Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Junan perhehytin väärinkäyttäjille

Vierailija
24.10.2014 |

Opetelkaa käyttämään sitä perhehyttiä oikein. Eli se on oikeasti tarkoitettu perheille! Nytkin varausta tehdessä taas osui silmiin useita varauksia, joissa varattu yksi paikka siitä hytistä. Oletko sinä itseksesi perhe? Joskus olemme sitten varanneet ne kolme muuta paikkaa hytistä ja sillä yhdellä paikalla on istunut esim. yksi ylipainoinen aikuinen ja hän on selittänyt, että joo, varasin paikan tänne hyttiin, kun täällä on leveämmät penkit. Ei ole tarkoitettu ylipainoisten osastoksi. Ja jos joku väittää, että yhden paikan on voinut ostaa esim. yksinhuoltaja lapsensa kanssa, niin ei sekään päde. Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle. Korrektimpaa olisi ostaa aina esim. tarjouslipuistakin joka lapselle oma lippu ja varata se hytti oikeasti kokonaan. On tarkoitettu juuri perheille, joissa monta lasta.

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:13"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:45"]

Joo kun nimenomaan yritetään aina varata ne paikat 2kk etukäteen heti sinä päivänä, kun tulevat myyntiin ja ostetaan aina koko hytti, mutta kas, niin vaan joku nopeasormi ostaa sen yhden paikan ennenmmin ja isommalla perheellä ei sinne enää mahdu. Ja vielä rautalangasta: PERHEHYTTI ON  SE HYTTI, JOSSA PIKKULAPSILLE LELUJA. Muut hytit aikuislle tarkoitettuja yhtä hyvin kuin lapsillekin.

[/quote]

No mistäs helvetistä minä netistä näen missä hytissä on PIKKULAPSILLE LELUJA? Aivot vähän jäässä arvon mammalla :D

[/quote]

Netissä voi kyllä varata itselleen ihan tietyn istumapaikan ja tietyn erityistoiveen. Erityistoiveissa on esimerkiksi ihan eriteltynä "Perhehytti", "työskentelyhytti", "allergiahytti", "invalidipaikka", "lemmikkieläinvaunu" jne. Jos on lukutaitoinen, saa kyllä paikan oikeasta hytistä.

[/quote]

No minä varaan ihan suoraan sen paikan jonka haluan, enkä anele mitään erityistoiveita. Kannattaisi varmaan sinunkin, niin ei tarvitse täällä valittaa kun ei saanutkaan haluamaansa paikkaa.

[/quote]

Ok. Olet varmaan aika yksinäinen ihminen. Ainakin vaikutat aika itseriittoiselta ja ylimieliseltä...

[/quote]

Minusta tuo kommentoija kuulostaa fiksulta ja järkevästi toimivalta ihmiseltä, joka ei siedä turhaa typerehtimistä.

Vierailija
122/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat alle kouluikäisiä ja heille saa varata istumapaikan ilmaiseksi aikuisen lipun ostettuaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kun nimenomaan yritetään aina varata ne paikat 2kk etukäteen heti sinä päivänä, kun tulevat myyntiin ja ostetaan aina koko hytti, mutta kas, niin vaan joku nopeasormi ostaa sen yhden paikan ennenmmin ja isommalla perheellä ei sinne enää mahdu. Ja vielä rautalangasta: PERHEHYTTI ON  SE HYTTI, JOSSA PIKKULAPSILLE LELUJA. Muut hytit aikuislle tarkoitettuja yhtä hyvin kuin lapsillekin.

[/quote]

No mistäs helvetistä minä netistä näen missä hytissä on PIKKULAPSILLE LELUJA? Aivot vähän jäässä arvon mammalla :D

[/quote]

Netissä voi kyllä varata itselleen ihan tietyn istumapaikan ja tietyn erityistoiveen. Erityistoiveissa on esimerkiksi ihan eriteltynä "Perhehytti", "työskentelyhytti", "allergiahytti", "invalidipaikka", "lemmikkieläinvaunu" jne. Jos on lukutaitoinen, saa kyllä paikan oikeasta hytistä.

[/quote]

No minä varaan ihan suoraan sen paikan jonka haluan, enkä anele mitään erityistoiveita. Kannattaisi varmaan sinunkin, niin ei tarvitse täällä valittaa kun ei saanutkaan haluamaansa paikkaa.

[/quote]

Ok. Olet varmaan aika yksinäinen ihminen. Ainakin vaikutat aika itseriittoiselta ja ylimieliseltä...

