Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synsam LIfestyle-sopimus, kannattaako vai ei?

Vierailija
28.12.2024 |

Harkinnassa on, mutta näillä näkymin en ole taipumassa. Kokemuksia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä määräaikaisuudet ei kannata kuin halvoissa sähkösoppareissa.

Vierailija
2/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on. Itse en maksaisi laseista joka kk melkein satasta... Parempi kertamaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos systeemi ei olisi myyjälle normaalia silmälasikauppaa tuottoisampi bisnes, sitä ei tarjottaisi. Miettikääpä siitä kannattaako se asiakkaalle?

Vierailija
4/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen myös. 70e/kk kolmet lasit.

Vierailija
5/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70e/kk 21kk, koska 3kk on ilmaista suosittelijan takia. Tekee 1496e. Sisältää monitehot parhailla linsseillä, aurinkolasit vahvuuksilla sekä lukulasit. 

Viimeksi ostin 2 lasit 1 hinnalla samalla 1400e. 

Linssit kestävät käytössäni puoli vuotta-vuoden ja näkö muuttuu kovasti sisältäen monenlaiset näköongelmat. 

Synsamilla saa ilmaiseksi vaihtaa linssit kulumisen ja näön muuttumisen takia.

Lukulaseja enkä aurinkolaseja varmastikaan raaskisi ostaa.

Onhan 70e paljon rahaa kuukaudessa mutta voi kyllä laskea osamaksuksi ja aina on hyvät linssit käytössä.

Vierailija
6/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minullekin yritettiin kaupata instrusta vastaavaa. Raivostuttavaa painostusta. Näin asian vain niin että maksanko nyt 300e vai kolmessa vuodessa 700 e? 

Vierailija
7/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos systeemi ei olisi myyjälle normaalia silmälasikauppaa tuottoisampi bisnes, sitä ei tarjottaisi. Miettikääpä siitä kannattaako se asiakkaalle?

No tätä ei kauheasti liikkeessä mainostettu. Mainitsivat että tällainen mahdollisuus on, antoivat esitteen ja siinä se. Ei mitään tyrkytystä tai muutakaan.

Vierailija
8/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minullekin yritettiin kaupata instrusta vastaavaa. Raivostuttavaa painostusta. Näin asian vain niin että maksanko nyt 300e vai kolmessa vuodessa 700 e? 

Mulla niin että maksanko nyt uusista laseista 700, vai seuraavat kaksi vuotta 70€/kk 😄

Vierailija
9/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitoutuisi, ei kannata.

Vierailija
10/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa niitä kalleimpia laseja. Itse valikoin yksien lasien tilalle piilarit, toiset lasit on kohtuu hintaiset aurinkolasit ja kolmannet on silmälasit laadukkailla kehyksillä ja moniteholinsseillä. Näin sain kuukausi hinnan järkeväksi. Minulle on ollut kannattava vaihtoehto, 35€/kk ja linssit vaihdettu jo kerran kun näkö on muuttunut sen verran nopeasti. Joutuisin joka tapauksessa uusimaan laseja 2-3 vuoden välein näön muuttumisen vuoksi.

Vierailija
11/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko ottaa niitä kalleimpia laseja. Itse valikoin yksien lasien tilalle piilarit, toiset lasit on kohtuu hintaiset aurinkolasit ja kolmannet on silmälasit laadukkailla kehyksillä ja moniteholinsseillä. Näin sain kuukausi hinnan järkeväksi. Minulle on ollut kannattava vaihtoehto, 35€/kk ja linssit vaihdettu jo kerran kun näkö on muuttunut sen verran nopeasti. Joutuisin joka tapauksessa uusimaan laseja 2-3 vuoden välein näön muuttumisen vuoksi.

No mulle tulee nyt edulliset lasit, moni tehot kehyksineen 700€. 

Vierailija
12/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä yksinkertaista porukkaa, kun lainaamani viesti on saanut pelkkiä yläpeukkuja. Miksi kuvittelette, ettei tällainen diili voisi olla kannattava sekä myyjälle että asiakkaalle? Myyjälle on usein kannattavaa tyytyä pienempään voittoon, jos asiakas saadaan sitoutumaan firman asiakkaaksi pitkäksi ajaksi. Tämä sopimushan kestää vähintään 2 vuotta ja sen jälkeen asiakas joutuu luopumaan vanhoista laseistaan kokonaan, ellei hän jatka sopimusta tai lunasta laseja omikseen ylimääräistä maksua vastaan. 

