Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhemman tapaamiset ja kuljetusongelmat

Vierailija
24.10.2014 |

Kohta lentää kiviä mutta koitetaan nyt saada neuvoja ja mielipiteitä meidän tilanteeseen. Eli olen kahden lapsen kanssa yksin. Lapsilla on erit isät. Olen juuri eronnut toisen lapsen isästä.

Esikoisen isän kanssa on nyt erimielisyyksiä. Olen aikoinani kun minulla oli vaan yksi lapsi mennyt allekirjoittamaan tapaamissopimuksen missä lukee että ajan puolet matkoista. Nyt vuosia jälkeenpäin en enää halua/pysty ajamaan koska tämä tarkoittaa että joutuisin ajelluttamaan myös vauvaa joka kerta mukana....

Eksä siis on suostunut ajamaan matkat yksin nyt muutaman kuukauden. Sovittiin että elatusmaksuissa tämä sitten huomiodaan. Hän ei ole tämän ajan suostunut mitään elareita maksamaan.

Nyt hän sitten ilmoitti että hän vaatii mua jatkossakin ajamaan puolet matkoista :( Kerroin että en ole halukas koska joutuisin aina ottaa vauva mukaan ja hänen kanssa on ollut niin vaikea sopia aikoja aikaisemmin. Hän tekee kiusaa sillä että ei sovi ajat ajoissa, ei suostu vaihtoon päiväkodissa, määrää sellaiset kellonajat mitä hän tietää ettei minulle sovi ym...

Minulla sitä paitsi ei ole muuton takia enää edes tarvetta autolle. Voidaanko minua todellakin velvoittaa ajamaan? Olen valmis maksamaan puolet matkoista ja olen aina suostunut kaikkiin aikoihin mitä eksä on halunnut lapsen tavata....

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ankkurilapsi pitää tehdä jokaiseen suhteeseen. Luuletteko sillä sitovanne miehen tiukemmin itseensä. Ja tosielämää, se mies voi silti lähteä, vaikka teillä on yhteinen lapsi. Ihan jokaiselle poikaystävälle ei sitä lasta kannata puuhastella.

Vierailija
22/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteet muuttuu. Esim. ero uudesta kumppanista muuttaa taloudellista tilannetta. Jos mun mies ottais eron, mulla ei tasan ois kolmen pienen lapsen kanssa edes varaa pitää autoa. Aina ei voi ennakoida sopimuksia tehdessä miten elämä kuljettaa; tapaako uuden kumppanin, entä jos itse joutuu työkyvyttömäksi tai löytyykö juuri ostetusta talosta hometta tai tulee potkut töistä. Ei varmasti kukaan voi antaa lupausta että seuraavat 20 vuotta mulle käy aina perjantaisin klo. 18 kahden tunnin ajelu. Silti ne sopimukset on jotenkin tehtävä, joskus ero on niin riitainen että ne on parasta tehdä mahdollisimman yksityiskohtaisesti. jotkut kun kiusaa eksiään ihan tahallaan lukemalla kaikkea vähänkin tulkinnanvaraista kuin piru raamattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
24/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:44"]Tilanteet muuttuu. Esim. ero uudesta kumppanista muuttaa taloudellista tilannetta. Jos mun mies ottais eron, mulla ei tasan ois kolmen pienen lapsen kanssa edes varaa pitää autoa. Aina ei voi ennakoida sopimuksia tehdessä miten elämä kuljettaa; tapaako uuden kumppanin, entä jos itse joutuu työkyvyttömäksi tai löytyykö juuri ostetusta talosta hometta tai tulee potkut töistä. Ei varmasti kukaan voi antaa lupausta että seuraavat 20 vuotta mulle käy aina perjantaisin klo. 18 kahden tunnin ajelu. Silti ne sopimukset on jotenkin tehtävä, joskus ero on niin riitainen että ne on parasta tehdä mahdollisimman yksityiskohtaisesti. jotkut kun kiusaa eksiään ihan tahallaan lukemalla kaikkea vähänkin tulkinnanvaraista kuin piru raamattua.
[/quote]
20 vuotta? Vaikka yksi lapsi olisi syntymätön, ei tarvitse niin pitkään kuljetella. Toisekseen, eiköhän lapsi itse yläasteella halua lopettaa säännölliset tapaamiset ja pysty jo ennen sitä kulkemaan itse. Jos ei ap:lle sovi kuljettaminen, miksi miehelle sopisi? Hoitakoon ap jatkossa lapsensa itse, niin ei tarvitse vääntää.

