Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (173)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi aikaisemmin nukkumaan jos aamusta joutuu herättämään ja on väsynyt. Ehkä lapsi voisi nukkua yön puhtaissa vaatteissa joissa lähtee aamulla tarhaan. Eli aamusta tarvitsisi vain käydä vessassa, pestä hampaat ja lapsi puolinukkuvana autoon ja menoksi. Eli aamulle mahdollisimman vähän tehtävää.

Kyllä minä saan vietyä lapsen ilman kiukkua, mies ei saa. Eikä suostu enää yrittämään koska pari kertaa yritti ja lapsi kiukutteli. Mies on hyvin ehdotin näissä, jos hän sanoo että ei vie niin ei vie. Lapsi harvoin minulle kiukuttelee, miehelle usein koska mies ei viitsi yhtään ennakoida tilanteita tai esim antaa ruokaa ennen kuin on jo nälkäkiukku. Ap

Sanot että okei, minä hoidan kaikki viemiset ja nälät ja muut ja tässä on sulle sitten lista, mitä töitä en kotona tee. Listaat kaikki vessanpesut, viemärien putsaukset, saunan pesun, tiskit ja pyykit ja oikeastaan kaiken muun, mikä ei liity lapsen ruokkimiseen ja muuhun hoitoon.

Sanot, että vessa ei kiukuttele, kun sen peset eikä tiskit ulisi, kun ne hoidat. Joten tästä lähtien meillä siis kumpikin tekee töitä, johon pystyy.

Mutta haluaako joku tällaisen parisuhteen? Jossa toinen hoitaa lapsen yksin, toinen kotityöt yksin.

No ei varmaankaan, mutta ap kyseli muitakin neuvoja kuin ero. 

Minä siis konkreettisesti osoittaisin miehelle juuri tuon, että hänen käytöksensä johtaa tällaiseen parisuhteeseen.

En myös suostuisi keskustelemaan asiasta tippaakaan, jos mies yrittäisi jotain sanoa, vastaisin antamalla vessaharjan käteen ja kävelisin pois.

Ei, ei ole suhde, jonka tahtoisin, mutta mies voisi sitten itsekin miettiä, miten mukavaa meillä nyt on, äiti ja lapsi olkkarissa kivasti nälkäkiukun mentyä ohi ja hän vessaa pesemässä tai pyykkejä nostamassa.

Munkin mielestä tässä on pointtia. Miksi vain miehen pitäisi antaa valita ne tehtävät, joita hän ei tee. Eli ihan samalla oikeudella ja periaatteella, kun hän ilmoituksiaan tekee, niitä voi tehdä ap.

Lisäksi tässä on se hyvä puoli, että näihin ei tarvitse lasta sotkea, ts. kiistellä siitä, tuleeko lapsi  hoidettua vai ei, koska siitä olen samaa mieltä, että ei lapsi voi olla mikään koulutusesine.

Saako mies päättää mitä tehdään ja missä aikataulussa?

Vai onko mies vain äitylin mielestä apulainen? Tätä ap ei kerro. Ja näinhän se menee aina. 

Meneehän se jos mies heittäytyy lapsen asemaan ja tekee vain ne asiat, mitä pyydetään. On se sen miehenkin lapsi, ei tarvitse kysellä keneltäkään lupia vaan voi ihan hoitaa, niin kuin itse parhaakseen näkee. Ne neuvolat, tarhaan lähtemiset ym. vain pitää hoitaa ajallaan, riippumatta kenen vahtivuoro on menossa. Sillä ei ole mitään väliä, jos lapsella on eriparia sukat.

• ylös 27
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ette sitten keskustelleet asioista ennen lapsen syntymää..
Että mitä isyys hälle tarkoittaa? Miten arki hoidetaan? Onko hän varmasti valmis sitoutumaan tekemään osansa juuri tuosta kiukuttelusta yms huolimatta?

Ihan vaan näillä kysymyksillä olisit saanut aika paljon selville.
Itse lähtisin, mutta sinä tietenkin päätät. Hän on varmasti muuten aivan todella ihana, niinkuin kaikki aina sanovat omistaan loppujen lopuksi, vaikka tilanne olisi mikä

Miten lapsellinen täytyy ihmisen olla, jos ajattelee, että vuosia sitten käyty keskustelu hypoteettisesta tilanteesta ennakoisi jotenkin henkilön käytännön toimintaa kyseisessä tilanteessa?

