Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Erityisesti liittyen lapseen mutta vähän muutenkin. Kun selvisi, että lapsen päiväkotiin viemiset aamulla on hankalia kun lapsi saattaa kiukutella ja itkeä matkalla sinne tai lähtiessä pukiessa niin mies kieltäytyi enää koskaan viemästä lasta (”ei ole minun juttuni tuollainen kiukuttelu”). Jos lapselle on ehtinyt tulla nälkä niin hän saattaa kitistä aika paljonkin ruokapöydässä odottaessaan että saa vaikka leivän eteensä, tällöin mies kieltäytyy laittamasta ruokaa ja poistuu keittiöstä (”en kestä kuunnella tuota”). Jne sata vastaavaa esimerkkiä. Niinpä minä joudun yksin hoitamaan kaiken sellaisen milloin lapsi ei ole todella hyväntuulinen. Hän ei enää suostu laittamaan lasta koskaan nukkumaan sillä pari kertaa yritti eikä lapsi nukahtanut heti.

Minusta tuntuu että hän on jättänyt lapsen yksin minun ”ongelmaksi”. Lapsen kivat asiat kyllä hoitaa mutta ei koskaan mitään joka ei ole todella kivaa. Mitähän tässä pitäisi tehdä... keskusteltu on ja vastaus on hänellä aina että sellaiset (hankalat) tilanteet ei ole hänelle sopivia tilanteita tai että hän ei tykkää niistä tilanteista ja keskustelu loppuu hänen osalta siihen vaikka miten yrittäisin sitä jatkaa. Neuvoja?

• ylös 169
  • alas 10

Sivut

Kommentit (173)

Vierailija

Itsekäs mies. Kelpaa vaan rusinat pullasta. Luuleeko hän, että sinä tykkäät kuunnella kiukuttelua?

• ylös 279
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eroa mutta luulen että mies ei tapaa lasta sitten kuin yhden iloisen tunnin viikossa.

• ylös 147
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsekäs mies. Kelpaa vaan rusinat pullasta. Luuleeko hän, että sinä tykkäät kuunnella kiukuttelua?

Ei luule. Ap

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Olet aika kultakimpaleen löytänyt, ja vielä tehnyt lapsen hänen kanssaan. Juokse jo, hyvä nainen, ei se sen helpommaksi muutu, kun lapsi kasvaa ja esim. teini-iässä tarvitsee alkaa vääbtämäön hänen kanssaan ihan kunnolla..
Kunnon keskustelu olisi paikallaan ihan alkuun, jatkot sitten sen keskustelun pohjalta, siis jaksatko vielä vääntää miehesi ja lapsesi kanssa.

• ylös 97
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet aika kultakimpaleen löytänyt, ja vielä tehnyt lapsen hänen kanssaan. Juokse jo, hyvä nainen, ei se sen helpommaksi muutu, kun lapsi kasvaa ja esim. teini-iässä tarvitsee alkaa vääbtämäön hänen kanssaan ihan kunnolla..
Kunnon keskustelu olisi paikallaan ihan alkuun, jatkot sitten sen keskustelun pohjalta, siis jaksatko vielä vääntää miehesi ja lapsesi kanssa.

Mistä hit*sta minä olisin voinut tietää että tämä on tällaista? Tämä on ainoa lapsemme, en minä osannut ennustaa että miehestä kuoriutuu tuollainen isä. Työnsä ja muut on aina hoitanut hyvin. Ap

• ylös 161
  • alas 5
Vierailija

Tuo on yleistä. Miehistä ei ole hankalien asioiden hoitajiksi. Katsokaapa koulun vanhempainvartteja ja tilanteita kun koulu kutsuu huoltajat puhutteluun. 99 % paikalla olevista vanhemmista aina äitejä. Äidit joutuvat tai pikemminkin ajautuvat aina selvittelemään lasten ikäviä juttuja kuten näpistyksiä, sählinkejä koulussa ja alkoholikokeiluja. Isät hoitelee ne kivat jutut ja paiskoo kättä keskenään. Äiti ottaa taakan ja vastuun ja kivisydämen roolin ja se on raskas kantaa. Teidän kannattaa nyt miehen kanssa kerta kaikkiaan puhua asiat auki ja käydä roolinne läpi. Muuten tilanne hiertää teidän suhteessanne eroon asti.

• ylös 179
  • alas 3
Vierailija

Ette sitten keskustelleet asioista ennen lapsen syntymää..
Että mitä isyys hälle tarkoittaa? Miten arki hoidetaan? Onko hän varmasti valmis sitoutumaan tekemään osansa juuri tuosta kiukuttelusta yms huolimatta?

Ihan vaan näillä kysymyksillä olisit saanut aika paljon selville.
Itse lähtisin, mutta sinä tietenkin päätät. Hän on varmasti muuten aivan todella ihana, niinkuin kaikki aina sanovat omistaan loppujen lopuksi, vaikka tilanne olisi mikä

• ylös 10
  • alas 88
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ette sitten keskustelleet asioista ennen lapsen syntymää..
Että mitä isyys hälle tarkoittaa? Miten arki hoidetaan? Onko hän varmasti valmis sitoutumaan tekemään osansa juuri tuosta kiukuttelusta yms huolimatta?

Ihan vaan näillä kysymyksillä olisit saanut aika paljon selville.
Itse lähtisin, mutta sinä tietenkin päätät. Hän on varmasti muuten aivan todella ihana, niinkuin kaikki aina sanovat omistaan loppujen lopuksi, vaikka tilanne olisi mikä

Miksi oletat että emme olisi keskustelleet ennen raskautta? Tietenkin keskusteltiin. Paljonkin. Ei mitään tällaista tullut ilmi silloin, en usko että mies itsekään arvasi että tässä käy näin.

Minusta tuntuu tosi kurjalta, että kun kysyn neuvoa ongelmaan (kyllä, tajuan että tämä on ongelma enkä puolustele miestä) niin minua aletaan syyllistämään miehen käytöksestä :( .

Ap

• ylös 168
  • alas 3
Vierailija

Epäkypsä ja itsekäs mies, jolle "ero tulee yllätyksenä, koska teillähän oli kaikki niin hyvin".

• ylös 160
  • alas 2
Vierailija

Mä sanon että anna joskus kunnolla pillua niin miehen olotila muuttuu... Mies on masentunut jos ei saa, eikä kestä enää kiukuttelua. Meillä ainakin toimii todellakin. Mulla ainakin on pinna jo todella kireällä jos olen vaikka viikon ilman seksiä, mutta kun saan niin seuraavana päivänä olen ihan eri isä.

• ylös 6
  • alas 164
Vierailija

Sulla on käsissäsi epäkypsä ja itsekäs manchild. Parempi kun päästät takas äiteensä helmoihin kasvamaan. Jos jäät mieslasta hyysäämään niin älä tee enää kolmatta hoidokasta tohon yhtälöön.

• ylös 101
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä sanon että anna joskus kunnolla pillua niin miehen olotila muuttuu... Mies on masentunut jos ei saa, eikä kestä enää kiukuttelua. Meillä ainakin toimii todellakin. Mulla ainakin on pinna jo todella kireällä jos olen vaikka viikon ilman seksiä, mutta kun saan niin seuraavana päivänä olen ihan eri isä.

Ei tuollaisen miehen kanssa kai kukaan mihinkään seksiin pysty. Eikä seksi saa olla ehto lapsen hoitamiselle.

• ylös 150
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuo on yleistä. Miehistä ei ole hankalien asioiden hoitajiksi. Katsokaapa koulun vanhempainvartteja ja tilanteita kun koulu kutsuu huoltajat puhutteluun. 99 % paikalla olevista vanhemmista aina äitejä. Äidit joutuvat tai pikemminkin ajautuvat aina selvittelemään lasten ikäviä juttuja kuten näpistyksiä, sählinkejä koulussa ja alkoholikokeiluja. Isät hoitelee ne kivat jutut ja paiskoo kättä keskenään. Äiti ottaa taakan ja vastuun ja kivisydämen roolin ja se on raskas kantaa. Teidän kannattaa nyt miehen kanssa kerta kaikkiaan puhua asiat auki ja käydä roolinne läpi. Muuten tilanne hiertää teidän suhteessanne eroon asti.

Jos äiti yrittää tasapainottaa vastuuta yksinkertaisesti kieltäytymällä hoitamasta asiaa, on todennäköistä että sitä ei hoideta lainkaan. Ja kun se jää hoitamatta, se paisuu tai pahimmassa tapauksessa tulee jotenkin kertautuneena jopa viranomaisten kautta uudelleen taakaksi. Sitten se voikin olla jo tosi hankala ja miehelle on entistä vastenmielisempää ryhtyä sitä selvittämään. Ex-mieheni oli juuri tuollainen ja oman työni kautta olen kokenut mm. että miehet jättävät lapsen sovitut käynnit hoitamatta (olen terapeutti, tarkemmin en yksilöi) koska
- Ei ehdi
- Ei muista
- lapsi kiukuttelee eikä halua tulla
- oli jotain muuta
- se nyt vaan meni jotenkin ohi
Kun kyse on lapsen terveydestä ja hyvinvoinnista ja terapia on kiven alla jo ennestään, niin silti nämä pällit toimii noin. Kertaakaan en ole unohtelevaan äitiin törmännyt, vaikka herra paratkoon heillä on ongelmia riittänyt.

• ylös 137
  • alas 2
Vierailija

Meillä mies meinasi joskus luisua tuohon "en osaa, liian hankalaa" -moodiin, mutta siinä vaiheessa minä muutuin hirviöksi ja en kaihtanut rumaa kielenkäyttöä. Samoin myös vertailu muihin, asiat hoitaviin iseihin on toiminut. Alkuun tietysti mies loukkaantui ja uhriutui, mutta ilmeisesti jotain on aivoissa aktivoitunut kun nykyään ymmärtää, että äiti ei voi olla mikään lehmänhermoinen pyhimys. Toki tuossa on riskinä, että mies lähtee kokonaan, mutta jos on hirveän hankala ukko niin ehkä parempi että häipyy.

• ylös 154
  • alas 1
Vierailija

Vastuun pakoilu on ikävä piirre. Siihen voi joskus sortua kuka hyvänsä. Ryhtiliike on tarpeen.

• ylös 48
  • alas 0

Sivut