Vierailija
25/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:06"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:02"]Allekirjoitit sopimuksen asiasta ja nyt et sitten enää halua toimia sopimuksen mukaan. Eihän sinulla ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin yrittää saada aikaan uusi sopimus, mutta tietenkään miehen ei siihen tarvitse noin vain suostua. Suostuisitko itse, jos olisit sopinut lapsen isän kanssa jotain ja hän jättäisi asian tekemättä, kun ei enää huvita tehdä. Siis ihan oikeasti, kun teette sopimuksia, niin lukekaa ja miettikää kunnolla etukäteen se, että mihin sitoudutte ja onko sitoumus järkevä vielä esim. vuoden päästä tai jos elämäntilanne muuttuu syystä tai toiseta. Ihan sama juttu mielestäni lasten teonkin kanssa. [/quote]Sopimukset voidaan kyllä muuttaa. Yksikään elatus- ja tapaamissopimus ei velvoita loputtomiin, vaan niitä voidaan aina muuttaa jos toinen vanhemmista esittää siihen tarpeen tai pelkän halun.

[/quote]

Kyllä, mutta ei sitä muutosta voi noin vain itse yksin tehdä siten, että hakee sille vahvistuksen av-palstalla. Vai voiko lapsen isäkin vaan päättää, ettei enää maksa elareita, kun ei enää huvita ja tarvitsee rahan vaikka johonkin muuhun? Tulee vähän kyllä sellainen kuva, että miehiltä vaan vaaditaan asioita sopimusten avulla ja äitejä eivät nämä samat sopimukset sitten enää sido millään tavalla.

Miksi ihmeessä piti mennä allekirjoittamaan tuollainen sopimus, jos sen ehdot on epätavalliset?
[/quote]

Tuo voiko isä päättää lopettaa elareiden maksun: apn tapauksessahan isä ilmeisesti oli päättänyt näin vaikka todellisuudessahan ei voi. Samoin kuin äitikään ei voi lopettaa ruuan ja muun tarpeellisen ostoa/asumiskustannusten maksua ym lapselle. Sen sijaan lähivanhempi (tässä tapauksessa äiti/ap) voi myydä autonsa ja ilmoittaa lastenvalvojalle haluavansa uuden sopimuksen ja laittaa maksamattomat elarit perintään.

Vierailija
26/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:40"]Miksi se ankkurilapsi pitää tehdä jokaiseen suhteeseen. Luuletteko sillä sitovanne miehen tiukemmin itseensä. Ja tosielämää, se mies voi silti lähteä, vaikka teillä on yhteinen lapsi. Ihan jokaiselle poikaystävälle ei sitä lasta kannata puuhastella.
[/quote]

En ole tehnyt ankkurilapsia. Molempien isien kanssa olen naimisissa ollut ja itse ollut se lähtevä osapuoli kun liittoa ei ole saatu toimimaan. Ap

Vierailija
27/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:39"]Ei oo sen miehen vika et oot menny sikiämään ja "nyt sulle ei sovikaan"
[/quote]
Kyllä hän on itsekin mennyt sikiämään. Hänellä on myös uusi vauva ja kertaakaan hän ei ihme ja kumma ole ottanut vauvaa mukaan kun ajaa. Tästä lähtikin uusi ajatus liikkeelle, kiitos. Sanonkin hänelle että jatkossa hän voi joka kerta ottaa oma vauva mukaan ajelulle kerta se on sitä mitä hän nyt vaatii minulta.
Ap
[/quote]
Miehen perhe-elämä ei kuulu sinulle, hänellä katsos on perhe ja puoliso, joka hoitaa vauvaa. Sinä taas olet ihan itse ryssinyt asiasi. Miten käyt töissä jos sinulla on vauva? Aika ristiriitaista. Kaltaistasi huoraa ei voi kuin halveksia. Vittuile lisää ja saat joltain miehistäsi Kontulan siskon kohtalon, monelle miehelle pentuja tehtaillutta huoraa tuskin edes lapset jäisivät kaipaamaan. Ja kyllä, jos haluat työntää pentusi ilmaiseen viikonloppuhoitoon, vähintä mitä voit tehdä on huolehtia toinen puoli matkoista. Ottakaa taksi tai menkää bussilla, jos autoilu ei kiinnosta.
[/quote]