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi aikaisemmin nukkumaan jos aamusta joutuu herättämään ja on väsynyt. Ehkä lapsi voisi nukkua yön puhtaissa vaatteissa joissa lähtee aamulla tarhaan. Eli aamusta tarvitsisi vain käydä vessassa, pestä hampaat ja lapsi puolinukkuvana autoon ja menoksi. Eli aamulle mahdollisimman vähän tehtävää.

Kyllä minä saan vietyä lapsen ilman kiukkua, mies ei saa. Eikä suostu enää yrittämään koska pari kertaa yritti ja lapsi kiukutteli. Mies on hyvin ehdotin näissä, jos hän sanoo että ei vie niin ei vie. Lapsi harvoin minulle kiukuttelee, miehelle usein koska mies ei viitsi yhtään ennakoida tilanteita tai esim antaa ruokaa ennen kuin on jo nälkäkiukku. Ap

Sanot että okei, minä hoidan kaikki viemiset ja nälät ja muut ja tässä on sulle sitten lista, mitä töitä en kotona tee. Listaat kaikki vessanpesut, viemärien putsaukset, saunan pesun, tiskit ja pyykit ja oikeastaan kaiken muun, mikä ei liity lapsen ruokkimiseen ja muuhun hoitoon.

Sanot, että vessa ei kiukuttele, kun sen peset eikä tiskit ulisi, kun ne hoidat. Joten tästä lähtien meillä siis kumpikin tekee töitä, johon pystyy.

Mutta haluaako joku tällaisen parisuhteen? Jossa toinen hoitaa lapsen yksin, toinen kotityöt yksin.

No ei varmaankaan, mutta ap kyseli muitakin neuvoja kuin ero. 

Minä siis konkreettisesti osoittaisin miehelle juuri tuon, että hänen käytöksensä johtaa tällaiseen parisuhteeseen.

En myös suostuisi keskustelemaan asiasta tippaakaan, jos mies yrittäisi jotain sanoa, vastaisin antamalla vessaharjan käteen ja kävelisin pois.

Ei, ei ole suhde, jonka tahtoisin, mutta mies voisi sitten itsekin miettiä, miten mukavaa meillä nyt on, äiti ja lapsi olkkarissa kivasti nälkäkiukun mentyä ohi ja hän vessaa pesemässä tai pyykkejä nostamassa.

Munkin mielestä tässä on pointtia. Miksi vain miehen pitäisi antaa valita ne tehtävät, joita hän ei tee. Eli ihan samalla oikeudella ja periaatteella, kun hän ilmoituksiaan tekee, niitä voi tehdä ap.

Lisäksi tässä on se hyvä puoli, että näihin ei tarvitse lasta sotkea, ts. kiistellä siitä, tuleeko lapsi  hoidettua vai ei, koska siitä olen samaa mieltä, että ei lapsi voi olla mikään koulutusesine.

Saako mies päättää mitä tehdään ja missä aikataulussa?

Vai onko mies vain äitylin mielestä apulainen? Tätä ap ei kerro. Ja näinhän se menee aina. 

Mikähän sinuakin vaivaa?! Ap on kuvannut että hänen työt on alkaneet aikaisin ja mies on ollut kaksin lapsen kanssa aamun kotona päättämässä ihan itse miten ja missä aikataulussa vie lapsen hoitoon.

Otsikko on sitten päin helvettiä. 

Toisekseen ap raivoaa jostain neuvolan siirtämisestä miehelleen. 

Koko aloitus on pelkkää trollausta 

Missään ei lue että olisi raivonnut. Sen sijaan tulee kuva että mies raivoaa.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietenkin mies sysää kiukuttelevan lapsen jollekin toiselle, jos sellainen mahdollisuus annetaan.

Eli älä hyvä ihminen hoida hankalia tilanteita miehesi puolesta.

Pienenä näpäytyksenä voisit itse alkaa toimia täsmälleen samalla tavalla kuin miehesi: lopeta hankalien tilanteiden hoitaminen. Kun lapsi huutaa ja meuhkaa, heitä lapsi miehelle ja lähde vaikka itse lenkille/muun mukavan tekemisen pariin.

Siis ei todellakaan näin. Kun lapsi on turvattomassa tilanteessa vihaisen vanhemman kanssa, toinen vanhempi ei häiv paikalta. Kyseessä voi olla pieni näpäytys miehelle, mutta lapselle todella iso turvattomuustekijä.

Sen sijaan tuolla edella joku puhui ihan asiaa: ap voi ilmoittaa miehelle, mihin töihin hän ei enää osallistu. Jos tämä oikeus on miehellä, se on myös aplla. Mies jos mussuttaa, ap tekee samoin kuin mies, kieltäytyy keskustelemasta.

Minä aina ihmettelen tätä, että miehille ei juuri koskaan vastata samalla mitalla, kuten nyt tässä, työ työstä, vaan ollaan vaan näpäyttelemässä ja vielä lasten kustannuksella.

• ylös 21
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä mies sanoo kun olette puhuneet asiasta? Onko isä mukana neuvolassa, jos ei ole niin heti mukaan ja puhutte tästä asiasta siellä. Ei rakastava puoliso jätä asioita vain toisen harteille ja pakene, raukkamainen mies. En jatkaisi parisuhdetta, jos ei olla vanhemmuudessa tasapuolisia. En tuntisi oloani rakastetuksi ja arvostetuksi tuossa tilanteessa. 

Kirjoitin jo aloituksessa miten keskustelut menee. Mies sanoo että hän ei vain tykkää niistä tilanteista ja keskustelu on hänen osaltaan ohi, vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvolaan hän ei suostu mukaan, kävi siellä pari kertaa ja sanoi että hän ei ”sellaiseen paikkaa enää tule”. Ja joo, en tunne oloani arvostetuksi mutta toisaalta vaikea minun on enää osata miestäkään arvostaa. Ap

Ei se ukko mitään arvostusta ansaitsekaan.
Lapsi on varmaan vielä liian pieni, mutta itse tekisin niin, että varaisin vain itselleni parin viikon ulkomaanmatkan, soittaisin kaikki mummit, kummit ym. läpi, etteivät ota lasta hoitoon kertaakaan tuon aikana. Tai vielä parempi, houkuttelisin heidät mukaan reissuun. Pakottaisin siis miehen ottamaan lapsesta täyden vastuun. Jollei onnistuisi, kävisi ilmi esim että mies on palkannut kotiin hoitajan tai dumpannut lapsen äidilleen tmv. laittaisin eron vireille, koska ei sellainen mies ole kuin tiellä ja riesa, joka ei omaa lastaan hoida muuta kuin tyyliin tunnin viikossa vie leikkipuistoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas nainen yllättyy kun laatikkoleuka ei ollutkaan empaattinen perheenisä.

Miksi sinä olet minulle ilkeä? Et tunne minua, en ole loukannut sinua millään enkä tehnyt sinulle muutakaan pahaa.

Mieheni ulkonäöstä et tiedä mitään.

Ap

Koska monet naiset täällä hakkuvat miehiä. Siksi.

Siitä en tiedä mitään että haukkuuko. Mutta jos joku muu haukkuu niin miksi sinä olet siitä minulle ilkeä?
Ap

Mitä sulla on ap äo? Onko kaksinumeroinen? Kuulostat niin lapselliselta ja tyhmältä näissä vastauksissasi, ihan kuin et tajuaisi ollenkaan. Jokin autismihäiriö tms?

• ylös 0
  • alas 26
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja miksi miehesi pääsee pakenemaan näistä hankalista tilanteista?

Lapsi on teidän molempien yhteinen, oli sen käytös hyvää tai huonoa.

Itse en suostuisi edes neuvottelemaan tuosta asiasta. Kuten ylempänä mainittiinkin, ei ole ok nyppiä rusinoita pullasta.

Pysy kovana! Älä päästä miestäsi luistamaan hankalista tilanteista!

Lapsen takia hän pääsee niistä tilanteista. Jos mies tekee minulle selväksi että hän ei HALUA EIKÄ AIO viedä lasta päiväkotiin niin en minä lasta käytä pelinappulana miehen kouluttamiseen. Ap

Uskotko, että miehesi oikeasti pystyy tekemään niin, että jos sinä olet jo lähtenyt töihin ja lapsi on miehen vastuulla, niin mies ei viekään lasta päiväkotiin, vaan jättää kotiin yksin ja lähtee itse töihin?

Tuo olisi jo niin sairasta, että ongelma on siinä tapauksessa paljon suurempi, kuin ekasta viestistä saattoi ymmärtää.

Ei jätä lasta yksin kotiin. Vaan on vihainen minulle koska pakotin hänet asiaan josta hän kieltäytyi ja koska on vihainen minulle niin ei pysty olemaan lapselle silloin (viedessään) mukava. Minkä lapsi huomaa ja kiukuttelee lisää. Minkä jälkeen mies on vielä vihaisempi minulle ja kierre jatkuu. Itse ehkä vihaisuuden jotenkin kestän mutta en aio jättää lasta sellaiseen tilanteeseen. Ap

Hänhän jatkuvasti jättää sinut tilanteeseen missä olet ainoa todellinen vastuunkantaja, vaikka olet ilmaissut että et sellaista halua. Hän pakottaa sinua ja sinä pakotat häntä.

Tarvitsette ulkopuolista keskusteluapua tai sitten päätätte ottaa kilpailun siitä kumpi pystyy auttamaan toista enemmän.

Mieshän kostaa lapselle saadakseen SINULTA tahtonsa läpi. Tietää mistä naruista vedellä jotta pääsee haluttuun lopputulokseen. Ikävää että lapsi joutuu siinä isän suuttumuksen kohteeksi! Kuvio alkaa vaikuttamaan hieman "sairaalta"... Surullista. 

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Itse en suostuisi edes neuvottelemaan tuosta asiasta. Kuten ylempänä mainittiinkin, ei ole ok nyppiä rusinoita pullasta.

Lapsen takia hän pääsee niistä tilanteista. Jos mies tekee minulle selväksi että hän ei HALUA EIKÄ AIO viedä lasta päiväkotiin niin en minä lasta käytä pelinappulana miehen kouluttamiseen. Ap

Uskotko, että miehesi oikeasti pystyy tekemään niin, että jos sinä olet jo lähtenyt töihin ja lapsi on miehen vastuulla, niin mies ei viekään lasta päiväkotiin, vaan jättää kotiin yksin ja lähtee itse töihin?

Tuo olisi jo niin sairasta, että ongelma on siinä tapauksessa paljon suurempi, kuin ekasta viestistä saattoi ymmärtää.

Ei jätä lasta yksin kotiin. Vaan on vihainen minulle koska pakotin hänet asiaan josta hän kieltäytyi ja koska on vihainen minulle niin ei pysty olemaan lapselle silloin (viedessään) mukava. Minkä lapsi huomaa ja kiukuttelee lisää. Minkä jälkeen mies on vielä vihaisempi minulle ja kierre jatkuu. Itse ehkä vihaisuuden jotenkin kestän mutta en aio jättää lasta sellaiseen tilanteeseen. Ap

Hänhän jatkuvasti jättää sinut tilanteeseen missä olet ainoa todellinen vastuunkantaja, vaikka olet ilmaissut että et sellaista halua. Hän pakottaa sinua ja sinä pakotat häntä.

Tarvitsette ulkopuolista keskusteluapua tai sitten päätätte ottaa kilpailun siitä kumpi pystyy auttamaan toista enemmän.

Mieshän kostaa lapselle saadakseen SINULTA tahtonsa läpi. Tietää mistä naruista vedellä jotta pääsee haluttuun lopputulokseen. Ikävää että lapsi joutuu siinä isän suuttumuksen kohteeksi! Kuvio alkaa vaikuttamaan hieman "sairaalta"... Surullista. 

Ap vaikuttaa kyllä harvinaisen fiksulta. Samaa ei voi sanoa sinusta.

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja täällä mammat neuvoo että lähde reissuun ja jätä lapsi miehen hoitoon.

Vierailija

Niin. Tarkoitinkin että miehen toiminta on kyseenalaista ja vaikuttaa jokseenkin sairaalta. Hän käyttää ap:n hyväntahtoisuuta ilkeästi hyväksi. 

Olen samaa mieltä että ap toimii fiksusti.

Taisit tulkita nyt väärin...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin. Tarkoitinkin että miehen toiminta on kyseenalaista ja vaikuttaa jokseenkin sairaalta. Hän käyttää ap:n hyväntahtoisuuta ilkeästi hyväksi. 

Olen samaa mieltä että ap toimii fiksusti.

Taisit tulkita nyt väärin...

Tämä siis kommentti 132 kohtaan...

Vierailija

Sympatia täysin sinun puolellasi, Ap. Sinun tilanteessa menisin pariterapiaan, ja jos ukko ei siihen vastaa ”ettei ole hänen juttunsa” niin ottaisin suosiolla eron.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja täällä mammat neuvoo että lähde reissuun ja jätä lapsi miehen hoitoon.

Itse ainakin kyseisessä tilanteessa pelkäisin mitä LAPSI joutuisi kokemaan. Jos mies suuttuu vaimolle, lapsi joutuu isän suuttumuksen tulilinjalle. Se ei kuulosta terveeltä käyttää lasta tuolla tavalla pelinappulana.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Hohhoijaa mitä vastauksia. Ihan sama mistä asiasta miestä syytetään, niin mies lytätään ja ainoa neuvo on jättää hänet. Ei ihme, että moni on yh. Nämä jättämistä ehdottavat tyypit ilmeisesti elävät itse täydellistä elämää täydellisen puolison kanssa. Ai niin, sellaisia ei ole, joten he ovat sinkkuja.

• ylös 1
  • alas 20
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä mies sanoo kun olette puhuneet asiasta? Onko isä mukana neuvolassa, jos ei ole niin heti mukaan ja puhutte tästä asiasta siellä. Ei rakastava puoliso jätä asioita vain toisen harteille ja pakene, raukkamainen mies. En jatkaisi parisuhdetta, jos ei olla vanhemmuudessa tasapuolisia. En tuntisi oloani rakastetuksi ja arvostetuksi tuossa tilanteessa. 

Kirjoitin jo aloituksessa miten keskustelut menee. Mies sanoo että hän ei vain tykkää niistä tilanteista ja keskustelu on hänen osaltaan ohi, vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvolaan hän ei suostu mukaan, kävi siellä pari kertaa ja sanoi että hän ei ”sellaiseen paikkaa enää tule”. Ja joo, en tunne oloani arvostetuksi mutta toisaalta vaikea minun on enää osata miestäkään arvostaa. Ap

Ei se ukko mitään arvostusta ansaitsekaan.
Lapsi on varmaan vielä liian pieni, mutta itse tekisin niin, että varaisin vain itselleni parin viikon ulkomaanmatkan, soittaisin kaikki mummit, kummit ym. läpi, etteivät ota lasta hoitoon kertaakaan tuon aikana. Tai vielä parempi, houkuttelisin heidät mukaan reissuun. Pakottaisin siis miehen ottamaan lapsesta täyden vastuun. Jollei onnistuisi, kävisi ilmi esim että mies on palkannut kotiin hoitajan tai dumpannut lapsen äidilleen tmv. laittaisin eron vireille, koska ei sellainen mies ole kuin tiellä ja riesa, joka ei omaa lastaan hoida muuta kuin tyyliin tunnin viikossa vie leikkipuistoon.

Jos ero on  mahdollinen vaihtoehto, miksi sitä ei voi ottaa rääkkämättä lasta kahta viikkoa vihaisen isän kanssa ja sotkematta kaikkia maailman ihmisiä omaan pskaan ihmissuhteeseen?

Mitä tämmöinen pelleily edes todistaa, mieshän kyllä ihan takuulla hampaat irvessä lapselle tiuskien hoitaisi lasta ja kun tulet lomaltasi, lompakko kunnolla köyhtyneenä, entinen homma jatkuu.

Käytä nekin lomarahat uuden asunnon käsirahaan suoraan.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa mitä vastauksia. Ihan sama mistä asiasta miestä syytetään, niin mies lytätään ja ainoa neuvo on jättää hänet. Ei ihme, että moni on yh. Nämä jättämistä ehdottavat tyypit ilmeisesti elävät itse täydellistä elämää täydellisen puolison kanssa. Ai niin, sellaisia ei ole, joten he ovat sinkkuja.

Mä olen perhe-elämän jo viettänyt, puoliso on edelleen rinnalla. Edellisen jätin kun hän päätti heittäytyä taakaksi. Sellainen on kunnioituksen puutetta, ja mikä parisuhde sellainen on?

Sivut