[/quote]

On se hauska miten täällä osataan tehdä muutamasta lauseen parresta syväluotaavia analyysejä toisten elämästä. Ei kun...täähän olikin av, jossa ruvetaan sitten haukkumaan toista osapuolta kun ei enää itse keksitä mitään sanottavaa ;)

Vierailija
124/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sama täällä, eikä siinä junan pohjapiirroksessa, josta paikat valitaan, ole merkitty perhehyttiä mitenkään perhehytiksi. Siis ei ole mitään merkintää, että kyseessä olisi jokin erityishytti. Allergiahytin kohdalla on A, työskentelyhytin kohdalla piirros työtä tekevästä ihmisestä jne., mutta perhehytin kohdalla ei mitään. Juuri testasin, eikä paikan valittuakaan tule ilmoitusta, että kyseessä on perhehytti. Eli varmasti moni on varannut paikan tietämättä joutuvansa lelujen seuraksi. Itselle ei ole tullut mieleen, koska en halua istua missään puolikaaressa tuntemattomien kanssa, mutta varmasti moni porukalla matkustanut on varannut hytin tietämättä, että se on nimenomaan pikkulapsiperheille. Syyttäkää VR:ää. Ei kaikki matkusta yhtenään ja tiedä, että puolikaarihytti on perheille.

Vierailija
125/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:14"]

Hauska keskustelu! Täällä ihmiset, jotka eivät käytä junaa tai osaa varata netistä paikkalippuja valitsemilleen paikoille inttävät kiihkeästi siitä, miten junassa matkustetaan. En usko että kukaan voi erehtyä perhehytistä; en ikinä kehtaisi mennä sinne Hessu Kissalan ja Mato Matalan kuvien alle pitämään työpalavereja. Viimeistään siinä vaiheessa tajuaisin että olen väärässä paikassa. Junissa on aika hyvin huomioitu kaikki käyttäjäryhmät, niin lapsiperheet kuin työskentelevätkin, kuten myös eläimen tai pyörätuolin kanssa matkustavat, vaikea ymmärtää että joku haluaisi ehdoin tahdoin käyttää näitä etuisuuksia väärin.

[/quote]

No ainakin ne hytit, joissa minä olen työmatakalla matkustanut (ilmeisesti ne perhehytit, koska niissä on ne kaarevat penkit) ovat kyllä ihan tavallisen hytin näköisiä, eikä siellä ole mitään kissaloita ja hiirilöitä seinillä.

Vierailija
126/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR voisi kyllä merkitä niihin karttoihin, joista voi itse netissä valita haluamansa paikan, että kysymyksessä on perhehytti. Nyt sitä ei kartassa näe muusta kuin hytin muodosta. Jos ei ole koskaan matkustanut perhehytissä, ei kartasta välttämättä osaa arvata, että kysymyksessä on perhehytti.

Koska junassa on vain yksi (tai korkeintaan kaksi) perhehyttiä, on minusta huomaavaista jättää perhehytit lapsiperheille. En muutenkaan ymmärrä, miksi joku työmatkalainen haluaa väkisin änkeä hytiin, johon hyvin todennäköisesti tulee pikkulapsia.

Vierailija
127/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:14"]

"Sillä yhdellä aikuisten lipulla saa varata paikan ilmaiseksi myös sille lapselle"

Nyt olet väärässä. VR ohjeissa sanotaan, että alle 12-vuotias voi matkustaa ilmaiseksi aikuisen lipulla. Huom. matkustaa, matkustaa... mutta paikkalippu ostetaan erikseen, jos lapsi ei istu matkustajan sylissä tai ole "heittopussina". 

Jos et ole lapsellesi ostanut istumapaikkaa erikseen, niin lapsi on junassa "heittopussina" eli paikkalipun ostaneelle on hänen luovutettaa paikkansa.

Mitä jos lukiset vielä kerran perhehytin ehdot.

[/quote]

Kyllä minä vaan olen saanut perhelipulla (joka on samanhintainen kuin aikuisen lippu) ostettua samaan hintaan istumapaikan lapsellekin. Lisäksi sillä lipullla on kulkenut vnahempikin kuin 12v.

Vierailija
128/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näille, että saahan allergiahytistä varata paikan, vaikka ei olisi allergiaa. Onko se tosiaan mielestäsi oikein? Haluatko, että ihmisten moraalittomuuden vuoksi tarvitsee lisätä valvontaa ja esim. todista konduktöörille jollain lääkärin todistuksella se allergiansa. 

Vierailija
129/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä paikka valita suoraan siitä pohjapiirroksesta, vaan ensin valitaan niistä vaihtoehdoista: perhehytti, työskentelyhytti jne. ja sen jälkeen kone valitsee vaunun. Perhehytti on aina ainut hytti omassa vaunussaan. Siihen ei saa paikkaa vahingossa, jos on valinnut minkä tahansa muun hytin. Silloin kone ei koskaan ehdota sitä vaunua nro 3, joka yleensä on lapsiperheille ja invalideille tarkoitettu.

Vierailija
130/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:25"]Ja näille, että saahan allergiahytistä varata paikan, vaikka ei olisi allergiaa. Onko se tosiaan mielestäsi oikein? Haluatko, että ihmisten moraalittomuuden vuoksi tarvitsee lisätä valvontaa ja esim. todista konduktöörille jollain lääkärin todistuksella se allergiansa. 
[/quote]

minulle on ihan lipunmyyjä ehdottanut allergiapaikkaa, kun kysyin rauhallista paikkaa. Ei heillä ole intressiä lisätä valvontaa vaan palvelua.

Vierailija
131/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eli myönnät hänen olevan oikeassa ja luovutat? Tuota sinun toteamustasi muuten kutsutaan ad hominemiksi.

Vierailija
132/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:30"]

Ei sitä paikka valita suoraan siitä pohjapiirroksesta, vaan ensin valitaan niistä vaihtoehdoista: perhehytti, työskentelyhytti jne. ja sen jälkeen kone valitsee vaunun. Perhehytti on aina ainut hytti omassa vaunussaan. Siihen ei saa paikkaa vahingossa, jos on valinnut minkä tahansa muun hytin. Silloin kone ei koskaan ehdota sitä vaunua nro 3, joka yleensä on lapsiperheille ja invalideille tarkoitettu.

[/quote]

No kyllä minä olen aina valinnut suoraan siitä pohjapiirroksesta, koska minulla ei ole erityistoiveita. Silloin silmille lävähtää joku vaunuista, mutta toiseen vaunuun pääsee klikkaamalla "seuraava vaunu" tai "edellinen vaunu". Haluan valkata mieleiseni paikan, joten yleensä käyn läpi koko junan vapaana olevat paikat. En kyllä ole koskaan valkannut mitään erityispaikkaa, korkeintaan normaalista hytistä paikan. Mutta ihan hyvin on mahdollista, että joku useamman hengen porukka varaa puolikaarihytin epähuomiossa. En minäkään tiennyt, mikä se on ennen tätä keskustelua.

Vierailija
133/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 14:14"]

Hauska keskustelu! Täällä ihmiset, jotka eivät käytä junaa tai osaa varata netistä paikkalippuja valitsemilleen paikoille inttävät kiihkeästi siitä, miten junassa matkustetaan. En usko että kukaan voi erehtyä perhehytistä; en ikinä kehtaisi mennä sinne Hessu Kissalan ja Mato Matalan kuvien alle pitämään työpalavereja. Viimeistään siinä vaiheessa tajuaisin että olen väärässä paikassa. Junissa on aika hyvin huomioitu kaikki käyttäjäryhmät, niin lapsiperheet kuin työskentelevätkin, kuten myös eläimen tai pyörätuolin kanssa matkustavat, vaikea ymmärtää että joku haluaisi ehdoin tahdoin käyttää näitä etuisuuksia väärin.

[/quote]

No ainakin ne hytit, joissa minä olen työmatakalla matkustanut (ilmeisesti ne perhehytit, koska niissä on ne kaarevat penkit) ovat kyllä ihan tavallisen hytin näköisiä, eikä siellä ole mitään kissaloita ja hiirilöitä seinillä.
[/quote]

On niissä, voit vilkaista vaikka googlen kuvahaulla. Myös pienestä leluhyllystä voi päätellä olevansa perhehytissä.

En tosin ymmärrä miksi se pitöisi varata kokonaan, jos sieltä tarvitsee vain osan paikoista. Kyllä siinä mahtuu, kun lapset nimenomaan ovat siinä pikkupöydän äärellä.

Vierailija
134/134 |
24.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2014 klo 13:20"]Ai ne on perhehyttejä? Minä olen ristinyt ne päässäni läskiterraarioiksi, kun koskaan en ole yhtään lapsiperhettä moisessa nähnyt :D
[/quote]

:DDD