Esikoisen jäljeen olen ollut töissä ja olen kohta palaamassa töihin kun vanhempainvapaa loppuu. Kohta varmaan sätit sen takia että menen töihin kun lapsi on alle 3v... voin kertoa että pakko on jos meinaa saada ruokaa pöytään.
Ap

Vierailija
28/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:44"]Tilanteet muuttuu. Esim. ero uudesta kumppanista muuttaa taloudellista tilannetta. Jos mun mies ottais eron, mulla ei tasan ois kolmen pienen lapsen kanssa edes varaa pitää autoa. Aina ei voi ennakoida sopimuksia tehdessä miten elämä kuljettaa; tapaako uuden kumppanin, entä jos itse joutuu työkyvyttömäksi tai löytyykö juuri ostetusta talosta hometta tai tulee potkut töistä. Ei varmasti kukaan voi antaa lupausta että seuraavat 20 vuotta mulle käy aina perjantaisin klo. 18 kahden tunnin ajelu. Silti ne sopimukset on jotenkin tehtävä, joskus ero on niin riitainen että ne on parasta tehdä mahdollisimman yksityiskohtaisesti. jotkut kun kiusaa eksiään ihan tahallaan lukemalla kaikkea vähänkin tulkinnanvaraista kuin piru raamattua.
[/quote]
20 vuotta? Vaikka yksi lapsi olisi syntymätön, ei tarvitse niin pitkään kuljetella. Toisekseen, eiköhän lapsi itse yläasteella halua lopettaa säännölliset tapaamiset ja pysty jo ennen sitä kulkemaan itse. Jos ei ap:lle sovi kuljettaminen, miksi miehelle sopisi? Hoitakoon ap jatkossa lapsensa itse, niin ei tarvitse vääntää.
[/quote]

Hoitaisin mielelläni totaaliyksinhuoltajana jos saisin tämän stressin pois elämästäni!
Ap

Vierailija
29/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina maristaan jos työttömällä sattuu olemaan auto, suorastaan vaaditaan myymään se pois. Tän etäisän touhut kuulostaa silkalta kiusanteolta, eikä ap ole velvollinen muuttuneissa olosuhteissa pitämään kiinni sopimuksesta.

Vierailija
31/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vingu ja kikkaile vaan. Kohta etää ei enää kiinnosta tavata lasta, kun se edustaa vain hankaluutta. Tuskin autosta voit luopua, kun olet tottunut sen tuomiin etuihin. Tässä on kyse vain ja ainoastaan lähivanhemman laiskuudesta ja kiusanteosta.

Vierailija
32/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:44"]Tilanteet muuttuu. Esim. ero uudesta kumppanista muuttaa taloudellista tilannetta. Jos mun mies ottais eron, mulla ei tasan ois kolmen pienen lapsen kanssa edes varaa pitää autoa. Aina ei voi ennakoida sopimuksia tehdessä miten elämä kuljettaa; tapaako uuden kumppanin, entä jos itse joutuu työkyvyttömäksi tai löytyykö juuri ostetusta talosta hometta tai tulee potkut töistä. Ei varmasti kukaan voi antaa lupausta että seuraavat 20 vuotta mulle käy aina perjantaisin klo. 18 kahden tunnin ajelu. Silti ne sopimukset on jotenkin tehtävä, joskus ero on niin riitainen että ne on parasta tehdä mahdollisimman yksityiskohtaisesti. jotkut kun kiusaa eksiään ihan tahallaan lukemalla kaikkea vähänkin tulkinnanvaraista kuin piru raamattua.
[/quote]
[/quote]

Hoitaisin mielelläni totaaliyksinhuoltajana jos saisin tämän stressin pois elämästäni!
Ap
[/quote]

Ahaa, tässä oli siis kyse vieraannuttamisesta.