Tämä on oikeasti tosi hyvä diili osalle niistä, joiden näkö muuttuu nopeasti ja jotka haluaa itselleen kolmet lasit, koska linssit vaihdetaan tarpeen mukaan uusiin ilman ylimääräisiä kustannuksia. Uskoisin kuitenkin, että useimpien kannattaa ostaa lasinsa omaksi ja valita joku Synsamia halvempi ja/tai laadukkaampi ketju. Ja jos lasit on kertaostoksena liian kalliit, ne voi ostaa omaksi osamaksulla monesta liikkeestä sen sijaan että vuokraisi laseja kuukausimaksua vastaan. 

Vierailija
13/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa,

T: Optikkosi.

Vierailija
14/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin just kahdet hyvät monitehot specsaversiltä hintaan 700e. Ovat ihan omat, niitä ei tarvii palauttaa eikä lunastaa itselleen määräajan kuluttua.

Ja sitten kun näkö muuttuu ja joudun uusii lasit noi nyt ostetut jää koti-laseiksi, nytkin on edelliset koti käytössä; olen kokenut käteväksi kun kotona käytössä vanhat lasit joita ei tarvii niin varoa 

Kysyin synsamilta tarjousta ja heidän linssien hinnat oli ihan naurettavat ja se lasien lunastaminen sopimuksen päättymisen jälkeen maksoi paljon 

Ja tiedoksi; Specsavers on ostanut merkkilinssien hiontoja mutta ei nimenkäyttö- oikeuksia joten heiltä saa ihan esim Hoyan moniteholinssi hiontoja ilman nimi-lisää 

Vierailija
15/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin just kahdet hyvät monitehot specsaversiltä hintaan 700e. Ovat ihan omat, niitä ei tarvii palauttaa eikä lunastaa itselleen määräajan kuluttua.

Ja sitten kun näkö muuttuu ja joudun uusii lasit noi nyt ostetut jää koti-laseiksi, nytkin on edelliset koti käytössä; olen kokenut käteväksi kun kotona käytössä vanhat lasit joita ei tarvii niin varoa 

Kysyin synsamilta tarjousta ja heidän linssien hinnat oli ihan naurettavat ja se lasien lunastaminen sopimuksen päättymisen jälkeen maksoi paljon 

Ja tiedoksi; Specsavers on ostanut merkkilinssien hiontoja mutta ei nimenkäyttö- oikeuksia joten heiltä saa ihan esim Hoyan moniteholinssi hiontoja ilman nimi-lisää 

Tätä itsekin mietin, mulla on edelleen kahdet, pian kolmet vanhat lasit jotka edelleen toimii esim. autolla ajaessa ja se on hyvä se. Harmittaisi antaa vanhat lasit pois jatkossa.

Nyt ostin uudet monitehot Synsamilta parhailla linsseillä, aivan superihanilla kehyksillä 700€, kun oli ale. Olen tyytyväinen. Ap

Vierailija
16/22 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kai, että Hoya valmistaa monia eritasoisia linssejä? Kalliimmat niistä on paljon laadukkaampia kuin halvimmat. Jos Specsavers myy Hoyan valmistamia linssejä, pistän pääni pantiksi niiden laatu jää kauas huonoimmistakin linsseistä joita myydään avoimesti Hoyan nimellä. 

Vierailija
17/22 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista sopimusta voi ajatella myös eräänlaisena vakuutuksena siltä varalta, että näkö heikkenee ja linssit täytyy uusia odotettua nopeammin. Ilman sopimusta linssit voi olla pakko uusia omalla kustannuksella riippumatta siitä, olisiko ehkä useiden satojen eurojen hankintaan varaa juuri sillä hetkellä vai ei. 

Se on tietysti eri asia, kannattaako tuollaisesta "näönheikkenemisvakuutuksesta" maksaa ylimääräistä vai ei. Mutta jos sen avulla nukkuu yönsä paremmin, rahat voisi varmasti käyttää paljon huonomminkin. 

Vierailija
18/22 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70e/kk 21kk, koska 3kk on ilmaista suosittelijan takia. Tekee 1496e. Sisältää monitehot parhailla linsseillä, aurinkolasit vahvuuksilla sekä lukulasit. 

Viimeksi ostin 2 lasit 1 hinnalla samalla 1400e. 

Linssit kestävät käytössäni puoli vuotta-vuoden ja näkö muuttuu kovasti sisältäen monenlaiset näköongelmat. 

Synsamilla saa ilmaiseksi vaihtaa linssit kulumisen ja näön muuttumisen takia.

Lukulaseja enkä aurinkolaseja varmastikaan raaskisi ostaa.

Onhan 70e paljon rahaa kuukaudessa mutta voi kyllä laskea osamaksuksi ja aina on hyvät linssit käytössä.

Kannattaa olla varuillaan näiden Synsamin tarjousten kanssa. Panin prosessin käyntiin johon liittyi maksuton näöntarkastus. Optikko totesi että kun ikää on, niin hän suosittelee silmälääkärillä käyntiä. Maksaa tosin kolmatta sataa mutta koska Synsamilla on Mehiläisen kanssa sopimus, niin sitä kautta kun käy, niin Synsam-sopimuksen saa 25%:n alennuksella. Tämän lisäksi saa 3kk ilmaiseksi. Hienoa! Ei kun Mehiläisen kautta. Heidänkin sivuillaan mainostettiin että kun mobiiliäpin kautta tilaa, niin saa juuri ne alennukset mistä Synsamkin kertoi. Yli 200€ maksoi lääkärin 10 minuuttia, mutta olihan hyvä alennus odotettavissa. Kun olin Synsamilla valinnut mieleiseni lasit, niin ilmeni että eivät kuuluneetkaan alennuksen piiriin. Vetivät tiskin alta muovitetun A4:n jossa esitettiin lasien kolme Lifestyle-hintaryhmää. Tätä kutsuivat 'erikoistarjoukseksi' tms, ja pienellä präntillä alareunassa luki että tähän tarjoukseen ei voi liittää muita alennuksia tai tarjouksia. Asia on siis näin että Synsamin mainoksissa tarjotut Lifestyle-lasit ja hintaesimerkit kuuluvat tähän erikoistarjous-ryhmään, johon ei muita alennuksia sovelleta. Pyysin näyttämään näitä normaali-Lifestyle laseja joita kuitenkaan juuri nyt ei löytynyt hyllystä ollenkaan. 

Vierailija
19/22 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sopimus kannattaa, koska näkö muuttuu koko ajan ja linssejä pitää uusia vuoden välein. Mulla on yhdet laadukkaat monitehot, halvemmat yksitehot ja laadukkaat yksitehoaurinkolasit. Maksan tällä hetkellä 65 eur/kk. Olen ollut Synsamin Lifestyle-asiakkaana siitä asti, kun tuli Suomessa mahdolliseksi. Eli useamman vuoden. Olen ollut tyytyväinen.

Tarvitsen kahdet lasit, joilla näen hyvin enkä tulisi toimeen millään vanhoilla voimakkuuksilla, jos lasit menisi rikki. Ilman oikeilla vahvuuksilla olevia varalaseja olisin tällöin toiminta- ja työkyvytön. Silmät ovat eriparia, paljon miinusta, hajataittoa, ollut välillä prisma-korjausta, verkkokalvoja on laseroitu... 

Myös teinillä on sopimus. Kolmet lasit maksaa 22 eur/kk. Ei mielestäni paha hinta ja aina on käytössä oikeilla vahvuuksilla olevat linssit. Toki jos, näkö ei muutu tai ei haittaa, että ei näe kunnolla, ja haluaa käyttää vuosia samoja laseja, niin silloin sopimus ei kannata. Minulle silmälasit on myös tyyli- ja ulkonäköasia enkä halua käyttää vuosia samoja vähän vääntyneitä naarmuuntuneita laseja.

Vierailija
20/22 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kattaa myös vakuutuksen, jos menee rikki vaikka. Ikänäkö heikkenee vuodessa jo paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi