sektion mutta miksi joku haluaa sektion jos ei terveydellisistä syytä ole esikoisen kohdalla?
Arvostan jos joku haluaa avata tätä hyvässä hengessä! Kiitos!
Kommentit (168)
Miksi joku haluaa abortin? Itse en voi ymmärtää esim. sosiaalisin syin tehtyä aborttia, mutta sektion ymmärrän.
Luultavasti pelkää mahd. vaurioita alatie synnytyksestä
Eikö nuo alapään muutokset ole maailman luonnollisin asia ja suurinosa ohimeneviä?
-ap
Vaimoni pelkäsi sektiota.
5 lasta synnytti alateitse.
M49 kirjoitti:
Vaimoni pelkäsi sektiota.
5 lasta synnytti alateitse.
Sama täällä, sektio pelottaa ajatuksenakin.
-ap
Pyörtyilen jo veri- ja papakokeissa. Lääkityksen vuoksi ei mahdollisuutta epiduraaliin, ja äidilläni todella vaikeat synnytykset. Paniikkihäiriötaustaa. Tämä kokonaisuutena itselläni sellainen paketti, että voi olla, ettei muita vaihtoehtoja jää, kuin sektio, vaikka haluaisinkin toimia, kuten ”luonto on tarkoittanut”.
Suunniteltu sektio on nykyisen tiedon valossa lapsen kannalta (ei toki äidin) turvallisempi, kuin alatiesynnytys. Näin siis huom. vain vakavien komplikaatioiden kannalta, allergia-asiat ym. erikseen. Eli tämä voi olla yhtenä syynä.
Suunniteltu sektio on asia, jonka voi "hallita". Luonnollinen alatiesynnytys taas ei ole. Se voi olla rauhallinen ja hidas tai rankka, raju ja nopea. Et voi tietää, mihin porukkaan kuulut ja se voi olla pelottavaa.
Pelon vallassa harvemmin on rationaalinen. Lisäksi paniikissa on varmaan vaarallista synnyttää.
Ensimmäinen lapseni vedettiin imukupilla auttaen ulos ja synnytys oli todella kivulias ja pitkä. Toinen oli suunniteltu sektio, koska oli väärinpäin. Olin puudutettuna ja leikkaus sujui todella hyvin, sain seurata sitä täysin kivuttomana. Toipuminen oli paljon nopeampaa kuin ensimmäisellä kerralla. Jos vielä synnyttäisin, se olisi ehdottomasti sektio.
En halunnut lapseni jäävän jumiin, saavan aivovauriota tms. Sektio oli turvallisempi vaihtoehto. Ja juu, myönnän, ettei ajatus lapsen puskemisesta ulos toosastani hirveissä tuskissa houkutellut.
Ei ole kokemusta vatsan alueen leikkauksesta eikä ymmärrä kuinka kipeä sen jälkeen on.
Vierailija kirjoitti:
Pyörtyilen jo veri- ja papakokeissa. Lääkityksen vuoksi ei mahdollisuutta epiduraaliin, ja äidilläni todella vaikeat synnytykset. Paniikkihäiriötaustaa. Tämä kokonaisuutena itselläni sellainen paketti, että voi olla, ettei muita vaihtoehtoja jää, kuin sektio, vaikka haluaisinkin toimia, kuten ”luonto on tarkoittanut”.
Mutta eikö suunniteltu sektio tehdä juuri epiduraalin kanssa?
Pelkään siis itse kuollakseni piikkejä, niin olen synnyttänyt mahdollisimman luomusti. En missään nimessä haluaisi selkärankaani törkittävän. Nukutuksessa voisi sujua sektiokin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen lapseni vedettiin imukupilla auttaen ulos ja synnytys oli todella kivulias ja pitkä. Toinen oli suunniteltu sektio, koska oli väärinpäin. Olin puudutettuna ja leikkaus sujui todella hyvin, sain seurata sitä täysin kivuttomana. Toipuminen oli paljon nopeampaa kuin ensimmäisellä kerralla. Jos vielä synnyttäisin, se olisi ehdottomasti sektio.
Imukuppi on kyllä traumaattinen. Mullakin eka imukupilla ja olin kipeä ainakin kuukauden. Riatiäisissäkin vähän teki vielä pahaa. Seuraava synnytys taas sujui hyvin ja olin seuraavana päivänä ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö suunniteltu sektio tehdä juuri epiduraalin kanssa?
Pelkään siis itse kuollakseni piikkejä, niin olen synnyttänyt mahdollisimman luomusti. En missään nimessä haluaisi selkärankaani törkittävän. Nukutuksessa voisi sujua sektiokin.
Kiireellisissä sektioissa joskus käyttävät epiduraalia. Kiireettömissä on muitakin vaihtoehtoja.
Halusin saada terveen lapsen, joka ei ole kärsinyt synnytyksenaikaisesta hapenpuutteesta. Alapäätäni en miettinyt pätkääkään, lapsen terveys edellä mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kokemusta vatsan alueen leikkauksesta eikä ymmärrä kuinka kipeä sen jälkeen on.
MIten kipeä siis on? KUn puudutuksen teho oli ohi, riitti BUrana kipulääkkeeksi ja olin liikkeellä samantien.
Vierailija kirjoitti:
Halusin saada terveen lapsen, joka ei ole kärsinyt synnytyksenaikaisesta hapenpuutteesta. Alapäätäni en miettinyt pätkääkään, lapsen terveys edellä mentiin.
Et kuitenkaan katsonut astmariskin kuuluvan lapsen terveyteen?
Luulee, että paikat venyy tai pelkää että repeää.