Vierailija
33/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:44"]Tilanteet muuttuu. Esim. ero uudesta kumppanista muuttaa taloudellista tilannetta. Jos mun mies ottais eron, mulla ei tasan ois kolmen pienen lapsen kanssa edes varaa pitää autoa. Aina ei voi ennakoida sopimuksia tehdessä miten elämä kuljettaa; tapaako uuden kumppanin, entä jos itse joutuu työkyvyttömäksi tai löytyykö juuri ostetusta talosta hometta tai tulee potkut töistä. Ei varmasti kukaan voi antaa lupausta että seuraavat 20 vuotta mulle käy aina perjantaisin klo. 18 kahden tunnin ajelu. Silti ne sopimukset on jotenkin tehtävä, joskus ero on niin riitainen että ne on parasta tehdä mahdollisimman yksityiskohtaisesti. jotkut kun kiusaa eksiään ihan tahallaan lukemalla kaikkea vähänkin tulkinnanvaraista kuin piru raamattua.
[/quote]
[/quote]

Ap
[/quote]

Ahaa, tässä oli siis kyse vieraannuttamisesta.
[/quote]

Olen aina joka ikinen kerta suostunut eksän ehdottamiin tapaamisiin. Myös siis tapaamissopimuksen ulkopuolisiin ajankohtiin.
Ap

Vierailija
34/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko ap olit lapsiesi isien kanssa naimisissa? ja yrititkö edes saada suhteita toimimaan? oliko niissä väkivaltaa,alkoholismia tms vakavaa?

Vierailija
35/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:13"]Vingu ja kikkaile vaan. Kohta etää ei enää kiinnosta tavata lasta, kun se edustaa vain hankaluutta. Tuskin autosta voit luopua, kun olet tottunut sen tuomiin etuihin. Tässä on kyse vain ja ainoastaan lähivanhemman laiskuudesta ja kiusanteosta.
[/quote]
Minulle lapsen käyminen etällä edustaa stressiä ja pahaa mieltä. Joka ikinen kerta on vaikea sopia ajoista ja keksitään jotain moitittavaa. Esim etä on ottanut puheeksi sen että "aina" lähetän lapsen mukana rikkinäisiä vaatteita. Kerta toisen jälkeen valitusta tästä. Kun oikein tivasin että mitä rikkinäisiä vaatteita olen muka lähettänyt mukaan sain tietää että kerran ollut yhdet sukkikset varpaasta rikki.... tämä siis sen arvoinen moka että siitä valitettiin kolme kuukautta.
Ap

Vierailija
36/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:04"]

Voi helvetti mitä juttuja täällä :D Kukaan ei ole velvoitettu pitämään (tai edes ajamaan) autoa etävanhemman tapaamisten takia :DDDDD Oikeasti lähivanhemman ainoa velvollisuus on luovuttaa lapsi kotoa etävanhemmalle vaikka olisi 10 autoa ja 10 miljoonaa euroa. Elareissa huomioidaan tapaamiskustannukset.

[/quote]

onko tämä oikeasti totta?

Vierailija
37/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap fiksuna ihmisenä on varmasti eropäätökset tehdessään tiennyt, että taloudellista ja ajallista tappiota tulee verrattuna ydinperheeseen. Olen tässä asiassa täysin isän puolella.

Vierailija
39/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 11:16"]Täällä aina maristaan jos työttömällä sattuu olemaan auto, suorastaan vaaditaan myymään se pois. Tän etäisän touhut kuulostaa silkalta kiusanteolta, eikä ap ole velvollinen muuttuneissa olosuhteissa pitämään kiinni sopimuksesta.
[/quote]

Oot sinäkin tavan idiootti. Sopimuksen pitää kunnes toisin sovitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme