Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhemman tapaamiset ja kuljetusongelmat

Vierailija
24.10.2014 |

Kohta lentää kiviä mutta koitetaan nyt saada neuvoja ja mielipiteitä meidän tilanteeseen. Eli olen kahden lapsen kanssa yksin. Lapsilla on erit isät. Olen juuri eronnut toisen lapsen isästä.

Esikoisen isän kanssa on nyt erimielisyyksiä. Olen aikoinani kun minulla oli vaan yksi lapsi mennyt allekirjoittamaan tapaamissopimuksen missä lukee että ajan puolet matkoista. Nyt vuosia jälkeenpäin en enää halua/pysty ajamaan koska tämä tarkoittaa että joutuisin ajelluttamaan myös vauvaa joka kerta mukana....

Eksä siis on suostunut ajamaan matkat yksin nyt muutaman kuukauden. Sovittiin että elatusmaksuissa tämä sitten huomiodaan. Hän ei ole tämän ajan suostunut mitään elareita maksamaan.

Nyt hän sitten ilmoitti että hän vaatii mua jatkossakin ajamaan puolet matkoista :( Kerroin että en ole halukas koska joutuisin aina ottaa vauva mukaan ja hänen kanssa on ollut niin vaikea sopia aikoja aikaisemmin. Hän tekee kiusaa sillä että ei sovi ajat ajoissa, ei suostu vaihtoon päiväkodissa, määrää sellaiset kellonajat mitä hän tietää ettei minulle sovi ym...

Minulla sitä paitsi ei ole muuton takia enää edes tarvetta autolle. Voidaanko minua todellakin velvoittaa ajamaan? Olen valmis maksamaan puolet matkoista ja olen aina suostunut kaikkiin aikoihin mitä eksä on halunnut lapsen tavata....

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräjille vaan!

Ja se on muuten tapaaja joka ne matkat maksaa.

Vierailija
42/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:26"]Kauanko ap olit lapsiesi isien kanssa naimisissa? ja yrititkö edes saada suhteita toimimaan? oliko niissä väkivaltaa,alkoholismia tms vakavaa?
[/quote]

Esikoisen isän kanssa olin naimisissa kaksi vuotta. Suhde kaatui koska mies joi niin paljon. Eron jälkeen dokaili rankasti mutta sitten päättikin ryhtyä parantamaan elämäänsä niin että pääsi mukaan lapsensa elämään.

Toinen suhde muutama vuosi kestänyt ja avioliitto nyt vuoden jälkeen loppumassa. Yksi meidän isoimmista ongelmista on ollut esikoisen isä ja hänen keksimät kikkailut :( ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:39"]Käräjille vaan!

Ja se on muuten tapaaja joka ne matkat maksaa.
[/quote]

Paitsi että hups, lapsen edun tähden oikeus päättää nykyään pääsääntöisesti, että kuljetukset menee puoliksi.

Vierailija
44/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 07:36"]

Voi voi. Sääliksi käy lapsia joita lapset tekee.

[/quote]

Totta joka sana ja vuoden kuluttua ap itkee taas täällä sitä, että tuli ero kolmannen lapsen isästä. Tällä vauhdilla hänellä on tusina lapsia, yhtä monen eri miehen kanssa.

Vierailija
45/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:26"]Kauanko ap olit lapsiesi isien kanssa naimisissa? ja yrititkö edes saada suhteita toimimaan? oliko niissä väkivaltaa,alkoholismia tms vakavaa?
[/quote]

Esikoisen isän kanssa olin naimisissa kaksi vuotta. Suhde kaatui koska mies joi niin paljon. Eron jälkeen dokaili rankasti mutta sitten päättikin ryhtyä parantamaan elämäänsä niin että pääsi mukaan lapsensa elämään.

Toinen suhde muutama vuosi kestänyt ja avioliitto nyt vuoden jälkeen loppumassa. Yksi meidän isoimmista ongelmista on ollut esikoisen isä ja hänen keksimät kikkailut :( ap
[/quote]

Just just. Omaa kuoppaas kaivat.

Vierailija
46/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 07:36"]

Voi voi. Sääliksi käy lapsia joita lapset tekee.

[/quote]

Totta joka sana ja vuoden kuluttua ap itkee taas täällä sitä, että tuli ero kolmannen lapsen isästä. Tällä vauhdilla hänellä on tusina lapsia, yhtä monen eri miehen kanssa.
[/quote]

Olen sterilisaatiojonossa kiitos vaan. Ap

Vierailija
47/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olisi lastenvalvoja? Siellä voitaisiin asia käydä läpi puolueettoman aikuisen läsnäollessa. Enkä oikein ymmärrä, että olet sopinut ajavasi puolet katkoista mutta et tajunnut sopia, että ajat ovat perjantaina klo 18.00 ja sunnuntaina klo 18.00.

Vierailija
48/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkästä tapaamismatkasta on kysymys? Ymmärtääkseni kuluja jaetaan, jos matka on poikkeuksellisen pitkä ja tällöin vaatimus puolesta kuskaamisesta on jees.

Muuten sanoisin, että ap:lla on jotain ongelmaa. Ihan yllärinä eka mies ryyppää ja toisenkin kanssa tulee ero jo vauva-aikana. Joskus sitä voisi katsoa peiliin ongelmistaan...

Vierailija
49/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.

Vierailija
50/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:16"]Mites olisi lastenvalvoja? Siellä voitaisiin asia käydä läpi puolueettoman aikuisen läsnäollessa. Enkä oikein ymmärrä, että olet sopinut ajavasi puolet katkoista mutta et tajunnut sopia, että ajat ovat perjantaina klo 18.00 ja sunnuntaina klo 18.00.
[/quote]
Mies on jo omalla paikkakunnalla käynyt lastenvalvojalla ja mä olen vasta menossa. Meillä molemmilla on vuorotyö ja meillä on takaraja klo 17 sopimuksessa. Tämä kumminkin antaa hänelle valtaa määräillä esim että en saa hakea siihen aikaan kun minulle sopii niin että ehdin töihin tai että hän tuo lapsen kun olen virlä töissä :( Minulla ei myöskään ole tarpeeksi toivomuksia/tyovuorolista että voin turvata nämä ajot. Sitä paitsi tarvitsen joskus näitä toiveita itsekin kun on neuvola-aikoja ym

Vierailija
51/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:44"]Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.
[/quote]

Aphan totesi tuossa jo, että parempi jos etä lopettaisi tapaamiset. Taas sellainen äiti, että kun lapselle myöhemmällä iällä selviää koko kuvio, ap oon kusessa.

Vierailija
52/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:44"]Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.
[/quote]

Miten olen lutkaillut? Olen elämäni 33 vuoden aikana harrastanut seksiä kolmen miehen kanssa ja ollut naimisissa kahden kanssa. Molemmat lapset on ollut suunniteltuja ja toivottuja.
Minullehan niitä kuluja älyttömästi tulee kuljetuksista koska en tarvitse autoa muuhun. Miksi mun pitää maksaa autosta 300e/kk ihansen takia etä hoidan kuljetukset. Etä maksaa 150e elarit... aika reipas miinus minulle.
Millä tavalla on minun pienemmän lapsen etu että hän jotuu istumaan autossa pari tuntia sen takia että eksä ei suostu ajamaan.
Äh. Mä en jaksa kohta enää tätä ketjua vaikka kyllänon tullut hyviäkin neuvoja. Ap

Vierailija
53/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 10:40"]Miksi se ankkurilapsi pitää tehdä jokaiseen suhteeseen. Luuletteko sillä sitovanne miehen tiukemmin itseensä. Ja tosielämää, se mies voi silti lähteä, vaikka teillä on yhteinen lapsi. Ihan jokaiselle poikaystävälle ei sitä lasta kannata puuhastella. [/quote] En ole tehnyt ankkurilapsia. Molempien isien kanssa olen naimisissa ollut ja itse ollut se lähtevä osapuoli kun liittoa ei ole saatu toimimaan. Ap

[/quote]

Mutta mitä järkeä tehdä kaksi kertaa sama virhe. Pikaisesti naimisiin, lapsi ja heti ero. Olisi luullut yhdellä kertaa uskovan.

Vierailija
54/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sen miehen vika et oot menny sikiämään ja "nyt sulle ei sovikaan"

Vierailija
55/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:44"]Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.
[/quote]

Miten olen lutkaillut? Olen elämäni 33 vuoden aikana harrastanut seksiä kolmen miehen kanssa ja ollut naimisissa kahden kanssa. Molemmat lapset on ollut suunniteltuja ja toivottuja.
Minullehan niitä kuluja älyttömästi tulee kuljetuksista koska en tarvitse autoa muuhun. Miksi mun pitää maksaa autosta 300e/kk ihansen takia etä hoidan kuljetukset. Etä maksaa 150e elarit... aika reipas miinus minulle.
Millä tavalla on minun pienemmän lapsen etu että hän jotuu istumaan autossa pari tuntia sen takia että eksä ei suostu ajamaan.
Äh. Mä en jaksa kohta enää tätä ketjua vaikka kyllänon tullut hyviäkin neuvoja. Ap
[/quote]

Entäs etän pienemmän lapsen etu, kun isä joutuu ajamaan pari tuntia?

Vierailija
56/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:44"]Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.
[/quote]

[/quote]

[/quote]
Hänellä on vaimo joka hoitaa sillä aikaa.
Ap

Vierailija
57/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:39"]Ei oo sen miehen vika et oot menny sikiämään ja "nyt sulle ei sovikaan"
[/quote]
Kyllä hän on itsekin mennyt sikiämään. Hänellä on myös uusi vauva ja kertaakaan hän ei ihme ja kumma ole ottanut vauvaa mukaan kun ajaa. Tästä lähtikin uusi ajatus liikkeelle, kiitos. Sanonkin hänelle että jatkossa hän voi joka kerta ottaa oma vauva mukaan ajelulle kerta se on sitä mitä hän nyt vaatii minulta.
Ap

Vierailija
58/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olette jotain jo sopineet, se pitää niin kauan, kun yksimielisesti päätätte muuta. Hieman tuon en haluapysty kuulustaa vain laiskuudelta. Ja vauva on tekosyy.

Vierailija
59/91 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 14:44"]Olin juuri sanomassa että pistä itelles ehkäsykapseli ja sassiin ettei tuu öisää epätoivon rakkauslapsia kärsimään sun sekoilujes kanssa. Kyllä kuule se lapsen kulut, menot ja viemiset on ihan yhtälailla äidinkin homma, kaiklea vaan ei voi laittaa isille. Ja kyllä, ne kuljetukset menee puoliks jos riitaa tulee. Voithan toki Yrittää olla ystävällinen ja maksaa bensat jotta etä hoitaa kaikki kuljetukset. Maksamatta jääneet elarit saat kelasta/ulosotosta niistä nyr ei edes kannata alkaa tappeleen kun on selkeetä pässinlihaa miten homma toimii niiden osalta. Kannattais varmaan hyvällä ennekuin alat lutkaileen-kohta nimittäin etä saattaa luopua Oikeudestaan tavata lasta jos oot aina hankala. Ei kukaan ikuisesti jaksa jotain vammasta vääntöö minäminäihmisten kanssa..etenkin jos miehellä uusi perhe, vaara tähän on suuri. Joten lusikka kauniiseen käteen ja mieti se LAPSEN etu.
[/quote]

[/quote]

[/quote]
Hänellä on vaimo joka hoitaa sillä aikaa.
Ap
[/quote]

Huono yritys. Kysyn uudestaan, miten etän nuoremman lapsen etu, kun isä istuu neljä tuntia viikonlopussa autossa?

Vierailija
60/91 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 23:50"]Kun olette jotain jo sopineet, se pitää niin kauan, kun yksimielisesti päätätte muuta. Hieman tuon en haluapysty kuulustaa vain laiskuudelta. Ja vauva on tekosyy.
[/quote]
Niin pitää elatussopimuskin mutta ei ole nyt maksanut moneen kuukauteen mitään.... No, ei kai täältä saakaan mitään vastauksia. Ahdistaa vaan koko paska elämäni.
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi